Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krachttraining

<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 6015

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 15 Jul 2019 09:54

Krachttraining

Wie doet er nog meer aan krachttraining? Ik heb het vanwege een hardloopblessure maar weer eens opgepakt en kan alle flintertjes motivatie gebruiken, dus laten we heerlijk gezellig klessebessen over dumbells en reps en verzuring.

Ik train zonder pt maar wel met een schema. Mijn sportschool werkt met een intake, dan krijg je een schema, na 3 weken evaluatie en voorts kun je iedere 4 weken een nieuw schema krijgen. De vorige keer ging dat prima, deze keer had ik een wat onervaren trainer die me een heel onduidelijk schema heeft gegeven. Ik wil 45 min met een focus op bovenlijf en core. Nu heb ik 2 schema's gekregen, elk van 85 minuten en daar moest ik dan maar wat uit afwisselen. En om weer te starten sets van 20 reps met laag gewicht, maar die zijn bij sommige oefeningen nog te zwaar om 10 reps mee te doen - en andere oefeningen zijn weer veel te licht :smile:

Gelukkig heb ik het vaker gedaan en kan ik vrij goed inschatten wat ik aan kan. Ik doe vooral losse gewichten en dit is nu mijn schema:

Floor bridges op de welness ball - 2 x 15
Superman op de welness ball - 2 x 20
Regular Superman - 2 x 20
Bench press 6 kg - 3 x 12
Bench press schuin 7 kg - 3 x 12
Dumbells single row 7 kg - 3 x 12
Chin/dip pull - 3 x12
Overhead press 5 kg - 3 x12
Reverse fly 3 kg - 3 x 12
Arm curl 6 kg - 3 x 20
Plank - 3 x 35 sec
Total abdominal 42.5 kg - 3 x 12

Het is nog niet heel stoer maar het is weer een begin ;) Cardio doe ik niet, ik loop en fiets al heel veel.
Ik ga 2 x per week.
‘Je kan je echt wel onderscheiden met je bakfiets’ (HGL).
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5959

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Jul 2019 10:37

Re: Krachttraining

Ik doe een smallgroup bootcamp met gewichten. Geen vaststaand schema dus maar ik vind het echt heel leuk en ik ben echt een slappeling hahaah
30-04-2017
<<

Claire****

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 01 Mei 2019 13:43

Bericht 15 Jul 2019 10:38

Re: Krachttraining

Jaaaa krachttraining is de bom! Je moet er inderdaad even inkomen zo in je eentje, maar als je de flow eenmaal te pakken hebt is het echt lekker. En je boekt echt snel vooruitgang, dat vind ik heel motiverend.
Ik ben ooit begonnen vanwege een hardnekkige knie blessure, daardoor kan ik niet meer mee doen in groepslessen (helaas). Elke winter ga ik 3 maanden naar het buitenland en doe dan helemaal niks, dus dan begin ik eigenlijk weer van voor af aan haha. Ben nu net weer een maandje/6 weken ofzo begonnen.
Ik heb eigenlijk twee verschillende "dagen" die ik afwissel. Een dag met focus op benen en een dag met focus op armen.

Leg day
Squats - 25 kg 3x10
Lunges (l/r) - 25 kg 3x15
Hip thrusters - 55 kg - 3 x 10
Side step (met zo'n elastieken band) - 3x15
Leg press - 60 kg 3x15
Pull down - 30kg 3x10
Row - 25 kg 3x 12
Side crunch 3x 15
Ik heb een soort buikspieren liedje (haha geen grap) waarop ik rechte buikspieren doe.
Plank 1x 1,5 minuut

Bovenlichaam day
Squats - 25 kg 3x10
Walking lunges (l/r) - 12 kg 3x40
Leg press - 60 kg 3x15
Pull down - 30kg 3x10
Row - 25 kg 3x 12
Bench press 12kg 3x10
Lying dumbell triceps extension 9kg 3x 10
Haning knee raise 3x8
Side crunch 3x 15
M'n buikspierenlied
<<

Claire****

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 01 Mei 2019 13:43

Bericht 15 Jul 2019 10:41

Re: Krachttraining

Oh ja ik bouw het trouwens altijd als volgt op:
Week 1. zonder gewichten
Week 2. met basis gewicht, dus bijv met een stang in je nek zonder gewichten eraan. Of bij een leg press de helft van het gewicht dat ik normaal zou nemen.
Week 3. Extra kilo's erbij
Week 4. Extra reps erbij
Week 5 Extra kilo's erbij
etc etc

Ik vind 't trouwens wel heel belangrijk om een fijne sportschool te hebben met een groot krachthonk. Ik zit nu bij een gay gym zodat niemand me aanstaart tijdens het sporten. Vind ik echt super relaxed. En die jongens zijn allemaal super lief en willen je altijd wel even helpen met het slepen van gewichten enzo.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Jul 2019 10:42

Re: Krachttraining

Leuk! Ik doe ook krachttraining. Ik probeer 3x in de week maar in de praktijk is het eigenlijk vaker 2x haha.
Ik heb een schema maar ik doe liever zo vaak ik kan mee in de small group training speciaal voor vrouwen, in mijn gym. De begeleiding is daar heel goed en het is leuk om het samen te doen, de oefeningen komen ook altijd erg overeen met wat er in m'n schema zit alleen de gewichten zijn wel vaak wat lichter maar dan maken ze het zwaarder voor me waar nodig.

Mijn schema ziet er nu zo uit:
Dag 1
Foamrol bil 2x 10 rollen per bil
Foamrol hamstring 2x 10 rollen per been
warming up 4x30 seconden op/af crosstrainer

Kneelift lunge hamstring en rotatie 2x3
Handwalk achterwaars achilles stretch 2x4
Deadbug 2x10

Hipthrust 3x8 80kg
Squat 4x6 50kg
Unilateral leg curl 3x12 20 kilo
Cable abductor 3x810kg
Butterfly lateral raises 3x8 7kg
Reverse crunch kettlebel 3x8

Stretch

Dag 2
Foamrol bil 2x 10 rollen per bil
Foamrol hamstring 2x 10 rollen per been
warming up 4x30 seconden op/af crosstrainer

Kneelift lunge mountain climber 3 per kant
Squat progression rotation 8
Enkelmobiliteit voorwaarts met gewicht 8x per kant 30kg

Barbell deadlift 4x4 70kg
Barbell bugarian split squat 4x8 30kg
Push ups (kan ik echt helemaal niks van) 3x8
Dumbbell single leg hipthrust 3x12 10 kilo
Cable kickback 3x8 12kg
Lat prayer 2x12 21kg
hanging knee raise 2x8

Dag 3
Foamrol bil 2x 10 rollen per bil
Foamrol hamstring 2x 10 rollen per been
warming up 4x30 seconden op/af crosstrainer

Kneelift lunge mountain climber
handwalk voorwaarts
hip thrust hold

Squat 4x6 50 kilo
Dumbbell elevated reverse lunges 4x12 10 kg
Incline dumbbell press 4x8 9kg
Unilateral legpress 3x12 40kg
Hyperextensie 3x8 10kg
Cable bent over side raises 3x12 per kant

Ik ga vanavond weer, moet alleen nog even moed verzamelen. Als ik eenmaal in de gym sta vind ik het leuk maar ik moet ook altijd echt motivatie vinden terwijl ik weet dat ik me zoveel beter voel (veel minder last van mijn rug) als ik gewoon consequent train.
<<

Claire****

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 01 Mei 2019 13:43

Bericht 15 Jul 2019 10:46

Re: Krachttraining

Harrison dat heb ik ook! M'n lijf voelt gewoon zoveel beter, maar af en toe moet ik mezelf er echt heenschoppen.
Wat een leuk topic. Kan ik weer inspiratie uit halen om nieuwe dingen uit te proberen.

@Harrison: welke sportschool zit jij?
<<

Claire****

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 01 Mei 2019 13:43

Bericht 15 Jul 2019 10:49

Re: Krachttraining

En even over push ups, ik kan daar dus ook echt niks van. Ik weet dat je dan eerst tegen een stang moet proberen en steeds de stang wat lager moeten zetten, maar ik schaam me dus altijd een beetje om dat te doen in de gym (tussen alle billy's). Hoe doen jullie dat?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Jul 2019 10:56

Re: Krachttraining

Ik sport bij de Vondelgym :).
Haha, ik voelde me eerst ook zo met die stang maar toen zag ik op een gegeven moment dat een mega sterke dude dat ook verwerkt had in zijn schema en toen dacht ik oke het is dus blijkbaar niet alleen voor slappelingen.
<<

Claire****

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 01 Mei 2019 13:43

Bericht 15 Jul 2019 10:58

Re: Krachttraining

Hmm ja misschien moet ik me er ook maar overheen zetten...
Oh ja Vondelgym is wel een leuke sportschool! Lekker veel ruimte.
<<

Carrie

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 11937

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:39

Bericht 15 Jul 2019 11:01

Re: Krachttraining

Oh dat klinkt zo lekker stoer, krachttraining! Ik doe dat in een smallgroup-vorm in combi met boksen, maar daar ga ik mee stoppen omdat ik ga switchen naar thaiboksen. Is dat ook krachttraining? Je krijgt echt 0 rust tussendoor, na een rondje sparren moet je opdrukken, lunches, op je bokshandschoenen opdrukken, squatten maar alles zonder gewichten. Dus nee he? Nouja, vind het iig leuk om jullie topic te volgen!
dit is mijn Instagram, die is best leuk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5901

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Jul 2019 11:05

Re: Krachttraining

Ik ben sinds een aantal weken ook weer begonnen. Heb net mijn schema aan laten passen en bouw het nu op. Doe even wat meer series omdat ik op dit moment maar tijd heb voor 1x per week (en 2x hardlopen) vanaf sept wordt dat 2x met pilates erbij.

Wat ik nu doe:
Barbell row 15kg 4x15
Goodmorning 15kg 4x15
Squat 15kg 4x15
Lunge 2x15 bz
Arnold press 3kg 4x15
Dumbell press 4kg 4x15
Incline flys 3kg 4x15

En mijn favo oefeningen:
Chinning curl 15 kg onder lichaamsgewicht 4x15
Plank met gestrekte armen op bosu en dan van links naar rechts 3x40 sec
Rotated balance v-sit op bosu 3x45 sec
08-08-2015

Afbeelding
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 6015

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 19 Jul 2019 16:15

Re: Krachttraining

Carrie volgens mij doe jij zeker ook kracht icm cardio! Het klinkt heftig. Ik zou ook wel op boksen willen, vond het met bootcamp altijd erg leuk. Wie weet, als m’n blessure ooit overgaat.

Ik ben inmiddels een week of 3 bezig en begin inderdaad al weer wat resultaat te zien. Pak een paar oefeningen alweer met een zwaarder gewicht en kan ook alweer langer planken. Ik vind mijn schema echt niet geweldig gemaakt, maar maandag heb ik weer een afspraak met een trainer, en niet zo’n kuiken dit keer. Dus samen met hem zal ik er wel iets van kunnen maken. Nu ik er weer lekker inkom improviseer ik ook weer wat: vandaag bijvoorbeeld een radiant fly meegepakt, wat kettle bell swings en de leg press.
‘Je kan je echt wel onderscheiden met je bakfiets’ (HGL).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5901

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Jul 2019 21:43

Re: Krachttraining

Caulfield dat herken ik idd, de eerste keer was mijn schema ook niet top. De tweede die mijn schema aanpaste was een fysio in opleiding dus dat praatte een stuk makkelijker. Ik heb maandag weer een meting. Schema laat ik even zo. Dat pas ik over een aantal weken aan als ik 2x in de week kan. Heb dan heerlijk de vrijdagochtend voor mezelf. J naar school en ik naar de sportschool.
08-08-2015

Afbeelding
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 6015

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 22 Jul 2019 13:21

Re: Krachttraining

Zo, ik heb vandaag weer mijn trainer van vorig jaar gesproken en dat was fijn. Hij vond m’n schema ook niet zo geweldig en samen hebben we er een beter passend geheel van gemaakt. Hij heeft wel de omgekeerde crunch en de bank voor de lage rugspieren er weer ingegooid en die haat ik intens, maar OK, ze zijn goed voor me.
Ook weer metingen gedaan en zo kan ik vergelijken met vorig jaar rond deze tijd. Ik ben een paar kilo aangekomen, dat wist ik, en die gaan er de komende maanden weer vanaf. Mijn spiermassa is gelijk gebleven, dat is op zich mooi, maar ik ben dus wel echt vet aangekomen. Volgens het apparaat heb ik wel weinig visceraal vet en daar was hij heel enthousiast over, maar ik twijfel of zo’n ding dat wel goed kan meten eigenlijk. Conditie en VO2max waren nog heel goed, daar ging ik ook wel vanuit.
Woensdag heb ik alweer een training met hem om de puntjes op de i te zetten. Vanaf dan iedere 6 weken een afspraak voor een ander schema. Ik vind dit echt een goeie service van ze, het lijkt wel personal training bijna.
‘Je kan je echt wel onderscheiden met je bakfiets’ (HGL).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5901

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jul 2019 21:09

Re: Krachttraining

Caulfield klinkt goed. Hier is de sportschool ook vrij uitgebreid qua metingen. Super fijn. Aanpassen doen ze ook inderdaad elke 6 weken als je dat wil.

Ik had vandaag weer een meting gedaan en Mn vetpercentage was mooi gezakt. Superfijn. Schema heb ik niet aan laten passen. Ik heb wel besloten dat ik naar 3x10 wil dus ga de komende weken de gewichten omhoog gooien. Over 4 weken laat ik mijn schema aanpassen. Dan heb ik op vrijdagochtend de tijd om naar de sportschool te gaan want dan zit j op school.
08-08-2015

Afbeelding
<<

Carrie

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 11937

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:39

Bericht 22 Jul 2019 21:31

Re: Krachttraining

Klinkt fijn zeg dat het haast pt is! En mooi dat je je kundigere instructeur nu weer hebt.
dit is mijn Instagram, die is best leuk.
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 6015

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 24 Jul 2019 13:56

Re: Krachttraining

Thanks! Ja hij is echt heel goed en ook lief. Vanmorgen gingen we om 8:30 weer trainen en ik had maar 5 uur geslapen en teveel gedronken gisteravond. Toen ik dat vertelde zei hij ‘Kijk en dan ben je er toch weer gewoon, goed hoor!’
My kinda guy :love:

Nu ff op vakantie en dus niks, af en toe beetje planken als ik de moed vind, maar over 2 weken pak ik de draad weer op.
‘Je kan je echt wel onderscheiden met je bakfiets’ (HGL).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5901

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Jul 2019 21:18

Re: Krachttraining

Hoe gaat het bij iedereen?

Ik heb net een nieuwe afspraak gepland voor 26-08. Ik ga dan mijn hele schema om laten gooien. Vanaf 30-08 ga ik er nl ook pilates bij doen. Het lijkt me lekker om op maandag 50-60 minuten bezig te zijn en dan op vrijdagochtend 90. Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Dan wordt ik zo’n moeder die haar kind naar school brengt in sportkleding om een uurtje pilates te gaan doen. Ik krijg daar stiekem zo’n Gooische vrouwen gevoel bij. Alleen de momfriends en de cappuccino na die tijd mist dan nog.
08-08-2015

Afbeelding
<<

Flo

Kletskop

Berichten: 934

Geregistreerd: 01 Jan 2019 15:28

Bericht 28 Jul 2019 21:30

Re: Krachttraining

Caulfield, ik heb ook een soortgelijke begeleiding op de sportschool, bijna PT idd, gewoon heel persoonlijk en fijn.

Ik hou echt van krachttraining! Ik heb de afgelopen anderhalve maand alleen een enorme sportdip gehad. Gisteren een vrij licht groepslesje gedaan maar vandaag overal spierpijn. En ik hou best van spierpijn (no pain no gain) maar dit is wel iets teveel van het goede... Wil het vanaf nu wel weer op gaan pakken. Qua krachttraining doe ik dan eens in de week bodypump, wat ik echt heerlijk vind. En op zaterdag dan een wat lichter lesje waar echt van alles aan bod komt, maar niet altijd per sé kracht.
Daarnaast heb ik nog een schema voor in de sportzaal, gericht op kracht, maar daar heb ik al een halfjaar niks meer mee gedaan. Misschien als ik over een paar weken (hopelijk) m’n rijbewijs heb. Kan ik die tijd die ik nu wekelijks in rijlessen steek, in sporten steken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5901

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Jul 2019 21:41

Re: Krachttraining

Flo wat jammer van je dip. Hoe gaan je lessen? En mooi plan om die tijd in het sporten te stoppen.

Ik heb dus idd ook die begeleiding en het is zo fijn. En dat voor een budget sportschool. Ik betaal maar ongeveer 27 euro per maand, onbeperkt en onbeperkt groepslessen. En de begeleiding is echt super. Ik zou ook niet zo snel naar een fitforfree ofzo gaan. Dat hele massale staat me zo tegen.
08-08-2015

Afbeelding
<<

Flo

Kletskop

Berichten: 934

Geregistreerd: 01 Jan 2019 15:28

Bericht 28 Jul 2019 21:50

Re: Krachttraining

Groepslessen of rijlessen? :) Rijlessen gaan prima, laatste puntjes op de i zetten en dan binnenkort afrijden. Groepslessen dus even wat minder. Ik kon zelfs dat lichte lesje niet goed bijbenen dus ik hou m’n hart vast voor de pump, van de week.

Ik betaal trouwens €31 per maand. Niet de goedkoopste maar ik heb het er wel voor over. Fijne service, ben aan een fijne trainer gekoppeld (echt een ontzettend energiek meisje, werkt voor mij ook motiverend) en het kleinschalige spreekt me enorm aan. Het is echt een heel klein sportschooltje qua ruimte, heel gezellig en laagdrempelig. Ik zou ook nooit naar die massale goedkope sportscholen gaan waar vooral van die 18-20jarige strebertjes rondwandelen (voor mijn gevoel).
Laatst gewijzigd door Flo op 28 Jul 2019 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5901

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Jul 2019 21:53

Re: Krachttraining

Rijlessen ;)

Met pump iets minder gewicht pakken dan normaal, als het ff niet wil kun je soms beter even een stapje terug doen om vanuit daar weer verder omhoog te gaan.
08-08-2015

Afbeelding
<<

Flo

Kletskop

Berichten: 934

Geregistreerd: 01 Jan 2019 15:28

Bericht 28 Jul 2019 21:57

Re: Krachttraining

Was ik idd van plan! Vooral zonde ook want ik ging zo goed met de pump, voor die tijd. Maarja, komt wel weer.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2875

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Jul 2019 21:59

Re: Krachttraining

Ik heb jaren body pump gedaan en als ik een paar weken oversloeg moest ik eerst ook veel terug in gewicht. Gaat snel. Maar idd rustig weer beginnen en dan komt het vast wel weer!
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 6015

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 29 Jul 2019 06:57

Re: Krachttraining

Bodypump heeft mijn sportschool dacht ik ook, kan ik ook weleens proberen! En als mijn blessure ooit nog overgaat wil ik cross boxing gaan doen: een combinatie van crossfit en boksen.
Minx, ik zou na je training lekker een cappuccino gaan halen en mom friends laten voor wat ze zijn. Ik heb ook een tijdje Pilates gedaan en vond het de hel: moeilijk en saai! Dat is een rare combi maar zo voelde ik het in mijn hartje. Het is natuurlijk wel heel goed voor je.

Ik heb ff pauze vanwege vakantie. Af en toe gooi ik er een plank in maar dan schrik ik van mijn eigen aanstellerij en ga ik snel weer wijn drinken.
‘Je kan je echt wel onderscheiden met je bakfiets’ (HGL).
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers