Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Elektrische fiets

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 01 Feb 2023 14:04

Elektrische fiets

Mijn elektrische fiets is een jaar of 4 oud en de accu vind ik vrij snel leeg (na 30 km nog 40% en dan kan ik niet meer op stand 4 van 5 fietsen). Daarnaast heb ik er toen een gekocht met grote instap vanwege stoeltje voorop. Dat is niet meer nodig en ik vind het niet zo lekker zitten.

Dus nu zoek ik er een met een normale instap. Ik ga denk ik het achterzitje vervangen voor zo’n opklapbare rugleuning. Dan kan ik fietstassen eraan hangen, want gewicht aan het stuur vind ik niet fijn, dus geen transportfiets.

Wat voor een is aan te raden? Zware accu, middenmotor, ik overweeg een accu in het frame (lijkt me handiger met fietstassen).

Ik vond alleen een topic over elektrische bakfietsen.
<<

Jente

Kletskop

Bericht 01 Feb 2023 14:34

Re: Elektrische fiets

Ik heb een accu in de bagagedrager (achterop dus) en als ik er een zware tas aan hang, 'steigert' mijn fiets wel eens. Als je dus de keuze hebt zou ik gaan voor de accu midden in het frame. Ik zou ook kiezen voor een grote accu, zodat je minder vaak hoeft op te laden.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Sep 2023 20:44

Even een up voor dit topic. Ik heb mijn eerste elektrische fiets aangeschaft. Tweedehands, maar slechts enkele maanden oud en dus nog steeds vrij kostbaar.

Mijn vraag is of jullie je elektrische fiets hebben verzekerd tegen diefstal? De meningen in mijn omgeving zijn nogal verdeeld. Ik vind het best kostbaar en zal mijn fiets vrijwel altijd thuis of op mijn werk achter slot en grendel parkeren. Weinig risico dus naar mijn idee.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Sep 2023 21:03

Onze elektrische bakfiets hebben wij verzekerd. Die is te duur om het niet te doen 😅
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2023 21:42

Ja, ik heb de mijne verzekerd. Vond de kosten van de verzekering niet zo hoog
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2023 21:46

Ja, ik heb mijn elektrische fiets 3 jaar geleden wel verzekerd, hoor te veel gestolen fietsen om me heen en die €5,83 is een fijne back up dan, dat loopt nu bijna af en twijfel of ik hem dan nog door laat gaan. Onze elektrische bakfiets ook, pechhulp en diefstal, dat vind ik veel te duur om het risico te nemen, en dat kost €10 dus ook geen wereld bedrag.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Sep 2023 21:25

Bedankt voor jullie reacties!
Dan ga ik toch eens bij onze verzekeraar informeren. De fietshandelaar zelf verhuurt ook fietsen en gaf aan dat hij zijn fietsen nooit verzekert tegen diefstal. Hij doet ze op slot, zet ze met een extra slot ergens aan vast en haalt de accu eraf, dan zijn ze niet zo interessant om snel mee te pakken. Maar goed, dat is ook wel veel gedoe. Dus maar eens kijken hoeveel het kost om hem te verzekeren, ik vind het uiteindelijk toch een fijner gevoel.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2023 21:34

Ik heb al een aantal jaar de Gazelle Orange c8 geloof ik. 8 versnellingen in ieder geval, met accu in de bagagedrager. Ik heb grote opklik fietstassen van New looxs, deze hangt aan je frame zeg maar. Hier doe ik veel boodschappen mee maar nog nooit gesteigert.
Ik heb een middenmotor van Bosch.

Toen ik hem kocht had je er wel wat met een accu in het frame, maar veel duurder. Lijkt mij wel veiliger qua, accu kunnen ze niet zomaar stelen. Maar dan zou ik wel uitzoeken hoe goed zo accu ook te vervangen us etc.

Ik heb mijn fiets wel verzekerd maar zet hem eigenlijk ook overal met een extra slot op slot. Daarnaast, in steden zet ik hem in zo'n gratis bewaakte fietsstalling, als ik het niet zo vertrouw ergens, neem ik mijn accu mee. De fietscomputer neem ik altijd mee als ik mijn fiets ergens neerzet.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Sep 2023 11:40

Het is uiteindelijk een gazelle Grenoble C8 Connect geworden. Ik ben er heel blij mee. Maar het was best een uitgave en ze worden echt veel gestolen, dus ik heb hem ook verzekerd. Meteen bij aankoop, dit werd door de verkoper geregeld. Ik geloof dat ik iets van €180 heb betaald voor 5 jaar. En nu is hij volledig verzekerd. Als hij over 4,5 jaar gestolen wordt, krijg ik nog steeds de volledige aankoopprijs vergoed. Je moet hem dan wel dubbel afsluiten, ik heb er een goedgekeurd slot bij gekocht. Volgens mijn moeder is de fietscomputer ook verzekerd. Mocht je die een keer vergeten eraf te halen en hij wordt gestolen, dan krijg je dat ook vergoed.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd