Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat is jouw gemiddelde schermtijd deze week?

<<

Fantine

Bericht 14 Jun 2025 06:46

Wat is jouw gemiddelde schermtijd deze week?

Wat is jouw gemiddelde schermtijd deze week op je telefoon?

De mijne is voor deze week gemiddeld een uur per dag.

Sinds een paar weken ben ik hier bewuster mee bezig. Ik heb geen social media meer en zet mijn telefoon regelmatig ‘s avonds uit en wanneer ik met mijn gezin op pad ga neem ik hem vaak niet mee. Ik merk ook dat het de mensen om me heen aansteekt wanneer we bij elkaar zijn om hun telefoon ook minder erbij te pakken.

Het levert mij meer mentale rust op, ik beantwoord appjes wanneer ik daar zin in heb. Ik doemscrol niet meer op social media en heb geen idee wat er op social media gebeurt op dit moment. Het interesseert me eerlijk gezegd ook niet. Mijn vriendinnen zie ik liever face to face dan dat ik via Instagram zie waar ze zich mee bezig houden.

Hoe gaan jullie hiermee om?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jun 2025 07:01

Re: Wat is jouw gemiddelde schermtijd deze week?

Wat knap Fantine!

Ik wil echt graag afkicken want ik vind dat ik niet het goede voorbeeld geef aan mijn dochter. Ik zit al gauw op 4 uur per dag. Nu is veel daarvan in de avond als ik doelloos scroll maar ik wil dat ook niet meer. Ik wil echt van de verslaving af maar merk dat ik dat best lastig vind. Social media verwijderen vind ik moeilijk. Ik plaats zelf amper wat maar heb door een hobby veel kennissen wereldwijd en dit is toch de manier om op de hoogte te blijven. Tegelijkertijd zou één keer per dag social media checken genoeg moeten zijn.

Kortom, ik wil heel graag minderen. Misschien helpt het al door te erkennen dat ik verslaafd ben. Dat is stap 1 in een afkick-proces toch? 😬
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2025 17:36

Hier ook een verslaafde. Ik wil minderen in de vakantie.
Als we weggaan, neem ik hem vaak niet mee.
Onder schooltijd heb ik hem altijd bij omdat ik gebeld of geappt kan worden door de juf. Heb 1 keer geluid van whatsapp uitgezet voor rust maar toen had de juf dus geappt of ik mijn dochter eerder kon halen.
Dus dan maar weer een poging in de vakantie.

Ik heb wel mijn social media leeg gemaakt en heb geen volgers meer. Ik volg wel mensen ivm hobby dus dat is waar veel tijd heen gaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Jun 2025 18:19

Volgens mijn telefoon zit ik aan de 8 tot 11 uur per dag. Ik vraag me af of hij Google logins van m'n laptop ook meetelt want daar zit ook gewoon werktijd bij.

Maar ik heb geen behoefte om te minderen. Ik vind het geen erge verslaving.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Bericht 17 Jun 2025 18:34

Marin schreef:Volgens mijn telefoon zit ik aan de 8 tot 11 uur per dag. Ik vraag me af of hij Google logins van m'n laptop ook meetelt want daar zit ook gewoon werktijd bij.

Ik denk het niet want volgens mij pakt je telefoon echt de schermtijd van je telefoon en niet van andere devices. Mijn telefoon en iPad zijn gekoppeld maar de schermtijd is bij beide anders.
<<

Fantine

Bericht 17 Jun 2025 18:37

Siesa schreef:Hier ook een verslaafde. Ik wil minderen in de vakantie.
Als we weggaan, neem ik hem vaak niet mee.
Onder schooltijd heb ik hem altijd bij omdat ik gebeld of geappt kan worden door de juf. Heb 1 keer geluid van whatsapp uitgezet voor rust maar toen had de juf dus geappt of ik mijn dochter eerder kon halen.
Dus dan maar weer een poging in de vakantie.

Ik heb wel mijn social media leeg gemaakt en heb geen volgers meer. Ik volg wel mensen ivm hobby dus dat is waar veel tijd heen gaat.

Naar mijn werk heb ik mijn telefoon ook gewoon bij me, idd ook omdat de school kan bellen of om te overleggen met mijn vriend en ‘s morgens bel ik altijd met mijn moeder in de auto. Dat word niet als schermtijd gerekend trouwens.

Op mijn iPad heb ik wel meer schermtijd dan op mijn telefoon omdat ik hier vaak tijdschriften op lees via de tijdschriften app.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Jun 2025 18:46

Fantine schreef:
Marin schreef:Volgens mijn telefoon zit ik aan de 8 tot 11 uur per dag. Ik vraag me af of hij Google logins van m'n laptop ook meetelt want daar zit ook gewoon werktijd bij.

Ik denk het niet want volgens mij pakt je telefoon echt de schermtijd van je telefoon en niet van andere devices. Mijn telefoon en iPad zijn gekoppeld maar de schermtijd is bij beide anders.

Toch betwijfel ik dat als ik dit zo zie. Ik heb wel een Google Pixel telefoon dus gelinkt aan m'n Google account. Neem deze werkdag, 11 uur schermtijd waarvan ik 8 uur heb gewerkt. 6 uur daarvan was Google. Dus of hij draait op de achtergrond of hij rekent m'n Chrome tijd op m'n werk mee. Ben wel benieuwd eigenlijk. Google Maps is natuurlijk navigatie, dat telt ook al mee. Dus dat helpt natuurlijk al mee aan een hoger gemiddelde.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Bericht 17 Jun 2025 18:55

Marin schreef:
Fantine schreef:

Toch betwijfel ik dat als ik dit zo zie. Ik heb wel een Google Pixel telefoon dus gelinkt aan m'n Google account. Neem deze werkdag, 11 uur schermtijd waarvan ik 8 uur heb gewerkt. 6 uur daarvan was Google. Dus of hij draait op de achtergrond of hij rekent m'n Chrome tijd op m'n werk mee. Ben wel benieuwd eigenlijk. Google Maps is natuurlijk navigatie, dat telt ook al mee. Dus dat helpt natuurlijk al mee aan een hoger gemiddelde.

Dat verklaart een hoop! Mijn maps gebruik en Spotify in de auto zorgen ook voor een hoger gemiddelde.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jun 2025 08:28

Ik zit op ongeveer 4,5 uur per dag. Vind het niet zo spannend aangezien daar al gauw 2,5 uur per dag navigatie/Flitsmeister van is en ik gebruik m’n telefoon ook voor werk en muziek. Social media is gemiddeld 0,5 uur per dag dus prima. Ik kan m’n telefoon heel makkelijk wegleggen in sociale situaties en kijk er vaak uren niet op.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd