Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

<<

Anoniem204

Bericht 07 Aug 2016 15:05

Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

wat wil je minimaal achter de hand hebben ?

Spaar je veel per maand?

Maak je het ook makkelijk weer op of kom je er net aan ?
<<

Anoniem221

Bericht 07 Aug 2016 15:52

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

We hadden een paar doelen op korte termijn en daar hebben we voor gespaard. Maandelijks kunnen we gemiddeld € 800.00 sparen, de hoogte van het te sparen bedrag ligt aan het aantal weken in een maand. Omdat de doelen behaald zijn en dat geld is uitgegeven, komen we nu niet meer aan spaargeld. Het gebeurt weleens dat ik aan het einde van de maand minder spaargeld kan overboeken, omdat we iets te goed hebben geleefd. Hoogte van spaarrekening is nu een paar 1000 euro.

Edit: Er is geen minimaal bedrag dat we willen laten staan. Want alles dat onverwacht komt in een maand, wordt gewoon van de betaalrekening afgeschreven. Dat is ook de reden dat ik spaargeld aan het eind van de maand overboek i.p.v. een vast bedrag sparen. Zo weet ik ook zeker dat spaargeld echt spaargeld blijft.
Laatst gewijzigd door Anoniem221 op 07 Aug 2016 16:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 07 Aug 2016 15:54

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Minimaal 3000 euro om de auto te kunnen laten repareren en een nieuwe wasmachine te kunnen kopen indien nodig. Nu staat er behoorlijk meer op, maar we hebben een paar grote aankopen in het verschiet staan (nieuwe eettafel, nieuwe keuken), dus dat bedrag zal snel slinken.

Wij sparen geen vast bedrag per maand, maar vaak extra's zoals vakantiegeld, belastinggeld en wat we over houden.

Ik geef het ook heel makkelijk weer uit. Ik heb niet zoveel met grote bedragen op de bank.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem192

Bericht 07 Aug 2016 16:01

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Ik denk dat het heel persoonlijk is. Wij willen toch wel minimaal 10 a 15k achter de hand hebben voor de zekerheid. We hebben momenteel heel wat meer, maar zijn ook nog bezig met het huis, er komt nog een nieuwe keuken, misschien nieuwe kozijnen en deuren, en hebben nog andere uitgaven, maar dat is allemaal ingecalculeerd. We sparen in principe maandelijks een x bedrag, en dan nog bonus vriend, vakantiegeld, extra maand & bonus van mijn werk. Daar blijven we in principe af, soms met dure maanden halen we er wat af, verder niet zomaar.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 07 Aug 2016 16:33

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Momenteel hebben we veel spaargeld, we hebben laatste jaren hard gespaard voor ons nieuwbouwhuis. We konden minimaal €1.500 per maand sparen door lage woonlasten en twee fulltime inkomens. Inmiddels is de hypotheek gestart en hebben we dus dubbele lasten. Gelukkig kunnen we nog steeds wel iets sparen, al is het niet meer elke maand en lang niet zoveel. Dit komt ook door aankopen voor onze babyuitzet. Extra inkomen zoals vakantiegeld gaat nog steeds direct naar de spaarrekening. We willen na de verhuizing een buffer houden van €5.000 en deze met een jaar naar €10.000 brengen. Met een eigen huis en een kind vinden we het een prettig idee om extra kosten direct te kunnen betalen en eventueel baanverlies te kunnen overbruggen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem315

Bericht 07 Aug 2016 16:46

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Wat wil je minimaal achter de hand hebben?
Minstens 10.000 euro. Maar zo 'laag' heb ik sinds mijn jeugd niet meer gezeten.

Spaar je veel per maand?
Ik probeer elke maand in elk geval een paarhonderd euro te sparen. Gemiddeld zo'n 600/700 euro.

Maak je het ook makkelijk weer op of kom je er net aan?
Ik ben heel zuinig en m'n spaarrekening is heilig. Maar m'n salaris jaag ik er soms wel gemakkelijk doorheen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Aug 2016 16:50

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Wij sparen normaal heel goed, maar geven het ook makkelijk uit. Minimum vinden wij 5000.

Nu zijn we heel erg aan het potten voor ons nieuwe huis. Plus wat dingen voor ons tweede kindje.
Zo vol als de spaarrekening nu is, is hij sinds ons trouwen niet meer geweest hahaha.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem203

Bericht 07 Aug 2016 17:10

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

We willen op z'n minst toch tussen de 5.000 en de 10.000 spaargeld hebben en dat hebben ruim. We zijn nu aan het sparen voor een aanbouw en dat geld hebben we maar we willen wachten tot de jongste op de basisschool zit voordat we echt gaan verbouwen. Dus we sparen nog 1,5 jaar verder. We zijn goede spaarders en wat we op onze rekeningen zetten halen we er ook niet meer af voor als we die maand te kort komen ofzo. Want dat gebeurd eigenlijk nooit. Wij sparen een paar honderd per maand.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 07 Aug 2016 17:25

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Ik wil minimaal € 20.000,- achter de hand hebben. Veel voor een alleenstaande, maar dit bedrag heb ik jaren geleden met mezelf afgesproken. Momenteel zit ik hier ruim boven. Ik spaar minstens € 600,- per maand. Vanaf volgende maand ga ik wel iets minder sparen en meer beleggen. Mijn spaargeld is me heilig. Ik ben er heel zuinig op. Zelfs op het bedrag boven mijn buffer.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Aug 2016 17:38

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Op dit moment niet veel meer ivm aanschaf nieuwe auto maar we gaan wel weer sparen is even afwachten hoeveel per maand door nieuw loon van mijn man. We hebben jaren 0 aan spaargeld gehad dat voelde niet fijn.

En wat op de spaar staat blijft er ook op tot we het nodig hebben.
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Aug 2016 19:24

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Ik heb nooit echt spaargeld gehad, vroeg uit huis gegaan en heb altijd al kosten gehad dus nooit echt lekker kunnen sparen, het is me ook niet echt geleerd denk ik.

Toch heb ik er niks voor moeten laten (denk ik). Ik ben nu wel aan het sparen, we willen verhuizen en ik vind het toch ook wel een fijner idee. Maar als ik dan lees dat mensen meer dan 10.000 altijd op de rekening hebben willen staan dan denk ik waarom? Ik snap dat het een fijn gevoel is maar is het dan niet meer een angst, een soort schijnveiligheid? Waar ben je bang voor dat allemaal fout kan gaan? Dat vraag ik me oprecht af.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 07 Aug 2016 19:39

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Ik ben blij dat ik genoeg spaargeld had en heb. Natuurlijk nooit verwacht dat ik uit elkaar zou gaan met mijn ex, maar toch gebeurd. Hierdoor heb ik mijn nieuwe huis gewoon naar smaak kunnen inrichten en alles kunnen verven/laminaat leggen/gordijnen kopen zonder elk dubbeltje om te moeten draaien. En nog heb ik gelukkig genoeg spaargeld over om me niet al te druk te maken om de toekomst. Hoeveel ik nu per maand zal kunnen sparen weet ik nog niet. maar ik vind het een fijn gevoel dat ik me geen zorgen hoef te maken om het feit dat wanneer ik mogelijk in de WW beland en bijna een derde aan inkomen ga missen ik nog wel alle lasten kan betalen.

Als ik nog samen was geweest met mijn ex dan hadden we dat geld gebruikt voor de eventuele restschuld mochten we het huis gaan verkopen. Het geld gebruiken voor een nieuwe ketel die we op korte termijn wel nodig zouden hebben. Voor een nieuwe auto die we binnen een paar jaar zouden willen kopen etc.

Plus dat je dus nooit weet hoe je toekomst eruit gaat zien. Als je nu de middelen hebt om goed te kunnen sparen, moet je dat zeker doen. Daar kun je je hele leven lang profijt van hebben.
<<

ChiQ

Bericht 07 Aug 2016 19:59

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Maar - zulke topics zijn toch nietszeggend? Ik kan wel zeggen dat ik (noem maar iets...) onder een ton niet fijn slaap, dan denken jullie woooow.. Maar we hebben hoge lasten, man eigen bedrijven.. Stel er gebeurd nu iets, moeten we toch incalculeren dat we gewoon op zijn minst kunnen blijven in ons huis.

Dus de situatie eromheen vind ik belangrijker dan het bedrag dat erop staat. Maar ik denk dat een paar 1000 per gezin echt genoeg is.

Trouwens, we geven heel makkelijk uit.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Aug 2016 20:05

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Winegum: Ik snap het wel hoor. Maar stel dat je geen spaargeld had gehad dan had je je nieuwe woning niet kunnen voorzien van nieuwe gordijnen en een nieuwe vloer, natuurlijk is het fijn dat het wél kon, maar dat is toch meer luxe. Ik bedoel anders had je misschien even een paar maandjes moeten sparen en het dan opknappen, was dat een groot probleem geweest?

Stel dat je het nooit nodig hebt, dan overlijd je en heb je al dat geld op de bank staan, had je er dan niet liever nog een mooie reis van gemaakt? Of onthield je jezelf die reis omdat je geld moest hebben voor later?
Dit is niet alleen naar Winegum bedoelt maar gewoon in het algemeen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Aug 2016 20:18

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Iig genoeg om een nieuwe wasmachine te betalen en mooie verre reizen te maken. We hebben geen vast bedrag, nu is het ff wat minder omdat we net een dure reis hebben gemaakt.
<<

Anoniem192

Bericht 07 Aug 2016 20:18

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Daarom doen wij en en. En leven zoals wij willen, en netjes sparen. Een sluit ander niet uit.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 07 Aug 2016 20:22

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Als je weet hoeveel reizen ik normaal per jaar maak en hoe vaak ik naar het theater/uit eten ga etc. dan zou je weten dat ik op dit moment al lekker leef. Mocht ik nu overlijden dan zou ik dat natuurlijk erg vinden, maar ik denk niet dat ik ergens spijt van heb omdat ik bepaalde dingen niet gedaan heb omdat ik zo nodig mijn spaarrekening op een bepaald niveau wilde hebben. Dan hoop ik in ieder geval dat mijn nabestaande nog iets moois gaan doen van het geld wat ik nalaat.

En dat is dus het punt wat ik wel belangrijk vindt. Ik vind het fijn dat ik wel al die dingen heb kunnen kopen die ik nodig had om mijn huis mee in te richten. Ik had alles nieuw kunnen kopen als ik dat zou willen, maar ik heb er juist bewust voor gekozen om ook dingen via marktplaats aan te schaffen omdat ik het niet nodig vond om alles helemaal nieuw te kopen.

Maar er zat niks in mijn huis. Geen vloer, geen gordijnen, geen lampen, niks. Plus dat het echt wel nodig was om een verfje aan te brengen. En dan heb ik best goed gelet op aanbiedingen, maar mijn bovenverdieping daar was ik al ruim 200 euro aan laminaat voor kwijt, incl. ondervloer en plinten. En dan had ik het goedkoopste laminaat gekocht wat ik kon vinden. 3,99 de m2 bij de praxis. En voor alle wanden en plafond hadden we toch 3 grote emmers witsels nodig a 34 euro de stuk (histor aanbieding). Het loopt zo ontzettend snel op allemaal, ook al let je wel op de prijzen. En prima als iemand er voor kiest om dan niet te gaan verven, of dit pas later te doen. Marktplaats af te speuren in de hoop dat er ergens gratis laminaat oid wordt aangeboden die je kunt ophalen. Maar dat is dus niet mijn keuze. En om die reden was en ben ik heel erg blij dat ik geld achter de hand had voor een hele onverwachte gebeurtenis.

En iemand met geen spaargeld zou er ook absoluut komen, dus je hoeft het niet te hebben, maar voor mij persoonlijk is dat dus wel belangrijk.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Aug 2016 20:24

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Op het moment hebben we ruim genoeg. We hebben wel net het huis verbouwd maar hebben gelukkig nog een mooie buffer over. We willen nu weer elke maand gaan sparen zodat we een goede buffer hebben. Ik wil minimaal 5000euro op onze spaarrekening hebben staan.
<<

Anoniem282

Bericht 07 Aug 2016 20:32

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Lot: spaargeld hoeft niet alleen te zijn voor een bepaald comfort, zoals: reizen, meteen een wasmachine o.i.d. kunnen vervangen et cetera et cetera. Ik zou het behoorlijk stressvol vinden als ik niet meer rond zou kunnen komen bij baanverlies. Met WW als tijdelijke voorziening, houd je aanzienlijk minder over dan met het salaris/inkomen waarop de WW is gebaseerd. Voor zo'n scenario vind ik spaargeld achter de hand hebben een fijn idee. In een wat leuker voorbeeld: van huur naar je eerste koophuis gaan. Dan wordt er ook inbreng van eigen geld verwacht; las laatst dat het tegenwoordig tussen de 18.000 en 20.000 euro is. Het lijkt dan wel alsof je een leuke buffer hebt opgebouwd, maar het kan heel snel erdoorheen zijn.

Natuurlijk kun je morgen onder een auto lopen en dan nog een leuk bedrag op je spaarrekening hebben staan, maar ik denk dat voor veel mensen ook opgaat dat ze morgen hun baan kunnen verliezen (bij tijdelijke contracten).
<<

Anoniem168

Bericht 07 Aug 2016 23:24

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Ons minimum is 8000. Op dit moment zitten we daar nog ruim boven, maar er komen weer wat grote uitgaven aan en momenteel sparen we vrijwel niets omdat we van één inkomen leven. Ik ga deze maand de administratie weer bijwerken en orde op zaken stellen want we kunnen wel degelijk sparen maar geven het nu dus (relatief, zulke big spenders zijn we eigenlijk niet) makkelijk uit blijkbaar.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Aug 2016 23:31

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Klopt wat Guattari zegt. Zonder veel spaargeld had ik dit huis niet kunnen kopen bijvoorbeeld. Dan nog heb ik bewust ruim driekwart van het spaargeld achter de hand gehouden ipv een nog duurderde grotere woning te kopen. Bovendien zorgt veel eigen inbreng voor een nog lagere hypotheekrente (logisch want de bank loopt minder risico, omdat je woning veel meer waard is dan de afgesloten hypotheek). Zo is de hypotheek niet veel hoger dan de sociale huurgrens en dat voor een twee ondereenkap met geïsoleerde garage. Erg fijne gedachte vind ik dat.
<<

Anoniem211

Bericht 07 Aug 2016 23:41

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Ik wil een minimum van €1000 aanhouden. Spaar wat ik kan per maand maar dat verschilt erg.
Ik probeer er niet aan te komen, maar als er iets kapot gaat of er komt een dikke rekening. Tja dan kun je niet anders.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Aug 2016 23:58

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Wij zijn na de wereldreis, ons huwelijk en huis inrichten weer op nul begonnen. We hebbe nu gezamenlijk iets van 1000 euro en ik heb zelf nog 3000 euro voor mezelf (is vooral nood ticket geld mocht ik onverhoopt naar Nederland moeten).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 08 Aug 2016 00:06

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Wij willen minstens 5.000 achter de hand hebben en hebben op dit moment ongeveer 13.000 maar wel verdeeld over meer rekeningen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Aug 2016 09:20

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Op dit moment zitten wij op een paar honderd euro. Hoewel ik geen enorme spaarrekening hoef van 5000 plus euro, vind ik dit toch wel heel weinig. Wij hebben eerst veel gespaard, maar na kort op elkaar een bruiloft, verhuizing + redelijk heftige verbouwing, nieuwe tuin en nu een baby-uitzet is het wel een beetje op allemaal. Gelukkig heeft mijn man straks een nieuwe baan waar hij stukken meer gaat verdienen dus ik hoop dat we dan lekker kunnen aanvullen.
Ik vind tussen de 500 en 1000 euro het minimum, liever iets meer. Dan kan ik zonder al te veel problemen kapotte apparaten vervangen of een onverwachte rekening betalen.

♥♥
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers