Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Waar zou jij meer tijd aan willen besteden?

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jul 2022 09:17

Waar zou jij meer tijd aan willen besteden?

Waar zou jij meer tijd aan willen besteden en wat houdt je tegen?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Jul 2022 09:26

Re: Waar zou jij meer tijd aan willen besteden?

Tijd voor mezelf. Maar dan ook bewuster inplannen. En niet zoals nu vaak gebeurt door te lanterfanten en andere dingen uit te stellen (waardoor ik dus ook niet echt ontspan van het lanterfanten). Maar gewoon bewust genieten van tijd die ik echt 100% voor mezelf in plan.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Jul 2022 09:44

Het huishouden. Ik vind dat zo stom dat ik het te weinig doe. Maar ik vind een schoon en netjes huis wel fijn. Dus zou ik het meer moeten doen. Maar er zijn altijd andere dingen die voor gaan 🤣
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Jul 2022 09:59

Lezen! Ik vind lezen heerlijk en word er helemaal rustig van. Ik doe het alleen te weinig. De laatste tijd weer wat meer en ik merk hoe blij ik ervan word.

En wat me tegen houdt daarin is dat ik meer tijd besteed aan andere dingen die ik voorrang geef op lezen. Of toch de tv aanzet, omdat dat makkelijker kijkt (zeker met heel vaak een baby in m’n armen). Als de jongste wat groter is ga ik weer lekker de tuin in ‘s avonds met een boek.

En jijzelf DronkenTaart?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Jul 2022 10:12

Ik zou meer tijd willen besteden aan mijn tuin. Ik vind het heerlijk om in de tuin bezig te zijn, maar heb het zo druk met mijn werk dat het er vaak niet van komt. Dan wordt de tuin echt zo’n moetje en is de lol er snel vanaf. Maar zoals met het mooie weer nu geniet ik wel van lekker luieren in de tuin 😉
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Jul 2022 11:48

Lezen, naaien, moestuin beginnen, sporten.

Wat me tegenhoudt nu is gebrek aan energie en de mogelijkheid voor bijv moestuin. Naaien ga ik wel weer doen. Heb een bestelling. Vaak helpt dat om weer meer te gaan maken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 30 Jul 2022 11:54

Studeren. Maar ik ben af en toe zo druk in mijn hoofd van alles in mijn gezin dat ik het te vaak laat gaan. Jammer want ik vind studeren echt leuk.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jul 2022 21:10

Aan mezelf.
Tijd nemen om eens alleen een dagje weg te gaan, te sporten, te winkelen, etc.
Zonder me daar schuldig over te voelen richting m’n man en kinderen.
<<

Anoniem328

Bericht 30 Jul 2022 21:44

Ooh La La waarom voel je je daar schuldig over? Iedereen heeft tijd voor zichzelf nodig, dat is niks om je schuldig over te voelen. Je wordt er zelfs een betere moeder/partner van!

Ik zou mee willen lezen ipv doelloos Netflixen/internetten. Als ik eenmaal de smaak te pakken heb kan ik volledig opgaan in een boek, zo fijn!

En koken, ik zou dolgraag meer en uitgebreid willen koken. Ik vind dat zo ontspannend en leuk om te doen. Maar met jonge kinderen die het liefst Hollandse kost eten en andere simpele gerechten én tijdgebrek is dat nogal een uitdaging. Ooit!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Jul 2022 07:32

Rationeel gezien weet ik dat ook heel goed, maar toch knaagt het gevoel dan aan me. Ik vind het ook echt heel stom en super irritant.
En ik weet dat áls ik regelmatig tijd voor mezelf neem dat dat gevoel ook weg gaat… 🤷🏼‍♀️
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Jul 2022 08:26

Tijd voor / aan mezelf, lezen, echt relaxen. Gun mezelf de tijd ook niet en kom ook gewoon nergens aan toe, laat staan aan mezelf. Wel punt waar ik uiteindelijk wat aan wil doen, maar alles raast beetje (aan me) voorbij.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Jul 2022 10:26

@ Ooh La La! Misschien zou je het dan juist vaker moeten doen zodat het wat gewoner wordt? Doet je partner wel dingen voor zichzelf? Zo ja, hoef jij je zeker niet schuldig te voelen natuurlijk. Zo niet dan zou ik er eens over praten want ik denk dat dit voor jullie beide goed kan zijn en wellicht is het om en om in te plannen bv?

@ Olijfje, het voordeel aan jonge kinderen is dan wel dat ze op tijd naar bed gaan. Mss kun je dan eens iets simpels maken voor de kids en zelf later op de avond eten? In het weekend een keer bv. Kanttekening is wel dat het natuurlijk makkelijke/ goede slapers zijn anders schiet het nog niet op.

@ -Ieniemienie-, huishouden is ook mijn sterkste punt niet maar ik zou daar ook niet meer tijd aan willen besteden :haha:

@ Pippa, zou het helpen om even uit je vertrouwde omgeving te stappen? Dat je bv een mooi plekje zoekt op een terras, op het strand etc om daar te gaan lezen? Als ik thuis ben laat ik mezelf ook snel afleiden.

@ Jip, ik herken je stukje wat betreft energie, ik heb daar ook niet zo veel van en op is op aan het einde van de werkdag. Ik zit nog met veel ideeën in mijn hoofd, voornamelijk gaat het dan om schrijven en schilderen en dat geeft ook wel een bepaalde druk. Ik heb onlangs een schrijfproject afgerond waar ik zeker driekwart jaar mee bezig ben geweest (misschien wel langer, weet het niet precies) en het resultaat was mooier dan ik had durven hopen dus ik moet ook niet al te streng zijn voor mezelf. Net als Maple ga ik al heel snel zitten lanterfanten en daar voel je me dan weer schuldig over. Zeker als ik bereikbaarheidsdienst heb (zoals nu, hoi haha) en ik zit te wachten op bepaalde mensen die wat uitzoeken voor me dan ga ik al snel op internet en kom ik er moeilijk los van. Ik gun mezelf voor nu de lanterfanttijd tot na de vakantie. Dan lukt het me hopelijk weer om iets op te gaan pakken :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Phileine1244

Kletskop

Bericht 31 Jul 2022 16:18

Tijd voor mezelf neem ik sinds kort wel, heerlijk. Waar ik meer tijd aan zou willen en moeten besteden is klusjes is huis. Ik roep bijvoorbeeld al 2 jaar dat ik de gang ga verven. De spullen staan ook al even lang klaar. Maar heb er zooooo geen zin in.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd