Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ereader aanschaffen waar op letten?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Mrt 2017 20:18

ereader aanschaffen waar op letten?

Ik las altijd boeken op de ipad maar die wordt steeds vaker ingepikt door mijn dochters dus ik denk dat ik echt iets voor mezelf wil om te lezen dus kom ik uit op een ereader.

Maar ik heb echt geen idee waar ik op moet letten of wat handig is?
Dus wie heeft er tips en wat is een goed merk?
Oh en op de ipad zetten vond ik heel makkelijk, gewoon mijn mail openen en dan openen met ibooks. Maar gaat het op een ereader ook zo gemakkelijk?
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Mrt 2017 20:23

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik had hetzelfde probleem en ik heb gekozen voor een kleine tablet in plaats van een ereader, juist omdat de iPad vaak wordt ingepikt en ik het, naast lezen, ook wel fijn vind om andere dingen te kunnen doen. Ik heb gekozen voor een Samsung Tab A 7". Wilde eerst een 8" tablet, maar dat vond ik toch te groot, deze kan ik fijn met één hand vasthouden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem244

Bericht 08 Mrt 2017 20:25

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik vind een ereader fijner lezer dan op de iPad.
Ook ivm het donkere scherm. Ik heb zelf een kobo ereader (met licht in het scherm), erg fijn.

Ebooks op je ereader zetten moet wel via de pc, maar ook vrij makkelijk
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Mrt 2017 20:51

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik las eerst op mijn iPad, maar nu een e-reader en het leest zoveel rustiger. Het grootste voordeel is dat het scherm veel minder schittert, hierdoor lees je al rustiger.
Ik heb wel gekozen voor een e-reader glo, dus ik kan in het donker lezen. Mijn (ex)-vriend keek graag nog tv in het donker, terwijl ik wilde lezen, dus daarom voor en glo gekozen. Het licht kan je op verschillende sterktes zetten. Ik probeer altijd op 1% en dan is het fel genoeg om te lezen.

Verder is een e-reader veel fijner lezen buiten in de zon.

Qua boeken erop zetten. Boeken op je computer zetten, ereader aansluiten en boeken slepen naar de erader en klaar.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Mrt 2017 21:11

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Eens met Radler en Silly-one, een ereader leest veel rustiger en je kan zonder problemen in de zon lezen. En ander grot pluspunt: De batterij gaat weken tot maanden mee!

Ik heb een ereader zonder achtergrond licht, en dat is wel jammer soms. Zou er dus sowieso 1 nemen met licht.
Kobo's zijn sowieso goed. Heb zelf een Sony maar die maakt ze niet meer.

Ebooks zet ik op door de ereader aan te sluiten, rechtermuisknop op het bestand van de ebook en dan kiezen voor "kopieren naar reader". Gaat heel simpel!
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 08 Mrt 2017 22:58

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Persoonlijk zou ik ook echt voor een e-reader gaan, en niet voor een iPad. Het leest veel rustiger en de batterij gaat lekker lang mee. Zelf heb ik de kobo aura 2, bevalt erg goed!
<<

Anoniem257

Bericht 08 Mrt 2017 23:30

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik lees ook even mee. Ik zie ook Denver en Pocketbooks als merken, iemand hier ervaring mee?
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 08 Mrt 2017 23:36

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Geen ervaring met die merken, Betty. Wel met de Sony2 (daar ben ik mee begonnen) en met de Kobo Aura II. Beide vind ik fijne e-readers, hoewel de Kobo het toch voor mij wint. Het achtergrond ligt is handig.

En zoals mijn voorgangers al zeggen: een e-reader leest écht veel prettiger dan een tablet. Helemaal in de zon! Dus zou zeker voor een e-reader gaan.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Mrt 2017 23:50

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Tja, smaken verschillen, ik heb ook een ereader gehad en ik vind het qua lezen weinig uitmaken. Ik lees zelf heel veel, soms meerdere boeken achter elkaar op een dag of op een avond, en ik vind het prettig om op het apparaat zelf snel nieuwe boeken uit te kunnen zoeken en ze er dan ook meteen op te hebben. Ik heb geen zin om dat op de computer te doen en dan te gaan priegelen met snoertjes. Dus dat is voor mij een reden, plus dat ik er dus ook andere dingen op wil kunnen doen. Maar als je dat niet hebt dan zal een ereader ook wel fijn zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 09 Mrt 2017 06:28

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Als je enkel thuis en binnen leest zal een tablet idd voldoen. Maar ik vind de ereader vooral op reis ideaal, als je uren in een bus of trein zit of aan het strand ligt. Dan heb je weinig aan een tablet die binnen een dag leeg is of waar je niks op ziet door het zonlicht.
En je kan natuurlijk van te voren 100den boeken er op zetten en als je ebooks wilt kopen kan dat vaak ook via de ereader. Die van mij heeft een optie dat je rechtstreeks bij bol.com je boeken kan kopen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 09 Mrt 2017 07:01

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik lees even mee, Afgelopen zomer ben ik helaas mijn Kobo Aura vergeten op vakantie, en vooral nu ik verlof heb mis ik hem echt. Ik twijfel of ik weer een Aura of een Glo aan ga schaffen. Enige eis is voor mij dat er schermverlichting opzit. En van Kobo weet ik nu hoe die werkt, maar misschien is een ander goedkoper merk ook wel een alternatief? Wil er niet te veel aan uitgeven namelijk..

Op m'n ipad lezen vind ik erg vervelend trouwens, ook thuis.
10.04.17
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 09 Mrt 2017 07:53

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

E-ink leest heel veel fijner dan een tabletscherm, vind ik. Ik heb ook achtergrondlicht (Kobo glo), die staat bij mij nooit hoger dan 1%, maar meestal uit. Ik lees best veel (halfuur tot een uur per dag) en hoef hem maar 1x per maand op te laden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Mrt 2017 07:54

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik had eerst een goedkope ereader van kijkshop, ding was niks. Toen een kobo gekocht toen miste ik een lampje erin. Heb toen de kobo aura HD gekocht. Hij bevalt super. Was toen wel duur. Maar ben er nog altijd blij mee na 3 jaar.

Waarom ik toen voor kobo koos. Mijn schoonmoeder had ook een kobo en dat zag er goed uit. Heb nog getwijfeld aan Sony maar toch voor kobo gegaan
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Mrt 2017 08:07

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Sawadee schreef:Als je enkel thuis en binnen leest zal een tablet idd voldoen. Maar ik vind de ereader vooral op reis ideaal, als je uren in een bus of trein zit of aan het strand ligt. Dan heb je weinig aan een tablet die binnen een dag leeg is of waar je niks op ziet door het zonlicht.
En je kan natuurlijk van te voren 100den boeken er op zetten en als je ebooks wilt kopen kan dat vaak ook via de ereader. Die van mij heeft een optie dat je rechtstreeks bij bol.com je boeken kan kopen.


Ik lees niet alleen maar thuis. Maar ik ga er ook niet mee in de volle zon zitten, want dat vind ik gewoon niet fijn, ook niet met een gewoon papieren boek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 09 Mrt 2017 08:19

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Over Kobo was ik inderdaad wel heel erg te spreken ja!
Ik mis het lezen echt, dus zal straks eens wat ereaders vergelijken online.
10.04.17
<<

Anoniem192

Bericht 09 Mrt 2017 12:18

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik heb een Sony op dit moment, al een jaar of 4. Bevalt goed, maar bij een volgende wil ik toch wel achtergrond licht hebben denk ik, dus hierna zal het een Kobo worden denk ik.
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 09 Mrt 2017 19:26

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik heb zelf een sony T3, de laatste die toen door Sony is geproduceerd. Erg fijne ereader en hoef hem maar weinig op te laden. Ik zou nu zelf voor een Kobo gaan, Glo of Aura, in ieder geval met ingebouwd licht. Nu heb ik een speciaal sony hoesje met een lampje, maar dit is niet altijd even handig.
Don't regret anything that made you smile
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Mrt 2017 19:42

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Bedankt!
Ik ga sowieso maar op zoek naar iets met licht dat lees ik bijna bij alle reacties dus dat lijkt me wel een belangrijk punt!
:heart: :heart: 2011
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 10 Mrt 2017 13:20

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik had bewust een goedkopere gekocht omdat mijn tweeling de eerste al gesloopt had. Maar goed ook, want de jongste heeft na 2 maanden mijn huidige al gesloopt (hij lag onder mijn kussen op bed verstopt maar ze sprong op ons bed en viel er met haar billen op en toen barstte het scherm wederom).
Maar ik was over deze dus erg tevreden.

http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/beeld- ... deren-hoes
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 12 Mrt 2017 09:07

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Hoe belangrijk is het denken jullie dat je een uitbreidbaar geheugen hebt. Op de kobo zit 4gb. Dat lijkt mij vrij veel toch? Als ik een boek gelezen heb hoeft die er van mij niet nog jaren op te staan dus ik zou hem dan ook kunnen verwijderen? Of is een uitbreidbaar geheugen dan toch wel makkelijk?

Ik lees nu allerlei dingen over de Kobo aura edition 2. (beste koop volgens de consumentenbond) of de Kobo aura H20.
Iemand van jullie ervaringen met deze?

Ik heb ook nog gedacht over een ipad/tablet. Maar ik pak die nu ook bijna niet, ja alleen om boek te lezen. Internetten doe ik altijd op mijn telefoon of de laptop dus vandaar dat ik daar niet voor kies.
:heart: :heart: 2011
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 12 Mrt 2017 09:23

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Totaal niet belangrijk! Een Epub bestand is zo klein, die 4gb zou ik zelf nooit vol krijgen.

Over die 2 van Kobo kan ik niks zinnigs zeggen. Ouders hebben Kobo Aura edition 1 en de Kobo Glo en die bevallen beide erg goed.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 12 Mrt 2017 09:55

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik heb gisteren de Kobo Aura 2 besteld. Kan je er nu dus nog niets over vertellen.
Vandaag wordt ie al bezorgd, als het goed is.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem278

Bericht 12 Mrt 2017 10:08

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik heb een Sony en ondanks dat ik oprecht tevreden ben ermee, zou ik een volgende keer mogelijk toch voor een Kobo gaan. Puur vanwege het feit dat Kobo nu samenwerkt met Bol.com en je dan een maandabonnement kunt nemen en zo de nieuwste e books kunt lezen.

Ken je niet iemand met een Kobo, dat je m een dagje of wat kunt lenen?
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Mrt 2017 13:18

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik heb een Kobo (weet alleen uit mijn hoofd niet welk type) en ik vind hem geweldig! Super licht waardoor hij fijn vast te houden is. Leest heel erg fijn, net alsof je echt een boek zit te lezen. Schittert niet, kan ook in het donker lezen en boeken zet je er heel eenvoudig op. Ik kan trouwens heel makkelijk ook boeken kopen via Bol.com, die staan er dan meteen op en dan heb je geen geklooi met snoertjes. Pas nadat ik de Kobo heb gekregen merkte ik pas hoe waardeloos een tablet eigenlijk leest. Ik vind het een aanrader!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Mrt 2017 17:51

Re: ereader aanschaffen waar op letten?

Ik heb de h2o, heel tevreden mee!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers