Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Matten badkamer/ toilet

<<

Anoniem236

Bericht 18 Mrt 2017 21:57

Matten badkamer/ toilet

Hebben jullie beneden bij de wc een mat liggen, en hoeveel matten op de badkamer?

Wij hebben er nu een bij de wc maar die wordt door de schoenen snel smoezelig. Daar wil ik vanaf, of is dat te koud aan de voeten (op sokken lopend)
Op de badkamer wil ik sowieso een grote mat om op te staan na het douchen, maar bij de wc? S nachts met blote voeten naar het toilet, is een mat dan wel fijn?
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 18 Mrt 2017 22:00

Re: Matten badkamer/ toilet

Ik heb geen mat bij de wc, vind dat niet zo hygiënisch, tenminste dat idee heb ik.
Heen last van koude voeten, ben niet anders gewend.
Bij de douche heb ik er uiteraard wel een.
<<

Anoniem184

Bericht 18 Mrt 2017 22:03

Re: Matten badkamer/ toilet

Ik vind zo'n mat bij het toilet altijd een vies idee. Ze worden natuurlijk gewoon gewassen, maar toch. Heb altijd het idee dat mannen het op een bepaalde manier toch voor elkaar krijgen om erop te spetteren als ze staand plassen. En als ik weet dat er ergens een wc-mat ligt dan ga ik daar liever op voorhand al niet op blote voeten of sokken naar de wc, haha. Ook in de badkamer hebben wij geen matten trouwens, ik ga gewoon op een handdoek staan als ik me afdroog, meestal ligt er nog wel eentje in de wasmand.
<<

anoniem203

Bericht 18 Mrt 2017 22:06

Re: Matten badkamer/ toilet

Beneden bij het toilet heb ik geen mat. We hebben daar vloerverwarming plus vind ik daar een matje niet zo hygienisch. Boven op de badkamer heb ik een klein matje liggen. De helft van een normale badmat. Ook al hebben we daar vloerverwarming vind ik het toch prettig om op te staan als ik uit de douche kom en mij afdroog. Dan ligt er niet overal water waar je daarna over uit kunt glijden. Die mat gaat maandelijks in de wasmachine.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 18 Mrt 2017 22:08

Re: Matten badkamer/ toilet

Haha eens met Maple, wij hebben om die reden ook geen mat liggen bij de wc. Ik mis het ook niet. In de badkamer hebben wij een mat van de Ikea, de 'Toftbo', naast de douche liggen. Niet duur, lekker zacht en voor ons groot genoeg. Ik heb er twee zodat ik ze kan afwisselen.
2011 2012 2017
<<

Anoniem278

Bericht 18 Mrt 2017 22:09

Re: Matten badkamer/ toilet

Mijn toilet is in de badkamer. Ik heb wel een badmat voor de wastafel maar die is best een stukje van de toilet af dus geen spatkans. Plus ik woon alleen en ik kan dat nooit voor elkaar krijgen ;-).
De mat gaat wel om de week in de was, hoewel ik zelf zelden met schoenen in huis loop en zeker niet in de badkamer, gebeurt dat onverhoopt wel was ik de mat zo snel mogelijk daarna.

Een mat bij de toilet vind ik ook niet zo hygiënisch. Geen idee waarom.
Overigens vind ik op een gebruikte handdoek uit de wasmand staan ook niet hygiënisch want je droogt daarmee toch je hulliefullie af en daar wil ik dan dus niet op staan.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Mrt 2017 22:11

Re: Matten badkamer/ toilet

Wij hebben op het toilet een donkerbruine mat met van die lange haren.
In de badkamer hebben we er twee, één bij de wastafel en één kleinere bij het toilet.

We lopen hier in huis eigenlijk altijd met sloffen aan. Naar het toilet gaan doen we zittend.
Overigens wassen we ze ook geregeld als ze smoezelig worden.
08/2018
05/2021
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 19 Mrt 2017 00:09

Re: Matten badkamer/ toilet

Bij het toilet beneden hebben we niks. In de badkamer boven een mat bij de douche, eentje bij de wastafel en een kleine bij het toilet. Zonder matten vind ik het te koud op de tegels. Onhygiënisch hen ik nooit aan gedacht, maar we plassen ook allemaal zittend.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mrt 2017 00:32

Re: Matten badkamer/ toilet

Ik had op de badkamer altijd een badmat. Tijdens het douche ging deze op de grond, na het douche op de badrand of de verwarming. Ik had er vooral eentje zodat ik niet met mijn natte voeten op de koude vloer hoefde te gaan staan en het scheelde weer droog maken van de vloer.
Op de WC heb ik er nooit eentje gehad, daarop staat iedereen te snel op met hun schoenen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Mrt 2017 06:06

Re: Matten badkamer/ toilet

Beneden op het toilet ligt een matje en op de badkamer voor de wastafel en het toilet liggen ook matjes. Heb overal een tweede matje voor en twee keer per week was ik ze, gewoon met de handdoeken mee.
10.04.17
<<

Anoniem184

Bericht 19 Mrt 2017 06:12

Re: Matten badkamer/ toilet

Maar Quizzle, gebruik jij een handdoek bijvoorbeeld ook niet twee keer dan? Dat doe ik dan doorgaans weer niet, hang hem dan over de rand van de wasmand. En ik droog inderdaad m'n hulliefullie ermee af maar die is net gewassen en dus niet vies ofzo. En daarbij sta ik dan op een handdoek met m'n eigen hulliefullieshizzle, dan kan ik nog wel hendelen :)
Oh, en nu ik erover nadenk: dat droog ik vaak af met een stuk handdoek wat vrijwel het dichtst bij de rand zit en op dat stuk van de handdoek sta ik dan weer nauwelijks.
Haha ik ga me nog helemaal verantwoorden, wat stom. Maar ik vind wc-matten gewoon zo vies dat ik er de rillingen van krijg en een badmat doet me aan een wc-mat denken en heeft wat dat betreft een beetje hetzelfde effect. Niet helemaal rationeel hoor, ik weet het :)
<<

Anoniem278

Bericht 19 Mrt 2017 06:49

Re: Matten badkamer/ toilet

Hihi Maple. Nee ik gebruik n handdoek niet twee keer.
En ik ben t helemaal met je eens over toiletmatten. Ik weet ook niet, of ik een badmat zou hebben als ik niet alleen woonde. Voor mij scheelt het heel erg dat ik weet dat ik de enige ben die iets gebruikt en dat ik bv geen schoenen aan heb binnen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Mrt 2017 07:56

Re: Matten badkamer/ toilet

Op de toilet hebben wij ook geen mat, dat vind ik inderdaad ook vies. Bij de douche wel, daar moet onze zoon ook op blijven staan met het afdrogen bijvoorbeeld, een natte vloer is toch ook glad. Ik gooi dat ding altijd tegelijk met de handdoeken in de wasmachine en in de droger en leg hem weer op zijn plek.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mrt 2017 07:57

Re: Matten badkamer/ toilet

Wij hebben geen matten. Niet bij de wc, niet in de badkamer. Ik vind het echt vies, bij de wc ivm spetters, maar in de badkamer. Zo'n ding wordt nat en droog en weer nat. Yuk. En als je dan na elkaar douched sta je op zo'n natte mat?
Ik sta liever op de handdoek waarmee ik net daarvoor mijn hulliefullie heb afgedroogd dan dat ik op zo'n mat niet staan.
Ik gebruik 2 handdoeken, 1 voor mijn haar, 1 voor mijn lichaam en droog mij af in de cabine. Die ik voor mijn lichaam heb gebruikt gooi ik op de grond voor de wasbas en ga ik dan even op staan. Als ik klaar ben in de badkamer gaat die handdoek in de was. Die van mijn haar hang ik op en gebruik ik de keer erna voor mijn lichaam.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 19 Mrt 2017 09:00

Re: Matten badkamer/ toilet

Wij hebben wel een matje op de badkamer. Deze gaat iedere week in de was. Ik ga erop staan nadat ik afgedroogd ben en mijn voeten droog zijn, dus nat wordt het matje niet.
Een handdoek gebruiken wij maar een keer, omdat wij hiermee ook de glaswand en de vloer droogmaken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem185

Bericht 19 Mrt 2017 09:02

Re: Matten badkamer/ toilet

Wij hebben er eentje tussen de wastafel en ee douche liggen. Bij het toilet niet, boven en beneden niet, dat vind ik een vies idee.
Handdoeken gebruiken wij wel meer dan één keer. Als het goed is ben je schoon als je vanonder de douche komt toch?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 19 Mrt 2017 10:22

Re: Matten badkamer/ toilet

Bij de wc's hebben er geen liggen. Net als m'n voorgangers vind ik het een beetje ranzig ofzo. Voor de douchecabine ligt wel een mat en voor de wastafel ook.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 19 Mrt 2017 10:45

Re: Matten badkamer/ toilet

Wij hebben boven 2 matten, 1 voor de wasbak en 1 onder de wc.
Ik heb ooit gewerkt als inval thuishulp en toen 1 keer bij mensen geweest die een mat beneden onder de wc hadden liggen en die was helemaal nat van de plas en het stonk ontzettend.. bah als ik er nog aan denk.
(Het hele huis was vies, maar dat vergeet ik nooit meer)
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 19 Mrt 2017 17:01

Re: Matten badkamer/ toilet

Nee geen matten voor het toilet. Vind dat ook smerig. Wel twee in de badkamer. Voor de douchecabine en voor de wastafel. Gaan met de handdoeken mee in de was en droger. Wij gebruiken handdoeken ook meer dan 1x. Droog er een schoon lichaam mee af.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Mrt 2017 17:25

Re: Matten badkamer/ toilet

Maar hebben jullie altijd spetters urine op de grond liggen dan? Mijn vriend plast altijd staand, maar ook wanneer er even geen mat ligt, zie ik er echt niets.
Mocht over een paar jaar onze zoon naar het toilet gaan en de boel perongeluk onderkliederen, haal ik de matjes wel weg natuurlijk. Maar voor nu vind ik het niet nodig.
10.04.17
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 23 Mrt 2017 23:35

Re: Matten badkamer/ toilet

Geen matten voor de wc's, wel voor de douche. Heb toch overal vloerverwarming, dus krijg op de wc geen koude voeten
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 23 Mrt 2017 23:56

Re: Matten badkamer/ toilet

We hebben in de badkamer wel een mat liggen. Daar zit ook het 2e toilet maar die wordt amper gebruikt.
Bij het toilet benededen ligt geen mat.
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 24 Mrt 2017 09:21

Re: Matten badkamer/ toilet

Bij de wc's hebben we geen mat, wel vloedverwarming dus koud is het niet. Op de badkamer wel een badmat, zo'n grote. Die gaat regelmatig in de was en dan sta ik die dagen ook gewoon op een gebruikte handdoek. Ik vind dat niet zo vies, je bent toch juist schoon als je jezelf ermee afdroogt. Maar ik gebruik een handdoek ook rustig twee keer.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mrt 2017 09:23

Re: Matten badkamer/ toilet

Wij hebben wel een toiletmat, anders krijgt m'n vriend koude voeten. Hij spettert niet.
Als we bezoek gehad hebben van mannen gaat de mat direct de was in.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 24 Mrt 2017 12:55

Re: Matten badkamer/ toilet

Geen mat in het toilet, vind dat maar onhandig en niet zo fris. Ookal gaat mijn vriend altijd netjes zitten tijdens plassen.
In de badkamer wel een matje liggen want anders is die vloer echt te koud en te glad.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers