Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Nieuwe woonplaats gezocht!

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Apr 2025 09:49

Nieuwe woonplaats gezocht!

Diverse overwegingen en gesprekken hebben ertoe geleid dat wij, in plaats van 'later' of 'ooit een keer' nu het plan opgevat om een huis met wat meer ruimte en vrijheid te zoeken. We wonen nu in een tussenwoning en op zich is dat prima, ware het niet dat we het toch wat krap vinden op sommige punten, dat we totaal geen privacy in de tuin hebben en dat we dus aan twee kanten buren hebben, waarvan de ene kant gewoon vreselijk is. Het waren al nooit onze types, maar de laatste tijd is het echt erg. Ze hebben hun voortuin met mooie planten helemaal dichtgegooid met grind en nu staat er steeds een witte bedrijfsbus en een aanhanger waar wij dus tegenaan zitten te kijken. Ze wonen op de hoek en hebben hun hele oprit en voortuin nu vol staan met bouwspullen (hij heeft een eigen bedrijf) en het zijn gewoon totale aso's die zich nergens iets van aantrekken en met niemand rekening houden. Ik erger me kapot en daarnaast las ik laatst op het forum "later is nu", en dat vond ik ontzettend treffend.

Wat betreft m'n dochter denk ik ook dat we beter zo vroeg mogelijk kunnen vertrekken, zodat ze nog genoeg tijd heeft om op een andere school te integreren. We gaan dus naar een andere regio, want hier is het gewoon niet betaalbaar wat wij willen. We zoeken een twee-onder-een-kap of hoekwoning met eigen oprit en een ruime tuin met privacy. We hebben al richting het oosten gekeken waar ik zelf vandaan kom, maar dat vind ik toch wel echt een te grote uithoek. Daarbij is m'n stiefdochter er natuurlijk ook nog, die zelf in een andere uithoek van het land woont. Dus iets centraler zou wel beter zijn voor ons.

Mijn oog heb ik nu laten vallen op Tiel. Daar was ik nog nooit geweest, maar vorige week even heen gereden en een goede indruk van gekregen. Mooie omgeving, leuk stadje en er zijn ook wel huizen te vinden voor ons budget. We hebben een enorme wensenlijst, dus het zal niet zo'n vaart lopen, maar ik ben benieuwd wie er bekend is in die omgeving en of er misschien nog andere leuke plaatsen zijn die we in overweging kunnen nemen. Liefst dus nog wel enigszins centraal gelegen, maar net wat minder prijzig dan omgeving Utrecht. Er moet ook een treinstation in de buurt zijn en een snelweg. Met het oog op m'n dochters toekomst vind ik het ook fijn dat ze met de trein makkelijk naar wat grotere steden kan om eventueel te gaan studeren.

Ik ben benieuwd of iemand nog suggesties heeft die wij nog niet in overweging hebben genomen. Vrijdag komt er een makelaar langs voor een vrijblijvende waardebepaling van ons huis, zodat we beter weten waar we aan toe zijn qua budget.
❤️ 7 juni 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Apr 2025 11:13

Re: Nieuwe woonplaats gezocht!

Spannend Bliss! Ik ken Tiel niet maar vind zelf Gorinchem een leuke stad! Naast de snelweg, Biesbosch om de hoek en qua studeren kan ze dan naar Breda of Utrecht :)

Succes in ieder geval!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Apr 2025 11:26

Wow wat een beslissing Bliss! Ook wel lekker dat alles dan weer open ligt.

Mij lijkt Wageningen heel leuk om te wonen. Er is alleen geen station in Wageningen zelf, wel goede busverbindingen naar Rhenen en Ede-Wageningen.

Rhenen zelf is ook leuk en prachtig gelegen. Hier is wel een station.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Apr 2025 11:31

Feline schreef:Spannend Bliss! Ik ken Tiel niet maar vind zelf Gorinchem een leuke stad! Naast de snelweg, Biesbosch om de hoek en qua studeren kan ze dan naar Breda of Utrecht :)

Succes in ieder geval!

Lijkt mij ook een leuke stad, maar ik vind het weer wat te ver van mijn familie in het oosten af. M'n moeder reist alleen maar per trein, dus nog verder naar het westen gaat hem niet worden.
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Apr 2025 11:35

Teun schreef:Wow wat een beslissing Bliss! Ook wel lekker dat alles dan weer open ligt.

Mij lijkt Wageningen heel leuk om te wonen. Er is alleen geen station in Wageningen zelf, wel goede busverbindingen naar Rhenen en Ede-Wageningen.

Ook leuk, Wageningen, maar vooralsnog staat daar echt niks te koop dat in de buurt komt van onze wensen en budget. Rhenen vind ik dan weer te klein en dorps denk ik. We gaan het liefst voor een middelgrote stad waar wel leuke restaurantjes en winkels zijn, maar waar je ook zo in de natuur zit.
❤️ 7 juni 2018
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Apr 2025 11:40

Amersfoort/Soest/Leusden/Zeist

Al weet ik niet of hier wel huizen in je prijsklasse staan, maar daar moet je ook net geluk mee hebben.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Apr 2025 11:41

Het enige wat ik over Tiel weet is Appelpop. En jij bent een festival ganger ( geweest). Dus dat lijkt mij zeker iets wat je wel aanspreekt.

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Apr 2025 12:02

Ik vind Tiel verschrikkelijk 🙈
Wij zochten een huis in dezelfde regio ongeveer. Tussen Utrecht, Arnhem, Ede in die driehoek. Allemaal hebben ze een treinstation ;)

Er zijn wat grotere dorpen in dit gebied, maar bedenk ook dat die in deze regio gelovig zijn. Als in: op zondag is alles dicht. Zoals bijvoorbeeld Kesteren (heeft dacht ik ook een station). Culemborg en Tiel vielen voor ons af. Maar Geldermalsen was een optie, evenals Buren. Of toch meer richting Gorinchem die kant op.

Waar ben je nog naar op zoek? Wat vind je belangrijk behalve station en snelweg? Hoe moet de sfeer zijn, ons kent ons, of juist op zichzelf etc. Houd je van veel feestjes en festivals? Naar wat voor buurt ben je op zoek? Druten schijnt ook leuk te zijn (heeft alleen geen station)
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Apr 2025 12:13

Teun schreef:Wow wat een beslissing Bliss! Ook wel lekker dat alles dan weer open ligt.

Wageningen is enorm leuk (jaren gewoond) maar die busverbindingen zijn om te huilen hoor 😉 (of ze moeten in de laatste maanden ineens iets drastisch veranderd hebben). Dus als je graag een station wilt of er iig makkelijk naar toe wilt kun je Wageningen beter overslaan. Routes naar de snelweg zijn ook altijd een grote file. Volgens mij kom je er momenteel ook moeilijk tussen met kopen want veel mensen wijken al uit naar de omliggende dorpen.
Rhenen zou ik niet gaan wonen want dat is toch best een Christelijk bolwerk en als je daar zelf niets mee hebt lijkt me dat niks en volgens mij sta je ook daar enorm vaak in de file om ergens te komen.

Haha ik lees het nu terug en het klinkt wel heel negatief zo 🙈. Wageningen is wel echt enorm leuk behalve bovenstaande hoor!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Apr 2025 12:25

Overigens, ik vind Tiel ook leuk maar ken ik niet goed genoeg om te weten of het leuk wonen is.
Mij lijkt Zeist ook leuk maar daarvoor geldt hetzelfde.
Amersfoort is misschien ook leuk?
Misschien kun je Ede of Veenendaal ook eens bekijken? Hebben beide een station en snelwegverbindingen. Dus in dat opzicht voldoen ze aan je eisen. Overigens zou ik zelf in beide niet willen wonen. Maar misschien vind jij deze plaatsen wel leuk?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Apr 2025 12:52

Hmm dit leidt alweer tot nieuwe inzichten. Wat we belangrijk vinden:
- OV/snelweg in de buurt dus
- een gezellig centrum met wat keuze aan restaurantjes/winkels
- niet te klein, dus geen 'ons-kent-ons-sfeer'
- kindvriendelijk
- groene omgeving

Op zich zitten we nu ook midden op de biblebelt, maar Veenendaal is denk ik wel wat erger nog. Hoeft voor mij niet zo. Aan Ede heb ik ook gedacht, ken ik helemaal niet. Wil ik ook eens gaan kijken binnenkort. En Apeldoorn heb ik ook nog overwogen, al vind ik dat wel weer groot en ik hoorde van een vriendin dat het centrum vrij troosteloos is. Al gaan ze dat wel opknappen volgens mij. Waar we laatst ook zijn gaan kijken en wat ons wel aansprak is Zevenaar. Alleen is dat wel weer erg oostelijk gelegen. Maar als daar ons droomhuis voorbijkomt, dan zou het mogelijk een optie kunnen zijn.

Amersfoort vind ik een leuke stad, maar is nauwelijks goedkoper dan waar we nu zitten. Haha we zijn er nog niet echt uit zoals jullie zien. Dus gooi opties op me!
❤️ 7 juni 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Apr 2025 13:04

Als je Zevenaar overweegt, kun je wellicht ook kijken naar bepaalde wijken in Arnhem. Of bijvoorbeeld Westervoort of Duiven. Of dat leuke plaatsen zijn om te wonen weet ik niet, zo goed ken ik het daar niet. Elst (Gld) is de laatste jaren ook enorm populair geworden.
Is wel een hele andere soort regio dan wat ik eerder allemaal noemde vind ik.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Apr 2025 13:10

Bliss schreef:Hmm dit leidt alweer tot nieuwe inzichten. Wat we belangrijk vinden:
- OV/snelweg in de buurt dus
- een gezellig centrum met wat keuze aan restaurantjes/winkels
- niet te klein, dus geen 'ons-kent-ons-sfeer'
- kindvriendelijk
- groene omgeving

Misschien wat groter dan je zoekt, maar is Arnhem niet iets? Uitstekend qua ov/snelwegen, genoeg keuze aan kunst/cultuur/winkels/restaurants/scholen, veel groen in en om de stad, niet overweldigend stedelijk, maar ook zeker niet ons kent ons. En qua prijzen wat ik zo zag wel vergelijkbaar met Tiel (wel Arnhem-Zuid dan).
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Apr 2025 13:16

Zeist ligt nog op een hoger budget dan je huidige woonplaats. Gorinchem is leuk, Tiel is minder sfeervol vind ik.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Apr 2025 13:24

Mizz_S schreef:Als je Zevenaar overweegt, kun je wellicht ook kijken naar bepaalde wijken in Arnhem. Of bijvoorbeeld Westervoort of Duiven. Of dat leuke plaatsen zijn om te wonen weet ik niet, zo goed ken ik het daar niet. Elst (Gld) is de laatste jaren ook enorm populair geworden.
Is wel een hele andere soort regio dan wat ik eerder allemaal noemde vind ik.

Ik ben recent in Elst komen wonen, maar het gebied tussen Arnhem zuid en Nijmegen is zo ontzettend populair (en duur).
Gelukkig verkochten wij een woning in hetzelfde gebied.

Maar is een ontzettend leuk en levendig dorp!

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Apr 2025 13:55

Mag ik vragen voor welk bedrag jullie iets hebben verkocht en aangekocht?
❤️ 7 juni 2018
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Apr 2025 14:03

Zeker!
Laatst gewijzigd door Bloom op 16 Apr 2025 14:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Apr 2025 14:22

Apeldoorn vind ik qua centrum niet heel sprankelend als je wil winkelen, er zitten alleen wel echt heel veel leuke restaurantjes. Mijn collega’s verbazen me elke keer wee met een nieuw leuk restaurant. Het is daar natuurlijk wel echt mega groen en dat is wel tof. Waar je nu woont zou ik overigens echt geen biblebelt meer noemen (of je moet verhuist zijn).

Waar wij wonen zou denk ik alles hebben wat je zoekt. Een dorp in de stad, behoorlijk wat groen. Ruim opgezette wijk met veel 2 onder 1 kap woningen. Een winkelplein centraal in de wijk en het stadscentrum op 10/15 minuten fietsen. Een van de grootste stations van Nederland qua richtingen. Een dik uur van Amsterdam en een uur van Utrecht. De huizen zijn wel alleen duur of verouderd of een combinatie.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Apr 2025 14:34

En waar is dat, Minx? De biblebelt blijkt dus van Overijssel tot Zeeland te lopen zo ongeveer, wist ik ook niet, maar ons huidige dorp is behoorlijk christelijk en in onze straat wonen er ook wel de nodige kerkelijke types. Vind ik overigens geen probleem hoor, lekker rustig juist wel. Maar er zijn wel wat winkels open op zondag en dat vind ik wel prettig.

@ Bloom: heb het gezien hoor! Heerlijk, vrijstaand. Dat zou wel onze droom zijn, maar dan wordt het echt een gehucht ergens.
❤️ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Apr 2025 14:47

Hoi,

Ja ik weet dat het officieel zo is, maar jullie dorp heb ik ook gewoond en dat voelde totaal niet zo.

Ik stuur je ff een PM
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Apr 2025 14:48

Ik vind Harderwijk echt zo’n leuke plaats, is dat niks?

Stoer trouwens, dat jullie deze stap nemen. Zeker voor zo’n twijfelkont als jij 😉😅.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Apr 2025 14:50

Vind ik ook heel leuk, Lady, maar wel echt te druk en toeristisch! M'n man wil er zeker niet wonen. Daarbij is het ook erg duur daar helaas.
❤️ 7 juni 2018
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 16 Apr 2025 20:24

Zevenaar heb ik gewoond. Leuke stad, al ben ik daar nu 8 jaar weg. Aan de snelweg, met trein zo in Arnhem of Doetinchem, en ik houd funda in de gaten en de huizen zijn daar nog steeds betaalbaar.

Elst gld woon ik dichtbij in de buurt, en wij zijn daar op aangewezen qu winkels. Maar als je daar een tweekapper met wat privacy wil, zijn de vraagprijzen vanaf 750.000, geen idee of dat binnen jullie budget is. Je zou wel kunnen kijken in de gemeente Overbetuwe, buiten Elst zijn de huizen wat betaalbaarder.

Bemmel daarentegen is wat goedkoper, heeft een prima centrum, genoeg sport faciliteiten, maar heeft geen station. Wel aan de snelweg.
Of Huissen.

En Zaltbommel? Geen idee of het wat is, maar ik hoor steeds meer mensen die daarheen verhuizen.

Wijchen bij Nijmegen? Heeft ook een prima centrum en genoeg faciliteiten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Apr 2025 21:27

Budget is waarschijnlijk maximaal 6 ton, maar dan moet het wel af zijn. Aangezien er meestal nog wel het nodige aan moet gebeuren ligt het budget lager. Zaltbommel ken ik niet, maar ziet er ook wel leuk uit! Staat alleen weinig te koop binnen onze range. Sowieso houd ik de hele provincie Gelderland nauwlettend in de gaten. Qua ruimte willen we er wel echt wat op vooruitgaan t.o.v. ons huidige huis, anders kunnen we net zo goed blijven zitten.

Heb in Apeldoorn nog wel een huis gezien dat ruim is en ook met enorme tuin erbij, alleen daar moet wel alles aan gedaan worden. Staat voor 470 te koop geloof ik, dus er is wel ruimte, maar ik weet niet of het genoeg is. Mogelijk gaan we er wel kijken, want ik zie op zich wel de potentie.
❤️ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Apr 2025 06:34

Ik ken die regio niet zo goed, maar als ik zo hoor welke plekken gezegd worden en wat de wensen zijn; denk ik dat je blijft zoeken op die manier in hele populaire plekken en dus prijzige plekken.

En verder dacht ik vooral; meedoen aan kopen zonder kijken?
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje