Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extreem moe

<<

Anoniem290

Bericht 10 Jun 2019 11:41

Extreem moe

Sinds de bevalling ben ik extreem moe. Het is inmiddels al 15 mnd geleden, maar ik voel me nog steeds niet beter. Ik ben zo moe dat ik er duizelig en misselijk van ben, mijn ogen vallen steeds bijna dicht, ik voel me de hele dag alsof ik er niet helemaal bij ben. Ik vind het moeilijk om gesprekken te volgen, vooral als er meerdere mensen bij zijn en kan me niet concentreren op mijn werk. Sporten doe ik nauwelijks meer en ga elke avond om 21 uur naar bed.

Mijn bloedwaarden zijn goed, mijn bloeddruk is aan de lage kant, maar dat is hij altijd geweest.
Heeft er iemand ervaring met die extreme vermoeidheid en misschien tips?
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 10 Jun 2019 12:00

Re: Extreem moe

Als ik het goed heb heb je een hele zware zwangerschap, bevalling en eerste periode met je kindje gehad toch? Zou het daar niet vandaan kunnen komen? Dat je dat allemaal nog lang niet volledig verwerkt hebt en dat je daar psychisch de gevolgen nog van ondervindt? Dat vreet namelijk ook energie.

Maar wat rot dat je nog zo moe bent! Ik denk dat je er goed aan doet om waar je het kan je rust te pakken en ook echt tijd voor jezelf te nemen zonder kind om even een beetje op te kunnen laden. Verder daarbij de lat niet te hoog leggen voor jezelf.
<<

Pitty

Bericht 10 Jun 2019 12:35

Re: Extreem moe

Ik denk dat je je ziek moet melden en eventueel de POH raadplegen om te kijken of er iets psychisch speelt. Ik denk dat je oververmoeid bent en als je nu zo doorgaat, dan zit je straks voor een langere periode thuis.
<<

Anoniem290

Bericht 10 Jun 2019 14:14

Re: Extreem moe

Ik heb het idee dat ik psychisch wel een stuk beter in mijn vel zit. De bevalling heb ik denk ik wel een plekje kunnen geven, ik denk er niet meer heel vaak aan. L doet het ook een stuk beter. Ik slaap 6-7 uur per nacht (niet aaneengesloten), dus op zich gaat dat allemaal veel beter.

Het lijkt nu echt lichamelijk. Ik heb ook erg veel rugpijn en buikpijn.
Tijd alleen zonder kind heb ik niet echt. Maar als ik dat aan vriendinnen vraag, hebben zij het ook niet. Je moet nou eenmaal werken of thuis met je kind zijn. Voor mijn vriend geldt hetzelfde. In het weekend zijn we wel vaker beiden thuis, dus dan kan ik wel wat tijd voor mezelf nemen, maar vaak ben ik te moe om iets te ondernemen. Thuis rusten gaat amper, omdat onze buurman eigenlijk de hele dag muziek maakt of zijn tv erg hard heeft staan. Daar is de woningbouw (hij huurt) en de gemeente al mee bezig geweest, maar is helaas niks aan te doen. We gaan daarom verhuizen, maar de vergunning voor ons huis is er mog niet en daarna moet het nog gebouwd worden.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jun 2019 14:39

Re: Extreem moe

Een zwangerschap is uitgesloten?
<<

Anoniem290

Bericht 10 Jun 2019 14:41

Re: Extreem moe

Cotton schreef:Een zwangerschap is uitgesloten?


Ja. 100%
<<

Pitty

Bericht 10 Jun 2019 15:35

Re: Extreem moe

Kaart het toch eens aan op je werk. Als je je daar niet kunt concentreren, dan heb je er eigenlijk ook niets te zoeken. :-)

Gaat je kind naar kdv of gaatouder? Wel fijn om dan eens een vrije dag te nemen, een oplaaddag voor jezelf.
<<

Anoniem269

Bericht 10 Jun 2019 16:16

Re: Extreem moe

Is je bloed ook op ferritine gecheckt?
<<

Anoniem290

Bericht 10 Jun 2019 19:32

Re: Extreem moe

Claire**** schreef:Is je bloed ook op ferritine gecheckt?


Dat weet ik eigenlijk niet. Na de transfusies is er van alles getest en 8 wk daarna nog eens, maar ik weet niet of dat er bij zat. Zal het eens laten prikken, wil binnenkort toch mijn B12 nog even laten checken.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers