Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe een donkere kamer inrichten?

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Mrt 2017 13:12

Hoe een donkere kamer inrichten?

Ik ga woensdag de sleutel krijgen van mijn appartement(je). Hij is niet heel groot, maar ook nog eens vrij donker helaas. Natuurlijk is dat goed op te lossen met lampen, maar toch wil ik voorkomen dat het nog kleiner en donkerder gaat ogen dan dat het al is.
Nu heb ik in de woonkamer twee ramen. Eentje van 1 bij 1 en een deur naar het balkon. Helaas heeft het balkon een betonnen schot, waardoor er veel buitenlicht wegvalt.
Tevens zijn de muren de nieuwe standaard bouwhoogte. Dus gezellig 2,60m hoog.

Hebben jullie tips hoe ik zo een woning toch 'licht' kan inrichten zonder dat het smetteloos wit wordt?

Afbeelding

Dit is de enige foto die ik heb. Vanaf de ramen tot aan de muur achter mij is het zeven meter ( en daar is de keuken)
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

anoniem213

Bericht 18 Mrt 2017 13:14

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

In elk geval een lichtere vloer en je muren licht houden. Verder ben ik hier niet heel goed in. Fijn dat je iets anders hebt gevonden! Waar is het?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Mrt 2017 13:14

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

June schreef:In elk geval een lichtere vloer en je muren licht houden. Verder ben ik hier niet heel goed in. Fijn dat je iets anders hebt gevonden! Waar is het?


Grootstal in N.ijmegen. Een van de nieuwere appartementen daar.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem278

Bericht 18 Mrt 2017 13:24

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Voor je ook maar iets uitkiest, maak een lichtplan. Als dat op de foto je enige natuurlijke licht is, en er dus 'achter' je nog een stuk zit met de keuken is het daar nog veel donkerder, dus een goed lichtplan is dan heel belangrijk.
Het is dan wel handig als je een beetje een indeling hebt gemaakt van welk deel van de kamer welke functie krijgt.

Mijn vorige huis had een beetje dezelfde situatie, en ik heb alle muren toen bewust licht gehouden (ik geloof de kleur boter of slagroom ofzo, iets smerigs eetbaars in ieder geval) en toen achter in de ruimte een grote ronde lichtbol gehangen. Daarin een lamp, die bestaan, die minder vervelend licht geven, zodat het wat meer natuurlijk licht lijkt en ook zo aanvoelt.
Verder, spotjes in de keuken of een sterke plafonière maar dan zo'n lichtbalk of spotjes onder je bovenkastjes, want daar wil je zien wat je doet.
Een fijne lamp in je zitgedeelte, hoeft niet eens megaveel licht te geven want een fijne schemerlamp met leesfunctie, of een wel felle (zodat je erbij kunt lezen) bijzetlamp kan daar dan genoeg zijn.

Op de betonnen balkon muur zou je nog kunnen overwegen om iets te maken wat licht vangt en weerkaatst je kamer in. Nu ketst het er meer op af, maar je kunt er ook gebruik van maken.

Als je de muren redelijk licht houdt kun je dus best een niet lichte vloer, of juist wat donkerdere muren, zolang je lichtplan maar zorgt voor een goede verdeling. Ik zou zelf geen grote donker houten boekenkast tegen de muur zetten want ik denk dat die wel echt voor veel donkerte gaat zorgen.
<<

Anoniem249

Bericht 18 Mrt 2017 13:27

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Grote spiegel ophangen, die laat het groter lijken en daarin kaatst het licht van buiten door.
En niet teveel kleine dingetjes neerzetten, daar word je huis kleiner van. Als je toch wat aankleding wilt voor de gezelligheid, groepeer ze dan. Bijv een schaal met allemaal kleine kaarsjes en een bloemetje ipv alles los.
<<

anoniem203

Bericht 18 Mrt 2017 23:27

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Geen zware/donkere raambekleding neer hangen zoals donkere rolgordijnen. Gewoon lichte inbetweens, witte luxaflex oid. En verder alles idd zo licht mogelijk houden en het niet te druk inrichten. De langste muur bijv. in een mooie lichte kleur schilderen. Dat maakt het ook niet zo steriel. Als je wel wat kleur in huis wilt zou ik die gaan verwerken in de accesoires. En een grote spiegel vind ik ook een goeie wat Claire zegt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mrt 2017 18:08

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Bedankt voor de tips meiden.
De muren ga ik ral 9010 verven. Voorkeur was wit, maar ik kreeg net van vrienden een bijna volle bak ral9010 om mee te gaan verven. De kosten wil ik een beetje drukken, omdat ik niet heel ruim zit qua financiën.
De vloer wordt een eiken tundra laminaat van de Ikea.
Lichte meubels had ik ook al bedacht inderdaad. Gelukkig is mijn eettafel wit.

Een spiegel is een goed idee helaas ben ik daar alleen niet heel erg van. Een spiegel is voor mij iets functioneels. Ik kan er niet tegen om teveel mijn eigen kop te zien.

Lichtplan is heel slim Quizzle. Vooral omdat er richting te keuken extra licht moet komen. Ik ga daar woensdag eens goed naar kijken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 19 Mrt 2017 18:43

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Is het mogelijk om de kozijnen te verven? Dan zou ik die ook wit doen, nu worden de ramen door de kozijnen nog kleiner. Verder hele licht raambekleding, ik zou juist voor gordijnen gaan die je eigenlijk altijd helemaal open hebt hangen, veel inkijk heb je toch niet als ik eht goed zie. Met luxaflex of inbetween hou je toxh weer wat licht tegen. Als je kleur wilt, zou ik frisse kleuren of pasteltinten gebruiken. Firsse kleuren, bijvoorbeeld appeltjes groen of een geeltint. En als je een kast wilt een lage kast, zodat het naar achter toe ook geen licht weg neemt.
Een spiegel is inderdaad ook een leuk idee, als je jezelf niet wilt zien kan je hem ook hoger hangen of iets met een figuurtje erop (hoewel dat laatste niet altijd mooi is). Of juist iet ervoor zetten, mooie bloemen ofzo.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mrt 2017 20:30

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Kozijnen zijn van kunststof. Dus verven gaat niet lukken.
Ik wilde mijn paneel gordijnen ophangen, die hangen vooral naast de ramen, voor de geluidsdemping. Dus grote gordijnen gaan er niet komen, dat scheelt al.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Mrt 2017 21:17

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

RAL9010 is prima voor op de muur, net van het witte af. Ik denk dat die vloer misschien iets te donker is nog, ik zou zelf eerder voor de prärie vloer gaan. Verder is het belangrijk om het ook ruimtelijk te houden, dan lijkt je huis minder klein. Ik zou niet met hele felle kleuren gaan werken, dat komt zo op je af. Heb je misschien een plattegrond van de ruimte?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Mrt 2017 07:42

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Wanneer je nieuwe meubels koopt, kiezen voor items met een smal pootje, zodat er ruimte ontstaat tussen de grond het het meubelstuk. De salontafel bijvoorbeeld alleen een tafelblad met frame/poten, geen laden of extra plank eronder. Ook bij de bank en kasten is het mooi als deze iets hoger staat, geeft een ruimtelijk gevoel.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Mrt 2017 11:22

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Ik dacht echt dat je wilde weten hoe je een doka moest inrichten (je weet wel, een donkere kamer waar je foto's in kunt ontwikkelen). Ik dacht al: wat retro en tof! :laughcry:

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Mrt 2017 11:39

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Bedankt voor de tips meiden.
Ik ga er mee aan de slag.
scandic helaas geen duidelijke plattegrond van de ruimte. Ik ga woensdag de sleutel ophalen en beginnen te schoonmaken ( en keukenkastjes inrichten, die zooi kan ik vast opruimen). Ik zal dan proberen wat extra foto's te maken.

Gisteren een middagje Ikea gelopen. Gekeken voor een bed, deze wordt wel massief, maar met laders onder het bed voor berging van dekbed etc. Ik hoop dat ik de bank mee kan nemen die mijn ex en ik samen gekocht hebben deze is wel groot, maar wel lichtgrijs van kleur en op smalle pootjes. Hij heeft het al voorgesteld, aangezien ik ook het een in zijn huis heb betaald aan verbeteringen etc.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Mrt 2017 11:58

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Elliot schreef:Ik dacht echt dat je wilde weten hoe je een doka moest inrichten (je weet wel, een donkere kamer waar je foto's in kunt ontwikkelen). Ik dacht al: wat retro en tof! :laughcry:


Dat dacht ik ook idd!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem222

Bericht 20 Mrt 2017 12:34

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Haha, Elliot, ik dacht dat ook!

Ik zou toch echt voor wit/wit (9001) gaan en niet 9010, want mijn zus heeft 9010 op de muur en dat maakt het wel echt donkerder dan 9001. Ik snap wel dat je de kosten wil drukken maar kun je die 9010 dan niet voor de slaapkamer gebruiken oid? Dat je woonkamer iig lekker licht is?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Mrt 2017 13:44

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Harrison, 9001 is juist donkerder dan 9010 ;)
<<

Anoniem251

Bericht 20 Mrt 2017 14:20

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Scandic schreef:Harrison, 9001 is juist donkerder dan 9010 ;)


Klopt, je bedoelt waarschijnlijk 9016!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 20 Mrt 2017 14:30

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

9010 is inderdaad een mooie kleur wit en ik vind het wel licht ogen. Ik heb het zelf ook in mijn woonkamer (eigenlijk overal in huis :laughcry: ) en ik ben er wel blij mee!

Zou inderdaad alles proberen echt licht te maken en vooral ook voor een goede lichte vloer te gaan. Toch een flinke oppervlakte wat anders snel al donker wordt.

Verder zou ik het vrij rustig houden qua spullen en meubels, dat vind ik ook wat lichter ogen dan dat alles helemaal vol staat.

Fijn dat je een woning hebt kunnen vinden!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Apr 2017 12:53

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Hoe gaat het met inrichten?
2015 💙
<<

Anoniem222

Bericht 06 Apr 2017 14:17

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Oh hahaa, dan ben ik gewoon in de war. Joe, ik bemoei me er niet meer mee :P.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Apr 2017 18:06

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Ik heb een witte ( geel geworden van nicotine) bank gekregen van iemand, die staat nu voor het raam tegen de muur aan. De TV komt voor de balkon deur.
Verder heb ik een hoge kast gezien ( 2,30m ) van licht hout aan de buitenkant, wel donder van binnen. De bovenkant is met 'glazen' deurtjes en onder is het gewoon dicht. Hij is tevens niet heel breed ( 90 cm) Dus eigenlijk ideaal als splitsing tussen zit gedeelde en eet gedeelte.

De vloer is een zilver eiken kleur geworden. Hierdoor is het een allemaal nog wel vrij licht.
Maandag heb ik een tentamen en dan ga ik mijn bed in elkaar zetten. Ik zal tot wel foto's plaatsten als ik ook al mijn spullen heb opgehaald bij mijn ex. Eerst mijn tentamens daar zit mijn prioriteit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 06 Apr 2017 18:30

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Gatsie, komt er een mooi kleed over die bank dan?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Apr 2017 18:36

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Afbeelding
Deze kast heb ik gezien. :love:

Afbeelding

De bank is van leer, dus ik heb hem gisteren goed schoongemaakt.
Een voordeel is wel dat de persoon van wie de bank was al een jaar geleden is overleden. Het afgelopen jaar heeft de kamer in een ruimte gestaan waarin niet meer is gerookt. De geur zit er dus niet meer in.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 06 Apr 2017 18:46

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Ohhh gelukkig haha. Mooie kast!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Apr 2017 18:56

Re: Hoe een donkere kamer inrichten?

Mooie kast, fijn dat de rookgeur eruit is in ieder geval. Dat vind ik wel zo vies.
2015 💙
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron