Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hey, Google!

<<

Anoniem301

Bericht 06 Nov 2019 07:45

Hey, Google!

Wie gebruikt dat en wat doe je er allemaal mee? Praat je veel tegen Google?

We hebben zo'n Bose speaker waar ik dat een beetje mee aan het testen ben, maar verder dan vragen naar het weer of de radio aanzetten kom ik nog niet. Ik pak toch snel mijn telefoon om dat soort dingen op te zoeken.

Hoe gebruik jij het?
<<

Anoniem313

Bericht 06 Nov 2019 07:50

Re: Hey, Google!

Mijn kinderen hebben een week lang ‘hee Google, wat zijn billen?’ gevraagd en toen heb ik ‘m eruitgehaald.
Zelf gebruikte ik ‘m wel om Spotify mee te bedienen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Nov 2019 07:52

Informatie zoeken, verlichting bedienen, timer zetten., spelletje spelen, nieuws luisteren
2021🩷
2024 💙
<<

Anoniem301

Bericht 06 Nov 2019 07:58

Caulfield schreef:Mijn kinderen hebben een week lang ‘hee Google, wat zijn billen?’ gevraagd en toen heb ik ‘m eruitgehaald.
Zelf gebruikte ik ‘m wel om Spotify mee te bedienen.

Haha! Dat ga ik zo ook eens vragen. Vond je dat handig voor Spotify? Ik kan wel zeggen dat-ie 'm aan moet zetten maar als ik een andere afspeellijst wil dan moet ik heel specifiek zeggen hoe die lijst heet en dat weet ik niet altijd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Nov 2019 07:59

Hier gebruiken we hem vooral voor een timer tijdens het koken

Ook gebruiken we hem om de hond af en toe te plagen. Dan vragen we aan Google of ze een hondenras kan nadoen of een ander dier. Altijd leuk om te zien hoe de hond dan reageert.

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Nov 2019 08:02

Mijn vriend heeft die een jaar geleden gekocht, voor de leuk. En voor muziek. Alleen zoon kon net praten, en liep de hele tijd 'hey google' te roepen. Ook dochter vond t leuk, alleen reageerde dat vaak niet op haar stem. Hier werd en dan vooral de 'leuke' dingen gevraagd, zoals laat eens een scheet. En dan muziek, maar functioneel niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Nov 2019 08:05

Ik gebruik hem dagelijks voor het weer en we zetten altijd timers er op. De kinderen stellen er altijd allerlei vragen aan.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Anoniem301

Bericht 06 Nov 2019 08:06

Huppekee schreef:Informatie zoeken, verlichting bedienen, timer zetten., spelletje spelen, nieuws luisteren

Oh zo'n timer is wel handig! Heb net getest met 10 seconden, geinig. Mooi voor tijdens het koken, dan hoef ik niks aan te raken! Ik heb hier ergens ook nog zo'n hue-lamp liggen, wat een mogelijkheden!
<<

Anoniem301

Bericht 06 Nov 2019 08:07

Hoe zet ik de stem zelf wat harder, i.p.v. de muziek? Ze praat nog wat zacht.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Nov 2019 08:08

Wij hebben er nu twee jaar denk ik alleen eentje (een mini hub) in de keuken en die vind ik heel fijn voor timers als ik volle handen heb enzo. Gebruik 'm dagelijks met koken. Ook voor hoeveelheden/temperatuur conversies (hey Google, how much is 350 degrees Fahrenheit in Celcius) etc. En soms muziek maar dan zet ik 't meestal gewoon via Google Play aan met 't chromecast icoontje, ik vraag de hub niet vaak om muziek te spelen maar regel 't dus via m'n telefoon.

We krijgen er bij onze nieuwe Google Pixel telefoons nog gratis twee nieuwe hubs bij, met schermpjes. Eén daarvan willen we denk ik in de keuken zetten en dan die kleine naar de woonkamer ofzo. En eentje mee naar m'n man z'n werk. https://store.google.com/product/google_nest_hub

Moet zeggen dat ik 't verder niet heel veel gebruik, al gebruik ik hey Google op m'n telefoon wel vaak in de auto om reminders en afspraken erin te zetten en te navigeren.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Nov 2019 08:08

Carrie schreef:Hoe zet ik de stem zelf wat harder, i.p.v. de muziek? Ze praat nog wat zacht.

Hey Google can you turn up your voice? Zoiets? Geen idee hoor!

Even geprobeerd voor je maar ze zegt niks terug dan maar 't geluid werd wel harder. Je weet wel dat je links en rechts kunt aanraken om 'm harder en zachter te doen?
<<

Anoniem301

Bericht 06 Nov 2019 08:14

Marin schreef:
Carrie schreef:Hoe zet ik de stem zelf wat harder, i.p.v. de muziek? Ze praat nog wat zacht.

Hey Google can you turn up your voice? Zoiets? Geen idee hoor!

Even geprobeerd voor je maar ze zegt niks terug dan maar 't geluid werd wel harder. Je weet wel dat je links en rechts kunt aanraken om 'm harder en zachter te doen?

Hm dan gaat de radio wel harder, maar haar stem zelf blijft zo zacht. Heb jij ook een Bose? Ik kan niet links of rechts aanraken, maar moet bovenop de knopjes indrukken, of via mijn telefoon.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Nov 2019 08:15

Nee ik heb een Google Hub Mini. Dan zal deze inderdaad anders werken. Vervelend! Misschien heeft Google (de gewone zoekmachine) een antwoord op je specifieke vraag over de Bose. Misschien is het bekend dat haar stem te laag is ten opzichte van de muziek of misschien kan je 't makkelijk aanpassen. Geen idee!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Nov 2019 08:17

Wij hebben zo’n ding niet maar wel een sonos die we met Siri kunnen bedienen. Een afspeellijst of liedje een herkenbare naam geven is wel handig en leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 06 Nov 2019 08:20

Marin schreef:Nee ik heb een Google Hub Mini. Dan zal deze inderdaad anders werken. Vervelend! Misschien heeft Google (de gewone zoekmachine) een antwoord op je specifieke vraag over de Bose. Misschien is het bekend dat haar stem te laag is ten opzichte van de muziek of misschien kan je 't makkelijk aanpassen. Geen idee!

Ik ga het even uitzoeken, tnx!

Ja dat is inderdaad wel handig Zora!
<<

Anoniem272

Bericht 06 Nov 2019 09:36

Wij hebben 'm vorig jaar als kerstpakket gekregen. Hij staat in de keuken, ik gebruik 'm veel tijdens het boterhammen smeren en koken. Voor o.a:

- Kink luisteren ('hey google, speel radio Kink')
- spotify luisteren
- als timer ('hey google, timer over acht minuten', heel handig tijdens het koken)
- 's ochtends voor het nieuws. Als je vraagt 'hey google, alles goed?' gaat hij het nieuws vertellen, wat voor weer het is, en of er bijzonderheden zijn met jouw persoonlijke woon-werkverkeer.
- voor trivia: hoe ver is Moskou, wat is het Franse woord voor mist, wat is de wortel van 9264 etc.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Nov 2019 09:40

Volume bedienen kun je bij ons door: Hey Google volume 1 t/m 10 te zeggen. Eerder was het 10 t/m 100%. De stem gaat dan ook harder bij ons.

Wij gebruiken dat ding alleen om de verlichting te bedienen en muziek af te spelen.
Mijn man zet er ook de tv mee aan of Netflix.
2016
<<

Anoniem300

Bericht 06 Nov 2019 09:44

Wij hebben een google home, die we dagelijks veel gebruiken, in de ochtend is het goedemorgen google en dan krijg ik mijn dag te horen (en mijn man de zijne als hij roept) als.timer tijdens het koken, om muziek af te spelen(Spotify of gewoon q music bv.), om boodschappenlijstje te maken (als ik nu iets opmaak laat ik het google opslaan en als ik dan een briefje maak vraag ik wat er op staat en kan ik dat opschrijven)
De jongste vind het leuk om geluiden te horen bv hoe doet een hond/tractor etc. De oudste luistert moppen en raadsels. Weg leuk vind ik hem.

Edit; ook om dingen op te zoeken, zoon vroeg laatst waarom is er Pinksteren bv. Dat vragen we dan aan Google (niet altijd hoor)
Ooh ja en het belangrijkste voor de hue lampen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Nov 2019 11:17

Hee Google, 100%

Dan gaat het volume op de maximale stand. Je kunt dan zelf even kijken hoe hard je het wilt hebben :) gewoon een random aantal % roepen.

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Nov 2019 11:29

Wij gebruiken het veel voor muziek. Of timer tijdens koken. En voor de verlichting.

Kreeg vorig jaar de Google mini bij mijn telefoon. Inmiddels hebben we 4 muziekboxen die dat ook kunnen.

Vind het wel een leuk ding. Die van ons praat ook wel eens uit zichzelf . Dan ineens zegt ze ik heb het niet goed verstaan. Of laatst ging ze ineens allemaal winkels uit zichzelf opnoemen
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 06 Nov 2019 15:46

Elliot schreef:

Hee Google, 100%

Dan gaat het volume op de maximale stand. Je kunt dan zelf even kijken hoe hard je het wilt hebben :) gewoon een random aantal % roepen.

Ja maar ik bedoel de stem zelf of is dat wat ik hiermee bereik? Als ik zeg 10% harder of gewoon harder dan gaat de muziek harder. Niet de stem.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Nov 2019 15:48

Newby9 schreef:Wij hebben een google home, die we dagelijks veel gebruiken, in de ochtend is het goedemorgen google en dan krijg ik mijn dag te horen (en mijn man de zijne als hij roept) als.timer tijdens het koken, om muziek af te spelen(Spotify of gewoon q music bv.), om boodschappenlijstje te maken (als ik nu iets opmaak laat ik het google opslaan en als ik dan een briefje maak vraag ik wat er op staat en kan ik dat opschrijven)
De jongste vind het leuk om geluiden te horen bv hoe doet een hond/tractor etc. De oudste luistert moppen en raadsels. Weg leuk vind ik hem.

Edit; ook om dingen op te zoeken, zoon vroeg laatst waarom is er Pinksteren bv. Dat vragen we dan aan Google (niet altijd hoor)

Wat handig van dat boodschappenlijstje! Zeg je dan gewoon he Google, zet brood op mijn boodschappenlijstje? En zet melk op m’n boodschappenlijstje? En dan later vertel mijn boodschappenlijstje? En als je klaar bent zeg je dan wis lijstje?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Nov 2019 15:58

Ja dan komt het in https://shoppinglist.google.com terecht. Ik gebruik 't niet (meer) want ik wil Google Keep gebruiken voor m'n boodschappenlijstje en niet deze website. Maar verder is 't handig.
<<

Anoniem300

Bericht 06 Nov 2019 16:14

Marin schreef:Ja dan komt het in https://shoppinglist.google.com terecht. Ik gebruik 't niet (meer) want ik wil Google Keep gebruiken voor m'n boodschappenlijstje en niet deze website. Maar verder is 't handig.

Ooh dat het daarop kwam wist ik niet!
Ik vraag dan altijd google wat staat er op mijn boodschappenlijstje en dan verteld ze dat.
<<

Anoniem300

Bericht 06 Nov 2019 16:15

Carrie schreef:
Newby9 schreef:Wij hebben een google home, die we dagelijks veel gebruiken, in de ochtend is het goedemorgen google en dan krijg ik mijn dag te horen (en mijn man de zijne als hij roept) als.timer tijdens het koken, om muziek af te spelen(Spotify of gewoon q music bv.), om boodschappenlijstje te maken (als ik nu iets opmaak laat ik het google opslaan en als ik dan een briefje maak vraag ik wat er op staat en kan ik dat opschrijven)

Wat handig van dat boodschappenlijstje! Zeg je dan gewoon he Google, zet brood op mijn boodschappenlijstje? En zet melk op m’n boodschappenlijstje? En dan later vertel mijn boodschappenlijstje? En als je klaar bent zeg je dan wis lijstje?

Ja inderdaad. Of maak lijstje leeg zoiets inderdaad.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd