Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudheid

<<

Anoniem249

Bericht 27 Mrt 2017 18:37

Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudheid

Ik heb heel lang griep gehad. En nu nog steeds na 3 weken zwaar verkouden. Elke avond ga ik heel vroeg naar bed, ik doe het rustig aan maar het gaat maar niet over.

Welke huis, tuin en keuken middeltjes gebruik jij als je griep hebt of verkouden bent?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Mrt 2017 19:00

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Warme douche zodat ik lekker kan stomen. Drankje van 1 citroen en 2 sinaasappels, dit een beetje opwarmen en dan een theelepel honing er in en opdrinken.
Verder idd op tijd naar bed, evt vooraf een goed warme douche nemen, pyjama aan en onder de dikke dekens zodat je snachts goed zweet.
En het schijnt dat damp onder je voeten en dan met sokken aan naar bed helpt tegen hoesten maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Vervelend dat je er niet vanaf komt zeg!
30-04-2017
<<

anoniem203

Bericht 27 Mrt 2017 21:56

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Zo veel mogelijk slapen met een paracetamol achter m'n kiezen. Verder neem ik dan iedere dag een bruistablet vitamine c en ga ik iedere dag onder de hete douche. En als mijn neus verstopt is dan gebruik is Toco Tholin. Is een etherische olie die ik op mijn kussen druppel waardoor mijn neus goed open gaat. Dan mijn hoofdeind een stuk omhoog en ik slaap heerlijk. Ik ben echt fan van dat spul! Je kan er ook mee stomen en er zijn nog meer dingen waar je het voor kunt gebruiken.

Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mrt 2017 22:19

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Ja, toco-Tholen. Ik ben ook fan.
Ik ga vaak lekker warm in bad liggen en duik daarna rossig in bed.
Heb k geen bad in de buurt, dan neem ik een kruik mee in bed. Goed zweten is mijn doel altijd in zo een situatie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Mrt 2017 23:22

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Een drankje van heet water, verse gember, verse citroen en honing. Veel kiwi's eten. Veel rust.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2017 04:29

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Ok, geen huis- tuin- en keukentips, maar dit is wat ze hier verkopen en sinds ik dat ontdekt heb, ben ik binnen no time weer beter. Maar het is wel medicatie, dus dat moet je maar net willen.
https://www.google.com.au/search?q=cold ... 40&bih=770
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 28 Mrt 2017 05:38

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Dampo smeren! Helpt echt goed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Mrt 2017 07:15

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Marsy31 schreef:Ok, geen huis- tuin- en keukentips, maar dit is wat ze hier verkopen en sinds ik dat ontdekt heb, ben ik binnen no time weer beter. Maar het is wel medicatie, dus dat moet je maar net willen.
https://www.google.com.au/search?q=cold ... 40&bih=770


O ja, dat soort dingen slik ik ook wel. Ik denk dat het herstel daardoor ook wel echt sneller kan gaan. De laatste keer dat ik ziek was had ik een ontzettend hardnekkige kriebelhoest waar ik al een paar nachten van wakker lag, toen heb ik Natterman met codeïne gekocht en het was echt hemels om gewoon een nacht te slapen zonder hoesten. Daarna voelde ik me ook een stuk beter doordat ik uitgerust was en je door hoesten je keel alleen maar meer irriteert, dus alleen maar goed om dat op een gegeven moment te doorbreken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 08:50

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Dank voor de tips! Zit lekker aan de vitamine pillen, bruistabletten etc. Heb t idee dat het sinds gister iets beter gaat. Lig in elk geval niet de hele nacht meer wakker van het hoesten.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Mrt 2017 08:56

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Ava schreef:Zo veel mogelijk slapen met een paracetamol achter m'n kiezen. Verder neem ik dan iedere dag een bruistablet vitamine c en ga ik iedere dag onder de hete douche. En als mijn neus verstopt is dan gebruik is Toco Tholin. Is een etherische olie die ik op mijn kussen druppel waardoor mijn neus goed open gaat. Dan mijn hoofdeind een stuk omhoog en ik slaap heerlijk. Ik ben echt fan van dat spul! Je kan er ook mee stomen en er zijn nog meer dingen waar je het voor kunt gebruiken.

Afbeelding


Ik heb dit vannacht gebruikt omdat ik steeds zo benauwd ben door de hooikoorts en het heeft echt goed geholpen. Bedankt voor de tip!
<<

Anoniem250

Bericht 29 Mrt 2017 09:04

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Vakantie naar een warm land?

Mijn jongste dochter is al 6 weken heel verkouden met dan weer wel dan weer niet verhoging. Ze heeft ook al een puffer gehad. Hielp niet. Zelfs haar lipjes waren blauw van de benauwdheid en ze had moeite met eten, drinken en slapen. Nu heeft ze antibiotica, dat werkt als een trein. Ik ben geen antibiotica-fan. Maar in sommige gevallen, als je maar niet opknapt, is het wel een oplossing. Maar als het mogelijk is dan zou ik eerst gaan voor de vakantie naar een warm land.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 29 Mrt 2017 09:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 09:16

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Vakantie klinkt fantastisch! Zat zelf te denken aan een dagje naar de sauna. Dat kan ook weleens helpen.
<<

anoniem203

Bericht 29 Mrt 2017 19:39

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Prosecco schreef:
Ava schreef:Zo veel mogelijk slapen met een paracetamol achter m'n kiezen. Verder neem ik dan iedere dag een bruistablet vitamine c en ga ik iedere dag onder de hete douche. En als mijn neus verstopt is dan gebruik is Toco Tholin. Is een etherische olie die ik op mijn kussen druppel waardoor mijn neus goed open gaat. Dan mijn hoofdeind een stuk omhoog en ik slaap heerlijk. Ik ben echt fan van dat spul! Je kan er ook mee stomen en er zijn nog meer dingen waar je het voor kunt gebruiken.

Afbeelding


Ik heb dit vannacht gebruikt omdat ik steeds zo benauwd ben door de hooikoorts en het heeft echt goed geholpen. Bedankt voor de tip!


Graag gedaan :D
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 29 Mrt 2017 20:04

Re: Jouw huis tuin en keuken middeltje tegen griep/verkoudhe

Ik heb in oktober de griep gekregen, welke maar niet over ging. Ik zal je de details besparen ;-). Maar sinds eind februari voel ik me weer goed en ben ik ook weer aan het werk.

Ben je al bij de dokter geweest? Heb je bloed laten prikken en naar je ontstekingswaarde laten kijken? Zo niet zou ik dat zeker even laten doen.

Voor je neus zal ik een neuskannetje kopen bij de apotheek zodat je je holtes meerdere malen per dag kan reinigen met zoutoplossing. Daarnaast een neusspray gebruiken die je slijmvliezen doen slinken. Je moet het wel even de tijd geven, maar bij mij heeft het erg goed geholpen. Schrikbarend wat er allemaal in je holtes blijft zitten. Na een spoelbeurt voelde ik mij meteen een stuk lichter in mijn hoofd. En daarnaast stomen, stomen, stomen.

Vitamines. Vitamine C-1000 time released kuur. Let op, mocht je last hebben van slijm uit de longen drink geen sinaasappelsap of melk (zet juist de slijm aan). En als je hoest het liefst de 'hum' techniek toepassen (even googlen).

Maar wat mij echt op de been heeft geholpen is de Sauna. Toen ik van de dokter groen licht kreeg in januari ben ik elke week gegaan. En elke keer voelde ik mij een beetje opknappen. Komende najaar zal ik ook zeker vanaf oktober weer heel regelmatig gaan, want zo ziek zijn wil ik komend najaar niet weer zijn. Dus als je geen koorts meer hebt, zou ik lekker een dagje sauna pakken.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers