Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doen jullie veel zelf in huis?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jan 2020 13:23

Doen jullie veel zelf in huis?

Nav het topic van marin. Doen jullie veel zelf in huis?

Wij hebben een heel groot deel van de verbouwing van dit huis zelf gedaan. Voor een volgend huis zullen we dat weer doen.
Als ik naar mijn omgeving kijk wisselt het heel erg. Hoe zit dat bij jullie?
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2020 13:27

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Mijn vriend kan eigenlijk alles zelf, maar we laten ook wel eens een bedrijf of ZZPer komen voor een klus. Het is maar net wat er moet gebeuren en hoe druk mijn vriend is met andere dingen en hoe goed hij dat kan.
We hebben boven bijv. nog 1 kamertje dat helemaal kaal is. Daar moet gestuct worden, dat laten we doen. De rest zoals CV en leidingwerk en elektrisch doet m'n vriend zelf.

Ik doe niks trouwens. Ik vind klussen echt echt echt echt vreselijk en ik hou niet van vies worden en stoffigheid.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 02 Jan 2020 13:30

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Het ligt eraan. Kleine dingen wel. Elektra aanleggen, vloer leggen, schilderen zelf. Aanbouw maken dan weer niet. Dat is iets wat je vaak maar eenmalig doet, dus liever iemand met ervaring zoiets laten doen.

Het meeste doet mijn vriend. Voor de kinderen deden we het vaak samen, maar nu gaan dat soort klusjes tussendoor en moet er iemand bij de kinderen blijven.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 02 Jan 2020 13:33

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Mijn vriend kan ook alles, heeft een eigen bedrijf erin. Dat betekend dat ik wel eens wat langer moet wachten, maar ik vind het ook mooi dat alles om mij heen met onze eigen handen gemaakt is.
Ik kan meehelpen als ik duidelijke instructies krijg, ik zie het kluswerk niet goed en heb dan echt sturing nodig. Of ik sta gewoon alleen schoon te maken en te stofzuigen, dan voel ik me nog wel nuttig.
<<

Anoniem317

Bericht 02 Jan 2020 13:35

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Mijn man doet en kan alles zelf. Het enige dat we door iemand anders hebben laten doen, is de meterkast (ivm verzekering). Het kost tijd, maar m'n man vindt het leuk en het bespaart veel geld.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Jan 2020 13:38

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Aangezien ik niet technisch ben (net geen twee linker handen heb) doe ik niet veel zelf. Een lampje vervangen gaat nog wel, maar daar blijft het aardig bij. Al heb ik een paar maanden geleden wel samen met mijn vader een extra schakelaar in de garage aangelegd en door mijn ingeving kunnen we nu zowel voor als achterin de garage de lampen uitmaken. Ik zou het nu wel eventueel zelf kunnen, maar alles netjes weg werken etc.. kan niet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 02 Jan 2020 13:46

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Wij doen niks zelf, we zijn beide geen klussers..
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 02 Jan 2020 13:53

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

80% heeft mijn vriend zelf gedaan. Laatste dingen lukken nu niet door zijn werk dus die laten we doen. Ook buitenboel laten doen gezien we op de 1e verdieping wonen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 02 Jan 2020 14:34

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Wij zijn allebei niet heel handig of technisch, maar een lamp ophangen, een laminaatvloer leggen of muren verven etc. lukt allemaal wel.

Afhankelijk van de omvang van de klus besteden we dat wel of niet uit. Dit voorjaar wordt het huis rondom geverfd en dat laten we doen.

Echt verbouwen, bijvoorbeeld een hele badkamer of keuken, kunnen we niet en laten we doen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Jan 2020 14:35

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

De uitbouw hebben we laten doen, net als bijbehorende elektra/vloerverwarming/nieuwe stoppenkast. Ook het stucwerk en plaatsen van een nieuwe cv hebben we laten doen.
Deze keer hebben we de vloer laten leggen omdat het visgraat is. Een rechte vloer leggen we altijd gewoon zelf. De meeste standaard klussen zeg maar doet man zelf. Ook wel een niet dragend muurtje slopen en afwerken, leidingen verleggen en elektra. Ik ben meer van het schilderen en behangen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Jan 2020 15:03

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Fantine schreef:Wij doen niks zelf, we zijn beide geen klussers..


Hier net zo. En daarom gebeurt er ook niks :palm:
december 2016
juli 2019
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 02 Jan 2020 15:21

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Wij doen heel veel zelf. Twee jaar terug hebben we zelf een aanbouw gebouwd. Uitgraven hebben we samen gedaan, betonstorten heeft m’n vriend samen met z’n broers gedaan. Metselen, stucen, elektra en leidingwerk doet m’n vriend en behangen, vloeren leggen, schilderen en plafonds maken is mijn werk
<<

Anoniem300

Bericht 02 Jan 2020 16:31

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Wij doen heel veel zelf;
Badkamer
Keuken
Elektra aan/verleggen
Laminaat vloer leggen
Muurtje plaatsen
Lampen ophangen
Schilderijen ophangen

Dit zijn dingen die we afgelopen jaar zelf hebben gedaan in ons nieuwe huis

Wat we hebben laten doen is
Stucen van boven tot onder
Verven van boven tot onder (kunnen we ook wel zelf maar ivm de hoeveelheid het deze keer laten doen)
Tuinaanleg (voor achter en inrit)
En de pvc vloer beneden hebben we ook laten leggen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Jan 2020 20:38

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Kleine klusjes (schilderen, iets ophangen, kleine reparaties) doen we wel zelf, maar we zijn geen klussers en vinden er vooral ook geen bal aan, dus het meeste besteden we uit. Ik betaal liever meer en dat een ander het dan goed doet dan dat we zelf moeten gaan staan prutsen met iets wat we niet goed kunnen en niet leuk vinden.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jan 2020 20:41

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Mijn man doet veel dingen zelf. De uitbouw van de keuken laten wij doen.
2014 2016
<<

Anoniem307

Bericht 02 Jan 2020 20:45

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Mijn man kan vrij weinig zelf. Het is meestal mijn stiefvader die hem op weg helpt of het voor hem doet.
<<

Anoniem332

Bericht 02 Jan 2020 21:09

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Ja wij doen (bijna) alles zelf.

Met een kind van een paar weken oud zijn we begonnen met klussen aan ons klushuis.

Slopen, isoleren, gipsplaten plaatsen, metal stud wand maken, badkamer plaatsen, wc verplaatsen, tegelen, vloeren leggen, leidingen leggen, ornamenten gips plafond restaureren , schilderen hebben mijn vriend en ik samen gedaan.

Hij heeft alle electra kabels getrokken en de keuken geïnstalleerd.

Uitbesteed hebben we het stuc werk, verfspuiten, electra in meter kast en voor kookplaat, waterleidingen koppelen en de gasleiding inkorten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2020 21:31

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Nee haha. M'n man is op zich wel handig met huis tuin en keuken klussen. Maar echt klussen laten we doen.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jan 2020 22:12

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Wat grappig dat er hier best veel mensen zijn die veel zelf doen, als ik naar mijn omgeving kijk dan zijn wij echt uitzonderingen met wat we zelf doen.

In dit huis hebben we het volgende gedaan:

Isoleren: tussen de plafonds en de zolder hebben we zelf gedaan. De spouwmuren waren door de vorige bewoonster al gedaan dus dat hoefde niet. Onder de grond vind mijn vriend niets dus dat hebben we laten doen net als de nieuwe kunststof kozijnen en overal hr++ glas in. Door alle maatregelen incl de zonnepanelen die mijn vriend zelf gelegd heeft zijn we van label F naar B gegaan.

Plafonds hebben we allemaal zelf vervangen. Dat hebben we vooral met zijn tweeen gedaan.

Tegelwerk en stucen hebben we laten doen. Tegenwerk zou ik op zich zelf aandurven om te doen maar dan moet ik wel echt de tijd hebben.

Trap heb ik bekleed, en laminaat hebben we zelf gelegd. Beneden hebben we laten doen omdat dat vooral veel tijd scheelde.

Moederhaard eruit slopen incl deel van de pijp hebben we zelf gedaan.

Cv aanleggen heeft mijn vriend gedaan.

Elektra aanleggen heeft mijn vriend gedaan samen met 2 collega’s van hem. Hij zou het zelf kunnen maar ivm verzekering toch maar een collega gevraagd. Dan was het gelijk goed. Dit huis had maar 2 groepen ??

Badkamer heeft mijn vriend zelf geplaatst
Keuken hebben we wel laten doen.

We hebben een aantal koofjes moeten bouwen om alles netjes weg te werken.

Schilderwerk binnen hebben we allemaal zelf gedaan. Buiten hadden we geen zin meer in dus laten doen.

Dakpannen vervangen hebben we laten doen net als het dakleer. Ook dit zouden we zelf kunnen maar mijn vriend wil dat risico niet nemen.

Doordat we zoveel zelf hebben kunnen doen hebben we de kosten van de verbouwing van dit huis zo laag kunnen houden dat we nu al kunnen kijken naar een ander huis en forse overwaarde gaan pakken.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jan 2020 22:45

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Wij konden eigenlijk niks maar met de verbouwing die zoveel duurder is uitgevallen zijn we toch kleine klusjes gaan doen. We hebben wel ontdekt dat veel klusjes gewoon ‘doen’ zijn. Uitzoeken hoe het moet en gaan. Maar leuk vinden we het niet helaas haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Jan 2020 23:22

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Mijn man kan alles zelf behalve stucen en aan schilderen heeft hij een hekel. Voor we hier gingen wonen heeft hij alles aangepakt. Keuken, badkamer, slaapkamers, doorbraak keuken/woonkamer, elektra vervangen en aanleggen, waterleidingen omleggen.

Bij elektra hulp van een bevriende elektricien, zoals Minx ook zegt voor de verzekering.

Ik kan wel schilderen maar heb er de tijd niet voor. Toen de kinderen er nog niet waren heb ik het hele huis wel geschilderd.

Schilderen vind ik ook wel leuk om te doen, schuren minder?
⁠♡♡♡
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jan 2020 23:29

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Ja alles zelf. We wonen hier 15 jaar en er is 1x een monteur geweest toen het riool verstopt was, achteraf had mijn man het zelf kunnen doen hij was steeds een andere afvoer aan het ontstoppen

Onze buren willen een bijkeuken ze vroeger mij wat het gekost had. Toen zei ze haar offerte bedrag schrok ik best wat dat kost. Ben blij dat mijn man alles kan en goedkoop aan materiaal kan komen
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jan 2020 23:39

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Sarah ja die kosten schrikken wij ook elke keer van. Mijn nichtje heeft voor een mega verbouwing alles uitbesteed en moest dus ook echt keuzes maken. Wij hadden het voor de gein uitgerekend en wij zouden alles kunnen doen voor minder geld dan zij nu kwijt zijn.
Zeker ook als je ziet wat materiaal kost en wat een marges daar op zitten dat is echt zo veel.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jan 2020 06:55

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Nou echt he. Soms gaan wij naar de bouwmarkt en dan schrikt mijn man zo van die prijzen. Neem bv een pakje schroeven vragen ze in de bouwmarkt zo 30 euro voor terwijl voor zijn baas 30 cent kost
Echt bizar die verschillen
Afbeelding
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Jan 2020 08:46

Re: Doen jullie veel zelf in huis?

Ik doe niks zelf. Als er iets gedaan moet worden vraag ik mijn vader of een handige vriend en anders een klusbedrijf.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers