Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumster van de maand juli

<<

Burgemeester Sil

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Jul 2019 12:50

Forumster van de maand juli

De forummer van de maand juni, Sam, heeft Rebecca gevraagd om deze maand meer over zichzelf te vertellen. Dit heeft Rebecca, ondanks de enorm zware periode waar ze in zit, gedaan. De moeder van Rebecca is vlak nadat we dit stuk hebben ontvangen overleden. We willen haar ontzettend veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

Ik heb de naam Rebecca sinds het huidige forum, eerder was ik, denk ik, actief onder iets met Rebeck84, maar dat weet ik niet precies meer. Voor mijn tweede zwangerschap heb ik ook onder een​ andere naam meegeschreven, Liefebees was dat volgens mij.​
Ik kwam op het forum terecht door het tijdschrift, vermoed ik, dat las ik in die tijd in ieder geval wel eens.

Rebecca in het dagelijks leven:

Ik ben getrouwd en woon​ samen met mijn man en 2 kinderen, een dochter van 4 en een zoon van 2 in het midden van​ het land. Oorspronkelijk kom ik uit Zuid-Limburg. Daar wonen mijn ouders nu nog. Ik kom daar nog regelmatig en de laatste tijd vaker omdat mijn moeder terminaal is en ik nu 2 dagen​in de week zorgverlof heb om nog wat tijd met haar door te kunnen brengen. (toevoeging van Rebecca; ik​ was al gestart met dit schrijven. Nu ik er weer mee verder ga, is er sinds 2 dagen gestart​ met palliatieve sedatie, dus de kans dat ze overleden is op het moment dat het stuk geplaatst​ wordt, is best groot)​

Ik werk als juf in het basisonderwijs, daar heb ik nu 1 dag in de week groep 8 en 2 dagen in​ de week groep 6/7 met alleen maar hoogbegaafde kinderen. (dat laatste nu dan even niet​ ivm zorgverlof). Dat laatste vind ik best pittig door de veeleisende ouders en een sterk​ uiteenlopende doelgroep, ieder kind heeft echt een ander aanbod en andere begeleiding​ nodig.
Daardoor ga ik volgend schooljaar weer in het reguliere onderwijs werken, 2 dagen in groep 4. Ik heb daar erg veel zin in, maar vind het ook wel spannend, omdat ik al meer dan 10 jaar bovenbouw gedaan heb, het gaat echt even wennen zijn denk ik!

Als ik thuis ben kom ik echt tijd te kort. Het huishouden is niet mijn sterkste punt, er gaat vooral veel tijd in ontspanning zitten. Leuke dingen doen met de kinderen (ook daarin wordt het wennen volgend schooljaar, dan gaat de oudste naar school, dus heel ander ritme voor ons), heel veel naaien (vooral voor de kinderen, bijna alles aan shirts en jurken maak ik zelf, maar ik ga nu ook steeds meer voor mezelf naaien. Ook in dit geval vooral shirts en jurken, maar ik heb me ook al gewaagd aan een spijkerbroek.) als ik een tijd niet kan naaien, word ik daar echt onrustig van, begint het heel erg te kriebelen, mis dat echt ontzettend dan.

Verder lees ik graag, vooral altijd voor het slapen gaan even, maar ook regelmatig even tussendoor. Heb voor mezelf een doel gesteld van 60 boeken voor dit jaar, lig tot nu toe voor op mijn doel. Verder kijk ik graag series (voor hele films lijk ik steeds minder de rust te kunnen vinden) en vind ik het leuk om te puzzelen, zowel denkpuzzels (dat doe ik dan voor de tv) of legpuzzels, voor dat laatste heb ik alleen niet zoveel tijd. Koken vind ik met vlagen ook leuk om te doen, vooral als ik een recept kan volgen, en bakken vind ik heel fijn om te doen. Alleen de rommel na afloop en tussendoor vind ik steeds zo’n gedoe. Liefst zou ik iemand hebben die meteen alles achter mijn kont aan opruimt ;)

Ik ben vooral te herkennen aan dat ik echt bezig moet zijn. Als ik met mijn man voor de tv neerplof, dat zit ik nog vast dingen voor het naaien voor te bereiden, of ben in een puzzelboekje bezig ofzo, en nu, in de laatste dagen van mijn moeder, moet ik ook echt iets om handen hebben, heb ik mijn man gevraagd mijn naaimachine te brengen om bezig te kunnen zijn en regel ik het eten.

Als ik mezelf in een woord moet omschrijven zou dat CREATIEF zijn.

Stel dat ik één wens zou mogen doen, misschien geen realistische wens, dan had ik graag gewild dat mijn moeder niet ziek was geworden. En meer recent nog, dat ik echt afscheid van mijn moeder had kunnen nemen toen ze nog bij bewustzijn was. Toen ik er afgelopen donderdag wegging, had ik nooit kunnen denken dat het nu ineens zo snel zou gaan en ze zondag niet meer aanspreekbaar zou zijn.

Rebecca en het forum:

Ik ben vooral in de zwangerschaps en kinderen pijler actief en in de hobby en vrije tijd pijler. In die laatste ben ik vooral in het boekenchallenge topic te vinden, en het naaitopic bekijk ik ook altijd wel als daar nieuwe activiteit is.
Ik ben er elke dag wel even, de ene dag meer dan de andere, maar toch zeker wel een half uur per dag.

Mijn favoriete topic is het boekenchallenge topic. Ik vind het heel leuk om te zien wat de anderen lezen en daar inspiratie uit te halen. Ook vind ik hetleukste uitsprakentopic erg leuk om te lezen.

Een aantal baby/kindgerelateerde dingen waar ik vroeger wat minder van wist, heb ik hier gelezen, ook heb ik eigen vragen gesteld als ik het gewoon even niet meer wist. En ik heb dankzij het forum vooral ook een aantal hele leuke meiden leren kennen, waar voor mij waardevolle vriendschappen uit zijn ontstaan.

Wat me nog het meest bijstaat van het forum is de de zwangerschap van Bisq en het overlijden van de man van Pompoen.

Sam stelde de vraag: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Wat een moeilijke vraag, ik heb echt zoveel boeken gelezen inmiddels, en echt heel veel boeken die ik mooi of ontroerend vond. Echt 1 boek kiezen lukt me maar moeilijk, maar dan ga ik voor een schrijfster, namelijk Cecilia Ahern. Haar boeken vind ik zo pakkend, hebben me vaak ontroerd of geraakt, en zij schrijft met veel fantasie, maar zonder dat je dan denkt dat het verhaal veel te ver gezocht is.

De forummer van de maand augustus wordt Fiwen en ik wil haar de volgende vraag stellen: Hoe gaat het met je eigen bedrijf? Ik vind het zo tof hoe je de stap gezet hebt om meer te gaan doen met je naaicreaties, en hoe ik dan bv de naam van jouw bedrijf voorbij zie komen bij een webshop die ik volg op Facebook.

Graag laat ik jullie de volgende foto's zien:

Afbeelding
Mijn kinderen samen, die 2 slepen me echt door de moeilijke tijd nu, met hun vrolijkheid en knuffels. Deze foto is zo typerend voor hoe ze zijn, altijd samen, en naast natuurlijk de nodige strijd ook dikke liefde en een zorgzame grote zus en een kleine broer die dat allemaal wel prima vindt.

Afbeelding
De stof voor deze jurk kocht ik toen mijn dochter bijna 2 werd, met het doel er een verjaardagsjurk van te maken. Ik zag deze ergens en moest ‘m hebben, uiteindelijk voor veel te veel geld in een Belgische webshop gekocht. De probeersels met een oefenstof lukten niet zo, ik kon geen patroon vinden precies zoals ik het wilde, en eigenlijk durfde ik gewoon niet zo in die mooie lap te knippen. Nu 2 jaar later en heel wat ervaring rijker, maakte ik eindelijk de jurk zoals ik hem in mijn hoofd had, kon nog net van die lap stof!

Afbeelding
Na jaren van heel veel bakken, doe ik dat de laatste tijd eigenlijk nog maar weinig. Deze taart maakte ik voor de verjaardag van mijn dochter, ik merkte dat het me energie gaf om weer lekker eens met bakken bezig te zijn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Jul 2019 13:09

Re: Forumster van de maand juli

Wat een leuk stuk en fotos, Rebec!
Nogmaals gecondoleerd met je moeder :heart:
♡ P 09.2015
♡ S 02.2017
♡ I LOVE YOU
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 15 Jul 2019 13:25

Leuk om te lezen en wat een mooie dingen maak je. Dat je goed kon naaien wist ik al door het Sinterklaascadeautje afgelopen winter, maar die taart ziet er ook megalekker uit. Je schrijft heel lief over je kinderen, heel leuk om te lezen.
En natuurlijk gecondoleerd met je moeder. Wat een moeilijke periode.
Wat dapper dat je dit toch wilde plaatsen. Heel veel sterkte.
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Jul 2019 16:04

Mooi stuk en mooie foto's, Rebecca! Wat zijn je kinderen lief samen. Nogmaals heel veel sterkte!
26 september 2013
30 december 2015

Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Jul 2019 17:57

Gecondoleerd met het verlies van je moeder Rebecca. Wat heeft zij ontzettend lang gestreden! Veel sterkte voor nu en de komende tijd.

Leuk stuk ook, en leuke foto van je kinderen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Jul 2019 18:46

Mooi verhaal en heel veel sterkte deze moeilijke tijd...
Carpe Diem
<<

Anelisan

Kwebbel

Bericht 15 Jul 2019 19:32

Gecondoleerd met het overlijden met je moeder.

Ik vind het een leuk stuk maar wat wil je ook, ik vind jou heel leuk! Zie je overal voorbij komen en jouw naaicreaties zijn prachtig!

Succes in groep 4 maar dat gaat zeker goed komen.
Ze zullen blij zijn met zo'n leuke en creatieve juf!
<<

Liv

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Jul 2019 20:13

Leuk stuk, Rebecca. En nogmaals gecondoleerd met je moeder.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Jul 2019 20:17

Wat een leuk stuk en mooie foto’s!
Nogmaals gecondoleerd en heel veel sterkte met alles, wat fijn dat je zo voor je moeder hebt kunnen zorgen nog.
2016 ♥
2019 ♥♥
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jul 2019 23:35

Gecondoleerd lieve Rebecca! Heel veel sterkte.
Een heel leuk geschreven stuk, leuk wat over je te lezen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Jul 2019 04:33

Wat verdrietig van je moeder, Rebecca. Heftig! Heel veel sterkte met alles wat komen gaat.

Leuk om meer van en over je te lezen. Dat jurkje is prachtig!
L2014 & H2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Jul 2019 05:28

Wat een mooi stuk, leuk om wat meer over je te lezen Rebecca.
Nogmaals gecondoleerd en veel sterkte.
29 augustus 2012 ~ 27 februari 2016

Mijn blog over mijn leven als werkende moeder
Mamajezzblog
Volg mij op Instagram
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Jul 2019 12:25

Wat een leuk stuk hebben jullie ervan gemaakt!
Bedankt voor alle lieve reacties, ze doen me goed! Annelisan, leuk dat je terug bent, ik kom er nu pas achter dat jij het bent!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Jul 2019 17:37

mooi verhaal. En prachtig jurkje.
En gecondoleerd veel sterkte
<<

Emma

Yipyapper

Bericht 20 Jul 2019 07:41

Leuk om wat meer over je te lezen Rebecca! Wat een lieve foto van je kinderen :love:
Gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies van je moeder.
<<

Quizzle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2019 12:31

Heel veel sterkte Rebecca
After the flood, all the colors came in
<<

Caryn

Noob

Bericht 09 Aug 2019 06:09