Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Creatieve topic

<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 17 Sep 2023 19:02

Creatieve topic

Wie is er nog meer creatief bezig?
Wat ben je aan het maken?
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 17 Sep 2023 19:04

Re: Creatieve topic

Ik ben een boekenlegger aan het borduren voor mijn dochter.
Ik heb net een pakket binnen gekregen om een kussen te knopen.
Ik heb al een tijdje niet aan mijn naaimachine gezeten. Mijn kinderen hebben teveel kleren gekregen dus vindt het niet nodig om te naaien. Eigenlijk stom want ik vind dat wel leuk. Dus heb nu even nieuwe projecten bedacht ik kan gaan naaien.

Ik wil eigenlijk ook wat producten gaan maken voor een markt. Ik wil die niet zelf verkopen maar iemand in het dorp verkoopt spullen om de eenzame een minima in het dorp een kerstdiner te kunnen geven. Dus ik wil dat voor hem maken want ik vind het een mooi idee.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Sep 2023 19:35

Re: Creatieve topic

Wat een mooi idee Siesa!

Hier altijd wel bezig 😆 maar momenteel meer met klussen dan hobbyen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 17 Sep 2023 19:50

Re: Creatieve topic

Momenteel ben ik bezig met het naaien van een dinovest voor de jongste.
Ik ben nu anderhalf jaar bezig met het haken van een deken, die is inmiddels zo volumineus dat ik voor onderweg nu bezig ben met een sjaal.
Ik snijplotter soms wat, maar kan weinig leuke projecten verzinnen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 17 Sep 2023 20:09

Re: Creatieve topic

Ik ben bezig met een diamond painting van Bambi.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Sep 2023 20:18

Re: Creatieve topic

Ik naai regelmatig wat. Althans.. regelmatig, nu al een tijdje niet. Ook even geen inspiratie.
Plotteren doe ik soms. Ben de laatste tijd niet zo vrea bezig eigenlijk, zonde, want ik vind het wel leuk om te doen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 17 Sep 2023 20:48

Re: Creatieve topic

Ik naai nagenoeg iedere dag. Vooral kleding.

Toevallig ben ik deze week (en vooral vandaag) bezig geweest met tasjes. Op school hadden ze gevraagd of ik tasjes wilde maken voor kinderboeken. Een plaatje uit het kinderboek heb ik erop geplot. Was best een werkje (vooral om goede plotbare plaatjes te vinden/maken), maar wel leuk om een keertje te doen.
Afbeelding

Verder ben ik eigenlijk helemaal niet zo creatief.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Sep 2023 20:50

Re: Creatieve topic

Ik ben verder niet heel creatief, maar ik maak wel graag (wens)kaarten. Dat doe ik dan met handlettering. Ik ben er niet supergoed in, maar voor een niet creatief iemand vind ik het best aardig haha.
Ik vind kleuren ook heel leuk maar daar kom ik (te) weinig aan toe.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Sep 2023 05:17

Re: Creatieve topic

Ik ben best wel creatief, maar het komt er niet zo van met de kinderen...

Van de week heb ik wel gekleurd (kleurboek) en een diamond painting ben ik mee gestart. Onlangs heb ik een kleuren op nummer afgemaakt. Gister heb ik ook even de hal geverfd.

In het verleden heb ik ook wel gehaakt, gebreid en kaarten gemaakt. De traktaties van dochter zij vaak ook een klein beetje creatief. We hebben hier ook veel kralen, verfpallet, etc. Inmiddels is onze dochter ook graag aan het knutselen dus doe ik wel eens mee.
08/2018
05/2021
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 848

Geregistreerd: 30 Dec 2021 20:50

Bericht 18 Sep 2023 08:53

Re: Creatieve topic

Ik ben niet zo creatief maar heb wel 'vlagen' van borduren of kleuren of happy stones maken etc. Ik lees hier over een boekenlegger en dat herinnert me eraan dat ik nog een herfstig boekenlegger borduursel heb liggen. Van de week maar weer eens oppakken!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Sep 2023 09:42

Re: Creatieve topic

Jij deed toch ook aan creatief schrijven Klaproos? Andere manier van creatief zijn maar wel heel leuk!

Ik vind het soms lekker om met mijn kinderen mee te doen met vouwen, mandala’s kleuren, armbandjes maken. Maar dat vind ik niet zo zeer creatief, meer ontspanning.

Schrijven vind ik ook heel leuk, daar zou ik meer mee willen doen. Ik ben meer een creatieve denker dan dat ik mooie dingen met mijn handen kan maken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 18 Sep 2023 09:51

Re: Creatieve topic

Ik hou heel erg van creatief bezig zijn en ik wil altijd nieuwe dingen proberen. Maar ik kom uiteindelijk toch vaak bij dezelfde hobby's uit en dat zijn haken en tekenen/schilderen. Mijn dochter heeft mijn creativiteit ook, die ziet in elk voorwerp een knutselobject en ze heeft een eindeloze fantasie.

Ik ben wel benieuwd naar foto's van wat jullie allemaal doen trouwens! Zal zelf ook eens zoeken.
december 2016
juli 2019
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 848

Geregistreerd: 30 Dec 2021 20:50

Bericht 18 Sep 2023 11:45

Re: Creatieve topic

Teun schreef:Jij deed toch ook aan creatief schrijven Klaproos? Andere manier van creatief zijn maar wel heel leuk!

Ik vind het soms lekker om met mijn kinderen mee te doen met vouwen, mandala’s kleuren, armbandjes maken. Maar dat vind ik niet zo zeer creatief, meer ontspanning.

Schrijven vind ik ook heel leuk, daar zou ik meer mee willen doen. Ik ben meer een creatieve denker dan dat ik mooie dingen met mijn handen kan maken.


Ja klopt, ik schrijf wel eens wat. Dat komt alleen nooit als eerste in me op bij het woord creatief, haha. Maar hoort er ook bij inderdaad. Nu al een tijd niks geschreven eigenlijk, gaat ook in golven. Leuk dat jij ook wat met schrijven wilt doen! Wat voor teksten zou je willen maken?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Sep 2023 15:25

Re: Creatieve topic

Ik vind vrij schrijven juist veel creatiever dan bijvoorbeeld diamont painten waar je vast zit aan een bepaald iets! Niets ten nadele daarvan, dat lijkt me ook heel ontspannend (niks voor mij, maar snap de ontspanning), maar ik zou schrijven zeker wel onder je creativiteit scharen hoor Klaproos!
Let's discover the world together.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 848

Geregistreerd: 30 Dec 2021 20:50

Bericht 18 Sep 2023 15:35

Re: Creatieve topic

Ja daar zit ook wat in. Mijn eerste associatie bij creatief is echt 'knutselen' of handwerken, om de een of andere reden 😄
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 18 Sep 2023 16:24

Re: Creatieve topic

Ik snap wel wat je zegt Marin, en is ergens ook wel zo. Ik denk dat het in het grijze gebied zit. Desalniettemin ben ik vergeten te zeggen dat ik ook blogs schrijf (dat vind ik ook creatief) en soms fotografeer ik. Begin van het jaar was ik begonnen met naaldvilten, dat wil ik ook weer gaan oppakken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Sep 2023 16:27

Re: Creatieve topic

Ja het is wel lekker ontspannend, lijkt me. Ik stel het me zo'n beetje voor dat het hetzelfde gevoel geeft als wat ik heb als ik groenten snij. Ontspannende activiteit met lichte hersenactiviteit ;)

Ja leuk, ik vind blogs schrijven ook zeker creatief.

Ik vond het heerlijk om op m'n werkreis ook weer heel creatief met tekst en beeld te zijn. Was beetje vastgeroest maar op een gegeven moment ging ik weer experimenteren met m'n camera, zelfs met video (wat voor geen meter lukte mar hey het marketing team had dat gevraagd). Maar daar zit zeker een vorm van creativiteit in. Veel meer dan met m'n handen inderdaad. Hoewel ik vanavond lekker aan de traktaties mag knutselen.
Let's discover the world together.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 18 Sep 2023 17:23

Re: Creatieve topic

Ja tis heel ontspannend. Helpt voor mij echt om bijv los te komen van werk.
Wel tof dat je creatief bezig mocht zijn voor je werk ook!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Sep 2023 18:06

Re: Creatieve topic

Ik naai ook veel, heerlijk om dat naast mn werk te doen. Verder maak ik af en toe armbandjes met de meiden of ga even mee zitten kleuren.
⁠♡♡♡
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 19 Sep 2023 10:20

Re: Creatieve topic

Het enige creatieve dat ik doe is muziek maken. En ik schrijf steeds meer, vind ik erg leuk om te doen. Het is begonnen heel simpel met nieuwsberichten over WhatsApp over de vereniging, tot posts op Facebook en nu heb ik een klein artikeltje geschreven over ons aanstaande concert. Krijg hele leuke reacties terwijl ik zelf niet het idee heb dat het erg speciaal is haha.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 19 Sep 2023 12:53

Re: Creatieve topic

Marin schreef:Ik vind vrij schrijven juist veel creatiever dan bijvoorbeeld diamont painten waar je vast zit aan een bepaald iets! Niets ten nadele daarvan, dat lijkt me ook heel ontspannend (niks voor mij, maar snap de ontspanning), maar ik zou schrijven zeker wel onder je creativiteit scharen hoor Klaproos!


Ja, dit! Ik hou wel van "knutselen" maar dan maak ik meestal iets na van een voorbeeld oid, dus dat vind ik helemaal niet zo creatief
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 19 Sep 2023 13:29

Re: Creatieve topic

Ik maak graag foto’s, vooral als ik op reis ben.

Verder ben ik niet zo creatief. Ik heb er het geduld niet voor om iets te knutselen. Nooit gehad ook.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 19 Sep 2023 15:38

Re: Creatieve topic

Ik zou willen dat ik creatief was maar helaas. Twee echte linkerhanden, geen geduld en ik vind het ook echt niet leuk.
Stiekem altijd een beetje jaloers op mensen die wel creatief zijn. Lijkt me zo heerlijk ontspannend!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 19 Sep 2023 23:11

Re: Creatieve topic

Ik knutsel frutsel poppenhuizen. Net begonnen met een nieuwe.
Ik doe stamboomonderzoek en schrijf naar aanleiding daarvan een boek. Ik heb mn moeders kant gedaan en ben nu met mn vader bezig.
Ik schrijf/ illustreer miniboekjes die ik dan in de broodtrommel van mn dochter stop.
Ik ben 2 verhalen door mn dochter verzonnen aan het uitschrijven.
Ik werk aan iets met iemand. Hij maakt er filmpjes van maar ik zit te broeden op een boek hierover.
Met mn dochter maak ik nu blind bags. Kunnen we gezellig samen aan tafel knutselen.
Verder kleien we hier ook graag lampjes van lege groente potjes (meestal een paddenstoeltje).
Mijn dochter wil graag leren haken maar komt er zelf niet echt uit dus ben bang dat ik dat ook moet gaan leren :laughcry:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Sep 2023 07:06

Re: Creatieve topic

Wat creatief allemaal DT!
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers