Pagina 1 van 1

Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2017 01:02
door munk
Bijna 5 jaar geleden hebben wij een keuken gekocht. En we zijn er heel tevreden mee. Ze hadden hele nieuwe indeling gemaakt, waarbij de keuken beter tot zijn recht zou komen. Ze hadden allen niet rekening ermee gehouden, dan het plaatsen van de oven boven de koelkast toch niet zo'n slim is. De keukendeurtje van de koelkast, begon langzaam te buigen en open te staan door de grote tempratuur verschillen. Nu hebben we dit laatst aangekaard bij de keukenboer, en aangezien we binnen de garantietermijn vallen krijgen we geheel kosteloos een nieuw keukendeur geleverd. Alleen vandaag kwam de aap uit de mouw. Of we even naar de winkel wilde komen. Want ze waren er achter gekomen dat ons model niet meer leverbaar is. Of we even een nieuw model uit willen komen zoeken voor de koelkastdeur. Dat beteklend dus dat ik zometeen in mijn keuken één heel andere front/keukendeurkastje heb zitten tussen de andere keukendeurtjes! Wie weet wat mijn rechten zijn. Ik meld hem binnen het garantietermijn aan, maar moet ik dit ook accepteren en kan ik eisen dat dan alle fronten worden vervangen zodat we weer een zelfde uitstraling krijgen? Heeft iemand het hier eerder meegemaakt?

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2017 01:37
door Pure*
Ik heb het niet meegemaakt betreft een keuken, maar weet dat het wel bij onze bank zo is (bank met verschillende losse elementen) dat we een hele nieuwe bank krijgen ipv alleen een element mocht daar iets mee zijn omdat je anders kleur verschil hebt. Mij lijkt dat dit in jullie geval ook zeker zo opgaat. Zou toch te gek zijn anders!

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2017 01:56
door Anoniem221
Ik heb het nooit meegemaakt, maar het klinkt niet goed. Mijn oven zit ook boven mijn koelkast en mijn deurtje is niet kromgetrokken. Technisch gezien moet het mogelijk zijn om een oven boven een koelkast te plaatsen. Ik heb eerder het idee dat er een defect zit in de oven, dan dat het een slecht idee is om een oven boven de koelkast te plaatsen.

Qua vraag: Ik snap dat je ervan baalt dat hetzelfde deurtje niet meer te bestellen is en dat je nu wordt 'afgescheept' met een deurtje dat eigenlijk niet bij de keuken past. Maar het oude model is niet meer leverbaar en ik denk dat je het ermee moet doen.

Maar nogmaals, laat de oven even nakijken. Want hier verbuigt de deur van de koelkast echt niet door gebruik van de oven.

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2017 03:42
door GeKKiE
Bij mijn ouders zit de oven al 25 jaar boven de koelkast en is alles nog prima recht! (Duitse keuken)
Dus heel raar....

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2017 10:28
door Prosecco
Ik zou er niet mee akkoord gaan om 1 ander frontje er in te zetten en zou dat aangeven. Dan zou ik hun met een oplossing laten komen.
Zij zullen dit in eerste instantie proberen omdat het voor hun de makkelijkste en goedkoopste oplossing is, maar ik denk dat ze stiekem ook al wel weten dat maar weinig klanten hier mee akkoord zullen gaan.

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2017 10:34
door Scandic
Ik zou er niet mee akkoord gaan, maar wat precies je rechten zijn weet ik niet. Bij mij zit trouwens ook mijn oven boven de koelkast, is niks te zien aan de deur. Dit is een opstelling die je heel vaak ziet, ik ben bang dat het dus een probleem is in de kwaliteit van de fronten.

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2017 10:59
door Ooh La La!
Ik wet niet wat je rechten zijn. Maar ik vind het heel raar dat een keukenboer je oven boven je koelkast laat plaatsen. Iemand die dagelijks keukens verkoopt zou echt moeten weten dat dit geen slimme opstelling is. Zo verbruit je koelkast ook aanzienlijk meer stroom...

Ik denk ook dat als je nu een nieuwe deur op je koelkast laat zetten dat je binnen nu en 5 jaar weer terug kunt want dit probleem blijf je houden.

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2017 11:39
door Anoniem258
Onze combi zit er ook al ruim 10 jaar boven zonder problemen. Bij combi ovens is dat een hele normale opstelling. Zou ook bijna zeggen dat de kwaliteit van de frontjes niet ok is.

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2017 11:42
door anoniem213
Wat vervelend zeg! Je hebt destijds een contract getekend denk ik? Staat daar niet in hoe het werkt en wat er allemaal onder garantie valt qua oplossingen ook.

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2017 12:58
door Amandine
In onze vorige woning en ook in onze huidige woning zit de combi oven boven de koelkast en nog nooit ergens problemen mee gehad. Dat er meer verbruik is, is volgens mij niet juist.

Volgens mij heb je recht op een vervangend product en indien dat niet meer leverbaar is, je geld (naar rato) terug. Maar daar ben je in dit geval niet echt mee geholpen. Dus dan geldt dat als precies hetzelfde product niet lukt, dan heb je recht op een vergelijkbaar product.