Wat wil je weten idd! Mijn vriend en 2 zoons doen het ook. We doen het vooral op vakantie zodat iedereen zin heeft een flinke wandeling te maken. Je komt echt op Superleuke plekken en iedereen is lekker in beweging en buiten 💪
Ze hebben er nu zelf ook eentje verstopt in de boom voor ons huis. Dat is onverwacht zo leuk! Er komt elke dag wel minstens 1 iemand langs om m te zoeken. Iemand alleen, toeristen, oude stelletjes, hele gezinnen, echt zo leuk om hen dat te zien zoeken en scharrelen. Als ze m vinden en de jongens zijn thuis staan ze dan voor het raam te juichen haha zo leuk.
Edit: ah zie nu je nieuwe post. Volgens mij moet je idd een betaalde versie hebben om de precieze locatie te weten te komen. Er zijn daarnaast ook altijd hints over de locatie maar dat is idd ook in de betaalde versie.
Als je er eentje vindt maak je ‘m open. Je hebt verschillende groottes. In microcaches zit vaak alleen een klein briefje waarop je je naam en datum ofzo kunt schrijven (hoeft niet). Je kunt dan vervolgens in de app aangeven dat je ‘m gevonden hebt en evt een review achterlaten (wij krijgen dus soms met onze cache echt hele leuke verhalen, van mensen die nog nooit in dit leuke straatje waren geweest, bedankt! Etc). Je hebt ook grotere caches (doosjes, of kokers etc). Daar zit ook zo’n boekje/briefje in maar soms ook kleine ‘schatten’. Bijvoorbeeld een gelukspoppetje, lego, potlood, sticker, magneetje, klein autootje etc. Die mag je eruit halen als je wil. Je mag ook een kadootje terug stoppen
In de app zie je welke grootte de cache is waar je naar op zoek bent.
In sommige caches zitten travelbugs. Dat zijn reizende kadootjes met een tag eraan. Die mag je meenemen maar niet houden. Het is de bedoeling dat je die dan logt, en op een andere plek weer in een andere cache stopt en dat dan ook weer logt. Als je nog niet zo goed weet hoe dat werkt en er eentje vindt zou ik m laten liggen

onze jongens hebben er ook eentje. Begonnen hier in de stad en eentje is nu in Zwitserland al!
Oh en heel belangrijk: de cache natuurlijk altijd weer netjes (verstopt) achterlaten