Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brandwond op mijn been.

<<

caribbeanlover

Bericht 25 Aug 2017 10:05

Brandwond op mijn been.

Gister heb ik brandwonden opgelopen. Het meeste zit aan de binnenkant van mijn bovenbeen en een op mijn kuit. Ik heb het direct gekoeld met een koude handdoek, daarna met ijs en later met een speciale pad voor brandwonden met eucalyptus. Verder heb ik er nog s.o.s creme opgesmeerd en de blaren doorgeprikt.

Het zit er niet fraai uit en lopen gaat niet zo best. Ik heb nog even de tijd om het te laten genezen aangezien we over ene paar weken op vakantie gaan. Als het vlak ervoor was gebeurd was het erger.

Iemand nog tips?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 25 Aug 2017 10:26

Re: Brandwond op mijn been.

Ik zou met iets dergelijks toch echt even bij de huisarts aankloppen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 25 Aug 2017 10:32

Re: Brandwond op mijn been.

Huisarts bellen! En zeker niet zomaar blaren doorprikken...
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2017 10:35

Re: Brandwond op mijn been.

Is de wond bij elkaar groter dan een 1 euromunt? Dan altijd de huisarts bellen!
NOOIT zelf smeren en al helemaal NOOIT brandblaren open prikken, dat zijn ander soort blaren dan blaren die je krijgt van bijv schoenen.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Aug 2017 10:46

Re: Brandwond op mijn been.

Lejow schreef:Is de wond bij elkaar groter dan een 1 euromunt? Dan altijd de huisarts bellen!
NOOIT zelf smeren en al helemaal NOOIT brandblaren open prikken, dat zijn ander soort blaren dan blaren die je krijgt van bijv schoenen.


Alles is al gedaan en dus nu te laat. Het zijn bij mijn bovenbeen 2 kleine rondjes idd ter grootte van 1 euromunt. Ik ga even de huisartsenpost bellen. Net gebeld en kan vanmiddag terecht.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 25 Aug 2017 10:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Aug 2017 10:51

Re: Brandwond op mijn been.

Succes bij de huisartsenpost en sterkte!
Even onthouden voor de volgende keer: brandblaren moet je echt niet doorprikken.
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Aug 2017 10:52

Re: Brandwond op mijn been.

Urban Naked schreef:Succes bij de huisartsenpost en sterkte!
Even onthouden voor de volgende keer: brandblaren moet je echt niet doorprikken.



Dank je. Tja ik wist dat niet ik zal het onthouden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Aug 2017 11:20

Re: Brandwond op mijn been.

Lejow schreef:Is de wond bij elkaar groter dan een 1 euromunt? Dan altijd de huisarts bellen!
NOOIT zelf smeren en al helemaal NOOIT brandblaren open prikken, dat zijn ander soort blaren dan blaren die je krijgt van bijv schoenen.



Zo erg is het nou ook weet niet hoor. Het meest recente protocol is dat je alle blaren intact laat en mocht er wel eentje open zijn dan moet de rest ook opengelegd worden. Verder hoeft je echt niet voor iedere brandwond groter dan een euro naar de huisarts. Wanneer het niet in functioneel gebied zit, is dit helemaal niet nodig. Goed koelen, eventueel brandzalf en (steriel) verbinden.

CBL, ik zou je niet geadviseerd hebben om naar de huisarts te gaan. Hij kan niet veel meer dan wat je zelf ook kunt: steriel verbinden en pijnstillers nemen. Verder goed letten op tekenen van infectie: roodheid, zwelling, pus en koorts.

Beterschap!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2017 11:26

Re: Brandwond op mijn been.

Lady schreef:
Lejow schreef:Is de wond bij elkaar groter dan een 1 euromunt? Dan altijd de huisarts bellen!
NOOIT zelf smeren en al helemaal NOOIT brandblaren open prikken, dat zijn ander soort blaren dan blaren die je krijgt van bijv schoenen.



Zo erg is het nou ook weet niet hoor. Het meest recente protocol is dat je alle blaren intact laat en mocht er wel eentje open zijn dan moet de rest ook opengelegd worden. Verder hoeft je echt niet voor iedere brandwond groter dan een euro naar de huisarts. Wanneer het niet in functioneel gebied zit, is dit helemaal niet nodig. Goed koelen, eventueel brandzalf en (steriel) verbinden.

CBL, ik zou je niet geadviseerd hebben om naar de huisarts te gaan. Hij kan niet veel meer dan wat je zelf ook kunt: steriel verbinden en pijnstillers nemen. Verder goed letten op tekenen van infectie: roodheid, zwelling, pus en koorts.

Beterschap!


Euw.. mijn EHBO is kennelijk alweer old skool hahaha!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Aug 2017 11:27

Re: Brandwond op mijn been.

Lejow schreef:
Lady schreef:
Lejow schreef:Is de wond bij elkaar groter dan een 1 euromunt? Dan altijd de huisarts bellen!
NOOIT zelf smeren en al helemaal NOOIT brandblaren open prikken, dat zijn ander soort blaren dan blaren die je krijgt van bijv schoenen.



Zo erg is het nou ook weet niet hoor. Het meest recente protocol is dat je alle blaren intact laat en mocht er wel eentje open zijn dan moet de rest ook opengelegd worden. Verder hoeft je echt niet voor iedere brandwond groter dan een euro naar de huisarts. Wanneer het niet in functioneel gebied zit, is dit helemaal niet nodig. Goed koelen, eventueel brandzalf en (steriel) verbinden.

CBL, ik zou je niet geadviseerd hebben om naar de huisarts te gaan. Hij kan niet veel meer dan wat je zelf ook kunt: steriel verbinden en pijnstillers nemen. Verder goed letten op tekenen van infectie: roodheid, zwelling, pus en koorts.

Beterschap!


Euw.. mijn EHBO is kennelijk alweer old skool hahaha!


:smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2017 11:29

Re: Brandwond op mijn been.

Aan de ene kant begrijp ik het, aan de andere kant vind ik het verdomde lastig hoor..

Hebben we net op een druilerige woensdag middag van Truus geleerd dat je bij verwonding A, zus en zo en zo moet doen... Komt Piet het jaar erna, op een heerlijke zonnige woensdagmiddag en die zegt vervolgens weer: Neeeeeeeeeeeeeee, richtlijnen zijn veranderd! Als je A hebt.. doe je dat en dat en dat!
:palm:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Aug 2017 13:37

Re: Brandwond op mijn been.

Moet jij nagaan hoe vaak wij moeten bijscholen..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Aug 2017 14:52

Re: Brandwond op mijn been.

IK heb me twee weken terug ook verbrand (op mijn arm), plek groter dan een euro met blaar die eigenlijk gelijk kapot ging. Ik ben er ook niet voor naar de huisarts geweest. De plek was wel gevoelig, is opgedroogd en een korst geworden. Met het douchen heb ik geprobeerd de plek droog te houden. Verder heb ik er niets opgesmeerd.

Nu twee weken later is de huid er weer terug en zie je wel dat er een wond heeft gezeten. Waarschijnlijk is het over een week praktisch niet meer zichtbaar. Ik weet ook niet wat een huisarts hier meer aan zou kunnen doen dan ik zelf gedaan heb...
08/2018
05/2021
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Aug 2017 15:20

Re: Brandwond op mijn been.

Toen ik belde vroeg ik niet om langs te komen en werd er gewoon zonder te vragen een afspraak gemaakt............prima. Ze heeft me wat geadviseerd en ik heb wat producten gekocht. Had zelf ook kunnen googlen, maar dat moet je ook niet altijd serieus nemen heb ik wel eens vernomen.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Aug 2017 15:21

Re: Brandwond op mijn been.

MissEnergy schreef:IK heb me twee weken terug ook verbrand (op mijn arm), plek groter dan een euro met blaar die eigenlijk gelijk kapot ging. Ik ben er ook niet voor naar de huisarts geweest. De plek was wel gevoelig, is opgedroogd en een korst geworden. Met het douchen heb ik geprobeerd de plek droog te houden. Verder heb ik er niets opgesmeerd.

Nu twee weken later is de huid er weer terug en zie je wel dat er een wond heeft gezeten. Waarschijnlijk is het over een week praktisch niet meer zichtbaar. Ik weet ook niet wat een huisarts hier meer aan zou kunnen doen dan ik zelf gedaan heb...


Denk dat je altijd wel wat blijft zien hoor. Bij mij is het op een plek die je amper ziet en dat is alleen als ik in bikini loop en laat ik dat binnenkort nou dagelijks gaan doen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2017 15:26

Re: Brandwond op mijn been.

Lady schreef:Moet jij nagaan hoe vaak wij moeten bijscholen..


respect
:hulde:
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Aug 2017 23:15

Re: Brandwond op mijn been.

Lady schreef:
Lejow schreef:Is de wond bij elkaar groter dan een 1 euromunt? Dan altijd de huisarts bellen!
NOOIT zelf smeren en al helemaal NOOIT brandblaren open prikken, dat zijn ander soort blaren dan blaren die je krijgt van bijv schoenen.



Zo erg is het nou ook weet niet hoor. Het meest recente protocol is dat je alle blaren intact laat en mocht er wel eentje open zijn dan moet de rest ook opengelegd worden. Verder hoeft je echt niet voor iedere brandwond groter dan een euro naar de huisarts. Wanneer het niet in functioneel gebied zit, is dit helemaal niet nodig. Goed koelen, eventueel brandzalf en (steriel) verbinden.

CBL, ik zou je niet geadviseerd hebben om naar de huisarts te gaan. Hij kan niet veel meer dan wat je zelf ook kunt: steriel verbinden en pijnstillers nemen. Verder goed letten op tekenen van infectie: roodheid, zwelling, pus en koorts.

Beterschap!


Toevallig zag ik gister iets op tv over brandwonden en dat het wel degelijk van belang is dat je je laat helpen. Dus wat jij zegt klopt niet.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 26 Aug 2017 23:53

Re: Brandwond op mijn been.

Uhm, CBL, weet jij wat voor werk Lady doet?
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 27 Aug 2017 06:10

Re: Brandwond op mijn been.

Op zich ook wel logisch dat ze dat op tv zeggen natuurlijk. Genoeg mensen die alles wat ze op tv horen voor waarheid aannemen, en als er dan gezegd word dat je voor brandwonden niet naar een arts hoeft, dan kunnen sommige eigenwijze mensen daar lelijke ontstekingen, verwondingen of littekens aan over houden. Want ach, het gaat wel vanzelf over, dat zeiden ze toch op tv?

Ik zou bij twijfel gewoon altijd overleggen met de assistente en die beslist wel of het nodig is dat je langs komt, of niet.

Maar wat is er eigenlijk gebeurd? En hoe gaat het nu?
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Aug 2017 11:54

Re: Brandwond op mijn been.

Je weet helemaal niet waar en ik wat voor programma ik het gezien heb dus niet zo oordelen he! Het ging over een ziekenhuis dus. Hoe kan ik nou weten wat Lady voor werk doet als ze dat er niet bij zegt.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 27 Aug 2017 12:07

Re: Brandwond op mijn been.

Wow, rustig maar. Volgens mij oordeel ik helemaal nergens, in elk geval niet over jou.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Aug 2017 12:23

Re: Brandwond op mijn been.

CBL, ik ben S.poedeisende Hulp verpleegkundige en kom dus regelmatig in aanraking met brandwonden.

Het klopt dat je brandwonden wel moet behandelen (al is het alleen maar koelen) maar dat betekent niet dat je dit perse moet láten doen. Sommigen dingen kun je prima zelf.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Aug 2017 13:11

Re: Brandwond op mijn been.

Ik had kunnen googlen, maar dan weet je vaak niet wat waar is en wat niet aangezien er zoveel onzin te lezen is. Ik kan amper lopen en wil zelfs de vakantie annuleren, want ik heb geen zin in in deze situatie te gaan. Zo kan ik de zee niet in wat ik zo fijn vind en met dat zoute water prikt dat als een malle!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3470

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 27 Aug 2017 13:55

Re: Brandwond op mijn been.

Vakantie annuleren om een brandwond? Je gaat pas over een paar weken toch?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem278

Bericht 27 Aug 2017 14:08

Re: Brandwond op mijn been.

CBL je zegt hierboven dat t twee rondjes zijn ter grootte van n euromunt. Die trekken echt wel weg op redelijke termijn hoor. Ik heb twee weken geleden twee vingers en n deel van mijn hand flink verbrand ( deels ver tweedegraads) en zelfs dat is nu al stukken beter en doet geen pijn meer onder t water. Ik denk dat je voor zulke kleine brandwonden trouwens ook niet legitiem zult kunnen annuleren, daar zul je geen medisch attest voor krijgen.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers