Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2016 17:07

Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

We hebben eindelijk ons nieuwe tvmeubel! Althans, hij is kapot aan de achterkant dus hij gaat nog terug. Vandaar dat de tvkastjes enzo er nog bovenop staan, dus don't pay attention to that.
Maarre.. Nu we dit zien, zijn we het er nog meer over eens: Er moet iets van een vloerkleed daar in de zithoek en het liefst iets met kleur! Het wordt een prachtige, maar wel grijze bedoeling daar in die zithoek intussen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Maar wat? Wat voor print en wat voor kleur? Die standaard patchwork kleden vind ik niet zo heel leuk, hoewel wel lekker simpel en makkelijk in één kleur te bestellen, of in meerdere juist. Ik neig naar wat blauwtinten want de muur is ook ijsblauw, of misschien toch iets heel anders? Kleuren in onze woonkamer: Ijsblauw, taupe, wit, grijs, hout (= geen kleur, I know, maar kijk naar boekenkast en tv meubel), zwart en staal (= ook geen kleur, I know). Oh en het is een marmeren vloer, prachtig, maar dus erg koud en kil af en toe, en qua geluidsdemping zou een kleed ook niet misstaan.

Dit soort patchwork vind ik dus beetje saai maar misschien wel altijd goed:

Afbeelding


Een kleine zoektocht op internet laat mij deze zien, dit vind ik wel leuk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar wat is nog meer leuk? Wat voor kleur zouden jullie aanraden in deze zithoek? Ik heb zo geen idee of zoiets daar zal staan! Hebben jullie voorbeelden? Plaatjes? Ideetjes? Het moet wel een relatief groot kleed zijn natuurlijk. Toch?
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Mei 2016 17:23

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Toen ik de foto's zag had ik je voorbeelden nog niet gezien, maar het eerste vloerkleed had ik meteen in mijn hoofd. Vind ok erg mooi, maar misschien is het wel een beetje een modedingetje.
<<

Patsy

Bericht 27 Mei 2016 17:29

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Met betrekking tot vloerkleed heb je niks aan mij, maar wat een geweldige stoelen!
<<

Anoniem253

Bericht 27 Mei 2016 17:33

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Ik zeg de 1e foto of 3e van onder, alhoewel die misschien iets te druk is?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2016 17:34

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

SoGood schreef:Toen ik de foto's zag had ik je voorbeelden nog niet gezien, maar het eerste vloerkleed had ik meteen in mijn hoofd. Vind ok erg mooi, maar misschien is het wel een beetje een modedingetje.


Bedoel je die eerste patchwork of die eerste van de collectie die ik wel leuk vind?

Katrien, ja zijn nog van de opa van m'n man geweest! Ze zitten ook heerlijk, die gaan we lekker houden voorlopig!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 27 Mei 2016 17:44

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Wat vind je van een dure goeie Pers? Jullie woonkamer is te koel en mannelijk naar mijn smaak, ik vind het geen warme uitstraling hebben. Een perzisch tapijt zou 't voor mij veel warmer en knusser maken.

Juist ook omdat de rest weinig kleur heeft, kun je prima uitpakken met een kleurrijk tapijt hoor, leuk juist! Ik vind de onderste en de tweede heel tof.
Laatst gewijzigd door Geel op 27 Mei 2016 17:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Mei 2016 17:44

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

De allereerste ja! En die stoelen moet je gewoon houden, die passen goed bij jullie interieur!
<<

Geel

Bericht 27 Mei 2016 17:45

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

SoGood schreef:De allereerste ja! En die stoelen moet je gewoon houden, die passen goed bij jullie interieur!
Ja, eens, prachtige kleur bruin.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2016 17:56

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Dank je Geel! Een pers is geloof ik niet helemaal mijn smaak maar er zit hier wel een winkel met opheffingsuitverkoop in Perzen. Dus misschien toch eens gaan kijken ter inspiratie.

Vind het best moeilijk om voor te stellen hoe het er uit zou zien. En ik vind een beetje tijdloos ook wel mooi inderdaad. De zithoek is wel heel clean nu ja, neigt naar mannelijk inderdaad. De rest van de woonkamer is wel vrouwelijker hoor, met mijn boekenkast :heart: maar inderdaad, it needs a pop of color! Maar dan het liefst wel op de juiste manier.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Mei 2016 18:03

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Ik vind de tweede en de onderste heel leuk. Blauw zou ik denk ik niet doen, dat zijn weer koele kleuren.

Deze vind ik ook wel mooi:
Afbeelding

Helemaal links de tweede rij van onder. die van 799 euro/ st. Ak weet ik niet of je niet zo van rood bent, ik vind hem zelf wel heel mooi, maar misschien ben je er wel te snel op uitgekeken.

Of zo een:
Afbeelding

Louis de Poortere heeft ook mooie kleden (niet de patchwork maar de vintage kleden of de mad men collectie zag ik net voor het eerst).

Deze is ook echt tof:
Afbeelding

Bolletjes kleden vind ik ook heel mooi:
Afbeelding

Ik merk dat ik zelf ook wel bij het groen/blauw/grijs uit kom. Ik vind de twee kleurrijke kleden die jij plaatste (de tweede en de laatste) ook echt heel leuk! Misschien passen die nog wel het beste vind ik.
<<

Anoniem170

Bericht 27 Mei 2016 18:15

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

House doctor heeft mooie kleden vind ik. Misschien uit deze kleden iets naar jullie smaak?

https://www.vtwonen.nl/zoeken/?q=House% ... Vloerkleed
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Mei 2016 18:35

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Ik zou naar een speciaalzaak gaan. Met vloerkleden/perzen of gewoon een tapijtspeciaalzaak. Die laatste kunnen vaak ook kleden op maat maken. Ik denk dat jullie voor de samenhang van de kamer iets groots en warms nodig hebben. En in zulke lokale zaken krijg je dan soms heel goed advies vooral als je fotos meeneemt
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2016 18:55

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Lot schreef:
Bolletjes kleden vind ik ook heel mooi:
Afbeelding

Ik merk dat ik zelf ook wel bij het groen/blauw/grijs uit kom. Ik vind de twee kleurrijke kleden die jij plaatste (de tweede en de laatste) ook echt heel leuk! Misschien passen die nog wel het beste vind ik.


Deze vind ik ook heel leuk Lot!

Ik heb 'm hier op deze webshop gevonden:

http://www.femkeidoshop.nl/perletta-car ... inten.html

Leuk!
Let's discover the world together.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 27 Mei 2016 20:05

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Dat bolletjeskleed vind ik ook super.
Ik mis eigenlijk ook nog iets boven de tv aan de muur. Het is nu zo'n groot wit geheel. Maar misschien vinden jullie dit niet storend.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2016 20:29

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Er komt op een gegeven moment nog wel een nieuwe (grotere) tv, en de tv gaat waarschijnlijk nog op een kleine verhoging.

Maar ik wil niets boven de tv hangen of iets dergelijks, geen kunst ofzo, dat vind ik niet mooi, zo'n vlak boven een vlak. Er naast denk ik ook niet. Daar komt nog een grote vaas die nu even aan de andere kant van de woonkamer staat. En bewust geen hangkastjes ivm ophangen aan de muur. Lekker een lang laag meubel gekozen juist.

Rapa Nui, dat is ook wel een goede ja, gewoon langs gaan en kijken en voelen. Ik vind het wel echt moeilijk voor te stellen hoe iets staat!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 28 Mei 2016 14:02

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Ik zou inderdaad een grote vaas met bloemen op het meubel zetten en en ik vind zelf rozenkelims heel tof. Juist in zo'n stoer, mannelijk interieur. Wacht ik zoek even een inspiratieplaatje.
<<

Anoniem222

Bericht 28 Mei 2016 14:09

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rozenkelim.nl is een toffe site. Hebben ook een facebook en instagram ter inspiratie. Als je zoekt op pinterest op kelim rug krijg je ook van alles.
<<

Anoniem281

Bericht 28 Mei 2016 14:20

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Als je iets redelijks onbekend en anders wilt, kun je ook kijken op de Bazaar. In Hal 30 zit een winkel met allerlei tapijten. Quote van de standhouder "We hebben naast diverse materialen, ook diverse stijlen. Moderne tapijten van spijkerbroeklabels en naar de laatste trends. Klassieke tapijten als Perzische tapijten, oude Kelims tapijten en Marokkaanse Berber tapijten."
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Mei 2016 14:39

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Harrison schreef:Ik zou inderdaad een grote vaas met bloemen op het meubel zetten en en ik vind zelf rozenkelims heel tof. Juist in zo'n stoer, mannelijk interieur. Wacht ik zoek even een inspiratieplaatje.


Helemaal dit. Rozenkelims zijn heel tof!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mei 2016 16:12

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Wat grappig, ik wist helemaal niet dat dat zo heette (wereldvreemd). Ik vind die onderste twee van de plaatjes wel mooi. Misschien dat iets van een (matte) rood tint het toch wel goed doet, ook bij die oude stoelen. En m'n man had vanochtend een beetje lichtblauwe gezien die erg op het onderste plaatje leek. Misschien toch maar eens zoiets overwegen. Het is wel een stuk tijdlozer ondanks dat het hip is ;)
Misschien zie ik dat toch wel meer zitten dan een één of ander hip geometrisch design wat nu heel hip is maar waar je sneller op uitgekeken bent.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem286

Bericht 28 Mei 2016 17:21

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Ik zou voor een geel evt okergeel kleed gaan. Past naar mijn idee mooi bij de andere kleuren en bij de mooie bruine stoeken en maakt het lekker levendig. Ik zou niet voor iets met een rozenprint ofzo gaan, dan eerder een geometrisch iets of een kleed met kleurverloop
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Jun 2016 12:48

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Wij hebben laatst een pers met blauwtinten gekocht. Ding is meer dan 100 jaar oud. Vinden wij echt te gek staan.
Misschien ook nog een idee?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2016 12:50

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Cool, klinkt wel tof Sam! Heb je een foto?
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Jun 2016 12:51

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Instagram... Zal je even taggen haha
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2016 12:59

Re: Wat voor vloerkleed in deze zithoek?

Ik dacht eigenlijk gelijk aan een koeienhuid kleed oid.... Vind dat zo bij jullie passen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers