Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mieren

<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 25 Jun 2016 08:22

Mieren

Gister er achter gekomen dat familie mier bij onze voordeur is gaan wonen, met als resultaat dat er nu echt overal mieren lopen. Iemand die hier toevallig de gouden tip voor heeft?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Jun 2016 08:35

Re: Mieren

Jip, schoonmaakazijn erover heen gooien. Gaan ze bijna gelijk dood van. Daar wordt je stoep ook nog eens mooi schoon van, want onkruid tussen de tegels kan er ook niet goed tegen. Wel zou ik het een beetje verdunnen.

Wij hebben met de buren zo de gezamenlijke oprit schoongemaakt. Het moet wel een dag droog zijn wil je de tegels op die manier schoonmaken zodat het in kan trekken. De weken erna stinkt het nog wel.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 25 Jun 2016 08:56

Re: Mieren

Kokend water in het nestje gieten, en mierenlokdoosjes langs het looppad van de mieren zetten.

Wij hadden er laatst ook flink last van, ze liepen ook zo onder de voordeur door naar binnen waardoor de hele hal er onder zat :thumbdown:
Nu waren we er binnen een dag vanaf!
10.04.17
<<

Anoniem237

Bericht 25 Jun 2016 09:51

Re: Mieren

De ingang volstrooien met zout of schoonmaakazijn.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jun 2016 09:53

Re: Mieren

1.2..5 centen neerleggen dan komen ze niet binnen.

Of gewoon een mierenlokdoos die helpen ook goed
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jun 2016 10:41

Re: Mieren

Dat roze mierenpoeder van bij de action werkt erg goed.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Jun 2016 10:43

Re: Mieren

Hier hetzelfde probleem!
Ik had eerst glassex geprobeerd. Dat hield ze wel tegen, maar toen het opgedroogd was niet meer.
1,2 en 5 cent stukken werkten ook, maar ipv via de voordeur gingen ze toen via een kier bij het raam naar binnen.

Daarna een lokdoos gekocht. De eerste avond was het feest bij het doosje en nu zie ik ze niet meer!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 26 Jun 2016 15:18

Re: Mieren

Heb een lokdoosje gehaald, hoop dat het werkt.
gebruik van azijn ben ik niet zo voorstander van omdat dat zo ontzettend stikt. maar dat kan ik altijd nog proberen als het lokdoosje niet voldoet.
Kokend water hadden we al geprobeerd maar het zijn eigenwijze hardnekkige mieren hihi.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers