Nieuwe woonplaats gezocht!
Wat betreft m'n dochter denk ik ook dat we beter zo vroeg mogelijk kunnen vertrekken, zodat ze nog genoeg tijd heeft om op een andere school te integreren. We gaan dus naar een andere regio, want hier is het gewoon niet betaalbaar wat wij willen. We zoeken een twee-onder-een-kap of hoekwoning met eigen oprit en een ruime tuin met privacy. We hebben al richting het oosten gekeken waar ik zelf vandaan kom, maar dat vind ik toch wel echt een te grote uithoek. Daarbij is m'n stiefdochter er natuurlijk ook nog, die zelf in een andere uithoek van het land woont. Dus iets centraler zou wel beter zijn voor ons.
Mijn oog heb ik nu laten vallen op Tiel. Daar was ik nog nooit geweest, maar vorige week even heen gereden en een goede indruk van gekregen. Mooie omgeving, leuk stadje en er zijn ook wel huizen te vinden voor ons budget. We hebben een enorme wensenlijst, dus het zal niet zo'n vaart lopen, maar ik ben benieuwd wie er bekend is in die omgeving en of er misschien nog andere leuke plaatsen zijn die we in overweging kunnen nemen. Liefst dus nog wel enigszins centraal gelegen, maar net wat minder prijzig dan omgeving Utrecht. Er moet ook een treinstation in de buurt zijn en een snelweg. Met het oog op m'n dochters toekomst vind ik het ook fijn dat ze met de trein makkelijk naar wat grotere steden kan om eventueel te gaan studeren.
Ik ben benieuwd of iemand nog suggesties heeft die wij nog niet in overweging hebben genomen. Vrijdag komt er een makelaar langs voor een vrijblijvende waardebepaling van ons huis, zodat we beter weten waar we aan toe zijn qua budget.