Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ecg

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Feb 2020 17:46

Ecg

Weet iemand wat op een ecg een niet specifieke T-golfafwijking betekent?

Verder staat er sinustachycardie, mogelijke rechteratriumvergroting en mogelijke linkeratriumvergroting (met nog wat getallen erachter) en abnormaal ritme op. De bloeddruk was ongeveer 95/65 en de hartslag 140 in rust.
<<

Anoniem308

Bericht 24 Feb 2020 17:52

Re: Ecg

Ik vind dit echt een vraag die je aan een cardioloog moet stellen en niet aan een random forummer.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Feb 2020 17:56

Re: Ecg

Het antwoord van een cardioloog kan nog wel een tijd duren, vandaar de vraag of er hier misschien iemand is die het weet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Feb 2020 20:40

Re: Ecg

Huisarts weet dit wellicht?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Feb 2020 21:44

Re: Ecg

Een sinustachycardie betekent dat je een sinusritme hebt, wat het normale hartritme is en dus goed, maar met een te snelle frequentie (tachycardie). 140 in rust is wel aan de hoge kant. Ee atypische t-top afwijking kan van alles zijn maar hoeft zeker niet te betekenen dat er iets mis is. Je bloeddruk is wat aan de lage kant maar dat kan een momentopname zijn en ‘mogelijke atriumvergroting’ is iets wat al snel aangegeven wordt en zou ik me geen zorgen om maken.

Als er echt iets niet goed zou zijn dan laten ze je geen weken wachten met de uitslag, dan willen ze je eerder zien. Dus vooralsnog zou ik me niet gelijk veel zorgen maken. Al weet ik natuurlijk niet vanuit welke context er is besloten een hartfilmpje van je te maken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Feb 2020 22:14

Re: Ecg

Bedankt! Het is overigens niet mijn ecg.
Ik snapte alle termen, alleen bij die T-golf kwam ik er niet uit. Ik had inmiddels gevonden dat het inderdaad meestal T-top wordt genoemd en ik weet nu welk ‘heuveltje’ het is op het ecg.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers