Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Feb 2022 15:01

Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Mijn dochter klaagt als sinds vorig jaar over haar enkel, ik dacht groeipijn, het kwam en het ging. Sinds het nieuwe jaar is het erger, ze wordt snachts wakker, huilt aan het einde van de dag van de pijn. Naar de huisarts die vermoed iets met enkelbanden. Door verwezen naar de fysio. Lastig plekje te krijgen zij kampen ook met ziekte, had ik een afspraak en net werd ik gebeld afspraak is afgezegd, ik begrijp het, maar het is verplaatst naar volgende week. En ik had gisteravond een hele verdrietige dochter want ze heeft zo veel pijn. Huisarts had gezegd dat ze dan paracetamol mag maar volgens mijn dochter helpt het niet.

Dus iemand hier ervaring mee, wat kan ik doen dat ze minder pijn heeft? Wat helpt tegen pijn? Tips voor een oefening?? Ik heb zo'n elastische enkel ondersteuning gekocht. Hopelijk helpt dat wat...
:heart: :heart: 2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Feb 2022 15:06

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Zonder een onderzoek te doen is het heel lastig om goed advies te geven. Zeker omdat de klachten al zo lang spelen. Ik zou niet zomaar oefeningen gaan doen zonder een duidelijke oorzaak te weten of zonder begeleiding.
2015 💙
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Feb 2022 21:04

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Ik snap wat je zegt Minx, ik hoef ook geen uitgebreide oefening, maar misschien is er iemand met ervaring wat ik ff tijdelijk kan doen zodat de pijn wat verlicht want vind het echt rot dat ze huilend in bed ligt.
:heart: :heart: 2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Feb 2022 21:22

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Dat er niet een duidelijke oorzaak als verzwikking is maakt het lastig. Ik ben zelf niet praktiserend fysiotherapeut en zonder onderzoek is het met dit soort langdurige klachten heel lastig omdat je niet weet wat de oorzaak is.
2015 💙
<<

Linvi

Bericht 11 Feb 2022 22:00

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Heeft ze het sinds bepaalde schoenen? Mijn dochter heeft heel erg last gehad van bepaalde soepele schoenen. Vermoedelijk had ze te weinig steun.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 11 Feb 2022 23:47

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Mijn dochter klaagde ook regelmatig over pijn in enkel. Ik dacht ook groeipijn of van het vele sporten.
Fysio geweest en het is niet d'r enkel maar d'r achillespees. In d'r voeten is ze ook te flexibel zei ze. Hier moeten we oefeningen doen om het te versterken en ze hebben d'r voet getapet. Nu moeten we volgende week naar de fysio terug.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 12 Feb 2022 00:35

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Mijn dochter is hypermobiel en heeft ook vaak last van haar enkel(gewrichten). Fysio kan er, behalve bepaalde oefeningen om de boel te versterken, weinig aan doen. Wat je zou kunnen proberen is de enkel intapen, op Youtube kun je wel video's vinden waarin ze je laten zien hoe je dat precies moet doen. Je hebt daar kinesiotape voor nodig, dat kun je gewoon bij bijv Kruidvat kopen. Wellicht geeft het haar wat meer ondersteuning en verlicht het de pijn.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Feb 2022 19:48

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Linvi, ik kan niet precies terughalen of ze toen precies nieuwe schoenen heeft gekregen. Ze heeft wel meerder paren en we hebben wel wat uitgeprobeerd of ze bij een paar minder pijn heeft maar dat is helaas niet zo.

Peach, ik hoop dat de fysio iets kan betekenen voor mijn dochter.

Giselle, ik heb daar over nagedacht maar ik vind dat toch wel beetje spannend om te doen, straks doe ik het niet goed dus dat probeer ik maar niet. We moeten het maar afwachten tot we bij de fysio terecht kunnen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem327

Bericht 13 Feb 2022 20:58

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Andere fysio bellen, eentje waar je morgen terecht kan, zou ik doen. Zulke wachttijden bij de fysio zijn echt niet standaard.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Feb 2022 21:13

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Holden, er is heel veel ziekte momenteel.. deze heeft meerdere locaties, en ik belde op maandag kon na lang puzzelen op zaterdag terecht, dus redelijk vlot gezien de situatie. En tja toen werd de fysio waar ik heen zou gaan ziek.. heeft denk ik niet perse iets te maken met wachttijden...
:heart: :heart: 2011
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Feb 2022 22:00

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Je zou, op momenten van veel pijn, kunnen koelen, en/of een beetje SLR (SRL? Ik draai de letters altijd om) creme smeren. Ik zou nu nog geen bandage oid geven. Eventueel voor de nacht een sinaspril geven.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Feb 2022 22:11

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

SRL gelei wilde ik ook noemen inderdaad!
Ik zou wel een enkelbandage proberen, geeft toch wat stevigheid. Heb je al voor een tientje van Hansaplast, is geen high end ding verder hoor maar toch stevig.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Feb 2022 10:28

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Wat ik zie is dat kinderen dan vaak weer moeilijk van zo'n bandage afkomen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem323

Bericht 24 Feb 2022 22:31

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Ben je inmiddels bij de fysio geweest? Hopelijk neemt de pijn snel af. Pijn bij kinderen is niet leuk maar ook niet goed.

Mijn dochter is ook hypermobiel en wij mogen geen bandage. Zelfs geen stevige wandelschoenen. Ze moet soepele schoenen hebben zodat haar spieren trainen om het zelf te doen. Ze kreeg wel steunzolen omdat ze ook platvoeten heeft.
Dat scheelde al veel in de pijn. We zien het ook in haar hele houding, haar knieën zijn niet meer zo ver naar binnen gekanteld bijvoorbeeld. Hebben jullie dat al geprobeerd?
Ze kan nu minstens 5x zo ver lopen, van 100 meter naar 500 meter 😅
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Mrt 2022 21:14

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Ja 1 x geweest. Fysio heeft gekeken, heeft twee oefeningen mee gegeven en deze week gaan we weer. De oefeningen doet ze trouw, helaas voor haar heeft ze echt nog veel pijn, om de dag huilt ze wel. Ik begrijp wel dat die oefeningen niet meteen wat doen hoor :-) Hoop dat de fysio wat meer voor haar kan betekenen de komende weken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem323

Bericht 01 Mrt 2022 21:56

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Ach wat sneu, ik hoop dat ze snel minder pijn heeft. Beterschap voor jouw dochter!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Mrt 2022 15:10

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Hoe gaat het nu Studiebol?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Mrt 2022 16:49

Re: Iemand tips voor zere enkel dochter(fysio hier?)

Het wisselt heel sterk. Soms zie ik haar dingen doen en denk ik, oke mooi dat je nu niks zegt dat het zeer doet. Maar ik weet ook dat de donderdag voor haar echt geen fijne dag is. Vaak op woensdag toch actief gespeeld met vriendinnen. Op donderdag naar de gym lopen dan uur of anderhalf uur gymmen ( Ze is fanatiek, geeft echt 100% geen 75%)dan weer terug lopen en dan heeft ze smiddags nog paardrijden. Dan heeft ze savonds echt last.
Nu weer fanatiek aan het skeeleren maar ze geeft aan dat ze dan geen last heeft, dus dat is fijn voor haar. Ze doet haar oefeningen bij de fysio goed dus dat scheelt.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers