Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar train jij voor?

<<

Anoniem40

Bericht 11 Feb 2014 16:49

Waar train jij voor?

Train je voor een speciale wedstrijd of voor een zelfbedacht doel? Of doe je een teamsport waarmee je kampioen kunt worden bijvoorbeeld?
En haal je je motivatie uit het doel waar je voor traint?

Ik merk dat ik het moeilijk vind om mezelf te motiveren om te gaan sporten en ik denk dat dat komt omdat ik geen concreet doel heb. Misschien moet ik me maar inschrijven voor een hardloopwedstrijd, dan krijg ik hopelijk wat motivatie terug. Of mee gaan schrijven in een sporttopic, maar op de een of andere manier werkt dat bij mij nooit zo goed.
<<

Anoniem156

Bericht 11 Feb 2014 16:52

Re: Waar train jij voor?

Ik train voor de Ladies Run, ik ga daar met 3 collega's aan mee doen.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 11 Feb 2014 17:01

Re: Waar train jij voor?

Ik train voor de wedstrijden, maar als die er niet zijn train ik om nieuwe elementen te leren. Ieder element is weer een overwinning! En ik train natuurlijk gewoon omdat ik het heel erg leuk vind.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Feb 2014 17:11

Re: Waar train jij voor?

Ik train om strakker te worden en mijn conditie te verbeteren. Deze is echt dramatisch slecht geworden.
2015 💙
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 11 Feb 2014 17:13

Re: Waar train jij voor?

Ik train om beter te worden. Elke keer dat ik langer of verder kan hardlopen geeft dit me gewoon een kick. Ik kan nu zo'n 7 km hardlopen maar wil zeker naar de 10 km toe. Ook train ik voor een wedstrijd, 13 april ga ik met een vriendin meedoen met de No Men's race in Beekbergen (5 km).

Een hardloopwedstrijd is echt gaaf trouwens! Leuk doel ook om voor te trainen.
<<

Anoniem40

Bericht 11 Feb 2014 17:16

Re: Waar train jij voor?

Ja Jules, een wedstrijd is inderdaad leuk! 2 jaar geleden heb ik een 10 km gelopen en 1,5 jaar geleden een halve marathon. Dat zou ik graag weer doen dit jaar, maar de motivatie is er nog niet. Ik wil nu echt de knop om gaan zetten, maar ik vind het erg moeilijk omdat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit. En ik denk dat dit juist kan verbeteren door te gaan trainen, dus het is een soort vicieuze cirkel.
<<

Sheels

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 06 Sep 2013 11:52

Bericht 11 Feb 2014 17:26

Re: Waar train jij voor?

Ik doe aan fitness. Ik train om wat strakker te worden en me gezond te voelen.
Echt een meetbaar doel heb ik niet gesteld maar heb wel met een vriendin in de spiegel gekeken om te kijken welke 'flubbers' we strakker willen hebben. Dat is wel een mooi doel voor de zomer.
Soms heb ik geen zin om te sporten, maar voel me vervolgens altijd stom dat ik dat niet gedaan heb. Dus sleep ik me gewoon naar de sportschool. De truc is om gewoon te gaan en geen smoesjes voor jezelf te bedenken ;)
<<

Anoniem44

Bericht 11 Feb 2014 18:42

Re: Waar train jij voor?

Ik zou graag een marathon willen lopen, dat is mijn lange termijndoel. Ik ren nu al halve marathons en daar ben ik ook blij mee, maar een hele marathon is toch wel een ultiem doel! Ik hoop er volgend jaar klaar voor te zijn.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 11 Feb 2014 18:46

Re: Waar train jij voor?

-ED- schreef:Ik zou graag een marathon willen lopen, dat is mijn lange termijndoel. Ik ren nu al halve marathons en daar ben ik ook blij mee, maar een hele marathon is toch wel een ultiem doel! Ik hoop er volgend jaar klaar voor te zijn.


Dat lijkt me zo tof! Dat is ook nog wel een droom van mij, maar wellicht onrealistisch; ik ben geen held in hardlopen. Ik weet niet of ik het kan, ik ben er niet goed in maar dat komt natuurlijk omdat ik het nooit doe. Maar ik heb daar echt geen geduld voor. Als we zomerstop hebben van turnen neem ik me altijd voor om te gaan hardlopen, maar na vijf minuten ben ik het al beu. Niet omdat ik dan moe ben, maar omdat ik het gewoon saai vind. Dan zie ik weer leuke bloemetjes in de berm en ga ik die plukken :laughcry:

Wie weet, als ik stop met turnen en er ook echt de tijd voor heb, dat ik dan echt met een doel kan gaan trainen. Ik heb echt respect voor mensen die (halve) marathons lopen!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 11 Feb 2014 18:58

Re: Waar train jij voor?

Ik train in zijn algemeenheid om me fit te voelen, omdat ik sporten gezond vind en ik het fijn vind om een goede conditie te hebben. Specifiek is er meestal wel een hardloopwedstrijd die ik in het vooruitzicht heb. Afgelopen jaar was dat de halve marathon van Eindhoven. Die heb ik gelopen in een tijd waar ik heel tevreden over was, maar daarna is mijn hardloopmotivatie wel wat afgezwakt. Ik heb niet de ambitie om elke paar maanden zo'n verre afstand te lopen, omdat ik langer dan een uur hardlopen echt niet leuk vind.

Ik ga nu proberen om de Grote Beekloop in Eindhoven in een snelle tijd te lopen, bijvoorbeeld de 8 of 12 km, maar dan moet ik wel weer meer gaan trainen dan ik nu doe. Ik weet van mezelf dat dat vanzelf beter gaat als het wat beter weer wordt en het wat langer licht is.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 11 Feb 2014 19:12

Re: Waar train jij voor?

Ik train voor mijn lijf, conditie en de RopaRun :cheering:
30-04-2017
<<

Anoniem 49

Bericht 11 Feb 2014 19:15

Re: Waar train jij voor?

Ik train momenteel met zwemmen om mijn knie zodoende te herstellen dat ik weer kan korfballen.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 11 Feb 2014 19:15

Re: Waar train jij voor?

Hoe gaat het daarmee Majira?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Feb 2014 20:05

Re: Waar train jij voor?

Ik train omdat ik het leuk vind en om beter te worden, een betere techniek te leren (ballet). Momenteel zijn we bezig met het instuderen van een dans voor een voorstelling. Maar mijn hoofddoel is toch wel gewoon dat ik het leuk vind.

Andere sporten doe ik wat 'losser' wanneer het uitkomt en niet per se elke week. Ik ga gemiddeld ongeveer 1 keer per 2 weken squashen met mijn man, en in de zomer weleens hardlopen. Dat squashen doe ik om dat ik het leuk vind, maar het hardlopen vind ik niet erg leuk. Dat doe ik om mijn conditie te verbeteren en om strakker te worden.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 12 Feb 2014 01:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Feb 2014 20:15

Re: Waar train jij voor?

Ik train weer voor de voorjaarscompetitie met tennissen. Ik wil dit jaar beter spelen ten opzicht van vorig jaar. Toen merkte ik echt dat ik te weinig op niveau gespeeld had met vrienden. Dit jaar speel ik met spelers met een hoger niveau en ik merk nu al dat het beter wordt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem44

Bericht 11 Feb 2014 20:17

Re: Waar train jij voor?

Kowalski schreef:
-ED- schreef:Ik zou graag een marathon willen lopen, dat is mijn lange termijndoel. Ik ren nu al halve marathons en daar ben ik ook blij mee, maar een hele marathon is toch wel een ultiem doel! Ik hoop er volgend jaar klaar voor te zijn.


Dat lijkt me zo tof! Dat is ook nog wel een droom van mij, maar wellicht onrealistisch; ik ben geen held in hardlopen. Ik weet niet of ik het kan, ik ben er niet goed in maar dat komt natuurlijk omdat ik het nooit doe. Maar ik heb daar echt geen geduld voor. Als we zomerstop hebben van turnen neem ik me altijd voor om te gaan hardlopen, maar na vijf minuten ben ik het al beu. Niet omdat ik dan moe ben, maar omdat ik het gewoon saai vind. Dan zie ik weer leuke bloemetjes in de berm en ga ik die plukken :laughcry:

Wie weet, als ik stop met turnen en er ook echt de tijd voor heb, dat ik dan echt met een doel kan gaan trainen. Ik heb echt respect voor mensen die (halve) marathons lopen!

Het is wel echt leuk om te doen hoor, hoe meer je traint hoe gemakkelijker het je afgaat. Ik kom er echt door tot rust, het is haast meditatief. Ik heb zo'n druk leven, maar mijn loopjes zijn echt me-time :hulde:
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 11 Feb 2014 21:29

Re: Waar train jij voor?

Ik train om de 5km hardlopen te halen. Daar ben ik nu bijna. En ik ga een loop mee lopen (rennen :P) van 4 km als het goed is. Verder is mijn doel om gewoon lekker sportief bezig te zijn/te bewegen.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 11 Feb 2014 23:57

Re: Waar train jij voor?

Hardlopen doe ik om af te vallen. Om het leuk te houden pak ik juist een paar wedstrijdjes. Ik merk dat ik daar echt fanatiek van word. Steeds iets sneller willen finishen (op de 5 km) of het juiste tempo steeds langer vol weten te houden op de halve marathon. Helaas is de halve marathon vanwege een knieblessure die ik heb gehad nu weer wat meer een lange termijn doel.

Verder ga ik starten met trainen voor de Nijmeegse vierdaagse!
<<

Anoniem 49

Bericht 12 Feb 2014 09:00

Re: Waar train jij voor?

Kowalski schreef:Hoe gaat het daarmee Majira?

Kut.
Ik heb wel steeds minder pijn, maar bijvoorbeeld traplopen en fietsen kan ik niet pijnvrij, helaas.

Laatst maar gestopt met mm korfbaltraining omdat ik weer zoveel pijn heb. Ben me nu maar aan het richten op het zwemmen. Minimaal 1x in de week aquajoggen. Maar als we daar een "benentraining" hebben, houd ik het ook niet vol.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 12 Feb 2014 09:46

Re: Waar train jij voor?

Ik train voor de Circuit-Run in Zandvoort, 12 kilometer, waarvan een aantal km's over het strand.
Daarnaast zou ik in september ook heel graag aan de Dam tot Dam-loop mee willen doen :)
<<

Anoniem38

Bericht 13 Feb 2014 09:09

Re: Waar train jij voor?

Ik train vooral omdat ik het leuk vind. Maar mijn doel is een hele triathlon (3,8km zwemmen, 180km fietsen, 42,2km hardlopen. Achterelkaar). Daarnaast doe ik ook mee aan kortere evenementen. En losse hardloop/fiets tochten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Feb 2014 11:33

Re: Waar train jij voor?

Ik train om mijn lichaam meer vorm te geven :-).
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 13 Feb 2014 14:17

Re: Waar train jij voor?

Ik train nergens voor! Ik doe aan hardlopen omdat ik het gewoon leuk vind om te doen en het me een goed gevoel geeft. Mocht er een hardloopwedstrijd voorbij komen, dan geef ik me wel op en is het extra leuk om te doen. Soms heb ik ook wel eens geen zin, maar dan dwing ik mezelf om toch te gaan, omdat ik weet wat het me oplevert als ik het wel doe.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 13 Feb 2014 14:19

Re: Waar train jij voor?

Jip83 schreef:Ik train vooral omdat ik het leuk vind. Maar mijn doel is een hele triathlon (3,8km zwemmen, 180km fietsen, 42,2km hardlopen. Achterelkaar). Daarnaast doe ik ook mee aan kortere evenementen. En losse hardloop/fiets tochten.


Wauw Jip83 wat goed! :thumbup: Wanneer is het? Heel veel succes in ieder geval. Petje af. :thumbup:
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem38

Bericht 13 Feb 2014 15:08

Re: Waar train jij voor?

Sheherazade schreef:
Jip83 schreef:Ik train vooral omdat ik het leuk vind. Maar mijn doel is een hele triathlon (3,8km zwemmen, 180km fietsen, 42,2km hardlopen. Achterelkaar). Daarnaast doe ik ook mee aan kortere evenementen. En losse hardloop/fiets tochten.


Wauw Jip83 wat goed! :thumbup: Wanneer is het? Heel veel succes in ieder geval. Petje af. :thumbup:



Eind juli. Daarvoor doe ik ook nog halve en kwart. En misschien in september nog een hele triathlon.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers