Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Een feestje geven (in een afgehuurde ruimte)

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 04 Okt 2022 11:54

Een feestje geven (in een afgehuurde ruimte)

Wie heeft er weleens een feestje gegeven in een afgehuurd café of een zaaltje? Ik heb dus het plan opgevat om dit volgend jaar te doen op mijn 40e verjaardag, dat leek me wel een mooie gelegenheid. Maar ik zou Bliss niet zijn als ik er niet nu al stress van heb. :laughcry: Ik ben nu pas net jarig geweest en heb al iedereen die mij toen feliciteerde een save-the-date gestuurd. Zo ook naar m'n vaders kant van de familie, maar daar reageerde helemaal niemand op. Nu had ik bij het maken van een lijst met potentiële genodigden wel die hele familie erbij gezet, tegen de twintig mensen. Maar ik heb geen idee of daar überhaupt iemand van gaat komen, en evenmin weet ik of vrienden hun partner meenemen bijvoorbeeld.

Ik heb vrijdag een ruimte bekeken die ik leuk vind en die ik eigenlijk wil reserveren, maar omdat ik totaal nog geen zicht heb op hoeveel mensen er gaan komen en een echte uitnodiging nog veel te vroeg is, vind ik het lastig wat ik nu moet doen. Hoe lang van tevoren hebben jullie het feestje aangekondigd en hoeveel van de genodigden kwamen er daadwerkelijk?

Volgens mij is het vooral de onzekerheid dat niemand op een feestje van mij zit te wachten die mij nu parten speelt, terwijl ik eerst helemaal enthousiast was over het idee. Ben benieuwd of iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen heeft. :D
❤️ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Okt 2022 12:19

Re: Een feestje geven (in een afgehuurde ruimte)

Ik heb dat voor m'n 35e gedaan, in een wijnbar. Was heel erg leuk! Het leek mij leuk om eens wat meer echt zelf te kunnen genieten ipv constant gastvrouw te zijn. Dat was ook wel zo, alleen voelde ik nog steeds wel de druk van iedereen willen spreken en niemand echt spreken.

Dit was december 2019 en dus weet ik niet zo heel goed meer hoe lang van te voren ik mensen heb uitgenodigd. Zeker niet een jaar van te voren, dat lijkt me veel te vroeg. Snap wel dat je mensen die je feliciteerden dat vast meldt (omdat je ze ook niet persé vaak spreekt waarschijnlijk zoals met familieleden) maar ik zou dan zelf als gast waarschijnlijk denemn oh ja leuk en misschien idd niet reageren. Zou daar niet over in zitten. Ik zou voor een 'simpel' (tussen haakjes) verjaardagsfeestje ook geen save the date uitsturen, gewoon een uitnodiging op een gegeven moment.

Even voor je terug gekeken en ik zie dat ik twee maanden vóór het feestje dingen af heb gesproken met de bar. En toen zo'n twee weken voor het feestje een afspraak daar om dingen door te spreken.
En zo'n drie weken voor 't feestje een uitnodiging gestuurd. Dat zou wel wat eerder kunnen denk ik maar ik zou geen maanden van te voren doen.

Ik zie in een eerste email terug dat ik 't had over 35 tot 50 man. Geen idee meer hoeveel er zijn gekomen.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 04 Okt 2022 12:27

Oh dat is wel kort van tevoren vind ik! Bij dit zaaltje zeiden ze erbij dat september een populaire maand is en sowieso is het ook een datum die misschien wel in trek gaat zijn voor een trouwerij ofzo. Al zullen ze daar niet deze ruimte voor kiezen denk ik, maar toch. Het is op 23-9-23, en als iemand anders me voor is, is het weg natuurlijk. Dus ik ben wel geneigd het nu al vast te leggen.

Nu is het zo dat ik vanaf 48 personen geen zaalhuur betaal. Het minimum aantal gasten is dan 40. Daar zou ik zeker wel aan moeten komen bij een redelijke opkomst, maar dat vind ik dus echt lastig in te schatten. Ik zou het relaxter vinden als er geen minimum was, maar ik snap ook wel dat ze van een bepaald bedrag aan inkomsten uit willen gaan.

Dus als ik het doe en het grootste deel haakt alsnog af, dan maak ik er maar een forummeeting van denk ik. :wink:
❤️ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Okt 2022 12:29

Nou dan zou ik het zaaltje vast vastleggen. Dat kan geen kwaad toch? En gewoon lekker ruim schieten met je uitnodigingen. Partners mee. Kom je heel end vast.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Okt 2022 13:39

Vastleggen en later annuleren kan altijd nog toch? Al zou ik wel een voorwaarden voor het annuleren checken. Je zou ook eerst nog kunnen kijken naar andere ruimtes voordat je iets vastlegt, tenzij je natuurlijk deze ontzettend graag wilt.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 04 Okt 2022 15:27

Wat rot om te lezen dat je gedachten hebt over dat mensen niet op een feestje van jou zitten te wachten. Ik denk dat mensen die je lief hebben het juist heel leuk vinden.
Als je je naaste familie en je goede vrienden (dus de mensen die je echt regelmatig spreekt) optelt, op hoeveel personen kom je dan? Ik zou er persoonlijk wel op rekenen dat die sowieso zouden komen. En misschien extra aangeven dat partners ook meer dan welkom zijn?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Okt 2022 08:39

Ik zou dat heel leuk vinden zo’n feestje. Als je mij een save-the-date had gestuurd had ik misschien ook niet gereageerd, gelezen en door gegaan. Maar vast wel in mijn agenda gezet! Als mensen niet kunnen (vakantie of zo) maar waarom zouden ze niet willen komen joh? Super leuk juist!
<<

Henque

Kletskop

Bericht 05 Okt 2022 13:00

Girli schreef:Vastleggen en later annuleren kan altijd nog toch? Al zou ik wel een voorwaarden voor het annuleren checken. Je zou ook eerst nog kunnen kijken naar andere ruimtes voordat je iets vastlegt, tenzij je natuurlijk deze ontzettend graag wilt.

Ik zou dit ook doen! Misschien kijken naar een ruimte waar ze geen minimum aantal gasten hebben (of waar het minimum lager ligt) zodat je er minder stress van hebt.
Het vastleggen zou ik wel op tijd doen, maar ik zou dan iedereen officeel uitnodigen 2 mnd van te voren doen oid. En misschien tegen familie dichtbij/goede vrienden al eerder de datum laten vallen zodat die belangrijke mensen er in ieder geval bij zijn :)
<<

Jente

Kletskop

Bericht 05 Okt 2022 15:02

Mijn vriend heeft een paar jaar geleden een feestje gegeven in een café in Utrecht. Volgens mij was toen de afspraak dat hij niet hoefde te betalen voor de locatie, maar alleen voor de hapjes en drankjes. Als dat onder de 500 euro uit zou komen, moest hij dat aanvullen tot 500 euro. Maar hij had denk ik iets van 50 mensen uitgenodigd, dus met 3 drankjes p.p. en wat bittergarnituur kwamen we toen al wel op 500 euro.

Ik zou de locatie vastleggen, maar inderdaad wel even kijken tot wanneer je kunt annuleren. Verder zou ik de uitnodigingen iets van 6-8 weken van tevoren versturen. Als je een bruiloft verwacht, zou je natuurlijk even aan die mensen kunnen vragen of zij toevallig ook die datum in gedachte hebben. En ik denk dat mensen feestjes heel leuk vinden! Ik vind t in ieder geval altijd leuk als ik word uitgenodigd voor zo'n feestje!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 05 Okt 2022 18:04

Ik had de voorwaarden opgevraagd en over annuleren staat daarin het volgende:

Afbeelding

Ik vind dit nogal onlogisch verwoord, maar ik maak hieruit op dat als ik tussen zes tot drie maanden van tevoren annuleer, ik 10% moet aanbetalen. Ik vind dat vrij fors, aangezien ik niet ruim een halfjaar van tevoren al de uitnodiging uitstuur. Dus ik heb wéér gemaild (denk dat ze al gek van me worden daar) wat dit concreet betekent en tot welke datum ik nog kosteloos kan annuleren, mocht dit onverhoopt nodig zijn.

Ik heb trouwens ook een andere ruimte gezien, maar die is dan weer tot 40 personen. Dus dat is dan weer krap misschien.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 05 Okt 2022 18:19

Oh Bliss. Ik zou het even laten geworden en volgend jaar weer kijken geloof ik.
Vind het idee trouwens super leuk, en mocht mijn vriendin zo’n feestje geven zou ik ook zeker gaan. En als je komend jaar maar vaak genoeg laat weten dat je volgend jaar 40 word en een feestje viert, lijkt me dat nu uitnodigend genoeg.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 05 Okt 2022 18:29

Dat zou ik het liefst ook doen, maar de feestlocaties liggen niet voor het oprapen. Dus ik ben bang dat ik dan achter het net vis als ik er te lang mee wacht.
❤️ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Okt 2022 18:31

Je veertigste levensjaar is een mooi moment om wat risico te gaan nemen, Bliss. Boek die grote ruimte en vertrouw er gewoon op dat er genoeg mensen komen. Dat komt echt wel goed!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Okt 2022 18:41

Daar ben ik het wel mee eens. Je wil een feestje geven, je vindt de locatie leuk én je hebt veel mensen uit te nodigen. Dan haal je die 40 uiteindelijk echt wel!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Okt 2022 18:43

Carra schreef:Dan haal je die 40 uiteindelijk echt wel!

Dat is wel een randvoorwaarde voor het feestje ook dat ze de veertig haalt.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Okt 2022 18:55

Ik zag het staan en wilde het nog editen, maar was even afgeleid. En toen te laat.

Belangrijke vraag is dan wel of ze dan nog een aanbetaling schuldig is.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Okt 2022 19:00

Gelukkig heb je dat niet gedaan. Ik heb er plezier aan beleefd. Terechte vraag van jou. Laten we afspreken dat wij dan de kosten op ons nemen en een avond ter ere van Bliss organiseren.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Okt 2022 19:03

Klinkt als een plan! Kunnen we gelijk zien of die 40 mensen komen.
Bliss we hebben het risico al voor je verminderd!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 05 Okt 2022 19:09

Hahaha hebben jullie je grapjurk aan vandaag? :smile: Mag hopen dat ik de 40 haal inderdaad!
❤️ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Okt 2022 13:44

Leuk Bliss! Ik zou inderdaad voor die leuke, grote zaal gaan. Komt vast goed.

Ik heb een feestje gegeven met twee vriendinnen toen we 30 werden en het was ontzettend leuk. Het was in een aparte ruimte in een kroeg, met een eigen bar erin. Daar betaalden we geen zaalhuur maar hadden ze een soort afnamedrempel waar je aan moest voldoen en dan was het prima. Dat haalden we makkelijk. Het was echt super leuk, en heel fijn dat je zelf niet met alle troep zit en alles voor je geregeld wordt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Okt 2022 14:31

Relaxxxx Blisster! Probeer een leuke locatie te vinden waarbij je alleen de hapjes, drankjes en eventueel dj hoeft te betalen. Er zijn zoveel kroegen of eetgelegenheden die dit doen. Misschien is de locatie die je nu in gedachten hebt ook wel heel leuk hoor, maar bij het woord zaaltje heb ik altijd associaties met ongezellige ruimten, plastic stoelen en grijze kleedjes over de vierkante tafels 🫥.

Wij hebben laatste een feestje gegeven en hadden een deel van een eetcafe gereserveerd. We hadden zestig mensen uitgenodigd en daarvan kwamen er uiteindelijk iets van vijftig. Fantastische avond gehad, het voelt heel bijzonder dat iedereen speciaal voor jou komt. We hadden luxe hapjes, de huis-dj en alle drankjes gewoon op rekening. We moesten aan het einde van de avond 1850 afrekenen maar als dit het dubbele was geweest had ik het ook prima gevonden (nou ja, bij wijze van spreken :smile: ) want het was gewoon zooo genieten.

Ik zou ervoor waken dat ze je een pakket per persoon willen laten betalen. Ze hadden bij ons een keuze uit drie pakketten. De duurste was 45 euro per persoon en dan had je alle soorten frisdrank, wijn, sterke drank, etc. Wij wilden dat iedereen gewoon kon drinken waar hij of zij zin in had maar 45 euro per persoon zou voor ons nooit uit kunnen. Mijn schoonmoeder bijvoorbeeld drinkt over zo’n avond twee of drie Rivellas en verder niks. Blij dat we dus voor de open bar zijn gegaan en alles op rekening, dat was voor ons het meest voordelig.

Vooral genieten van voorpret in plaats van stressen van dat is echt zonde! 😉
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Okt 2022 15:23

Klinkt als een feestje waar ik wel bij had willen zijn Lady! 🎉
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Okt 2022 18:50

Goede tip Lady! Per drankje afrekenen is in bijna alle gevallen voordeliger ook al klinkt een vaste prijs p.p aantrekkelijk. Gratis tip van een pro ;)
Eten/hapjes zou ik dan weer wel vooraf bespreken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Okt 2022 19:41

Toet schreef:Goede tip Lady! Per drankje afrekenen is in bijna alle gevallen voordeliger ook al klinkt een vaste prijs p.p aantrekkelijk. Gratis tip van een pro ;)
Eten/hapjes zou ik dan weer wel vooraf bespreken.

Ja de hapjes hadden we vooraf afgesproken hoor. We hadden het meeste luxe gekozen en hadden meer dan genoeg. Wel veel complimenten over de hapjes gekregen van de gasten. En die 1850 euro wad dus uiteindelijk het totaal bedrag van alle drankjes, hapjes en de dj. Over een jaar of twee doen we dit gewoon weer!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Okt 2022 19:42

Wij hadden toen ook hapjes, borrelplanken enzo. We mochten zelf aangeven als we nog meer wilden als op de avond bleek dat er niet genoeg was. Maar het was juist meer dan genoeg. Het was in een wijnbar dus logischerwijs werd er wijn geschonken. We hadden van te voren afgesproken dat er 3 soorten rood en 3 soorten wit open stonden waar mensen (per glas geteld idd) van mochten kiezen. En verder bier/fris. Wij waren zo'n 800 euro kwijt. Achteraf gezien was dit (dec 2019) ons laatste echte feestje pre-covid. Blij dat we het gedaan hebben!
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd