Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lampe Berger

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Nov 2015 20:24

Lampe Berger

Wie heeft er een Lampe Berger? Welke geuren zijn jullie favoriet? Mengen jullie ze nog met de neutrale geur, of valt het qua sterkte mee?

Ik heb er vrijdag een set gekocht. Er zat een klein flesje 'Savoureuse Tatin', oftewel appeltaart, bij. Heb er zelf nog een fles 'Mon premier parfum' bij genomen. Lekker fris, lijkt op de cotton-versie, maar deze is gebaseerd op babyparfum, zó lekker lijkt me!
<<

anoniem203

Bericht 01 Nov 2015 20:58

Re: Lampe Berger

Ik hou helemaal niet van die geurdingen in huis want dan krijg ik gelijk hoofdpijn. Een normale geurkaars gaat wel maar die blaas ik na een half uurtje ook weer uit. En Scentchip blijft hier ook max. 10 minuten branden. Geeft zo'n Lampe Berger ook een sterke geur af? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar iets heel subtiels. Eigenlijk wat nog minder geur af geeft dan een geurtheelicht.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 01 Nov 2015 21:15

Re: Lampe Berger

Ik heb er een! Ik vind de geur niet te vergelijken met bv een geurkaars, de lampe berger vind ik erg subtiel maar toch ruik je het goed.
Mijn favoriete geurtje was de kamperfoelie maar die bestaat niet meer. Momenteel heb ik vanille, die vind ik ook erg lekker. Sinaasappel/kaneel vond ik erg lekker. De rozen geur vond ik niet lekker, die was erg sterk en pot pourri achtig. De cotton vond ik ook erg lekker, maar leek me vrij sterk. De "mon premier parfum" klinkt goed! Die neem ik de volgende keer denk ik!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Nov 2015 21:35

Re: Lampe Berger

Ava, het voordeel van de Lampe Berger is dat je de geur kunt mengen met de neutrala variant. Als je bijv. alleen de neutrale brandt, verwijdert het 'nare' geurtjes in huis, het neutraliseert zegmaar. Als je de neutrale mengt met een geur naar keuze (en dat zijn er veel) kun je hem zo licht en subtiel maken als je zelf wilt.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Nov 2015 21:37

Re: Lampe Berger

Romie, vanille lijkt me ook lekker, maar net te normaaltjes.

Hoe doe jij het eigenlijk als je wisselt van geur? Heb je ook de neutrale om de lont en binnenkant lamp weer wat te neutraliseren?
<<

Anoniem237

Bericht 01 Nov 2015 21:42

Re: Lampe Berger

Ja, ik heb er al een tijdje 1. Ik vind het heerlijk. Mijn favoriete geur is Jardins Sur La Riviera.
<<

anoniem203

Bericht 01 Nov 2015 22:03

Re: Lampe Berger

Parisienne schreef:Ava, het voordeel van de Lampe Berger is dat je de geur kunt mengen met de neutrala variant. Als je bijv. alleen de neutrale brandt, verwijdert het 'nare' geurtjes in huis, het neutraliseert zegmaar. Als je de neutrale mengt met een geur naar keuze (en dat zijn er veel) kun je hem zo licht en subtiel maken als je zelf wilt.


Ah zo dat klinkt wel goed :)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Nov 2015 22:36

Re: Lampe Berger

Denk dat het wel wat voor jou kan zijn Ava. Misschien een leuk kerstcadeautje? :wink:

Ik heb nu de appeltaart geur erin zitten maar die vind ik best zwaar en niet echt lekker. Het ruikt wel echt naar vers gebakken appeltaart, dus goed is 'ie wel. Misschien eens mengen met de neutrale, maar die moet ik nog halen.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 02 Nov 2015 08:23

Re: Lampe Berger

Als een geur op is laat ik hem helemaal opbranden dus doe ik het dopje er niet meer op. De lont en het steentje branden dan droog. Je weet dat hij droog is als je het steentje niet meer kan aansteken.

De appeltaart leek mij wel lekker maar die is dus erg sterk hmm, nog ff over denken! Ik dacht ook dat ik de vanille te gewoontjes zou vinden maar dat valt mee.
<<

Anoniem237

Bericht 02 Nov 2015 11:45

Re: Lampe Berger

Ik laat de geur ook helemaal opbranden. Doe er sowieso nooit veel in zodat ik vaak kan wisselen van geur.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 02 Nov 2015 11:49

Re: Lampe Berger

Ik heb er ook een en het is inderdaad niet te vergelijken met een geurkaars.
Cotton is een van mijn favoriete geuren en roasted chestnut vind ik ook heerlijk, maar volgens mij is die uit het assortiment. Sinaasappel-kaneel is ook lekker. Die appeltaart ken ik niet, maar die klinkt ook goed.

Ik leng ze nooit aan met de neutrale olie, maar ik doe er soms wel een klein beetje neutrale olie in als ik van geur wil wisselen. Ik heb het steentje en de lont nog niet vervangen, maar ik gebruik 'm al meer dan een jaar, dus dat zal binnenkort ook wel moeten.
<<

anoniem203

Bericht 29 Okt 2016 17:13

Re: Lampe Berger

Even dit topic uppen. Ik ga mezelf een cadeautje geven en aangezien een Lampe Berger al een tijdje op mijn wishlist staat gaat dit het cadeautje worden. Wat vinden jullie lekkere geurtjes? En zijn er eigenlijk ook setjes van kleine flesjes te koop dat iemand weet? Ik hou van afwisselen dus dan zijn kleine flesjes wel handig. En kan er dan van elk merk de vloeistof er in? Ik zag op internet dat er zowel flessen van Lampe Berger zelf zijn als van bijv. Scentchips.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 29 Okt 2016 23:37

Re: Lampe Berger

Ik heb geen idee of er ook andere merken olie zijn die erin kunnen, dat heb ik nog nooit gedurfd om te proberen. Momenteel heb ik sinaasappel kaneel geur, vind die erg lekker voor deze tijd van het jaar. Vanille vind ik ook lekker. Ik heb ooit rozen gehad maar vond die te sterk. Potpourri achtig. Je hebt ook pakketjes met kleine flesjes van 3 geuren, gaan geloof ik op seizoen, dat is wel handig als je wil variëren.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 30 Okt 2016 00:44

Re: Lampe Berger

Ik vind sinaasappel/kaneel heerlijk. Mijn broer laatst vanille/appel en die vind ik ook lekker.
Ik heb al een lampe berger bij mijn uitzet staan. Kan niet wachten om hem te gebruiken!
Tot die tijd geniet ik van de geuren die mijn ouders uitzoeken voor hun eigen lampe berger.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem273

Bericht 30 Okt 2016 09:28

Re: Lampe Berger

Welke houder hebben jullie? Ik wil ook graag een Lampe Berger maar dan zo onopvallend en simpel mogelijk :)
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 30 Okt 2016 09:40

Re: Lampe Berger

Wij hebben de essentiële Carrée. Dat is gewoon een vierkante met helder glas.
De essentiele ronde is ook vrij onopvallend vergeleken met andere modellen.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 30 Okt 2016 10:08

Re: Lampe Berger

Ik heb ook een vierkante van helder glas. Ik vind hem niet storend iig. Deze set is het: http://www.lampeberger.nl/coffret-essen ... arree.html
<<

Anoniem190

Bericht 31 Okt 2016 20:06

Re: Lampe Berger

Ik heb mn lampeberger al 6jaar ongeveer, en gebruik hem nog regelmatig. Wij gingen het verkopen op ons werk en kregen een kado van de leverancier. Ik heb heel lang de groene appel gebruikt, maar deze is helaas uit de collectie. nu gebruik ik seqoia *hoe schrijf je het?*

Ava, er zijn kleine flesjes, die worden per 3 aangeboden. Elk voor- en najaar komt er een nieuwe uit en bevat de 3 nieuwste geuren van dat moment. Qua vloeistof zou ik zelf altijd de originele gebruiken, andere vloeistoffen die ook op alcoholbasis zijn bevatten vaak vettige bestandsdelen en zorgen er vaak voor dat je het steentje vaak moet wisselen op het moment dat je een andere geur neemt.
<<

anoniem203

Bericht 08 Feb 2017 22:08

Re: Lampe Berger

Vraagje!

Ik heb nu mijn eerste flesje met geur bijna op en ik heb nu een andere geur staan. Maar hoe zit dat met die lont? Want daar zit natuurlijk die oude geur in en als ik hem in de nieuwe leg dan wordt het waarschijnlijk een beetje gemengd met de nieuwe geur. Of valt dat wel mee? Of wat kan ik doen om die geur helemaal weg te krijgen voordat ik aan de nieuwe begin?
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 08 Feb 2017 22:33

Re: Lampe Berger

Je kunt nu eerst een neutrale geur gaan branden, dan trekt dat in je lont. Daarna kan je van geur wisselen.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Feb 2017 01:37

Re: Lampe Berger

Ik laat de lont drogen op een papiertje, doe hem daarna gewoon weer in de nieuwe geur. 20 min laten intrekken, waarna je hem weer kan aansteken. Je ruikt eerst eventjes een mix, kan soms best prettig uitpakken. Maar hij pakt snel de nieuwe geur op vind ik.
<<

Elle123

Bericht 09 Feb 2017 09:48

Re: Lampe Berger

Ik heb er nog een die ik nooit gebruik. Dus als iemand hem wil overnemen dan kan dat! Ik heb er 2 geurtjes bij (cotton en nog een, moet ik thuis even kijken). Stuur me maar een pb bij interesse. Ik zal er nog even een foto van maken thuis.
<<

Anoniem273

Bericht 09 Feb 2017 21:35

Re: Lampe Berger

Elle123 schreef:Ik heb er nog een die ik nooit gebruik. Dus als iemand hem wil overnemen dan kan dat! Ik heb er 2 geurtjes bij (cotton en nog een, moet ik thuis even kijken). Stuur me maar een pb bij interesse. Ik zal er nog even een foto van maken thuis.


Ik heb wel interesse, afhankelijk van welke brander je hebt :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 10 Feb 2017 12:25

Re: Lampe Berger

Afbeelding

Ik heb deze en hij bevalt me echt zo goed!! Helemaal het geld waard!
Nu heb ik de geur eucalyptus erin, deze ruikt niet sterk naar eucalyptus, maar echt een heerlijke geur.
Ik ben ook gek op de geur cotton.
Verder nog niet veel uitgeprobeerd.
Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 10 Feb 2017 14:27

Re: Lampe Berger

Ik heb de standaard vierkante en ben er erg blij mee. Ik vind alleen wel dat die olie heel snel leeg gaat. Ik had hem voor de helft gevuld en nu na 4 keer branden zit er nog maar een bodempje in. Ik laat hem steeds maar kort aan omdat de geur toch lekker blijft hangen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers