Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Apr 2019 07:08

Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Nav het topic van Flo over sporten en een opmerking van Lady dat ze sporten echt fijn vind, open ik dit topic.

Wat vind jij fijn of leuk aan sporten?

Ik schreef zelf namelijk dit:
Ik hoop dat ik 't ook echt leuk ga vinden. Ik hou eigenlijk echt niet van sporten, maar het moet wel voor m'n gezondheid, voor mezelf, voor m'n man en m'n zoon. Dat is wel de beste motivatie maar ik hoop dat ik er mettertijd ook echt plezier uit ga halen. Die echte intrinsieke drang om te sporten heb ik gewoon niet.

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd naar mensen die sporten wel écht leuk vinden. Heb je dat altijd al gehad? Is het gegroeid? Waar haal je je voldoening uit? En stel je jezelf bijvoorbeeld bepaalde doelen (ook afhankelijk van welke sport je doet natuurlijk) en hoe voelt dat om die te behalen?

Ik ben benieuwd! Wie weet die ik wat inspiratie op of kunnen we nog wat van elkaar leren qua sportiviteit.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 15 Apr 2019 07:19

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Oh ik ga hier vanavond op reageren. Ik stond er namelijk eerst zo in als jij maar inmiddels vind ik de sportschool wel een onmisbaar ding in m’n leven zegmaar. En ik vind het ook leuk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Apr 2019 07:24

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ja ik ben heel benieuwd naar je antwoord Flo!
Ik heb als tiener veel gesport (al stond ik op 't hockeyveld liever te kletsen dan te spelen, wel intensief getennist trouwens) en ik ben natuurlijk vaker naar de sportschool gegaan en heb een tijdje hardgelopen. Een vriendin van ons heeft echt zo'n intrinsieke drang om te sporten en mijn stiefvader ook. Dat vind ik altijd zo'n opvallend verschil, dat mis ik wel echt.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Apr 2019 07:47

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik kan er echt een voldaan gevoel aan overhouden als ik flink gesport heb. Beetje trots op mezelf zeg maar :P en ik merk ook dat ik beter en strakker in mijn vel zit. Voor ik zwanger was, handbalde ik bij een recreanten team en ik deed bootcamp. Ik heb vroeger intensiever gehandbald, maar nu geen zin meer in de verplichting van twee keer per week trainen en in het weekend wedstrijd. Een teamsport is voor mij ook een soort stok achter de deur, samen iets willen bereiken.

Nu doe ik zwangerschaps bootcamp. Is gezellig, maar ik merk het echt aan mijn lijf dat ik me fitter voel als ik dat 1 of 2 keer per week doe.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 15 Apr 2019 08:04

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik heb dat ook nooit gehad, haha. Zo herkenbaar. Ik heb de hoop opgegeven dat het ooit gaat komen. Ik dans nu elke week en dat vind ik wel leuk. Om het dansen dus, niet om mezelf in het zweet te werken ofzo. Ik heb 4 kinderen, ik ga er maar vanuit dat ik genoeg beweging krijg haha.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Apr 2019 08:14

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Het is voor mij een stukje ontspanning en ontlading. Ik en van mening dat je lichaam en geest in balans moeten zijn qua vermoeidheid. Ik merk ook dat ik onrustig word als ik het druk heb met werk/studie en ik daardoor niet kan sporten. Ik ben dan ook vaak lamlendig. Toen ik 5 jaar terug niet aan sporten toe kwam ben ik bewust 2 per week tijd gaan maken om te gaan hardlopen. Wat echt een positief effect had op mijn humor en gemoedstoestand. Ik kreeg weer meer energie en ik kon alles meer overzien.

Nu het competitie seizoen weer is begonnen, merk ik dat het sociale aspect van sporten mij een boost geven. Gezellig met mijn team naast de baan hangen, na afloop gezellig wat drinken en wat eten. Die combinatie maakt voor mij het sporten leuk. Ik ben ook totaal niet geschikt om in een sportschool te sporten. Ik heb het sociale ook echt wel nodig bij het sporten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem301

Bericht 15 Apr 2019 08:23

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik zit ook liever elke avond op de bank met chips maar dat is nou eenmaal niet goed voor mijn gezondheid en lichaam.
De ene keer ga ik met plezier en de andere keren dwing ik mezelf gewoon, bankzitten kan erna wel weer. En ben altijd voldaan en trots wanneer ik geweest ben.

Ik loop nu 2/3 keer in de week hard en 1 keer ga ik naar boks en bodyfit. Dan kickboksen we en doen we aan krachttraining, heerlijk.

En als ik een goede conditie heb opgebouwd vind ik het echt heerlijk. Ik voel me fit, ik kan makkelijk sprintjes trekken, snel de trap op en af rennen, met mijn dochter ravotten zonder buiten adem te raken, enz. En het is gezond, goed voor mijn figuur en mijn mindset. Kan het iedereen aanraden lekker in jezelf te investeren en te sporten!

Ik heb dit trouwens niet zo vanuit huis meegekregen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Apr 2019 08:32

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Eigenlijk niks. Ik vind het saai. Het resultaat is het enige wat ik er leuk aan vind.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem328

Bericht 15 Apr 2019 08:39

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Soms, als ik aan het hardlopen ben en het gaat heel goed, kan ik wel even genieten. Maar meestal is het voor mij echt een moetje. Het zelfvoldane gevoel na de tijd dat is wel heel fijn. Dan ben ik trots op mezelf dat ik toch weer ben gegaan. En natuurlijk het feit dat het goed is voor mijn gezondheid. Dat is de reden dat ik het doe.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 15 Apr 2019 08:54

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Niks. Maar dan ook echt he-le-maal niks. Niet leuk, niet fijn. Ik krijg er geen beter gevoel van, ik voel me daarna niet voldaan... Gewoon niks dus.

Paardrijden vind ik wel leuk voor af en toe. Maar daar houdt het ook wel bij op. Ik wandel wel graag, dus dat doe ik regelmatig.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 15 Apr 2019 09:21

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik vind sporten (fitness) op dit moment écht leuk maar dat is echt niet altijd zo geweest haha. Ik was liever lui dan moe, een enorme zoetekauw en die combinatie is niet echt handig als je af wil vallen.. Ik sportte ook altijd met de reden dat ik af wou/wil vallen en voorheen was ik vooral een sponsor van de sportschool maar sinds 1,5 jaar zit ik bij een super leuke, fijne sportschool en dat helpt ook heel erg mee! Alsnog zijn het bij mij ook vlagen dat ik het geweldig vind (zoals nu) maar ook tijden dat mijn motivatie en zin heel ver onder het vriespunt zit.. Ik zit nu sinds een maand weer in de flow dat ik het heerlijk vind. Ik moest ook wel van mezelf want de weegschaal ging steeds iets omhoog terwijl hij omlaag moest haha en dan kan ik ook ineens die knop omzetten. Ik heb mijzelf toen als doel gesteld om 4x per week te gaan (2dgn sporten, dag rust, 2dgn sporten etc etc) en ik begin altijd met 30min cardio/loopband en daarna 30-45min kracht en 5min rustig uitlopen. Waar ik voldoening uit haal is dat ik qua kracht vooruit ga en dat vind ik vet! Haha. Waar ik bijv. eerst 10kg kon wegdrukken met 1 been is dat nu 22,5kg.. Daarnaast voel ik mij écht veel, en veel beter als ik sport, krijg er echt energie van :) En ook niet geheel onbelangrijk: ik begin nu ook resultaat te zien aan mijn lichaam en de weegschaal (al gaat die minder hard dan ik gehoopt had)
Wat als het lukt
<<

Anoniem321

Bericht 15 Apr 2019 10:12

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik ga 2 x per week naar de sportschool.
Op dinsdagavond doe ik aan indoor bootcamp. Eerst even 10 minuutjes aerobics als warming up, daarna hebben we meestal circuittraining. Erg pittig, maar wel leuk. En de groep is heel gezellig. Ik doe dit al jaren en we zijn nog steeds voor een groot deel met dezelfde mensen. De leeftijd varieert van 16 tot pakweg 60, de sfeer is ontspannen.

Donderdagavond ga ik naar poweryoga. Dat doe ik ook met heel veel plezier, het uur vliegt altijd om.

Ik heb sporten absoluut niet meegekregen van huis uit, als kind zat ik niet op een sport. Het werd niet gestimuleerd.
Toen ik op mezelf ging, heb ik een abonnement op de sportschool genomen omdat een vriendin ging en mij meevroeg. Ik ben altijd blijven plakken. Ik heb eerst heel lang steps gedaan, maar helaas is daar tegenwoordig niet meer genoeg animo voor, dus ben ik overgestapt op indoor bootcamp.

Ik sport om mijn conditie op peil te houden, om af te vallen (of althans niet aan te komen) en voor de gezelligheid.
De sportschool waar ik sport is klein en informeel. Er hangt altijd een relaxte sfeer, er is geen plaats voor alfamannetjes en -vrouwtjes. Het is geen keten en de instructeurs hebben altijd persoonlijke aandacht voor je. Kortom, ik ben erg tevreden en zou het niet kunnen missen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Apr 2019 10:17

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Verschillende dingen! Hockey vind ik echt een leuk spelletje maar ook het sociale aspect spreekt me heel erg aan. Het is altijd gezellig, ik kom minstens 2x in de week lekker buiten en het is goed voor mijn conditie. Daarnaast vind ik het leuk om samen ergens naar toe te werken in het veld.

Verder vind ik bewegen ook gewoon fijn, ik krijg er energie van en merk tijdens andere activiteiten ook dat ik fitter ben, als ik ergens heen fiets, even een sprintje trekken etc. Als mensen vragen of ik ergens mee naar toe ga vind ik het altijd leuk, dus daarom doe ik ook regelmatig yoga, rocycle, paddel, wielrennen of andere dingen.

Daarnaast doe ik krachttraining, dat vind ik niet perse heel leuk maar dat is wel echt goed voor me, ik voel me dan echt sterker en minder snel last van mijn rug. Ik merk het in het hockeyveld ook dat ik dat doe want ik kan dan toch vaak nog even een sprintje extra trekken of ga steviger een duel in.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Apr 2019 10:51

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik vind het vooral fijn dat mijn lichaam er baat bij heeft. En ik reageer inmiddels daar wel bepaalde gevoelens af, in plaats van destructief gedrag te vertonen, ga ik liever naar de sportschool. Ik snapte het nooit zo dat je vna sporten je hoofd leeg kon maken, maar het is echt zo. Door flink te bewegen zijn je gedachtes niet meer op de voorgrond en krijgen ze een andere plek. Al is het maar voor eventjes.

Daarnaast als ik al een week niks meer heb gedaan merk ik dat ik wat strammer word en dat vooral mijn benen gewoon wat vaster zitten. Dus het hoort inmiddels wel bij me. Soms moet ik me echt erheen slepen, maar als ik het inplan dan hou ik me wel gewoon aan mijn planning. Zo ben ik vandaag met de auto naar werk, mijn sporttas ligt er al in klaar en na werk is het gewoon door gaan.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Apr 2019 10:57

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Wat een leuk topic!

Ik heb sporten nooit leuk gevonden en was er ook nooit goed. Altijd smoesjes verzinnen om niet mee te hoeven gymmen op school, weetjewel. Mijn ouders stimuleerden sport op zich wel, ik zat als kind op volleybal, maar daar kon ik ook niks van. Ik ben ook helemaal niet atletisch aangelegd, heb geen balgevoel, en ben groot en fors, had als kind al overgewicht.

Een jaar of 8 geleden wilde ik hardlopen eens proberen. Mijn vriend deed het, en dat rennen met Evy was toen net een ding. Dus dat ging ik ook proberen en het was verschrikkelijk. Die eerste les moet je vooral wandelen en dan 3 x 1 minuut heel kalmpjes joggen, och hemel, ik liep gewoon paars aan! Mijn vriend zei dat dat erbij hoorde maar heeft later weleens toegegeven dat hij wel een beetje schrok van hoe slecht mijn conditie was. Ik had ook overgewicht toen, en ik rookte. Maar ik ben wel gaan opbouwen naar 5km en dat was heel erg zwaar en niet perse leuk, helemaal niet zelfs. Toen ik de 5 kon, had ik een soort van basis en begon hardlopen leuk te worden. En toen ben ik meer gaan lopen en gaandeweg uit gaan breiden: 10k, 15k, Damloop, halve marathon. Soms met clubjes gelopen maar veel juist alleen. En dat is precies wat ik zo lekker vind aan lopen en waarom dit mijn sport is en alle anderen niet: omdat ik dan alleen ben. En dat ben ik zo graag, maar met werk en kinderen en drukte ben ik dat maar heel weinig. Lekker in m'n eentje buiten zijn en dan ook nog muziek en podcasts kunnen luisteren, dat is heerlijk en daar zou ik niet meer zonder kunnen.

Andere dingen doe ik ook weleens een poosje: bootcamp heb ik een jaar gedaan, krachttraining in de sportschool doe ik in fases, omdat het goed voor je is enzo. Maar niks hou ik zo vol als hardlopen, en dat komt denk ik echt omdat ik die andere dingen doe omdat ik weet dat het goed voor me is, en hardlopen omdat ik het nodig heb.

Tegelijkertijd ben ik het ook met Carrie eens dat je het allemaal niet perse leuk hoeft te vinden, je kunt het ook gewoon doen. Zeker als je bepaalde doelen wilt bereiken kun je beter een plan maken en dat uitvoeren dan wachten tot je op magische wijze zin krijgt in sporten, dan maak je jezelf te afhankelijk van iets waar je weinig invloed op uitoefent.

Maargoed, ik vind het dus altijd heel grappig als mensen me een compliment geven dat ik zo sportief ben, want dat ben ik van nature dus echt helemaal niet!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Apr 2019 11:04

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

En voor mij helpt het ook wel dat het ok is om het niet altijd leuk te vinden. Maar ik vind werken ook wel eens niet leuk, en moet dat dan toch. Of de was doen, of boodschappen. Soms wil ik gewoon niks, maar ja. Die keuze heb ik dan niet. Sporten hoort daar eigenlijk ook bij: het is gewoon onderdeel van alle andere dingen in mijn leven.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Apr 2019 11:11

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Caro schreef: Soms wil ik gewoon niks, maar ja. Die keuze heb ik dan niet.


Dit ben ik ongeveer 17h per dag.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Apr 2019 11:16

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Idem. De overige 8 wil ik dan slapen.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 15 Apr 2019 11:28

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Wauw. Heb jij 25 uur in een dag? Dat wil ik ook!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Apr 2019 11:32

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik denk dat het daar misgaat met me.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 15 Apr 2019 11:38

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Tompouce schreef:Niks. Maar dan ook echt he-le-maal niks. Niet leuk, niet fijn. Ik krijg er geen beter gevoel van, ik voel me daarna niet voldaan... Gewoon niks dus.



Dit en daarom sport ik ook niet. Ik wil geen sponsor worden van de sportschool maar door het niet hebben van oppas in de buurt en een man die wisselende avonden werkt valt een vaste les of teamsport al af en dan zou toch echt de stok achter de deur zijn die ik nodig heb om daadwerkelijk te gaan.
Ik heb inspanningsastma en bij bepaalde manieren van bewegen heb ik daar meer last van als bij andere, zo heb ik er bij fietsen bijna geen last van en bij hardlopen direct. Daar heb ik wel medicijnen voor maar die neem ik liever niet ( krijg ik een opgejaagd gevoel van).

Dus de conclusie is dat ik niet sport. Maar ik heb wel een Apple watch met stappenteller ed. en probeer wel dagelijks mijn doel te behalen, ik kan als ik naar mijn werk ga met de trein en dan overstappen op de metro maar voor de metro in de plaats heb ik een stationsfiets en kies ik er dus bewust voor om te gaan fietsen. Op werkdagen fiets is dus al 40 minuten, ik ga daarnaast altijd bewust wandelen in mijn pauze.
Ik heb door de week nooit een auto tot mijn beschikking en doe alles lopend of op de fiets, inclusief bijvoorbeeld de weekboodschappen. Laatst had ik op een vrijdag thuis, met de oudste brengen en halen naar school, boodschappen, even naar het dorp, huis doen ed. in totaal 10 km gelopen.

Ik sport dus niet maar ik denk dat ik actiever ben dan veel mensen met een kantoorbaan die voor de deur de auto in stappen en voor het werk er weer uit en die dan 1 keer in de week een uurtje naar de sportschool gaan. Zo compenseer ik een beetje en vind ik het wel prima verder.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 15 Apr 2019 11:45

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Caro schreef:Ik denk dat het daar misgaat met me.


:smile: Bij mij ook. Ik denk altijd dat ik meer kan in de beschikbare tijd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Apr 2019 11:46

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Wat een leuke, diverse antwoorden! Ik moet nu even autorijden maar ga 't vanavond allemaal rustig lezen!
Let's discover the world together.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 15 Apr 2019 11:48

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Even ontopic.
Ik vond sporten altijd verschrikkelijk. Daarom, doe iets dat je leuk vind, zodat je niet steeds met tegenzin hoeft te gaan.
Natuurlijk heb ik ook wel eens geen zin, maar na die tijd ben ik altijd blij dat ik gegaan ben.
Ik doe aan crossfit, vooral omdat het heel afwisselend is. Ik vind het saai om steeds hetzelfde te doen. En ik vind het heerlijk dat ik niet vooraf weet wat we gaan doen, dan hoef ik er ook niet tegenop te zien.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Apr 2019 12:27

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Mijn vriend is ook fanatiek crossfitter en ik vind dat echt een leuke community. Je hebt ook een goede stok achter de deur omdat je je inschrijft voor een les en iedereen dat kan zien en bij hem kent iedereen elkaar ook goed dus vragen ze waar je was etc. Echt leuk om te zien. Mijn vriend weet trouwens wel altijd wat hij moet doen want de WOD staat dan in de app, heb jij dat niet?
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers