Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hobby gezocht

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2023 20:39

Hobby gezocht

Vertel, welke hobby's hebben jullie?
En doen jullie dat thuis of buiten de deur? Hoe kom je erbij om die hobby te gaan doen?

Ik zoek inspiratie. Er is door de poh-ggz geadviseerd om een hobby te zoeken thuis maar ook buiten de deur. Voor de sociale contacten en om stress te verminderen. Maar ik heb geen idee wat ik wil gaan doen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2023 21:49

Re: Hobby gezocht

Thuis mag ik graag puzzelen, schilderen op nummer en lezen. Laatste tijd zit ik teveel op mijn telefoon en doe ik de andere dingen te weinig. Ik luister ook graag naar muziek en ga dan vaak een stuk lopen met oordopjes in. Het liefst elke dag. Hardlopen ben ik ook weer mee begonnen.

Buiten de deur doe ik aan toneelspelen. Dat is niet altijd, maar zijn bepaalde periodes waarin dat is. Ik doe ook niet elk jaar mee, maar vind het erg leuk om te doen. Binnenkort ga ik aan de slag als vrijwilliger bij de dorpsfeesten die hier deze zomer zijn.
2011 2012 2017
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2023 21:51

Ik doe graag diamond painten thuis, ik schrijf blogs en gedichten. En ik ga graag fotograferen, voornamelijk buiten in de natuur.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 24 Mrt 2023 21:58

Ik doe niet echt aan hobbies, mijn dagen zijn vol zat. Maar ik sport graag en het liefst buiten, daar krijg ik energie van en ik slaap beter. Sinds kort ga ik ook natuurwater in en dat is echt een hobby geworden, heerlijk bij opgaande zon.
Qua sociale contacten spreek ik met mijn vrienden af.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2023 22:11

Naaien. Bereid veel voor aan de keukentafel, terwijl de kinderen naar me spelen of "helpen", naai alleen (me-time) of ga naar naaidagen en dan is het weer sociaal.

Planten. Beetje verpotten, verzorgen, eraan pulken, stekjes maken of er gewoon tussen zitten en blij zijn met mijn werk. Struinen door tuincentra en in de zomer ruil ik stekjes.

Lezen en haken. Vooral voor mezelf, als ik wil ontspannen en bankhangen maar niet helemaal wil niksen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2023 22:17

Mijn hobby is koken en alles daar omheen. Ik kan me uren vermaken met recepten opzoeken, menukaarten lezen en zelfs boodschappen doen. Koken zelf vind ik heerlijk en eten natuurlijk ook. Buiten de deur doe ik dingen met vrienden. Meestal borrelen, voetbal en F1 kijken of eten. Soms bowlen of iets dergelijks maar om dat nou een hobby te noemen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2023 23:13

Bordspellen spelen, super voor sociale contacten! Er zijn aardig wat bordspelspellenclub in Nederland waarbij je vrijblijvend binnen kunt lopen. Het is erg laagdrempelig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Mrt 2023 06:48

Toet schreef:Mijn hobby is koken en alles daar omheen. Ik kan me uren vermaken met recepten opzoeken, menukaarten lezen en zelfs boodschappen doen. Koken zelf vind ik heerlijk en eten natuurlijk ook.

Precies dit.

En voor mij ook nog wijn erbij, daar doe ik allemaal 't zelfde bij.

Verder vind ik tuinieren fijn en om daar over te lezen. En ik schilder graag bloemen en huisjes met aquarel. Ben er niet erg goed in maar het is wel rustgevend aan m'n hoofd.

Buitenhuis heb ik niet echt hobby's. Ik zou wel eens padel willen proberen maar dan heb je direct meer mensen nodig.
Let's discover the world together.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 07:23

Zou zingen in een koor of muziekles iets voor je kunnen zijn?

Als je door stress een onrustige ademhaling hebt, kan het heerlijk zijn om te zingen of een blaasinstrument te spelen. Zelf ben ik in coronatijd trompet gaan leren spelen. Ik pak mijn trompet juist op stressvolle dagen. Even lekker uitblazen. En het heeft ook een sociaal aspect omdat ik in een orkest speel.

En ben je een beetje sportief? Er zijn wel wat sporten die je en thuis én met een clubje buiten de deur kunt doen. Yoga bijvoorbeeld. Of bootcampen.

Heb je al een beetje rondgekeken wat er allemaal is in jouw woonplaats? En is er misschien iets dat je als kind deed, dat je nu weer op zou kunnen pakken?
T (2008) en I (2013)
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 07:25

Marin schreef:Ik zou wel eens padel willen proberen maar dan heb je direct meer mensen nodig.

Mijn man kan padellen en ik kan doen alsof, roep maar als je wil doubledaten Marin 😉
T (2008) en I (2013)
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 25 Mrt 2023 07:32

Lezen en wandelen zijn mijn fijnste hobby’s, als ik tijd heb na het werken en gewone dagelijkse leven. Sporten vind ik ook fijn, maar door bekkenklachten lukt dat nu niet zo goed helaas.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 08:39

Hé Marin je zou eens kunnen informeren bij de padelvereniging in jouw buurt. Hier op de club is die echt heel actief met veel activiteiten voor beginners en ze vragen ieder nieuw lid of je in de groepsapp wil waar je dus mensen kan ronselen voor een pot. Ik vond in het begin 1 tegen 1 padellen ook best fijn om wat aan mijn techniek te werken en niet steeds naar mensen staan te kijken die beter zijn.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 08:42

Filoria schreef:Zou zingen in een koor of muziekles iets voor je kunnen zijn?

Als je door stress een onrustige ademhaling hebt, kan het heerlijk zijn om te zingen of een blaasinstrument te spelen. Zelf ben ik in coronatijd trompet gaan leren spelen. Ik pak mijn trompet juist op stressvolle dagen. Even lekker uitblazen. En het heeft ook een sociaal aspect omdat ik in een orkest speel.

En ben je een beetje sportief? Er zijn wel wat sporten die je en thuis én met een clubje buiten de deur kunt doen. Yoga bijvoorbeeld. Of bootcampen.

Heb je al een beetje rondgekeken wat er allemaal is in jouw woonplaats? En is er misschien iets dat je als kind deed, dat je nu weer op zou kunnen pakken?

Ik ben absoluut niet sportief en muzikaal nog veel minder. Zingen doe ik niet want dan barsten de ramen.
Ik heb al gekeken in de buurt maar iets creatiefs zie ik niet echt wat structureel is. Dus ben nog verder aan het zoeken.
Er zijn hier ook geen kookclubs of spellenclub.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 09:00

Oei, dat maakt het wel lastig allemaal!

Ik ben trouwens ook absoluut niet muzikaal hoor. Maar je kunt het leren.
Zelfde met mijn sport, badminton: ik heb er 0 aanleg voor, maar na verloop van tijd word je toch beter. De andere clubleden zijn gelukkig behulpzaam en geduldig 😅

Is een wandel- of hardloopgroepje misschien iets voor je? Of geocaching? Dan kun je laagdrempelig beginnen met bewegen / sporten. In mijn gemeente is zelfs een speciale wandelgroep voor mensen met psychische klachten.

O ja en hebben jullie misschien een fotografieclub of fotografiecursus in jouw woonplaats? Dat is ook iets dat je zelfstandig en in groepsverband kunt doen.

Heb je al gekeken op de website van je gemeente, de plaatselijke welzijnsorganisatie, buurthuizen?
T (2008) en I (2013)
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 12:55

Mountainbiken, lekker fietsen in de natuur. Je kunt dit ook op alle niveaus doen en ook je techniek verbeteren (houding in de bochten).
Wielrennen zou ook nog kunnen als je liever op de weg fietst.
Voor beide zijn fietsverhuurders te vinden om te kijken of het iets voor je is.

Geocaching is inderdaad ook een goede. Kun je ook laagdrempelig mee beginnen en zo kom je nog eens op verschillende plaatsen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 13:34

En Yoga? Is dat wat voor je? Daarvoor hoef je ook niet sportief te zijn, ben je wel buiten de deur en is heel ontspannend.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 25 Mrt 2023 13:48

Om te beginnen met sporten hoef je zeker niet sportief te zijn!

Maar weet je, wij kunnen hier van alles gaan opnoemen, maar alles wat hier wordt genoemd kun jij zelf ook bedenken. Ik zou bij jezelf nagaan waar je energie van krijgt, of wat je zou willen leren, of wat Filoria zegt, wat je als kind graag deed.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 14:22

Toen ik een burnout had werd mij ook geadviseerd om op zoek te gaan naar "hobby's" waar ik energie van kreeg. Ik heb toen een hele lijst gemaakt met dingen die me wel soort van interesseerden. Nadat ik de hobby had uitgeprobeerd gaf ik de activiteit een cijfer en m'n energie level van de uren nadat ik de hobby had gedaan. Zo kreeg ik een goed inzicht van de dingen die ik als leuk ervaarden en waarvan ik energie kreeg.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 15:46

Bedankt max, goede tip!
Morrisey, het probleem is dat ik gewoon niets kan bedenken. Ik zoek dus op jullie tips of dat hier in het dorp (of buurdorp) wordt gegeven.
Yoga kan ik wel eens naar kijken, nog niet opgekomen!

Ik ben nu aan het kijken voor yoga, schilderen of tekenen en iets van vrijwilligerswerk. Ik ben er nu wel achter dat ik iets met mijn handen wil doen maar ook een sport.
Ik vind het alleen zo lastig dat het vaak een hoop geld kost als je het in het sociale gebied gaat zoeken.
Heb thuis wel een paar hobby's maar mijn hoofd wil niet.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 15:53

Dansennnnnnnn ♡♡♡

Ik ben begonnen met salsa maar dans nu ook bachata en kizomba. Het is sociaal, geeft een mega endorfine rush en het is een goeie manier om mijn hoofd uit te zetten en in mijn lichaam te zijn. En het is fysiek bezig zijn maar voelt niet als sporten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 25 Mrt 2023 15:57

Een taalcursus misschien?

Ik heb niet echt hobby's behalve socializen met vrienden en in m'n eentje naar de bios gaan haha. Sporten doe ik ook wel, maar noem ik geen hobby.
❤️ 7 juni 2018
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 25 Mrt 2023 16:06

Leuk dat jij dat ook doet Bliss, ik hou er ook van. Met iemand anders naar de bios gaan komt niet eens in me op 😅
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 16:19

Ik heb laatst kralen en draad besteld en ben armbandjes gaan maken. Dit zat al heel lang in mijn hoofd maar het bestellen was al een drempel. Nu ik het binnen heb vind ik het wel echt leuk!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 16:29

Ik doe aan hardlopen (zelf/alleen) en aquarel en schilder. Dat kan thuis, doe ik ook grotendeels, maar ik doe ook af en toe schilderles. Dat is vooral fijn omdat het in een atelier is met alle spullen die je nodig hebt. Leraar erbij die af en toe eens meekijkt en helpt. Elke keer wisselende mensen (je schrijft zelf in op dagen dat je wil) en das wel gezellig, doen altijd halverwege samen koffie, maar dus geen vaste groep ofzo.

Maar in dat kader is misschien een (beginners) cursus van t een of ander doen wel leuk? Tekenen/ schilderen of naaiwerk of keramieken of taarten versieren geen idee. Heb je van alles wel: dan zit je wel met een vast groepje, leer je iets nieuws en kun je gelijk kijken of t echt een hobby is voor je?

Een vriendin van mij doet soort hele laagdrempelige dansles. Op 80ies muziek 😅 zoiets kan ook als je wel beetje wilt bewegen maar niet echt sporten
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Mrt 2023 16:41

Wat leuk Lot! Goed dat je die drempel over bent gegaan.

Leuk aanbod Filoria. Ik heb het nog nooit gedaan dus denk niet dat ik dat durf haha. Ik haat het bij dit soort dingen dat het dan direct met anderen moet. Ik zou zo graag in een soort isolatie pod het dan even zelf willen proberen haha. Ik ben wel echt een angsthaas wat dat soort dingen betreft. Laatst was er ook een padeltoernooi met werk en dan durf ik dus echt niet mee te doen.

Ik heb een aantal jaar geleden een cursus Spaans gedaan, dat vond ik ook heel leuk (maar ik vind dingen dus alleen leuk als ik weet dat ik één van de betere ben, en niet onderaan bungel).

En ik ben laatst in m'n eentje naar een wijnproeverij geweest. Zonder m'n side kick van een husband. Vond ik ook spannend maar was heel leuk en ik was de grootste wine nerd en dat hielp en gaf een klik met degene die de proeverij gaf.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd