Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pompoens verbouwtopic (Update 11-02 pagina 10)

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2016 14:18

Pompoens verbouwtopic (Update 11-02 pagina 10)

Over 10 dagen krijgen wij dan eindelijk de sleutel van ons nieuwe huis. Zo spannend! Zo leuk!
We gaan er voorlopig nog niet wonen want we gaan het eerst heel grondig (laten) verbouwen. Het lijkt mij wel leuk om het hier een beetje bij te houden en te laten zien, ik denk dat het heel erg mooi gaat worden.

Dit is het huis vanaf de overkant, de linker helft wordt onze helft:
Afbeelding

Het huis is in 1954 gebouwd en deze mevrouw is er zo'n 30 jaar geleden in komen wonen. Er zijn wel wat dingen aan gedaan, maar er is van binnen veel achterstallig onderhoud. Ook zijn veel dingen op een onhandige manier opgelost. Het huis heeft 4 verdiepingen en komt na verbouwing ongeveer uit op 220 m2 woonoppervlakte.

We hebben overal plattegronden van gemaakt, origineel en zoals het verbouwd moet worden. Het is een megaklus dus de aannemer is flink aan het rekenen.

Om een idee te geven van de omvang hier de plattegronden van het souterrain en de begane grond (bel-etage).

Souterrain zoals het nu is:
Afbeelding

Souterrain zoals we het willen maken:
Afbeelding

Bel-etage zoals het nu ongeveer is (in de keuken missen nog twee deuren, een naar buiten en een naar de woonkamer):
Afbeelding

Bel-etage zoals we het willen maken:
Afbeelding

Heel kort gezegd is dit wat we willen gaan doen maar het kan goed dat er nog dingen veranderen of afvallen omdat het budgettechnisch dan beter past.

Overal zachtboarsplafonds vervangen, vloeren opnieuw bedekken, electra vervangen

Souterrain: Cv weghalen en naar zolder verplaatsen, twee muren doorbreken, twee extra ramen aanbrengen in de buitengevel. Verder keukenblokje plaatsen, wc vervangen. De grote ruimte die ontstaat wordt mijn atelier, daarnaast zit een ruimte voorraadkast van 6,5 m2.

Begane grond/bel-etage:
Keuken doorbreken, wc-deur verplaatsen, muur verplaatsen, nieuwe keuken plaatsen, schuifpui plaatsen in de woonkamer. Schouw afbreken en haard vervangen door houtkachel/pelletkachel oid.
Verder willen we heel graag een serre/tuinkamer aanbouwen maar dat is misschien iets voor de langere termijn want dat is een flinke kostenpost en er zijn andere dingen die harder nodig zijn.

Eerste verdieping: Trap verplaatsen, badkamer 1 wordt walk-in, badkamer 2 wordt deels wc deels hal. Badkamer komt in slaapkamer 3.

Zolder: cv-installatie installeren, dakkapel voor verhogen en verbreden, dakkapel achter verhogen en verbreden. Wc verplaatsen (boven de andere wc's), twee kinderkamers creëren (beiden 12 m2) en een extra kamertje.

Tuin: in de tuin willen we een hek plaatsen zodat de achtertuin is afgesloten, we willen een extra parkeerplek maken zodat beide auto's op het terrein kunnen staan en een oplaadpunt voor de ene auto (volledig elektrisch). Een overdekte plek voor de fietsen en iets met de schuur. In de toekomst gaan we de tuin nog verder aanpakken en wat bomen weghalen en speelgelegenheid en zitgelegenheid en misschien een buitenkeukentje creëren. De schuur wordt voorlopig gewoon opslag voor spullen, misschien in de toekomst deels buitenkeuken.

Lang verhaal, maar het is slechts een samenvatting :smile: .
Laatst gewijzigd door Pompoen op 11 Feb 2017 17:40, in totaal 17 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Feb 2016 14:29

Re: Pompoens verbouwtopic

Hele verbouwing, wanneer willen jullie er komen wonen? Wel fijn dat alles is uitbesteed
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 19 Feb 2016 14:33

Re: Pompoens verbouwtopic

Zo, grootse plannen Pompoen, leuk! Wat een prachtig huis trouwens, en mooi zo bij het water. Succes met verbouwen!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 19 Feb 2016 14:48

Re: Pompoens verbouwtopic

Leuk pompoen! Ben benieuwd, succes met alles.
<<

Anoniem173

Bericht 19 Feb 2016 14:49

Re: Pompoens verbouwtopic

Wat leuk weer een verbouwingstopic. Jullie hebben een prachtig huis gekocht!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2016 17:23

Re: Pompoens verbouwtopic

sarah1985 schreef:Hele verbouwing, wanneer willen jullie er komen wonen? Wel fijn dat alles is uitbesteed


Wanneer het af is! Hopelijk juni of juli, gelukkig kunnen we inderdaad zo veel uitbesteden want anders had ik dit sowieso nooit gedaan. We willen pas verhuizen als het huis echt klaar is want we willen niet met twee kleine kinderen midden in een verbouwing zitten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Feb 2016 17:39

Re: Pompoens verbouwtopic

Wat leuk, ziet er uit als een mooi huis! Heb je meer foto's? Klinkt alsof er veel moet gebeuren inderdaad, vooral als er iemand zo lang in heeft gewoond. Was het nou niet ook een lastig persoon? Meen me er iets van te herinneren.

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Let's discover the world together.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 19 Feb 2016 17:47

Re: Pompoens verbouwtopic

Ziet eruit als een heerlijke plek om te wonen, mooie woning. En leuk dat jullie het gaan/laten verbouwen om er helemaal jullie eigen woning van te maken. Succes de komende tijd.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Feb 2016 18:22

Re: Pompoens verbouwtopic

wouw heerlijk die ruimte, wat ik me alleen afvraag he, maken jullie bij het souterain de deur gewoon niet meer werkbaar of word dat echt muur. Als het echt muur word en de deur van het voorraadhokje verplaatst word waarom hou je dan zo'n nisje? lijkt me zo onpraktisch
2015 💙
<<

Anoniem151

Bericht 19 Feb 2016 20:57

Re: Pompoens verbouwtopic

Wat leuk! Ik ben heel benieuwd naar (meer) foto's!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Feb 2016 21:05

Re: Pompoens verbouwtopic

Grootse plannen! Klinkt allemaal goed. Zo heerlijk om een huis compleet naar je smaak te verbouwen. Heel veel succes alvast!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem186

Bericht 19 Feb 2016 21:19

Re: Pompoens verbouwtopic

Ik ben zó benieuwd hoe het gaat worden!!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Feb 2016 09:20

Re: Pompoens verbouwtopic

Minx, ik begrijp geloof ik niet goed wat je bedoeld, heb je t misschien over de begane grond? Daar zit inderdaad een vreemd stukje, dat komt omdat er een draagmuur zit waar een stukje van moet blijven staan om een balk te kunnen plaatsen. We weten ook nog niet zeker of dat de juiste oplossing is voor de keuken dus dat moet de aannemer maar goed bekijken straks.

Marin en Bleu phone, ik zal straks nog even wat foto's proberen op te zoeken maar de makelaarsfoto's zijn erbarmelijk slecht van kwaliteit en geven niet echt een goed beeld daardoor.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Feb 2016 11:05

Re: Pompoens verbouwtopic

Dat zelfde stukje alleen dan in het souterrain ;) zie nu idd op je tekening dat het op de begane grond ook een beetje apart is maar als het daar om een draagmuur gaat dan snap ik het :). Ben echt wel benieuwd naar jullie huis als ik deze tekeningen al zie. Super zeg.
2015 💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Feb 2016 11:21

Re: Pompoens verbouwtopic

Ja die muur met die knik er in hebben we op 3 verdiepingen en is inderdaad een draagmuur. Die staat er dus al zo en kan ook nier zo maar veranderd worden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Feb 2016 11:48

Re: Pompoens verbouwtopic

Ok, hier nog wat extra foto's van de makelaar, ik zal zelf na de 29e als we de sleutel hebben ook wel foto's maken.

Buitenkant

Hier de straat, je kijkt tegen de zijkant van het huis aan:
Afbeelding

De tuin:
Afbeelding

Afbeelding

De voorkant/zijkant:
Afbeelding

Uitzicht vanaf het balkon in de ouderslaapkamer:
Afbeelding

Begane grond

De keuken, heeft drie deuren, 1 naar de gang, 1 naar de woonkamer en 1 naar buiten, die naar buiten en naar de gang willen we dicht maken en de muur die grenst aan de woonkamer uitbreken.
Afbeelding

Woonkamer van voor naar achter:
Afbeelding

Woonkamer richting voorzijde:
Afbeelding

Zijstukje van de woonkamer, dit wordt kinderspeelruimte:
Afbeelding

Hal bij de bovenste voordeur (er is ook een voordeur naar het souterrain):
Afbeelding

1e verdieping

Dit wordt de walk-in:
Afbeelding

Dit wordt de badkamer:
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Feb 2016 11:52

Re: Pompoens verbouwtopic

Marin schreef:Wat leuk, ziet er uit als een mooi huis! Heb je meer foto's? Klinkt alsof er veel moet gebeuren inderdaad, vooral als er iemand zo lang in heeft gewoond. Was het nou niet ook een lastig persoon? Meen me er iets van te herinneren.

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!


Ja ze deed enorm ingewikkeld, we zouden ook op 15 februari de sleutel krijgen maar in de koopakte was een foutje gemaakt en stond 29 en dat weigerde ze toen alsnog aan te passen. En ze wil ook echt de vreemdste dingen meenemen, van de badkuip (die zachtgeel is en we sowieso niet willen houden) tot het voetje van de wasmolen tot de schakelaar van weet ik veel wat. Het was ook heel erg moeilijk om de koop rond te krijgen en ook lastig om van te voren te kunnen komen kijken in het huis. Ze wil verder ook planten meenemen uit de tuin, maar omdat ze nog geen nieuw huis heeft wil ze daarvoor later terug komen. Op zich prima, wij willen de tuin toch pas later gaan doen, maar er gaat natuurlijk wel gewerkt worden daar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Feb 2016 12:22

Re: Pompoens verbouwtopic

Pff wat een gedoe! Maar het huis an sich ziet er heel mooi uit, natuurlijk nu heel verouderd. Die hal met die trap is tof!
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Feb 2016 16:23

Re: Pompoens verbouwtopic

Gave trap! En mooi huis. Ben benieuwd naar het eindresultaat, want jullie hebben ook de wildste plannen. Wel fijn dat dat word uitbesteed.
<<

Anoniem151

Bericht 20 Feb 2016 17:39

Re: Pompoens verbouwtopic

Wat een gaaf groot huis en fijne tuin!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 20 Feb 2016 19:39

Re: Pompoens verbouwtopic

Wauw, mooi huis en grote tuin, lekker groen!

De oude elementen, zoals de raampjes, de deuren e.d. zijn erg leuk.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Feb 2016 23:50

Re: Pompoens verbouwtopic

Het huis heeft een prachtige, wat statige uitstraling. Met jullie plannen om te verbouwen, wordt het vast een mooie combinatie van klassieke elementen in een modern huis!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem171

Bericht 21 Feb 2016 08:07

Re: Pompoens verbouwtopic

WoW wat een gaaf huis, heeft echt heel veel potentie om heel mooi te worden. In welke regio staat het huis?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Feb 2016 11:35

Re: Pompoens verbouwtopic

't huis staat in D.ordrecht Nana.

Wij zijn tot nu toe ook nog steeds heel blij met dit huis. Het ligt in een fijne wijk (namelijk om de hoek waar we nu wonen) maar is wel een flink stuk groter dan waar we nu wonen. En het souterrain biedt mij de mogelijkheid om een atelier te maken mét eigen opgang waardoor ik er eventueel ook kleine workshops of cursussen zou kunnen geven. Is nu nog niet aan de orde, maar het is heerlijk om die mogelijkheid te hebben.
<<

Anoniem168

Bericht 21 Feb 2016 12:03

Re: Pompoens verbouwtopic

Oooow wat een verschrikkelijk gaaf huis zeg!!!
Heel veel klusplezier en succes, ben erg benieuwd hoe het gaat worden!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers