Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wandelschoenen

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Mrt 2023 08:12

Wandelschoenen

Ik ben op zoek naar fijne wandelschoenen, die er ook nog een beetje oke uitzien. Ik heb altijd heel warme voeten, waardoor ik mijn huid snel stuk loop. Dus als ik iets kan vinden wat licht en luchtig is, zou dat heel fijn zijn. Mijn hardloopschoenen zitten met lange stukken wandelen (15-20 km) ook niet lekker genoeg. Wie heeft er wandelschoenen en waar vind ik ze?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Mrt 2023 08:19

Re: Wandelschoenen

Ik heb wandelschoenen van Lowa. Vrij prijzig wel. Maar super licht. Ook gedragen toen we op reis waren in Marrakech en de USA waarbij we wandelden met 30/35+ graden.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Mrt 2023 08:22

Dat klinkt goed! Toch een keer vrij nemen en naar Bever ofzo gaan om te passen. Denk dat je er best lang mee doet, aangezien je ze toch niet dagelijks draagt.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Mrt 2023 08:34

Nee klopt! Ik heb ze nu ruim vier jaar. Maar ben wel toe aan een nieuw paar. Ik vind ze het geld wel waard.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 29 Mrt 2023 08:41

Ik had ook lowa's en heb ze minstens 10 jaar gehad. Maar lees toch verhalen dat de zool niet meer zo goed is. Ik heb nu goedkope van de scapino gekocht want meer budget was er helaas niet. Moet ze nog inlopen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Mrt 2023 08:45

Heeft er ook iemand ervaring met palladium? Ik las dat die veel gebruikt worden in de tropen. Lijken me daarom ook niet zo warm. Ik had ze vroeger wel, maar ik herinner me dat die zolen wat hard waren. Ik vind ze wel leuk trouwens.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Mrt 2023 09:22

Ik heb ook Lowa’s, die heb ik me een tijdje geleden aan laten meten bij Bever. Ze zijn niet te warm. Hele fijne service, fijn om het verschil te voelen. En deze maat had ik nooit zelf besteld, 2 maten groter dan dat ik normaal draag. Dus goed idee om daar eens langs te gaan voor meten en advies.

Palladium’s zou ik niet zo heel snel doen. Die geven naar mijn idee toch heel weinig steun. Of ze moeten stevigere exemplaren hebben dan de canvas modelletjes die ik in mijn hoofd heb. Als puber heb ik die dingen echt versleten :)

Edit: deze heb ik. Mooi zijn ze helaas niet, maar dat maakt me voor tijdens het wandelen niet meer zoveel uit.

https://www.bever.nl/p/lowa-innox-evo-g ... IyEALw_wcB
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 29 Mrt 2023 12:38

Ik heb een aantal keer de Vierdaagse van Nijmegen gelopen.
Lowa, New Balance en nu heb ik al jarenlang een paar van Hanwag waar ik op wandel. Er zijn zoveel goede wandelschoen merken. Ik denk wel dat mijn voorkeur Lowa en Hanwag is. Beide merken lijken ook aardig op elkaar qua schoenen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Mrt 2023 12:50

Ik heb mijn wandelschoenen bij Decathlon gekocht. Heb er zelfs twee paar (1 zomer paar en een winter paar).
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 29 Mrt 2023 15:51

Agnes schreef:Ik heb mijn wandelschoenen bij Decathlon gekocht. Heb er zelfs twee paar (1 zomer paar en een winter paar).

Welk merk? Ik zeg niet dat Decathlon slecht is, maar op sommige dingen moet je niet bezuinigen en goede wandelschoenen is zo'n ding. Ga je maar eens 20 a 30 km wandelen op slechte wandelschoenen en slechte wandelsokken, dat merk je echt wel.

Decathlon verkoopt B-merken, bij mijn sport tafeltennis zie ik bijv. wel rubbers/batjes die ITTF goedgekeurd zijn maar die bij de tafeltennisspeciaalzaak niet in het assortiment te verkrijgen zijn. Dat zegt toch genoeg lijkt mij.
Voor mijn ski-jas ben ik er trouwens goed geslaagd en dat is ook een B-merk, maar een jas vind ik wel heel wat anders dan een wandelschoen die voor een goede afwikkeling etc tijdens het wandelen moet zorgen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Mrt 2023 17:15

Ik heb meindls die lopen heerlijk. Ik heb een zomerschoen, maar loop er in de winter ook op.
Al heb ik nooit echte gevoerde schoenen aan in de winter.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Mrt 2023 17:39

Ik heb Hanwags, die zaten direct zo lekker dat ik ze niet eens heb hoeven inlopen. Maar die vallen zeker niet in de categorie 'toonbaar'. Die zijn gewoon echt heel erg lelijk.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Mrt 2023 17:50

Wandelschoenen zijn erg persoonlijk. Zo pas ik alleen extra smalle van Lowa en m’n man zweert juist bij Meindl.
Hier in de omgeving zit Schutrups, een hele fijne zaak waar ze samen met jou op zoek gaan naar de beste wandelschoen. Met een parcours enzo met mini bruggetjes zodat je goed kunt checken :) Ik zou ze dus zeker goed laten aanmeten in een winkel.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Mrt 2023 18:32

Ik heb mijn wandelschoenen ook via een winkel met aantal bruggetjes etc. Ooit verschillende merken geprobeerd maar qua voetbreedte kwam ik uit op Hanwags met een extra brede voorkant. Eerder had ik een hoog model, maar nu een laag model omdat ik ook in de zomer wel eerder loop en hoog dan zo warm is. Inlopen hoeft nauwelijks, het zit prima en ik liep er zo op weg. Het zijn misschien niet de allermooiste schoenen, het is zeker niet te vergelijken met hakjes. Maar ik vind ze er nog best acceptabel uit zien als ik het vergelijk met wat sportieve sneakers.

Deze heb ik:
https://www.hanwag.com/nl/nl-nl/dames/h ... 7761431380
08/2018
05/2021
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Mrt 2023 18:46

Ik zweer ook echt bij Meindls.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 29 Mrt 2023 23:04

Die Hanwags die MissEnergie heeft heb ik ongeveer ook. Ook lage. Hoge schoenen vind ik niet fijn.
Het merk van Hugo is ook goed, maar de zolen daarvan slijten sneller. Mijn moeder heeft daar ooit een paar binnen een jaar van versleten. Dit terwijl ze alleen op zondag erop wandelt. De verkoper kon dat niet geloven.
De zuil van Hanwags lijkt wel niet te slijten.
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Mrt 2023 06:06

Hier geen last van snel slijtende zolen hoor en ik wandel geregeld. Mijn vader is een fanatiek wandelaar en ook hij heeft geen last van snel slijtende zolen. Het kan ook een toevalstreffer geweest zijn bij je moeder.
Eén negatief verhaal maakt iets nog niet meteen slecht.

Ik denk dat je je gewoon goed moet laten adviseren, probeer in de winkel verschillende schoenen uit en dan komt het vast goed.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 30 Mrt 2023 06:19

Fred schreef:
Agnes schreef:Ik heb mijn wandelschoenen bij Decathlon gekocht. Heb er zelfs twee paar (1 zomer paar en een winter paar).

Welk merk? Ik zeg niet dat Decathlon slecht is, maar op sommige dingen moet je niet bezuinigen en goede wandelschoenen is zo'n ding. Ga je maar eens 20 a 30 km wandelen op slechte wandelschoenen en slechte wandelsokken, dat merk je echt wel.

Decathlon verkoopt B-merken, bij mijn sport tafeltennis zie ik bijv. wel rubbers/batjes die ITTF goedgekeurd zijn maar die bij de tafeltennisspeciaalzaak niet in het assortiment te verkrijgen zijn. Dat zegt toch genoeg lijkt mij.
Voor mijn ski-jas ben ik er trouwens goed geslaagd en dat is ook een B-merk, maar een jas vind ik wel heel wat anders dan een wandelschoen die voor een goede afwikkeling etc tijdens het wandelen moet zorgen.

Ik wandel al jaren op Decatlon schoenen en nooit problemen. Kom op zo'n 1,5 a 2 uur per dag dus vind het een beetje gek wat je hier zegt. Mijn eisen zijn dat ze waterdicht zijn, beetje goed schoon te maken en ook nog wel leuk uit zien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Mrt 2023 07:05

Ik heb ook goede ervaringen met decathlon schoenen. Niet met schoenen die ik jarenlang heb gebruikt maar wel heel intensief op reis door Azië. Met een hip kleurtje vond ik ze wel leuk. Weet even niet meer welk merk maar iig niet de allergoedkoopste maar even iets erboven.
Let's discover the world together.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Mrt 2023 08:59

Ik heb wandelschoenen van de anwb. Merk weet ik zo niet. Maar voor mij was het belangrijk dat het lage schoenen waren (dus niet helemaal om mijn enkel), want anders is het voor mij ook te warm. Bij de anwb hebben ze voor verschillende budgetten schoenen, dat vond ik ook wel fijn.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Mrt 2023 09:19

Hugo schreef:Hier geen last van snel slijtende zolen hoor en ik wandel geregeld. Mijn vader is een fanatiek wandelaar en ook hij heeft geen last van snel slijtende zolen. Het kan ook een toevalstreffer geweest zijn bij je moeder.
Eén negatief verhaal maakt iets nog niet meteen slecht.

Ik denk dat je je gewoon goed moet laten adviseren, probeer in de winkel verschillende schoenen uit en dan komt het vast goed.

Ik ook niet ik heb ze ook al heel lang.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Mrt 2023 09:34

Char schreef:Ik heb wandelschoenen van de anwb. Merk weet ik zo niet. Maar voor mij was het belangrijk dat het lage schoenen waren (dus niet helemaal om mijn enkel), want anders is het voor mij ook te warm. Bij de anwb hebben ze voor verschillende budgetten schoenen, dat vond ik ook wel fijn.

Bedoel je misschien Human Nature?
Ik heb vorig jaar ook wandelschoenen bij de ANWB gekocht, ze lopen heel fijn maar die van mij zou ik niet aanraden want ze zijn nu al kapot aan de binnenkant.
Wat als het lukt

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd