Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer ongesteld na zwangerschap?

<<

Anoniem241

Bericht 07 Jun 2018 11:31

Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Hoe lang duurde het bij jullie? Ik kreeg na ongeveer 6 wk buikpijn, de gynaecoloog zag toen dat ik een eisprong zou krijgen binnen een dag of 2. Dat heb ik dus wel goed aangevoeld toen. Ik werd echter niet ongesteld. Nu is onze dochter 12 weken, maar nog steeds niets. Ik weet dat dat normaal is dat het wat langer duurt, maar ik krijg dus wel een eisprong. Die heb ik na de eerste keer nog een keer gevoeld. Kan dat ook zonder menstruatie?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jun 2018 11:44

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Je bent niet zwanger? ;)

Ik was na ruim 5 weken weer ongesteld. Dus toen het bloeden gestopt was na de bevalling, is m'n cyclus meteen weer 'ingezet'.
<<

Anoniem241

Bericht 07 Jun 2018 11:51

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Haha nee. Ik heb echt nog teveel last om daar weer aan te denken (en als je overdag je baby niet los kunt laten en ‘s nachts van 0.00 tot 4 slaapt kies ik toch voor slapen ;)).
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 07 Jun 2018 11:54

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Geef je borstvoeding?

Ik gaf (heel) lang bv en werd bij allemaal pas tegen een jaar ongesteld en pas regelmatig nadat ik volledig stopte met voeden, en dat duurde nog heel lang dus hahah
<<

Anoniem241

Bericht 07 Jun 2018 11:55

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Nee ik heb 3 wk proberen te kolven, maar helaas was ik daar te zwak voor. Zou het enorme bloedverlies ermee te maken hebben? Dat mijn lijf het even niet kan missen ofzo. Ik heb 2 transfusies gehad dus qua hoeveelheid bloed zit het wel weer goed.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 07 Jun 2018 12:11

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Een menstruatie, althans het bloedverlies, is niet meer dan het afstoten van baarmoederslijmvlies. Mijn simpele redenatie is dat dat zich dus niet voldoende opbouwt.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 07 Jun 2018 12:39

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Ell schreef:Nee ik heb 3 wk proberen te kolven, maar helaas was ik daar te zwak voor. Zou het enorme bloedverlies ermee te maken hebben? Dat mijn lijf het even niet kan missen ofzo. Ik heb 2 transfusies gehad dus qua hoeveelheid bloed zit het wel weer goed.

Nee dat denk ik niet.. Ik heb ook veel bloedverlies gehad (3,5 liter, eindigend op de IC en ook drie transfusies gehad) maar dat had daar niets mee te maken.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 07 Jun 2018 19:01

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Ik was na 6,5 week weer ongesteld. Bij mijn eindgesprek met de verloskundige zei ze dat als ik over een maand nog niet ongesteld was, ik even contact op moest nemen met de huisarts, dus dat zou ik nu in jouw geval ook even doen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 07 Jun 2018 19:48

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Bij de 1e na 5 maanden, bij de tweede sneller dacht ik, maar ik ben het gewoon vergeten. Misschien staat het wel ergens op het forum, want er is vaker een topic over geweest.

Anyway, volgens mij hoef je je er niet heel druk om te maken. Geef het de tijd.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 07 Jun 2018 21:54

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Grappig ik had aantal weken terug ook een topic met deze vraag ;-)
Maar geef geen borstvoeding en werd uiteindelijk na 13 weken ongesteld weer.
En die buikpijn had ik ook dus dacht ook van he het komt eraan.. niet dus maar duurde even.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 08 Jun 2018 07:17

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Ik ben vandaag ongesteld geworden.

Bij E duurde het langer toen heb ik tot 6 mnd bv gegeven. En werd pas na 7 maanden weer ongesteld
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem260

Bericht 09 Jun 2018 12:36

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Zou het ook kunnen dat je baarmoeder geen ‘huisje’ klaar maakt voor een innesteling vanwege je fysieke gesteldheid (en mentaal mss ook) en je wel een eisprong hebt maar je dus geen baarmoederslijmvlies afstoot simpel omdat het er niet is? Of werkt dat niet zo en zou je dan ook geen eisprong hebben?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 09 Jun 2018 19:33

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Ik denk dat je om heel veel redenen na 6 weken buikpijn kan hebben gehad, waarop baseerde de gynaecoloog dat je een eisprong binnenkort ging krijgen? Puur op buikpijn kan ze dat niet stellen lijkt mij.

Ik denk dat je niet meer kunt doen dan afwachten, bij mij kwam het pas na bijna twee jaar (op een paar dagen na). Ik gaf wel borstvoeding en daarvoor was mijn cyclus ook een bende.
<<

Anoniem241

Bericht 09 Jun 2018 20:02

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Wolfinschaapskleren schreef:Ik denk dat je om heel veel redenen na 6 weken buikpijn kan hebben gehad, waarop baseerde de gynaecoloog dat je een eisprong binnenkort ging krijgen? Puur op buikpijn kan ze dat niet stellen lijkt mij.

Ik denk dat je niet meer kunt doen dan afwachten, bij mij kwam het pas na bijna twee jaar (op een paar dagen na). Ik gaf wel borstvoeding en daarvoor was mijn cyclus ook een bende.


Ik kreeg een inwendige echo, omdat ze niet de volledige placenta had kunnen verwijderen tijdens de operatie (gelukkig was het er alsnog vanzslf uit gekomen) en toen zag ze een follikel aan de linkerkant. Dus ze kon met zekerheid zeggen dat ik 1 of 2 dagen daarna een eisprong zou hebben.

Ik wacht het wel gewoon af. Als het nooit meer komt vind ik het ook prima.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 09 Jun 2018 20:14

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Dan begrijp ik je vraagtekens!

Lastig, gelukkig hoeft het niet van je dat scheelt. Een beetje voorspelbaarheid erin is wel altijd fijn vind ik.
<<

Anoniem241

Bericht 09 Jun 2018 20:19

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Wolfinschaapskleren schreef:Dan begrijp ik je vraagtekens!

Lastig, gelukkig hoeft het niet van je dat scheelt. Een beetje voorspelbaarheid erin is wel altijd fijn vind ik.


Ja precies. Was wel erg prettig om op de dag nauwkeurig te weten wanneer het zo ver was. Nu kan het zomaar elk moment komen.
<<

Anoniem241

Bericht 15 Jun 2018 13:58

Re: Wanneer ongesteld na zwangerschap?

Nou het is zo ver hoor. Echt niet normaal zeg, alsof alles wat er het afgelopen jaar niet is uitgekomen, er nu allemaal in een keer uit komt. tampon + maandverband en alsnog na 2 uur vlekken in mijn broek.
Ik hou mijn cyclus altijd bij in een app (Maya), ben benieuwd hoe het vanaf nu gaat verlopen. Ik was altijd heel regelmatig, 28 dagen. Dat duurt geloof ik ook weer een tijd he? En het kan ook zo zijn dat je na je zwangerschap ineens geen regelmatige cyclus meer hebt toch?

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny