Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


verhuizen of niet?

<<

theelepel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 28 Sep 2013 12:11

Bericht 30 Apr 2017 12:56

verhuizen of niet?

We komen er maar niet uit. We wonen in een vrij groot huis, tussenwoning in een leuke gezellige buurt. We hebben een tijdje geleden een makelaar laten komen voor een vrijblijvende taxatie en het komt er op neer dat ons huis flink onder water staat. Nu zijn we aan het nadenken om te verhuizen of niet. We wonen erg fijn, kinderen vinden het fijn hier maar we willen eigenlijk geen geld meer uitgeven aan de woning (en dat moet wel binnenkort gebeuren. als we er geld in stoppen krijgen we dat ws nooit meer eruit omdat de huizen niet veel meer waard worden ws. Als we het willen verkopen stoppen we al het spaargeld in de restschuld en dat geld zijn we dan kwijt. Het probleem is ook nog dat er op dit moment niet zo heel veel te koop staan wat aan onze wensen voldoet. Voor nu vind ik het ook eigenlijk prima in ons huis maar als ik kijk naar de toekomst en de lage rente op dit moment is het misschien wel verstandig om nu te verhuizen. Zucht.... zo lastig om die beslissing te nemen. Iemand misschien tips? of iemand met dezelfde situatie?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Apr 2017 13:00

Re: verhuizen of niet?

Dus de enige reden om te verhuizen is dat jullie huis onder water staat? Nee daar zou ik niet voor verhuizen. Vraag eens aan je bank of rentemiddeling een mogelijkheid is voor jullie, dan kan je rente misschien ook wat omlaag.
Als je nu gaat verhuizen koop je ook een huis wat hoog geprijsd is (omdat de huizen nu op hun duurst zijn gezien de huizenmarkt), wie weet daalt de waarde daar ook weer van.
<<

theelepel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 28 Sep 2013 12:11

Bericht 30 Apr 2017 13:05

Re: verhuizen of niet?

Ja voor nu is dat wel een grote reden en wij willen op den duur wel een nieuwe keuken en badkamer maar dan stoppen we er zeg maar 20000 in maar het huis wordt ws maar 7000 meer waard en alleen makkelijker om te verkopen. De rente hebben we pas aangepast, die is vrij laag en we betalen dus ook maar weinig per maand. Ik zie ons hier niet mee 15 jaar wonen maar ik vind het zo lastig om de beslissing te nemen om te verhuizen. We voelen ons hier ook wel echt thuis en ik ben zo bang dat ik dat op een of andere manier niet in een anderen woning krijg.
<<

theelepel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 28 Sep 2013 12:11

Bericht 30 Apr 2017 13:18

Re: verhuizen of niet?

waar wij wonen zijn de woningen op dit moment nog vrij laag geprijsd trouwens
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Apr 2017 13:28

Re: verhuizen of niet?

Maar waarom maak je je zorgen over onderwaarde als je niet wilt verhuizen? Ik neem aan dat jullie wel aflossen? Dan wordt die onderwaarde ook steeds minder en lost het probleem zich vanzelf op. Je kunt misschien ook nog wat extra aflossen? Als je ergens heel fijn woont en je hebt niks anders op het oog wat nóg fijner is zou ik er lekker van genieten en niet gaan verhuizen, maar dat is mijn mening. :-)
<<

Anoniem236

Bericht 30 Apr 2017 13:55

Re: verhuizen of niet?

Waarom zie je jezelf er geen 15 jaar wonen?

Ik zou op basis van wat je zegt lekker blijven zitten. Maar er dan wel geld in stoppen, voor je eigen wooncomfort en niet omdat je het geld er niet meer uit krijgt.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers