Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rekening van de band valt veel hoger uit...

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 14 Sep 2016 21:36

Rekening van de band valt veel hoger uit...

We kregen de rekening van de band op onze trouwdag. Nu blijkt dat het veel duurder uitvalt, aangezien de prijs excl. BTW was.... Echter staat het nérgens vermeld dat het exclusief was. Had dus ook al teruggemaild en kreeg reactie dat hij er vanuit ging dat mensen dat wel wisten, maar dat het dus voor hem een leerpunt is en dat er helaas niets meer aan veranderd kan worden... Als we zonder bonnetje hadden gewild, dan had het op de dag zelf contant betaald moeten worden. Maarja, ook dat wisten wij niet en daar is het nu te laat voor.

Wat zouden jullie doen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Sep 2016 21:40

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Dat er niks aan veranderd kan worden lijkt mij nergens op slaan, als zij het niet duidelijk genoeg hebben vermeld dan kunnen ze altijd besluiten om de BTW uit eigen zak te betalen, of gewoon minder voor deze klus te krijgen. Ik zou er niet zonder meer mee akkoord gaan, prijzen die op websites en dergelijke worden genoemd zijn toch altijd inclusief BTW? Ik vind het klinken alsof zij slordig zijn geweest en dat nu proberen af te wentelen op jullie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Sep 2016 21:42

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

https://webwinkelrecht.nl/informatiepli ... nd-worden/

"Artikel 38 van de Wet op de Omzetbelasting 1968 is hier heel duidelijk in:

Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen."


Het mag dus helemaal niet. Heel dikke pech voor ze, maar ik zou gewoon de prijs betalen die eerder is aangeduid. Het is hun fout.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 14 Sep 2016 21:50

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Precies, of als ze schappelijk zijn op zn minst de btw delen?
Al sta je volgens mij gewoon in je recht inderdaad. Heb je geen offerte of iets waar je het mee kan aantonen dat het hen fout is?
Juli 2015
Maart 2017
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 14 Sep 2016 22:07

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Alleen mailwisseling, geen echte offerte.
Prijsopgave gevraagd destijds en daar staat nergens bij dat het excl. is...
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 14 Sep 2016 22:11

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Als in die mailwisseling de prijs staat genoemd dan is dat voldoende 'bewijs' hoor.
Hun fout inderdaad, dus niet zonder meer betalen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Sep 2016 22:27

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Mijn man zet op zijn offertes altijd heel duidelijk dat de prijzen exclusief btw zijn als dat zo is. Meestal maakt hij offertes incl. omdat dat is wat de klant wil weten!

Edit: wat ik dus wilde zeggen gewoon betalen wat er afgesproken is!
⁠♡♡♡
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 14 Sep 2016 22:33

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

de prijs in de mailwisseling is een schriftelijke prijsopgave en mag je zien als offerte.
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 14 Sep 2016 22:36

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Inderdaad gewoon het afgesproken bedrag betalen. Een bedrijf mag aan particulieren geen offerte zonder btw leveren.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 14 Sep 2016 22:39

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Maar hoe pak ik dat aan dan?
Ik had gemaild dat wij niet wisten dat het exclusief was en toen reageerde hij dus zoals ik hiervoor typte. Maar nu? Terugmailen? Of alleen het vooraf afgesproken bedrag overmaken en verder geen reactie meer?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Sep 2016 23:39

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Dat het dus niet is toegestaan om een prijs op te geven zonder BTW, dat zij fout zitten door er vanuit te gaan dat jullie als particulier wisten dat er nog BTW op zou komen en jullie een onvolledige prijs te geven, en dat jullie het afgesproken bedrag betalen en niet meer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Sep 2016 23:39

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

En dat het een leerpunt is is heel mooi, maar dat hij het deze keer fout heeft gedaan, komt voor zijn eigen rekening, niet voor die van jullie. Het is immers zijn fout.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 14 Sep 2016 23:57

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Precies wat Susan zegt. Gewoon mailen en verwijzen naar artikel 38. En hij heeft helemaal gelijk dat het een mooi leermoment is maar deze komt wel geheel voor zijn rekening.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Sep 2016 06:41

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Idd zoals hierboven. En dat je al gemaild had met dat je het niet wist is niet erg, je wist het ook niet en bent het gaan uitzoeken. Zoiets zou ik dan zelf ook schrijven: "ik heb het even uitgezocht omdat ik het zo onduidelijk vond, en dit is wat ik heb gevonden"
#teammaple🍁
<<

Anoniem245

Bericht 15 Sep 2016 07:32

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Dat zou ik ook doen, verwijzen naar het artikel of eventueel toevoegen in de mail.
Wel echt aso zeg, mensen weten bij mij altijd waar ze aan toe zijn qua prijs.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 15 Sep 2016 10:56

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Nou ik heb gemaild en nu belt ie net op... Loop in de stad, dus gezegd dat ik straks terugbel. Hij zei dat ie was ie geschrokken van m'n mailtje... Ja wij ook! Maar ik ben aan de telefoon zo slecht om vol te houden! Nog tips?!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 15 Sep 2016 10:59

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Ik ben ook slecht aan de telefoon en zou mijn man laten bellen maar dat was vast niet de tip die je bedoelde :laughcry:
2010 2012
<<

Anoniem193

Bericht 15 Sep 2016 11:07

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Dan zeg je gewoon. Sorry dat jij een fout gemaakt hebt, maar die fout hoeven wij niet te betalen.
Ik maak het bedrag over zoals we afgesproken hebben.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 15 Sep 2016 14:13

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Ik heb gebeld en hij ging op gevoel spelen. We hebben een mooi feest gehad en nu moet hij erop toeleggen en hij hoopt dat we diep in ons hart willen kijken en dit een ander niet aan willen doen...
En toen begon ie met dat ie niet meteen wilde dreigen met het wetboek, maar dat hij z'n bedrijf destijds bij de KvK heeft ingediend en daar staat dat zijn bedragen excl. BTW zijn.

Dus ik vraag me af, staan wij echt in ons recht? Want dan wil ik me er niet bij neerleggen, maar ik heb ook geen zin in juridisch getouwtrek...
<<

Anoniem313

Bericht 15 Sep 2016 14:15

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Wat heb jij gezegd?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 15 Sep 2016 14:21

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Nou dat er dus nergens staat dat het excl. Btw is en dat wij dus denken dat we in ons recht staan. Voor ons is het net zo goed veel geld en het is niet onze fout.

Hij zei dat ie er helemaal geëmotioneerd onder was en dit nog nooit had meegemaakt en uitgaat van het goede in de mens (lees: dat wij het gewoon betalen) en dat hij niet wil dreigen maar dat hij ook geen zin heeft in getouwtrek en er zo hoopt uit te komen.
Ook totaal geen poging om een oplossing te bedenken, hij hoopt dat wij hem dat gunnen....
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Sep 2016 14:24

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Juridisch getouwtrek? Het klopt gewoon niet wat hij wil/doet, daar is geen getouwtrek voor nodig.
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Sep 2016 14:28

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Hij probeert op het gevoel in te spelen en dat lukt hem. Het is aan jou of je daarin wil meegaan of niet: ook voor jullie is het namelijk een hele hoop geld dus ook jij kan zeggen dat je ten goede trouw uitgaat van als je een prijs opvraagt dat diegene niet achteraf nog met extra voorwaarden komt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Sep 2016 14:29

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Hij doet net alsof jullie hem heel wat aandoen door die BTW niet te betalen, maar andersom verwacht hij wel dat jullie het (ten onrechte!!!) betalen, hij heeft er dus geen enkel probleem mee om jullie dit aan te doen. Ik zou zeggen dat hij dat riedeltje fijn tegen zichzelf mag houden: hij verwacht dat jullie een groot bedrag ophoesten om zijn zakelijke fout recht te breien, als hij diep in zijn hart zou kijken en een goed mens zou zijn dan zou hij dit niet proberen, dan zou hij gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.

Ik vind hem overkomen als een eikel. Hij probeert alles om dat geld bij jullie los te krijgen, hij heeft er geen enkel probleem mee om het probleem dat voor hem blijkbaar zo desastreus is (en wat hij dus nogmaals zelf heeft veroorzaakt) op jullie schouders te leggen.
Laatst gewijzigd door Susan op 15 Sep 2016 14:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 15 Sep 2016 14:30

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Ik doe het even snel zo en heb even geen tijd om de wet en de wetsgeschiedenis er op na te slaan.
Om te beginnen niets telefonisch regelen alles schriftelijk regelen want zo heb je altijd bewijs. Daarnaast mag er niet worden afgeweken van een wet tenzij anders is bepaald. Het wetsartikel zelf geeft geen opening dat er van afgeweken mag worden dan moet er iets staan in de trant van tenzij .... of nader bepaald. Dus het gaat om dwingend recht.

Daarnaast KvK staat los van de Wet op de OB 1968. Als hij daadwerkelijk af mag wijken van de wet dan moet hij het bewijs overleggen en aan jullie tonen. Maar dat bewijs is er gewoon niet. Hij bluft gewoon.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers