Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Oude films/series/boeken opnieuw zien/lezen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 29 Dec 2023 20:12

Oude films/series/boeken opnieuw zien/lezen

Wie heeft dit ook zo sterk?
Ik ben iemand die vrijwel alleen maar oude boeken wil lezen en oude series en films wil zien. Sommige series zoals Friends heb ik al wel tig keer gekeken maar ik haal daar dan comfort uit. En hetzelfde met boeken, ik ben nu Harry Potter weer aan het lezen en de voorspelbaarheid is dan zo fijn. Het kost me vaak zo'n energie om aan iets nieuws te starten en daar zie ik dan haast tegenop eigenlijk.
Ik kijk nu voor de zoveelste keer de Holiday, heb net de Home Alone's weer gezien, alle Santa Clauses, etc. Ben Modern Family terug aan het kijken. Maar echt iets nieuws vind ik dan te inspannend.

Hebben jullie dit ook? En wat kijken of lezen jullie dan graag voor de zoveelste keer? Of juist niet?
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Dec 2023 20:20

Re: Oude films/series/boeken opnieuw zien/lezen

Ja, dat heb ik ook.

Ben nu opnieuw begonnen aan de boeken van Shopaholic. Heb momenteel behoefte aan boeken die wat makkelijker weglezen.

En Friends inderdaad.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 29 Dec 2023 20:34

Ik heb dat soms ook wel. Dan zit mijn hoofd al zo vol dat er niets meer bij kan. Dus dan kan ik een serie kijken zonder na te denken en is het niet erg als ik een stuk mis.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Dec 2023 21:01

Sommige series, boeken en films maar dat zijn uitzonderingen. Boeken en films die ik heb herkeken en herlezen zijn:
- Harry Potter (films en boeken)
- Bridget Jones (films en boeken)
- kinderen van bolderburen (boek)
- Ronja de roversdochter (boek)
- Mathilda (boek en film)
- sex and the city (serie)
- Friends (serie)
- eternal sunshine of the spotless mind (film)
- call the midwife (serie)
- kerst met Linus (serie)
- home alone (film)

Maar over het algemeen kijk ik graag nieuwe dingen. Ik vind het leuk nu de kinderen ouder zijn om samen series of mooie films te kijken. Zo kijken we nu naar Lampje. Echt prachtig.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 29 Dec 2023 21:13

Oh ik heb zoveel boeken dit ik al heel vaak gelezen heb en dat ook nog wel weer zal gaan doen. Met series heb ik het eigenlijk alleen met Friends. Zo heerlijke feel goed televisie.

Edit: en Notting Hill. Die heb ik al 30 keer gekeken en kan ik nog wel 30 keer kijken!
Laatst gewijzigd door Lady op 29 Dec 2023 21:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Dec 2023 21:33

Ik ben het vooral aan het herbeleven nu ik alle mooie titels voorlees aan mijn oudste.
We hebben nu net alleen op de wereld uit en lezen nu Koning van Katoren.

Ik heb wel de Bridget Jonesfilms allemaal gekeken en love actually.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 29 Dec 2023 21:38

Oh ja dat lijkt me zo leuk Olive! Dat wil ik ook graag met m'n kinderen. Koning van Katoren vond ik altijd prachtig.

GSTQ lees jij die oude kinderboeken dan zelf of lees je ze met de kinderen? Ik heb vorig jaar wel alle oude Kleine Huis boeken zelf weer gelezen. Lijkt me heerlijk om met m'n dochter te lezen, het heeft mijn leven gedefinieerd.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Dec 2023 22:13

Ik heb ze allemaal opnieuw gelezen in mijn studententijd en nu eerst met ene dochter en daarna met andere dochter.

Ooooo en practical magic heb ik heel vaak gekeken en zou ik zo nog honderd keer kunnen zien. Hocus pocus heb ik ook vaak gekeken. Charmed keek ik als jong meisje en heb ik in mijn studententijd helemaal herkeken, maar vrees dat die serie de tand des tijds niet goed doorstaan heeft. Ik heb als jong meisje clueless en the Craft ook vaak gekeken. Maar niet meer als volwassene.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 29 Dec 2023 22:34

Met boeken heb ik dit helemaal niet, maar ik lees überhaupt niet veel. Vroeger wel gedaan, maar voel niet de behoefte om boeken te gaan herlezen.

Met sommige films en series heb ik dit wel, en vooral Friends inderdaad. Ben ik nu ook weer helemaal vanaf het begin aan het kijken, inmiddels alweer over de helft en het blijft heerlijk. Ik weet vaak al precies wat ze gaan zeggen en toch blijf ik ervan genieten. Is gewoon zo lekker vertrouwd. En SATC heb ik ook meerdere keren gekeken, blijft heerlijk. Hetzelfde met films als Love Actually, The Holiday, Bridget Jones. Die kan ik altijd wel weer kijken.

Ik heb nog een hele dvd-collectie waar ik niks meer mee doe, maar dit zijn allemaal films die ik ook vaker heb gezien. Echt films die in mijn ogen klassiekers zijn, zoals The green mile, Se7en, The Shawshank redemption, Grease en weet ik wat al niet meer. Allemaal heel vaak gezien en nu al heel lang niet meer eigenlijk, maar sinds alle streamingdiensten er zijn kijk ik sowieso nog maar weinig films en vooral series.
❤️ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Dec 2023 23:32

Ik heb het meer om nu met de kinderen opnieuw te kijken. Zo keken we met kerst Lang Leve de Koningin⁠♡ en inderdaad Home Alone. De beleving is weer zo anders!
⁠♡♡♡
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 00:38

Ja doe ik ook! Harry Potter roept alweer een tijdje vanuit de kast, zowel de boeken als de films. Andere films die ik vaak kijk en geen genoegen van krijg zijn Love Actually, Enchanted, The Sound of Music, Rapunzel (ja echt haha) en Cinderella (de ‘echte’). Series die ik kan blijven kijken zijn Friends, McLeods Daughters en Grey’s Anatomy. Met mn jongste dochter lees en kijk ik trouwens Matilda, echt zo leuk 🥰 zij kijkt die ook bijna dagelijks haha.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 00:38

Ik heb dat ook heel erg. Kan enorm genieten van het opnieuw zien van die films bijv. Als ze op tv zijn, blijf ik altijd plakken.
Met boeken heb ik het minder. Ik wil nog zoveel nieuwe boeken lezen dat ik niet echt toekom aan het herlezen van oude boeken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2023 06:55

Ik heb dat helemaal niet. Ik vind het dan saai omdat ik uiteraard al weet wat er dan gaat gebeuren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Dec 2023 07:10

Chava schreef:Ja, dat heb ik ook.

Ben nu opnieuw begonnen aan de boeken van Shopaholic. Heb momenteel behoefte aan boeken die wat makkelijker weglezen.

En Friends inderdaad.

Ik ben toevallig ook weer aan de Shopaholic serie begonnen 2 dagen terug, de eerste is alweer uit. Heerlijk vind ik dat, om soms oude boeken te lezen.

Series/films kijk ik bijna niet, dus daar kan ik niks over zeggen. Alleen de Harry Potter films heb ik wel al ontelbaar vaak gezien.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 07:53

Ik heb het geluk dat ik in grote lijnen vergeet wat er gebeurt is... Boeken herlees ik niet zo snel, series en films kijk ik wel vaker. Bijv gillmore girls, friends, suits, white collar... Allemaal vaker gezien. En the holiday, nothinghill En meerdere films ook. Geniet er elke keer weer evenveel van.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 08:22

Oh leuk om te lezen! Ik heb zo ook een paar series en films die ik al tig keer heb gekeken en zo nu en dan weer kijk. Ik denk met de Titanic op nr 1, verder Greys Anatomy, Home alone, een aantal Disney films en zo nog een aantal.

Het grappige aan de (oude) Disney films opnieuw kijken vind ik vooral om te zien hoe anders ik ze beleefde als kind. Ik kan die gevoelens soms nog helemaal terug pakken.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ ♡ ♡ ♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 30 Dec 2023 08:54

Uffe schreef:Ik heb het meer om nu met de kinderen opnieuw te kijken. Zo keken we met kerst Lang Leve de Koningin⁠♡ en inderdaad Home Alone. De beleving is weer zo anders!

Jaa dit heb ik ook! Laatst lang leve de koningin gekeken met oudste zoon, echt fantastisch. Gisteravond keken we samen Dennis the Menace. Ook zo’n jeugdsentiment en zo leuk dat hij die dan ook leuk vindt. Home alone natuurlijk ook, en the Snowman bijvoorbeeld in deze tijd. Verder is dit wel moeilijk hoor, de jongens zijn meestal veel meer geïnteresseerd in de ‘pulp’ van nu.

Oh en de Sinterklaas en kerst cd’s van Bert en Ernie!!

Qua boeken lees ik met de oudste Hp en hoop ik over een tijdje brief voor de koning samen te kunnen gaan lezen.
Zelf lees ik eens in de zoveel tijd de Aardkinderen-serie van Jean Auel opnieuw. Mijn favo boeken. Ook lees ik af en toe oude The Beckman boeken terug, en eens in de zoveel tijd De Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt. Ik hou idd ook wel van films, series en boeken opnieuw lezen en zien. Heb ook steeds zin om Homeland en Lost opnieuw te gaan kijken maar dat komt er maar niet van.

Friends heb ik duizenden keren gezien en lijk ik nu voor het eerst aan de max te zitten dat ik er niet zo’n zin meer in heb. Satc, modern family, new girl en gilmore girls blijven ook heerlijk.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Maple

Kletskop

Bericht 30 Dec 2023 09:14

Ik moest even zoeken, maar ik kwam hier een tijd geleden dus een artikel over tegen, maar dan mbt muziek:

https://www.google.com/amp/s/www.busine ... 18-6%3famp
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 30 Dec 2023 09:16

Oh ja Titanic, hoe kon ik die vergeten! Minstens tien keer gezien, denk nog wel vaker. Waarvan drie keer in de bios in de loop der jaren.
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 30 Dec 2023 09:18

Maple schreef:Ik moest even zoeken, maar ik kwam hier een tijd geleden dus een artikel over tegen, maar dan mbt muziek:

https://www.google.com/amp/s/www.busine ... 18-6%3famp

Klopt voor mij zeker, qua muziek ben ik enorm in de 90s en 00s blijven hangen haha.
❤️ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Dec 2023 09:19

Ja met muziek klopt 't voor mij ook wel!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 10:26

Bliss schreef:Oh ja Titanic, hoe kon ik die vergeten! Minstens tien keer gezien, denk nog wel vaker. Waarvan drie keer in de bios in de loop der jaren.

Ja, Titanic!
9x in de bioscoop gezien en daarna op videoband en dvd.
Nu heb ik hem al jaren niet meer gekeken.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 30 Dec 2023 12:16

Wow 9x in de bios! Ik heb 'm destijds in 1997 in de bios gezien, toen in 2012 toen het honderd jaar geleden was en toen volgens mij ergens vorig jaar nog in 3D, toen bestond de film 25 jaar. En tussendoor talloze keren op dvd.
❤️ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 12:38

Ik heb de bioscoopkaartjes jarenlang bewaard.

Mijn beste vriendin en ik waren helemaal fan van de film én van Leonardo. We hadden allebei een Titanic/Leo plakboek 🙈
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2023 13:55

Oh zo leuk! Ik heb ook nog Titanic Merschandise.

Overigens kan ik oude films wel opnieuw kijken graag. Gewoon als het echt een goede of leuke film is. Series kijk is niet vaak meer herhalingen van. Vroeger wel, toen ik meer tv keek. Ik heb Will&Grace ook echt veel gezien. Nu kijk ik liever niet meer oude series. Er is veel nieuw, en ik heb weinig tijd. Dus dan is het een beetje kiezen of delen haha.

Boeken opnieuw lezen hoop ik straks met de kinderen te doen. Maar zelf doe ik dat nooit.

En Disney/Pixar films kijk ik altijd graag! Ik wacht tot ze hier wat ouder zijn en wat langer geconcentreerd film kunnen kijken, maar dan wil ik echt wel Disney plus :)
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd