Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsdatum

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 19 Okt 2014 07:19

Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsdatum

Binnenkort hebben wij beide twee hele drukke weken voor de boeg. Weken waarin wij 's morgens vroeg weg moeten en 's avonds laat thuis zijn. Nu zaten we al te kijken hoe wij dit gaan doen met de boodschappen. Nu kwamen wij op het idee om het dan voor één keer maar online te bestellen en te laten bezorgen. De buren (cafetaria) willen het aannemen in bij hun in de koeling zetten. Dus probleem opgelost. Maar ik zat wel even met verse producten en de houdbaarheidsdatum. Is deze meestal ruim of niet? In de winkel probeer ik altijd het product te pakken met de langste datum. Maar daar kan ik nu zelf niet naar kijken. Wat zijn jouw ervaringen er mee?
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem128

Bericht 19 Okt 2014 07:40

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Bij mij was het meeste wel een week houdbaar. Nu dat ik weer in de winkel boodschappen doe, moet ik weer meer zoeken naar lange houdbaarheidsdatum.
<<

Anoniem128

Bericht 19 Okt 2014 07:42

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Maar bedenk je wel dat je als je het maar 1 keer wil doen. Dat je wel 4 euro statiegeld per krat kwijt bent, dus duurder uit bent die week.
<<

Anoniem122

Bericht 19 Okt 2014 07:53

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

En je moet toch ook voor minimaal 70 euro bestellen? Dat weerhoud mij er altijd van.
<<

Anoniem88

Bericht 19 Okt 2014 08:03

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Woon je niet toevallig in de Randstad in een woonplaats met een Hoogvliet? Sommige Hoogvliet supermarkten hebben een Click&Go afhaalpunt. Dan bestel jij je boodschappen online en zorgen zij dat het op de gewenste tijd klaarstaat, zodat je het alleen nog maar hoeft op te halen. Scheelt inderdaad statiegeld :) Ik weet namelijk niet of je de kratten van de AH bij de winkel kunt retourneren en statiegeld is al gauw een euro of 2-3 per kratje. En die kratjes zijn niet zo groot, dus je zult er meerdere nodig hebben.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Okt 2014 08:11

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

De ah heeft toch ook pick up points? Dan kan je online bestellen en hoef je alleen even langs te rijden om het op te pikken. Als je dat doet op weg naar huis, dan heb je ook geen last van spullen buiten de koelkast, want dan kan je t thuis direct opbergen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Okt 2014 09:38

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Die kratjes die kan je toch gewoon recupereren? Enfin; wij toch. We betalen er wel 1 keer voor, maar we nemen die wel iedere keer terug mee.
AfbeeldingAfbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Okt 2014 09:56

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Ik doe het nu 1 keer in de 3 a 4 weken omdat boodschappen doen niet meer lukt. Voor zoveel weken kom ik wel boven de 70euro uit. Ik gooi mijn vriezer dan helemaal vol met vlees, vleeswaren, diepvriesgroenten, brood e.d. Zodat we er ook echt een paar weken mee kunnen doen. Tussendoor halen we alleen nog een keer wat fruit, melk en een keer een krop sla bijvoorbeeld.
De houdbaarheid is tot nu toe altijd heel ruim geweest, daar moet ik inderdaad in de winkel echt naar zoeken.

Koelkast en diepvriesproducten krijg je in een plastic zak, de rest in kratten. Het statiegeld van de kratten is inderdaad 4 euro. Soms zit er in een krat alleen een 4-pack cola bijvoorbeeld, die pak ik er dan uit en dan geef ik de krat meteen mee terug. Meestal hebben wij 2 a 3 kratten. Je kan ook het statiegeld wat je in huis hebt mee terug geven aan de bezorger (ook bierkratten).
Hou er wel rekening mee dat de verkoper aan de deur de rekening op maakt (bij sommige producten is het gewicht wat je kiest een benaderd gewicht, bijvoorbeeld 500gram beenham kan ook 490 gram of 515 gram zijn, dat is al verrekend op de bon) hij telt het statiegeld van de kratten er bij op en het statiegeld wat je inlevert er weer vanaf. Je moet dus echt pinnen aan de deur, wat bij jullie constructie de buren dan dus voor je moeten doen. Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden.

De kratjes kan je inderdaad de volgende keer weer terug geven en dan krijg je het statiegeld weer terug, maar naar mijn weten kan dat niet in de winkel, ik weet dat alleen niet zeker. Ow kijk: http://appie.uservoice.com/knowledgebas ... -ik-geen-b
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem88

Bericht 19 Okt 2014 10:02

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Huh, ik heb wel eens via de Albert besteld en toen heb ik gewoon online betaald. Mijn werk bestelt ook geregeld bij de Abert en betalen ook nooit ter plekke. Statiegeld wordt volgens mij bij de volgende bestelling verrekend.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Okt 2014 10:06

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Ook even opgezocht: http://appie.uservoice.com/knowledgebas ... k-betalen-

Zo te zien moet het de eerste keer echt via de pin en anders met een doorlopende machtiging, maar dat kan dus niet bij de eerste bestelling. Ik krijg ook nooit een andere optie te zien als ik bestel dan pinnen bij de bezorger ( maar vind dat ook wel handig, dus ik heb ook nooit gekeken of het anders kan).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem205

Bericht 19 Okt 2014 11:40

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

de houdbaarheidsdata zijn over het algemeen prima! Ze garanderen volgens mij de houdbaarheid tot 1 of 2 dagen na bestelling en daarna kan je in de winkel volgens mij terug en krijg je een nieuw product.

Wij bestellen met enige regelmaat bij AH (het minimale bestelbedrag maakt niets uit, maar als je boven de 70 euro aan boodschappen hebt, is het bezorgen/ophalen gratis) en halen het op bij het Pick Up point. Echt een briljante uitvinding!

Soms doen ze idd maar 1 ding in een krat, maar dat kan je er zelf uitvissen en al een krat terug geven. De kratten kan je trouwens zo lang in je bezit houden als je wilt. Wij hebben 2 jaar kratten in huis gehad en die onlangs ingeleverd. En als er problemen zijn met je bestelling (er was laatst iets mis gegaan bij ons), bellen ze daar over en proberen ze een oplossing te vinden.

Wat wij fijn vinden is dat de boodschappen klaar staan op een tijdstip dat het ons uitkomt, het scheelt je zoeken in de supermarkt EN je kunt tot 23.59 op de dag voor het ophalen nog je bestelling aanpassen. Ideaal :)
<<

Anoniem103

Bericht 19 Okt 2014 11:47

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Oreo schreef:
Wij bestellen met enige regelmaat bij AH (het minimale bestelbedrag maakt niets uit, maar als je boven de 70 euro aan boodschappen hebt, is het bezorgen/ophalen gratis) en halen het op bij het Pick Up point. Echt een briljante uitvinding!



Als je het wil laten bezorgen moet je wel voor minimaal 70 euro bestellen en de bezorgkosten zijn ook niet gratis boven de 70 euro. Het ophalen is wel goedkoper boven de 70 euro maar niet gratis (bij ons pick up point in ieder geval niet misschien ergens anders nog wel).
<<

Anoniem122

Bericht 19 Okt 2014 11:48

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Dit staat er op de website Oreo:


Wat zijn de kosten van het thuis laten bezorgen van boodschappen?

Als je naar http://www.ah.nl/appie gaat, of Appie op je mobiel gebruikt en vervolgens op het vrachtwagentje klikt, dan kan je jezelf inloggen (of inschrijven) voor thuisbezorging. Dit verplicht je verder tot niets! Maar met deze optie is het wel mogelijk om te zien op welke momenten we in jouw straat bezorgen en welke kosten hieraan verbonden zijn.
De servicekosten variëren tussen de € 4.95 en € 12.95 afhankelijk van het moment dat je kiest en de hoogte van het bedrag van je bestelling (exclusief statiegeld).
Het minimale orderbedrag is 70 euro en vanaf 100 euro krijg je een euro korting op de servicekosten.
De bezorger heeft een mobiel PIN-apparaat bij zich, zodat je de boodschappen direct kunt afrekenen. Contant afrekenen is niet mogelijk.
<<

Anoniem97

Bericht 19 Okt 2014 20:04

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Ik bestel bijna wekelijks bij de ah.
De producten zijn altijd lang houdbaar en zien er goed uit.

Over bezorgen, je betaald per pin bij afleveren. Je kan zelf een bezorgtijd kiezen.
<<

Fiene

Bericht 19 Okt 2014 20:24

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Ik bestel ook vrijwel iedere week bij de ah. Als je vraagt of de bezorger even wil wachten kun je de boodschappekrat ook meteen uitladen en teruggeven.
<<

Anoniem162

Bericht 20 Okt 2014 08:12

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

De bezorger wacht hier echt niet tot ik die 4/5 kratten heb uitgeladen (ik bestel meteen voor een lange periode). Maar je kunt ze de keer erna gewoon inleveren en krijg je het statiegeld op de krat terug. en mocht je niet meer willen bestellen kan je gewoon een afspraak inplannen dat ze de kratten op komen halen bij je.
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2014 09:08

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Mirthe schreef:De bezorger wacht hier echt niet tot ik die 4/5 kratten heb uitgeladen (ik bestel meteen voor een lange periode). Maar je kunt ze de keer erna gewoon inleveren en krijg je het statiegeld op de krat terug. en mocht je niet meer willen bestellen kan je gewoon een afspraak inplannen dat ze de kratten op komen halen bij je.


Ik bestel eens per jaar (met mijn verjaardag) en dan bel ik nadat ik besteld heb altijd de klantenservice. Als je daar aangeeft dat het je laatste bestelling is, plannen ze extra tijd in om de kratten leeg te ruimen. Ik woon op een studentenkamer, dus ik ben ze graag direct kwijt.
<<

Fiene

Bericht 20 Okt 2014 13:08

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Mirthe; hier wel hoor. En bovendien zijn die kratten echt zo leeg. Ze hebben, ik meen, 10-15 min bij een klant thuis. Dat vertelde de bezorger hier. Tijd genoeg dus om alles in de keuken te zetten.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 20 Okt 2014 13:13

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Oke, de datums zijn dus wel redelijk zo te lezen. Die kratten vind ik geen probleem. Als het statiegeld is kan ik het ooit wel weer terugkrijgen. Wel handig om te weten dat je de eerste keer moet pinnen. Maar ook dat was voor de buren geen probleem. Daar komen wij wel uit.
10-08-2017 ♥
<<

Fiene

Bericht 20 Okt 2014 20:42

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Niet alleen de eerste keer Isolt, altijd. Je kunt alleen maar met pin betalen.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 21 Okt 2014 09:53

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Ja, maar naar goedkeuring via machtiging. De eerste keer moet je dan pinnen. Daarna kun je machtigen.
10-08-2017 ♥
<<

Kim

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 17 Feb 2017 01:02

Bericht 17 Feb 2017 01:05

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Hallo,

bij ons thuis ook druk, druk, druk gezin met 3 schatten van kindjes. Vorige week voor het eerst AH- bestellen en bezorgen uitgeprobeerd. Er ontbraken 15!!! producten (waaronder babyvoeding) dus toch nog naar winkel kunnen gaan... na veel telefonisch contact en mailing... 2€ schadevergoeding :)

Wij gaan niet meer naar AH!
<<

anoniem213

Bericht 17 Feb 2017 07:39

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Welkom op het forum. Heb je een hekel aan AH?

Ik heb totaal andere ervaringen. Nog nooit ontbrak er iets. Ik keek een keer kritisch naar een paprika en toen werd die al van het bedrag gehaald door de bezorger. Een keer ook een rotte mango gehad en na een kort telefoontje kreeg ik dat geld ook zonder gedoe terug. Ik ben dus juist heel tevreden!
<<

Anoniem301

Bericht 17 Feb 2017 10:11

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

June schreef:Welkom op het forum. Heb je een hekel aan AH?

Ik heb totaal andere ervaringen. Nog nooit ontbrak er iets. Ik keek een keer kritisch naar een paprika en toen werd die al van het bedrag gehaald door de bezorger. Een keer ook een rotte mango gehad en na een kort telefoontje kreeg ik dat geld ook zonder gedoe terug. Ik ben dus juist heel tevreden!

Nu jij naar U gaat verhuizen (of mocht ik het voluit typen?) is dit misschien wel wat voor jou! https://www.picnic.nl/
Mijn oud collega's en vriendin is/zijn er zeer tevreden over.
<<

anoniem213

Bericht 17 Feb 2017 21:41

Re: Boodschappen bestellen en bezorgen AH en houdbaarheidsda

Ik woon er zelfs al :D. Bedankt voor de tip!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bueno