Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dingen die je liggend kunt doen

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Mei 2017 10:03

Dingen die je liggend kunt doen

Voor mijn schoonzus -die complete bedrust heeft- wil ik zo nu en dan eens wat opsturen / langsbrengen met dingen ter vermaak die ze liggend kan doen (complete bedrust).

Ik weet niet zo goed wat ze leuk vindt, en ze zegt steeds dat ze niet iets hoeft, maar ik ken haar wel goed genoeg om te weten dat ze niet snel vraagt om iets. Dus ik ga het gewoon doen.

Handwerken (haken/breien ed) zie ik haar niet doen.

Tips wat ik kan geven?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2017 10:10

Re: Dingen die je liggend kunt doen

Wat ben je toch lief voor haar.

Nu de zomervakantie er aan komt zullen er wel veel van die vakantieleespakketten komen, vol tijdschriften of puzzelboekjes enzo. Ik zou denk ik even kinder/zwangerschaptijdschriften vermijden, kan me voorstellen dat dat even niet heel fijn is. Maar andere lekkere simpel vermaak tijdschriften zoals Vriendin enzo vindt ze misschien wel leuk?

Als ze een e-reader heeft kan je die misschien eens mee naar huis nemen en vol zetten met boeken. Je kunt vast via hier een hoop tips en gratis boeken krijgen.

Zo'n kleurboek voor volwassenen.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Mei 2017 10:12

Re: Dingen die je liggend kunt doen

Een Kobo Plus abonnement.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem278

Bericht 24 Mei 2017 10:12

Re: Dingen die je liggend kunt doen

Ik doe tijdens mijn behandelingen onder andere:

lezen, ik heb een e reader. Als ze die nog niet heeft is dat misschien iets om met n paar mensen cadeau te geven. (ik kan je wel een boel boeken lenen)
luisterboeken via mijn mp3 speler. Dan kun je echt rustig ontspannen liggen en word je 'voorgelezen'.
Patience op telefoon. Andere patiënten hebben bv een Nintendo ds
Tijdschriften lezen. Dit gaat overigens niet als je volledig plat moet liggen

Wat ook fijn is, is nagels vijlen en handen insmeren met handcrème. Nagels lakken word ik dan misselijk van, omdat je geen raam open kunt, lijkt me niet zo geschikt. Maar lekker insmeren is ook al iets.
Als ze creatief is heb je nog meer mogelijkheden, haken, breien, scrapbook, tekenen, kan allemaal in bed, als je een klein beetje omhoog mag met je bovenlichaam.
Wat ook fijn is is iets met kralen maken, maar ja bij mij eindigen die dan dus in bed ;-)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Mei 2017 10:29

Re: Dingen die je liggend kunt doen

Ik had al aangeboden dat ze mijn ereader mocht lenen, maar dat wilde ze niet.

Tijdschriften is een goed idee om mee te nemen.

Ik had zondag een kleurboek meegenomen, maar geen potloden...dus dat doe ik vrijdag dan.

Haar zus was blijven logeren in het ziekenhuis en heeft haar teennagels gelakt. Dat zie ik mezelf dan niet doen ;-)

Er mag niet te veel druk op de onderkant komen, maar iets recht op kan wel geloof ik.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Geel

Bericht 24 Mei 2017 11:31

Re: Dingen die je liggend kunt doen

Een legpuzzel maken.
Films kijken.
Een moodboard maken.
Schilderen, waterverf bv.
Lezen.
Een dagboek schrijven over deze tijd.
Spelletjes doen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 24 Mei 2017 14:02

Re: Dingen die je liggend kunt doen

Luisterboeken zijn denk ik ook wel fijn.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 24 Mei 2017 18:00

Re: Dingen die je liggend kunt doen

Ik zat ook te denken aan boek of tijdschrift lezen, puzzelboekje, spelletjes op tablet.
En misschien een simpel gezelschapsspel wat jij of iemand anders dan met haar kunt spelen. Niet iets met een groot speelbird natuurlijk, maar bijvoorbeeld iets met kaartjes.
Of je geeft/brengt haar een stapel kookboeken en kooktijdschriften. Dan kan ze die doorkijken en iets uitzoeken wat jij dan voor haar maakt. Als ze wel gewoon een beetje kan eten tenminste, anders is dit niet leuk.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers