Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woningsdag

<<

Anoniem279

Bericht 24 Apr 2020 07:32

Woningsdag

Zo’n vreselijke benaming voor Koningsdag dit jaar, maar goed.
Wat zijn jullie plannen? Gaan jullie er op een bepaalde manier bij het idee ‘Koningsdags’ stil staan, of wordt het een dag als alle anderen?

Wij gaan behalve een oranjetompouce eten niets doen. Jammer, normaal waren we de vrijmarkt over gegaan, m’n vriend was voor het eerst sinds jaren ook weer een keertje vrij op Koningsdag. Maar helaas, is niet anders.

Wel hebben er gisteren een Nederlandse gekocht. Als we het niet kunnen vieren, dan vlaggen we maar. Zo ook met 4 en 5 mei.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 24 Apr 2020 07:39

Re: Woningsdag

Wij hangen sowieso de vlag uit. Mijn man zou hier in het dorp helpen met organiseren van de festiviteiten. Nu dat niet door gaat is er een oproep gedaan om een koningsdag- borrel te houden met je eigen gezin op je eigen oprit. Dit gaan we doen. Er wordt wel op gehamerd om de 1,5 meter afstand te hanteren, dus ik ga er vanuit dat iedereen zich dat aan houdt. Verder gaan we niks doen wat gerelateerd is aan Koningsdag.
Laatst gewijzigd door Patsy op 25 Apr 2020 06:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Apr 2020 07:42

Re: Woningsdag

Wij gaan met 2 andere gezinnen een spelletjes parcours in de tuin uitzetten voor de kinderen.

Wij als ouders houden ons uiteraard aan de regels. We blijven allemaal buiten, er komt maar 1 andere ouder de kinderen brengen en houden afstand.

De kinderen hebben afgelopen 2 weken al eerder met elkaar gespeeld en dit zijn de enige kindjes met wie ze gespeeld hebben.

Een vlag moeten wij nog kopen. Goed idee!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Apr 2020 07:43

Re: Woningsdag

Ja haha wat een vreselijke benaming ja.

Wij gaan vast een stukje fietsen of varen ofzo. Misschien haal ik wel oranje donuts in huis, die vind ik lekkerder dan tompoucen.
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 24 Apr 2020 07:46

Re: Woningsdag

Mijn vriend en kinderen hebben Woning als achternaam. Dus we gaan daar voor de grap gewoon een feestje van maken. Oranje tompoucen kopen en zo. Verder helaas niks, ik zou niet goed weten wat we kunnen doen wat we anders zouden doen op koningsdag. Dan struinen we lekker over de kleedjesmarkt.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 24 Apr 2020 07:52

Re: Woningsdag

Wij gaan wat klussen in ons nieuwe huis. Als het mooi weer is in de tuin zitten. Verder geen plannen.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Apr 2020 07:56

Re: Woningsdag

Flo schreef:
Wel hebben er gisteren een Nederlandse gekocht. Als we het niet kunnen vieren, dan vlaggen we maar. Zo ook met 4 en 5 mei.

Ik hoop dat ze een beetje lichtgewicht is. ?
<<

Anoniem332

Bericht 24 Apr 2020 08:04

Re: Woningsdag

Ik heb tompoezen gereserveerd bij de bakker. Die gaan we die dag ophalen.

Ik heb nog wat zooi liggen dat weg kan. Dus ik denk dat ik dat voor de deur zet met een bordje gratis mee te nemen.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Apr 2020 08:11

Re: Woningsdag

Savi schreef:
Flo schreef:
Wel hebben er gisteren een Nederlandse gekocht. Als we het niet kunnen vieren, dan vlaggen we maar. Zo ook met 4 en 5 mei.

Ik hoop dat ze een beetje lichtgewicht is. ?


Haha! Nee, zo'n Hollands Welvaren type mens. Ze mag aan een houten bezemsteel buiten het balkon hangen, we trekken d'r voor de gelegenheid wel iets roods, wits en blauws aan :smile:

Nederlandse vlag dus. M'n hoofd wil vaak sneller dan ik zelf kan bijbenen :palm:

Zijn er trouwens meer mensen die normaal niet vlaggen, maar juist voor dit jaar wel een vlag in huis hebben gehaald? Ook met het oog op 5 mei, 75 jaar bevrijding?
<<

Kira

Bericht 24 Apr 2020 08:16

Re: Woningsdag

Ik heb nog geen idee, ik hoop dat er toch nog een leuk programma op tv komt ofzo. Keek koningsdag altijd op tv, en met de vereniging hadden we altijd wat te doen.
Waarschijnlijk ga ik dus niks preciaals doen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 24 Apr 2020 08:18

Re: Woningsdag

Ik wil dat eigenlijk nog wel doen ja, we hebben nu idd niets. Maar ook niets om de vlag in te steken dus dat moeten we dan ook nog even regelen.

Wij zullen, afgezien van oranjetompoucen ofzo, er ook niets aan doen.
Normaal gesproken hebben we altijd een dorpsontbijt hier, daarna optocht en daarna spelletjes voor kinderen en vaak iets als paalzitten ofzo voor de volwassenen (met een flinke prijs) maar dat gaat uiteraard niet door allemaal.
10.04.17
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 24 Apr 2020 09:16

Re: Woningsdag

Wat grappig Olive, jullie eigen landelijke feestdag.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Venster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 153

Geregistreerd: 24 Mrt 2020 14:20

Bericht 24 Apr 2020 09:39

Re: Woningsdag

Voor mij is het gewoon een extra vrije dag. We gaan niks speciaals doen, misschien even een lange wandeling maken, maar dat doen we sowieso regelmatig. Maar ook als koningsdag door zou gaan zouden wij niks speciaals doen, dus voor ons is het sowieso niks geks.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Apr 2020 10:10

Re: Woningsdag

Hier is het ook gewoon een extra vrije dag. Vroeger ging ik nog wel eens op die dag met vrienden pitch & putt spelen. Op de banen was het met koningsdag erg rustig, wat fijn was. Laatste jaren maakte ik vlug een rondje op de kleedjesmarkt of gingen we geocachen. Dit jaar zal het wellicht ook het laatste gaan worden of een stukje fietsen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Apr 2020 20:07

Re: Woningsdag

Wij doen de laatste jaren niet veel met koningsdag. Heb oranje tompuchen en oranje bollen voor mijn man.

Weet niet of wij de vlag doen. Normaal wel. Maar hebben nu een speciale corona vlag hangen. Even zien of we die weer omwisselen
Afbeelding
<<

Anoniem307

Bericht 24 Apr 2020 20:16

Re: Woningsdag

Ik ben zo blij dat dit het tweede jaar is dat ik niet actief mee hoef te doen aan Koningsnacht en -dag. Ik baal er wel van dat het dit jaar niet doorgaat, omdat ik nu niet meer in het centrum woon en ik het gewoon mezelf gun dat ik het tweede jaar in rust leef. :P

Maar wat ik dit jaar op woningsdag doe? Mijn man gaat een vriend helpen met de laatste loodjes in zijn huis. En ik ga mijn huis uitmesten. Daarbij luister ik de hele dag 538. Ik zal de vrijmarkt wel missen, maar volgend jaar maar weer. :)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Apr 2020 20:57

Re: Woningsdag

Ik denk niet dat wij iets bijzonders gaan doen. Nou heb ik sowieso nooit zo veel met Koningsdag en doe we anders vaak ook weinig bijzonders. Ik denk dat ik oranje tompoucen ga kopen. En ik las iets op Facebook over een digitale versierde fietsenoptocht, misschien gaan we met zoontje ook wel zijn loopfiets versieren. Oh en ik zag dat je bij een heel leuk zaakje een Woningsdag/Koningsdag ontbijtje kon bestellen. Zag er goed uit, dus wie weet.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Apr 2020 21:13

Re: Woningsdag

Hier wordt een Koningsbingo georganiseerd in de straat waarbij een ieder op zijn eigen oprit zit. Erg leuk! Voor de rest doen we weinig.
<<

Anoniem292

Bericht 24 Apr 2020 22:10

Re: Woningsdag

Ik woon aan een pleintje met ongeveer 12 kinderen. Ik ben nu samen met een vriendin (moeder van 2 van die kinderen) een soort van spelletjesprogramma aan elkaar aan het zetten. Wel conform de corona-richtlijnen uiteraard!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Apr 2020 22:15

Re: Woningsdag

Wij eten een oranjetompoes en dat was het. Heb al een paar jaar weinig aan Koningsdag gedaan, maar keek altijd wel naar Koningsdag op tv. Maar dat is er ook al niet, dus voor mij wordt het een dag als alle andere verder geloof ik. Saaaai.
❤ 7 juni 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Apr 2020 01:32

Re: Woningsdag

Ik hoop dat vriend war oranje gebak kan scoren. Anders hebben we altijd nog doritos (oranje chips)
Verder laten we mss de kinderen de fietsen versieren, en gaan we wat koningsspelen achtige spelletjes doen. Hebben wat ideeykee van school gekregen voor de koningsspelen gisteren, maar die hebben we toen niet gedaan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem332

Bericht 25 Apr 2020 06:59

Re: Woningsdag

Dee schreef:Hier wordt een Koningsbingo georganiseerd in de straat waarbij een ieder op zijn eigen oprit zit. Erg leuk! Voor de rest doen we weinig.


Dit organiseert onze buurman ook. Maar dan niet op de oprit maar aan de achterkant, plein, tuinen en balkons.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 25 Apr 2020 07:25

Re: Woningsdag

Koningsnacht staat normaal in het teken van lekker feesten in de stad. Dat wordt hier in de stad normaal gesproken lekker uitbundig gevierd (Arn.hem).
Volgende dag uitbrakken en door Sons.beek heen struinen.
Nu zijn het dagen, zoals alle anderen. En moet mijn man voor het eerst sinds jaren werken op Koningsdag.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 25 Apr 2020 07:52

Re: Woningsdag

Mijn man gaat motor rijden met vrienden, ik ben dan voor het eerst een hele dag alleen thuis met de meiden. Ik zal even gaan wandelen ofzo, meer niet.
Wil nog wel even oranje tompouce ofzo halen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 25 Apr 2020 14:23

Re: Woningsdag

Ik zit te denken om een soort spelletjes parcours te maken voor mijn dochter, door het huis heen. Dat gaat ze geweldig vinden. Verder hangen we een vlag uit en heb ik oranje tompoucen gehaald. Helaas geen rotzooi verkopen dit jaar. Maar goed, er zijn ergere dingen :P.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers