Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spaargeld: wat doen jullie ermee?

<<

Anoniem336

Bericht 30 Sep 2023 07:19

Spaargeld: wat doen jullie ermee?

I
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 31 Okt 2023 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 30 Sep 2023 07:20

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Beleggen
<<

Anoniem336

Bericht 30 Sep 2023 07:31

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

I
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 31 Okt 2023 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 30 Sep 2023 07:33

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Voor nu staat ons spaargeld op een spaarrekening. Een enkele keer hebben we er iets afgehaald voor onvoorziene hoge kosten, deze zomer hadden we bijvoorbeeld een hele dure reparatie aan de auto. Verder worden we het nog niet eens over een spaardoel 😅 ik zou wel de tuin of de badkamer willen vernieuwen (of trouwen) maar mijn vriend vindt dat allemaal zonde van het geld 😬 dus we zien het wel. Het is fijn om een buffer te hebben in elk geval.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem336

Bericht 30 Sep 2023 07:38

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

O
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 31 Okt 2023 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Sep 2023 07:45

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Hier staat het op de spaarrekening en we hebben een paar duizend euro in cryptos zitten. Ik zou wel willen gaan beleggen maar we hebben ons daar niet echt in verdiept. Sowieso vind ik dat we momenteel wat te weinig spaargeld hebben, er is een flinke hap uitgenomen doordat we een nieuwe caravan hebben gekocht. Het is nog steeds meer dan genoeg maar ik heb wel een bepaald bedrag in m’n hoofd waar ik liever rond wil zitten. Dat komt wel weer, we verdienen samen goed en gaan ook nog 15 procent meer verdienen maar er zijn toch ook elke maand wel weer grote uitgaven die we doen en daarbij merk je gewoon dat het leven een stuk duurder is en het daardoor ook minder goed spaart.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 660

Geregistreerd: 11 Okt 2022 20:24

Bericht 30 Sep 2023 08:21

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Ik moet nu weer aanvullen na grote verbouwing/verduurzaming/renovatie. Als ik boven een bepaald bedrag spaargeld uitkom dan ga ik extra aflossen op mijn huis. Maar op dat bedrag ben ik nog niet en ik wil ook nog het e.e.a. doen aan tuin en badkamer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Sep 2023 08:48

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Wij hebben beiden onze eigen spaarrekeningen en beleggingsrekeningen. Mijn ETF’s wil ik volgend jaar meer mee gaan doen. We hebben afgesproken dat ik mijn spaardoel bepaal en alles wat ik daarboven meer spaar lossen we extra af. Eigenlijk is het doel om voor mijn 50e hypotheekvrij te zijn. Ik ben nu 35 en dat is met onze huidige situatie realistisch.

Verder heb ik voor J een doelspaarrekening waar vanaf oktober het hele alimentatiebedrag heen gaat. Die rekening staat vast tot hij 23 is. Ik werd namelijk erg zenuwachtig van het idee dat de alimentatie een keer stopt. Het bedrag is dusdanig hoog dat je dat in de maand wel merkt. Sinds vorig jaar ben ik elke salarisverhoging meer gaan storten op zijn rekening en heb het zo afgebouwd.
2015 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Sep 2023 08:55

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

- sparen (diverse banken), niet echt een doel. Als we iets willen, dan doen we dat gewoon of kopen we dat.
- hypotheek stukje aflossen, doel is hypotheek vrij als kinderen studeren.
- deposito (1 jaar)
- groendeposito (moeten we nog openen)
08/2018
05/2021
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 30 Sep 2023 09:45

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Op dit moment doe ik er niks concreets mee, het staat op een spaarrekening. Er moeten nog een paar klussen aan het huis gebeuren, daarna ben ik denk ik voorlopig klaar met grote klussen. Voor nu vind ik dit even prima. Ik wil eerst aankijken of en hoeveel geld ik overhoud met een kind nu. Als ik nog kan blijven sparen wil ik op termijn wel kijken naar bijv beleggen. En mijzelf kennende vermoed ik dat een groot deel van mijn spaargeld uiteindelijk op gaat aan mijn huis😉
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 30 Sep 2023 09:57

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Naast beleggingen heb ik spaargeld voor:

- onvoorziene uitgaven
- grote uitgaven
- leuke dingen
- eerder stoppen met werken
- extra aflossing hypotheek

Dat laatste spaardoel is binnenkort niet meer nodig. Het bedrag dat ik hiervoor nu nog apart leg ga ik verdelen over de beleggingen en de grote uitgaven.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Sep 2023 09:59

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Tot nu toe houden we elke keer een basis spaarbedrag op de spaarrekening en de rest gaat voornamelijk in het huis, nieuwe badkamer/ toilet, voortuin/ achtertuin, isoleren ed. Nu staat de zolder opknappen en wat lood op het dak vervangen als laatste voorlopig op de planning.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 30 Sep 2023 11:13

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Mijn spaardoel is vervroegd met pensioen. Ik hoop rond m’n 55e met pensioen te kunnen.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 30 Sep 2023 11:19

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Wij hebben jaren gespaard en uitgegeven aan ons klushuis en een loods voor m’n man z’n bedrijf. Momenteel sparen we om de aanschaf van onze bus weer een beetje aan te vullen en voor de verbouwing ervan tot camper. Uiteindelijk willen we ook een keer extra gaan aflossen op de hypotheek maar dat komt wel een keer.
<<

Anoniem336

Bericht 30 Sep 2023 11:20

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

O
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 31 Okt 2023 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Sep 2023 11:28

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Wat voor bedrag willen jullie minimaal op de spaarrekening hebben staan als buffer?

Wij hebben niet zo veel spaargeld en dit staat gewoon op de spaarrekening (en voor m'n dochter op een aparte spaarrekening).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem336

Bericht 30 Sep 2023 11:38

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Of een bedrag laag of hoog is hangt helemaal van de situatie af.
Wij zijn een gezin van 5, geen uitvaartverzekering, geen aanvullende tandverzekering, max eigen risico, etc.
Ook heb ik recentelijk mijn baan opgezegd, simpelweg omdat het kan en ik daar zin in had. Wellicht ga ik over 2 maanden weer inkomsten genereren, maar misschien ook pas over 4, 6,...maanden. Dus wij moeten best wat buffer hebben.


Kortom, een minimaal bedrag zegt niet veel zonder verdere context.
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 30 Sep 2023 21:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Sep 2023 11:44

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Hier gewoon op de spaarrekening. Wij hebben niet veel. Ben al blij dat we wat hebben. Vanaf volgend jaar kunnen we weer goed sparen. Dan zijn wat achterstanden weg van toen ik vorig jaar geen werk had tijdelijk en geen recht op uitkering wat achteraf onterecht was.

We hebben dit jaar flinke kosten gehad nieuwe keuken tuin veranderd.

Vind 25 duizend echt veel
Afbeelding
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Sep 2023 12:30

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Nouja 25 duizend is niks als je daar 5 uitvaarten van zou moeten betalen..

Wij hebben momenteel niet heel veel spaargeld, bijna al ons geld is opgegaan aan ons huis 😅 We sparen momenteel voor een zonnescherm, die moet er echt komen dit voorjaar. En verder sparen we voor de babykamer/uitzet.
Eigenlijk moeten we ook op zoek naar een grotere auto maar daar hebben we het geld niet voor momenteel en ik wil absoluut niet leasen/lenen. Dus we houden voorlopig deze auto nog en sparen door voor een hybride.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 30 Sep 2023 12:34

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Ik wil mijn 2 kinderen op hun 18 beide €25.000,- meegeven dus daar spaar ik voor. Plus voor allebei een zilvervloot rekening.

Verder geen specifieke spaardoelen. Dit jaar nieuwe keuken wat van spaarrekening wordt betaald. Denk ook nog wel hypotheek extra aflossen. En ik moet altijd nog gaan beginnen met beleggen, binnenkort maar eens regelen. Qua buffer, we houden geen minimum aan. Wel vind ik het fijn dat als we een keer gaan verhuizen er iig genoeg geld op de spaarrekening staat om de kosten koper en notaris van te betalen.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 30 Sep 2023 12:48

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Elja; wij werken maar 9 maanden per jaar, dus we proberen het allebei te doen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 30 Sep 2023 12:49

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Het staat een beetje op de rekening te staan en soms kopen we wat duurders. Ik heb weinig interesse in beleggen of vermeerderen, ik vind het prima dat we comfortabel kunnen leven en geen zorgen hebben. We hebben wel dingen gekocht die de maandlasten verlagen zoals zonnepanelen, isolerende gordijnen, airco en op het verlanglijstje staat nu zonnewering voor de serre. Maar dat zijn vooral ook dingen die ons comfort verhogen.

In het verleden hebben we extra afgelost op de hypotheek. Toen ik niet werkte hebben we dat niet gedaan, maar ik denk dat het dit jaar wel weer een keer zou kunnen.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 30 Sep 2023 13:16

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Onze buffer is op dus die willen we aanvullen.
Daarnaast de hypotheek aflossen en onze auto moet binnen een paar jaar vervangen worden.
Maar wij zijn ook nog altijd aan het klussen.
<<

Anoniem336

Bericht 30 Sep 2023 13:23

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

P
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 31 Okt 2023 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 30 Sep 2023 15:48

Re: Spaargeld: wat doen jullie ermee?

Wij hebben ons spaargeld op de gezamenlijke spaarrekening staan, spaargeld voor onze zoon op zijn eigen spaarrekening, mijn vriend heeft nog wat beleggingen en hij heeft een pensioen spaarrekening waar inmiddels ook een leuk bedrag op staat. 25k is voor ons veel te veel met 2 volwassenen en 1 kind. 10k vinden we een mooi spaar bedrag voor ons, dit hebben we dan ook achter de hand. We zijn beide verzekerd voor een uitvaart. Ons spaargeld is echt als buffer bedoelt.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers