Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 22 Apr 2017 23:18

Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

Ik ben begonnen met hardlopen. Voornamelijk als uitlaatklep, maar wil ook toewerken naar bijv. uiteindelijk een keer meedoen aan een hardloopwedstrijd (om te beginnen gewoon maar eens 5km).
Nu volg ik dus een opbouwschema die voorlopig nog bestaat uit enkele minuten hardlopen afwisselen met wandelen. Hoe houd je die tijd makkelijk bij?!

Nu gebruik ik Runkeeper, maar moet ik dus de hele tijd m'n telefoon in m'n hand houden omdat het de moeite niet is om 'm voor die paar minuten in zo'n band om mn arm te doen. In m'n jaszak stoppen dat loopt voor geen meter.

Is er bijv. een app waarmee je vooraf je schema kan instellen en dat je steeds een melding krijgt wanneer je moet wandelen/hardlopen?
Of toch maar ouderwets een horloge/stopwatch gebruiken om de tijd in de gaten te kunnen houden?
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 23 Apr 2017 02:15

Re: Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

De Evy app verteld je wanneer je moet lopen of wandelen. Die heb ik in het begin vaak gebruikt. Nu loop ik met een TomTom runner cardio+music en de app van ascics om naar de dam tot dam te trainen
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 23 Apr 2017 06:33

Re: Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

In runkeeper kun je dat ook instellen! Maar Evy ismakkelijker. Die heeft al een compleet schema uitgewerkt en ingesteld per les.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 23 Apr 2017 08:13

Re: Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

Maar voor Evy moet je betalen toch?
En waar in Runkeeper kan ik dat vinden dan? :)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 23 Apr 2017 09:17

Re: Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

Ik gebruikte altijd de MP3tjes van de lessen van Evy. Die laadde ik in in Runtastic als muziek. Dan hield Runtastic alles bij en vertelde Evy me wanneer ik moest wandelen en rennen. Ik heb ze misschien nog op mijn laptop staan, als je een PM stuurt met je emailadres kan ik ze wel mailen naar je. Iedere les is een apart mp3tje.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Apr 2017 12:20

Re: Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

Ook TomTom sport en deze kun je met diverse apps configureren zoals Strava wat ik gebruik. Die app vind ik zelf het fijnst vanwege segmenten en dat je er ook andere sporten op bij kunt houden.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Apr 2017 15:44

Re: Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

Ik gebruikte naast Runkeeper de app Seconds. Hier kun je op instellen hoelang je wil lopen en hoe lang je wil wandelen, en ook het aantal intervallen.
Daarnaast kun je gewoon je eigen muziek blijven luisteren (vind ik zelf wel zo fijn). Hij geeft alleen niet aan wanneer je je laatste interval doet, dus dit moet je dan wel zelf bijhouden.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 23 Apr 2017 16:31

Re: Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

Ja Arwyn, dat zoek ik dus! Maar dan dus eentje die ook aangeeft wanneer de volgende interval begint... Maar sit is al een goed begin :)

Sawadee bedankt!!!
<<

Elle123

Bericht 23 Apr 2017 16:42

Re: Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

Pluis schreef:De Evy app verteld je wanneer je moet lopen of wandelen. Die heb ik in het begin vaak gebruikt. Nu loop ik met een TomTom runner cardio+music en de app van ascics om naar de dam tot dam te trainen


Ik heb ook een TomTom Spark cardio + music (dezelfde denk ik?) maar die bevalt niet zo goed. De mijne doet er echt megalang over om GPS signaal te vinden (ook na alle updates). Verder vergeet ik hem altijd op te laden dus als ik hem wil pakken is hij sowieso leeg.

Dus ik loop altijd met Runkeeper en Nike+app (die laat ik gewoon tegelijk lopen). Ik doe er alleen geen schema's/programma's mee, dus ik weet niet zo goed hoe dat werkt met die app. Ik hoor veel goede ervaringen over Strava.

Ik gebruik zelf een Spibelt, daarin kun je je telefoon om je middel dragen. Ik vind dat dus echt ideaal. Verder heb ik een draadloze koptelefoon (Skullcandy Method) https://ellensteuten80.wordpress.com/2016/12/27/review-skullcandy-method-wireless-sport-women-oordopjes/. Die blijft echt goed zitten en er zitten geen kabeltjes in de weg.
Misschien vind je het dan al minder vervelend om met een telefoon te lopen?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 23 Apr 2017 19:24

Re: Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

Sawadee, PB! :nopompom:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Apr 2017 14:50

Re: Goede app, horloge o.i.d. voor hardlopen

Zowel Garmin als polar hebben horloges waarbij je een training kunt uploaden via de computer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers