Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Lipoedeem

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2026 19:09

Lipoedeem

Hoi! Zijn er hier forummers met lipoedeem? Ik heb een lichte vorm maar heb het idee dat het erger aan het worden is.
Heb sinds gisteren weer hele zware pijnlijke benen en ik vermoed dat dat mee gaat met m’n cyclus dus dat ga ik nu even bijhouden.

Even benieuwd naar ervaringen en wat je eraan doet :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2026 19:15

Re: Lipoedeem

Ik heb het. Mijn benen zijn altijd enorm gevoelig, ik kan er niks aan hebben en ik heb met grote regelmaat hele grote blauwe plekken. Ik doe er eigenlijk niks aan, behalve klagen :laughcry:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2026 19:33

Volgens mij is Lejow eraan geopereerd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Apr 2026 19:50

Thunder schreef:Ik heb het. Mijn benen zijn altijd enorm gevoelig, ik kan er niks aan hebben en ik heb met grote regelmaat hele grote blauwe plekken. Ik doe er eigenlijk niks aan, behalve klagen :laughcry:

Dit inderdaad! Ik heb ook dagen dat mijn benen echt intens moe aanvoelen, dan voelt 100 meter lopen al als een hele opgave. Andere dagen heb ik nergens last van. De gevoeligheid/pijn bij lichte aanrakingen al vind ik echt frustrerend. Er is weinig aan te doen, je kunt het niet verminderen. Je kunt het wel remmen/beheersen maar daar ben ik slecht in, helaas.
• @solometliefde •
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2026 20:05

Ja, alsof je je voort moet bewegen door drijfzand.
Ik begrijp dat ze inmiddels alweer verder zijn met de juiste liposuctiebehandeling dus ben daar ook benieuwd naar.

Lejow komt hier geloof ik niet meer?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2026 21:15

Sporadisch komt ze hier nog wel, maar ze is erg druk momenteel
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2026 21:28

Heb Lejow bericht. Ze zal later reageren.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Apr 2026 21:34

Het schijnt dat 1 van die afvalmedicaties goed lijkt te werken, ik weet zo even niet welke. Lipoedeem gaat nooit meer weg, maar het schijnt de ontstekingsellen kapot te maken waardoor de pijn weggaat. Helaas is er in Nederland nog niet heel veel over bekent geloof ik én wordt het niet vergoed. Het wordt hier nog niet echt gezien als een ziekte of aandoening, terwijl het dat wel is.
• @solometliefde •
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2026 07:42

De aandoening op zich wordt wel gezien, maar er is niet genoeg wetenschappelijk bewijs dat liposuctie een effectieve methode is om het te verwijderen. Daarom zit het niet in het pakket. Er moet meer onderzoek komen, dat kan ook gelden voor de eventuele afvalmedicatie. Ook voor de effecten op lange termijn. De kansen dat het na liposuctie bijvoorbeeld weer terugkomt. Maar volgens mij heeft de beroepsgroep in Nederland nog geen wetenschappelijk onderzoek gestart.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2026 19:19

Ja, dat zijn idd mijn vragen Carra! Want ik wil er best (extreem veel) geld aan uitgeven als dat de pijn verminderd maar niet als het effect maar tijdelijk is. Ben heel benieuwd hoe het nu met Lejow is :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Apr 2026 14:46

Lejow hier! (sorry was het weer vergeten...)

Ik heb inderdaad liposuctie laten uitvoeren aan mijn benen, heupen en buik. Cosmetisch is het wel mooier en de pijn is minder, alleen heb ik ook het Ehlers Danlos syndroom, dus is het lastig om te zeggen of de pijn nou van de lipoedeem was of van het Ehlers danlos syndroom (ook makkelijk blauwe plekken, pijn hebben enz).
Ik had wel altijd, als ik onder de douche stond, hele zware benen. Alsof ze door het water meegetrokken werden het putje in. Dat is wel zo goed als weg.

Ik ben momenteel helaas veel te zwaar, maar merk wel dat mijn lijf nu in verhouding 'overal' te zwaar is, ipv alleen de dikke, grote, zware benen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Apr 2026 15:32

Dankjewel dat je reageert Lejow! Hopelijk gaat alles goed met je? Lang niet gezien in ieder geval!

Lastig te zeggen idd met andere aandoening, ik zit in hetzelfde schuitje.
Ben in ieder geval nu bezig met benen sterker sporten. Spiermassa is toegenomen maar vetmassa blijft helaas hetzelfde.
Ga nu ook maar fascia oefeningen doen, kijken of dat verschil maakt!

Terug naar Lichaam & gezondheid