Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het grote algemene sporttopic

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jan 2025 21:29

Het grote algemene sporttopic

Het hardlooptopic gaat nu ook richting hyrox en daarom dacht ik wellicht is het leuk om gewoon een algemeen topic te openen.

Hier kan dus alles. Deel rustig je krachttrainingen. Je harloopsessies. De uitslagen van je korfbalwedstrijd en. Het hoeft niet fanatiek te zijn en je kan ook een steuntje in de rug vragen. Klagen over blessures? Geen probleem. Dat moet je soms ook gewoon even kwijt.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Jan 2025 21:35

Re: Het grote algemene sporttopic

Leuk!

Ik heb weer een sportieve week achter de rug. Maandag krachttraining, Oudjaarsdag (dinsdag) 10 km hardgelopen, Nieuwjaarsdag (woensdag) begonnen met een krachttraining in de sporten, donderdag een rustdag en alleen een paar km gewandeld, vrijdag krachttraining, zaterdag 10 km hardgelopen en vanochtend hyrox. Morgen moet ik een dag rust nemen van mezelf.

Eigenlijk heb ik de laatste weken bijna dagelijks gesport. Ik ga er goed op, maar het is misschien wel iets teveel van het goede. Lastig om er balans in te vinden!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Myloon

Kletskop

Bericht 05 Jan 2025 22:22

Leuk topic,

Ik volleybal en morgen avond hebben wij onze eerste wedstrijd van het jaar!
Ons team bestaat uit een groepje dames tussen de 40 en de 50, super gezellig en eigenlijk voor de lol maar wel de wil om te winnen😉.
Onze trainingen en thuiswedstrijden zijn op de maandagavond. Uitwedstrijden kunnen ook op andere avonden zijn.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jan 2025 22:35

Mijn trainingsweek was wat minder. De sportschool was wat meer dicht en het weer was gewoon bagger.

Maandag: heb ik gezellig samen met m’n moeder getraind. We hebben het schema van mijn ouders gedaan wat ontzettend goed voor mijn heupblessure is. Dus dat was top.

Dinsdag en woensdag heb ik niets gedaan.

Donderdag was ik heel erg geïrriteerd dus weet ik eigenlijk niet meer wat ik gedaan heb. Ook niet echt lang getraind. Ik had een mooie training gepland staan maar is het niet geworden.

Vrijdag: circuit van 4 stationnetjes met 3 oefeningen. In totaal alles 3x gedaan. De eerste ronde was het 30/30, tweede ronde 35/25 derde ronde 40/20. Dit circuitje doen we een week of 4 en dan krijgen we weer een nieuwe. De zaal waar we trainen staat de nieuwe sleebaan in en die zit er nu dus ook in. Moet die wel even slim laden want ik train die meer dan 2x zo zwaar als een aantal anderen.

Zaterdag: een hyrox specifieke training zonder lopen gedaan. Toen ik het zag dacht ik dat het wel meeviel. De training van vrijdag zat er alleen nog aardig in. Daarnaast trainde ik met mijn favo trainingsmaatje. Wij lopen elkaar altijd te pushen om net dat beetje extra te doen waardoor je echt verbeterd. We trainen ook redelijk met dezelfde gewichten wat het ook leuk maakt.

Zondag: niets gedaan want het leek me niet verstandig om te gaan lopen met de gladde wegen. Daarna regende het.

Voor komende week heb ik echt wel een mooi schema staan. Heb er echt zin in om weer serieus te gaan trainen. Ook al slaat het nergens op 2025 voelt voor mij als een fijn jaar. Het jaartal is in balans. Heb ook echt zin om aan mijn doelen te werken.

Ik kwam laatst een instapost tegen en eigenlijk wil ik naar die doelen toewerken dit jaar.

- een mijl (1,6) km onder de 9 minuten lopen
- benchpress 70% lichaamsgewicht
- Deadlift 125% lichaamsgewicht
- squat met lichaamsgewicht
- 1 unassisted pull-up
- 15 nette push-ups
- 90 sec plank
- tenen aanraken zonder knieën te buigen
- 50% lichaamsgewicht voor 50 meter farmerscarry
- 10 burpees zonder rusten.

Een deel van deze doelen zijn echt easy, een deel moet ik echt nog wel voor werken maar zijn wel haalbaar.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2025 23:08

Ik sport sinds een half jaar ongeveer weer en dan ga ik in de ochtend zwemmen zo rond 07:15. Ik red niet meer dan 20 baantjes en wil daarna eigenlijk het liefst naar bed van vermoeidheid maar vind het best knap van mezelf dat ik het al zo lang vol hou. Het vervelende is dat ik dan bereikbaarheidsdiensten heb en als ik ongesteld ben ga ik ook niet. Toevallig vallen die twee zaken nu net naast elkaar en dan lig ik er weer gelijk 2 weken uit. Dan is het moeilijk voor me om op te bouwen net wat meer baantjes te trekken. Gelukkig is de bereikbaarheidsdienst van 1 keer per maand nu naar 1 keer per 2 maanden gegaan, dat scheelt wel :).

Knap dat jullie zo veel kunnen sporten. Succes morgenavond Myloon!
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2025 23:44

Leuk! Ik doe aan bootcamp, twee keer per week en in handbal in een heel gezellig recreanten team. We trainen op dinsdag en wedstrijden zijn op wisselende doordeweekse avonden. Al ben ik op dit moment geblesseerd aan mijn knie. Bootcamp doe ik nog wel, maar zonder rennen en springen, maar handbal is geen optie nu helaas. Ik baal er enorm van, vorig seizoen ben ik zo'n vier maanden uit de running geweest vanwege een gekneusde vinger. Het voelde zo onbenullig, maar voor handbal zijn die vingers natuurlijk wel essentieel. En dan nu mijn knie weer. Ik vraag me dan toch af met al die pijntjes of het bij de leeftijd hoort 🙄 gelukkig kan die bootcamp wel, de trainers kunnen altijd snel schakelen bij verschillende blessures en andere oefeningen bieden waarmee je dezelfde spieren traint, maar minder belast. Omdat we daar ook met dingen als core en balans bezig zijn, vind ik dat ook wel een hele fijne workout. Voor mijn leeftijd 😁
december 2016
juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jan 2025 11:03

Ah dan zal het hardlooptopic wel doodbloeden denk ik. Jammer! Maar dan post ik hier wel mee.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jan 2025 11:49

Ik vorige week zaterdag 7 km gezwommen.
Zondag binnen gefietst. Maandag en dinsdag niks gedaan.
Nieuwjaarsdag hardgelopen, donderdag gefietst, vrijdag hardgelopen. Zaterdag gefietst en gezwommen. Gister een lange duurloop gedaan en zo net gefietst. Morgen is mijn rustdag en woensdag weer zwemmen. Deze week wat minder uur sporten ivm dat ik mijn meiden het weekend heb.

<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 06 Jan 2025 19:13

Zijn hier toevallig ook mensen die aan muay thai doen of anders evt kickboksen icm kracht en hit training?

Zou ik wel leuk vinden om eens mee over te hebben en tips uit te wisselen!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jan 2025 18:53

Myloon hoe was jouw wedstrijd?

DT dat vind ik altijd knap zo vroeg sporten. Ik heb al moeite met 8:30

Niekske ik sport zelf met mensen die 60 zijn en daar merk je dat de knieën het wat zwaarder hebben. Verder doen we best veel hetzelfde. Wel shit die knieblessures

Charles. HIIT doe ik niet zo vaak meer vind het vaak saai. Nou ja dat zeg ik verkeerd vind andere trainingen leuker. Kickboksen vind ik er altijd tof uitzien maar vind het zelf niet fijn voelen.

Ik heb gister 1,5 uur een gemixte training gedaan. Begonnen met hardlopen 45 sec met 1:15 wandelen. Op de loopband dus geforceerd tempo. Dat een half uur gedaan. Daarna kracht, veel billen en benen. Laatste half uur fietsen, lopen en hardlopen een beetje op gevoel. M’n heup ging redelijk ok. Ik bedacht gister dat ik tijdens de hyrox ook heel bewust kan kiezen voor minuten wandelen tussendoor. Dus dat nu met mezelf afgesproken. Ik ga Rotterdam doen. Niet forceren en bewust kiezen voor minuutjes wandelen. Qua tempo maakt dat uiteindelijk niet uit. Alleen nog even kijken hoe ik dat in m’n horloge geprogrammeerd krijg.
2015 💙
<<

Myloon

Kletskop

Bericht 08 Jan 2025 16:45

Dank voor de vraag 😁
Wij hebben helaas verloren, hadden ook een beetje pech. 1 van de dames had de nacht ervoor haar vader verloren, kwam toch volleyballen en een ander was niet fit. Helaas merk je dat in je spel.
Het was gewoon de onderste van de lijst 🙈.
Maargoed, opzich wel lekker gespeeld.

Ik merk het ook wat betreft blesures. Wij waren een jaar geleden nog met 10 speelsters en nu met 7. Veel te weinig eigenlijk. Er zijn er door langdurige blessures toch een aantal gestopt. Hoe ouder je wordt hoe langer het herstel ook duurt.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Jan 2025 12:29

Hoi!

Ik ben sinds september ook fanatiek(er) aan het sporten. Ik ga zeker 2x per week naar de sportschool en doe daar een e-gym circuit.
En ik heb een belofte staan dat ik in april een hardloopwedstrijd van 5EM meeloop, dus ik ben sinds deze week ook begonnen met Hardlopen met Evy (poging zoveel).
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 09 Jan 2025 21:27

Ik doe nu sinds 5 maand bokszaktraining, 2x in de week. Vind kickboksen heel tof maar op een zak voelt voor mij wat prettiger. Heel soms doe ik HIIT circuit maar dat vind ik minder dan bokszaktraining
Juli 2019
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Jan 2025 16:12

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig zeg!
Mij lukt het gewoon niet meer en daar baal ik van. Ik geef 1x per week bodypump (de komende weken geef ik even wat anders) en ik ga 1x per week hardlopen, maar de laatste weken is dat niet meer gelukt wegens wintersport, hersenschudding (ja die 2 hadden met elkaar te maken) en nog een keer wintersport. Verder krijg ik niks gedaan. Ik ben vaak echt moe als de dag voorbij is en ik mijn dochter in bed heb en alles heb opgeruimd. Dan wandel ik soms nog wat, en ga vaak om 21.30 al naar boven. Dus dan is er te weinig tijd en (vooral) energie om nog te gaan sporten.

Het ergste is nog dat we een sportruimte in huis hebben, maar zelfs daar kom ik nooit (alleen om te poetsen). Ik vind de drempel ooo wel hoger om in mijn eentje thuis te trainen dan op de sportschool. Ik vind het ook lastig om een schema voor mezelf te maken met de materialen die we hebben.
Als iemand tips heeft dan hoor ik het graag!

Ik sta om 7 uur op (woensdag begin ik vroeger en sta ik om 6.30 op). Voorheen ging ik regelmatig sporten of hardlopen om 5 uur, maar ook dat krijg ik niet meer voor elkaar.

Ik snap dat het een wisselwerking is, omdat ik door het weinige sporten steeds minder energie krijg, maar ik kan de motivatie maar niet oppakken.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Jan 2025 19:13

Euhm Alexis, als je 1 keer peer week sportles geeft en vaak ook 1 keer per week hardloopt, dan ben je toch al hartstikke goed bezig?!

En niet sporten vanwege wintersport: wintersport lijkt me ook sporten!
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Jan 2025 08:50

Sinds kort sporten m'n man en ik samen op zondagmiddag. Dan is zijn sportschool eigenlijk al dicht maar mogen wij buiten de uren om nog even sporten van de eigenaar (PTer van m'n man). De kinderen mogen dan even mee en eten wat fruit en kijken even IPad en dan doe wij een uurtje sporten samen. Best leuk zo en ik vind het heel fijn dat er niemand anders in de sportschool is. Vanmiddag gaan we weer!
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jan 2025 09:49

Wat een fijne mogelijkheid zo Marin! Sport ze vanmiddag!

Fijn die herkenning Myloon, wat jij beschrijft zie ik ook in ons team, langdurige blessures en dan uiteindelijk maar gewoon stoppen. En dan ben ik nog één van de jongste in het team 🙈 ik heb afgelopen week wel twee keer bootcamp gedaan, dat was erg fijn. De fysio heeft mijn knie ingetaped om zo mijn knieschijf iets naar de buitenkant te dwingen, dat doet minder pijn. Maar is wel even wennen. Vandaag moet ik zelf de tape vervangen, ben benieuwd.
december 2016
juli 2019
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Jan 2025 10:26

Filoria schreef:Euhm Alexis, als je 1 keer peer week sportles geeft en vaak ook 1 keer per week hardloopt, dan ben je toch al hartstikke goed bezig?!

En niet sporten vanwege wintersport: wintersport lijkt me ook sporten!

Ik heb zittend werk, wat betekent dat ik op werkdagen echt amper iets doe (half uurtje wandelen tijdens de pauze), en ik ben van vroeger gewend om veel meer te sporten. Daarom valt het me nu wel van mezelf tegen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Jan 2025 11:59

Ik probeer 2x per week te sporten. Normaal lukt dat altijd wel maar de laatste tijd was het wat lastig met vakantie/feestdagen/man moest vaak in de avond werken door omstandigheden.
Ik doe op maandag altijd een small group training, een soort circuit training waarbij je individueel kijkt hoe zwaar je de oefeningen maakt door bv keuze voor zwaardere/minder zware gewichten etc. Hele leuke les vind ik dat. Daar achteraan doe ik dan een les yoga.
De tweede keer varieert het wat ik doe omdat ik dan niet altijd op hetzelfde moment kan gaan. Maar dan is het meestal zumba of step aerobics, en soms ga ik gewoon zelf fitnessen. Eerder ging ik ook nog wel eens op zaterdagochtend maar door allerlei andere verplichtingen lukt dat nu niet meer. Maar over 2 maanden gaat dochter ook naar school en dan wil ik lekker op vrijdagochtend gaan sporten zodat ik sowieso elke week aan in ieder geval 2 en meestal hopelijk 3x kom.
Wij hebben trouwens op zolder ook een roeiapparaat staan en wat gewichtjes en zo, maar daar kan ik me momenteel niet toe zetten. Het is daar zo koud nu!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 15 Jan 2025 11:04

Ik ga vrijdagochtend voor 't eerst padellen met een paar moeders van school. Ben net mee gevraagd! Hartstikke leuk en stiekem spannend.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Jan 2025 11:35

Nou dat ging door ziekte helaas niet door. Maar ik heb net wel 12 km gewandeld. Was heerlijk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 17 Jan 2025 12:36

Ooh jammer dat het niet doorging maar wat leuk dat ze je mee hebben gevraagd. Wel lekker dat je heb kunnen wandelen. Beterschap!

Ik heb net een uur krachttraining gedaan en het was echt heerlijk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Jan 2025 13:06

Wat jammer Marin, maar wat goed dat je 12 km hebt gewandeld!

Goed bezig Lady! Doe je dat zelf in de sportschool of heb je een personalisatie trainer?

Ik had de afgelopen maand het sporten weer opgepakt na een dikke maand niet fit te zijn geweest (verkouden/hoesten). Ik zou vorige week vol moed verder, maar het is mij in de rug geschoten en ik kon niets meer. Gelukkig knapt het nu goed op en volgende week wil ik het sporten weer oppakken. Doel is dan weer minimaal twee keer in de week naar de sportschool voor een les HIIT, les pilates en/of krachttraining. Voor woensdag staat in ieder geval de eerste les pilates weer gepland en dan donderdag een les yinyoga. Eerst maar rustig opbouwen.

Hier moet je bij de sportschool via de app inschrijven voor de lessen, dat kan dan vanaf een week van te voren, maar nu in januari zitten ineens alle lessen nadat ze open komen te staan al na een dag helemaal vol. Ik moet nog net geen alarm zetten om mij in te kunnen schrijven. Allemaal mensen met goede voornemens denk ik haha. Is dat bij jullie ook zo?
2011 2012 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Jan 2025 13:10

Marin schreef:Nou dat ging door ziekte helaas niet door. Maar ik heb net wel 12 km gewandeld. Was heerlijk.

Ik vind dit dus echt enorm knap. Kan me niet voorstellen dat ik ooit 12 km achter elkaar zou kunnen wandelen, ik krijg dan overal pijn. Respect!
❤️ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Jan 2025 13:14

Ik heb sinds maandag niet meer gesport door griep (zonder koorts). Ik hoop morgen weer rustig te kunnen beginnen met een uurtje zwemmen. Maar mijn duurloop van anderhalf uur skip ik nog even.

Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd