Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisvrouw/thuisblijfmoeder

<<

Anoniem197

Bericht 19 Dec 2016 08:29

Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ik weet niet zo goed in welke pijler ik dit moet plaatsen.

Zijn er hier meer huisvrouwen/thuisblijfmoeders? Mij leek het wel leuk om hierover te praten en misschien doen we nog leuke ideeën op?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Dec 2016 08:44

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ik ben nu iets meer dan anderhalf jaar thuis. Bewuste keuze aangezien ik vond dat mijn kinderen erg lange dagen van huis waren, ik een baan had waarvoor ik 32 uur op de werkvloer aanwezig moest zijn en ook nog thuis moest werken. Dit bevalt echt super goed.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Dec 2016 08:45

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Call me in a month or so :)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Dec 2016 09:06

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Marin schreef:Call me in a month or so :)

Ik hoop dat de baby er dan nog niet is :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Dec 2016 09:11

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

haha nee ik ook niet, maar de helft van de topictitel klopt dan wel, toch? Hoewel ik mezelf niet echt zo zie denk ik, althans, 's werelds slechtste huisvrouw dan waarschijnlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem253

Bericht 19 Dec 2016 09:21

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Het lijkt mij ook fijn thuis te zijn maar wordt je wereldje niet heel klein?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Dec 2016 09:26

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Haha doe maar niet zo vroeg hoor Marin.

Nee ik vind het meevallen Champagne. Ik heb wel altijd dingen met de meiden ondernomen. Zo ging ik met T. naar muziek op schoot, toddler sense en babymassage. Nu met N. naar gym. Als N. naar school gaat ga ik weer dingen ondernemen met E.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn vriendinnen met kinderen ook niet werken en vriendinnen die werken doen dat onregelmatig waardoor we vaak door de weeks afspreken. Nu met school van de oudste leer ik nog meer mensen kennen, erg leuk!
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem253

Bericht 19 Dec 2016 09:32

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ja je leert ook weer nieuwe mensen kennen inderdaad. Ik denk alleen dat het met baby anders is? T zit natuurlijk al op school en heeft wat meer afspraakjes waardoor je ook weer dingen moet regelen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Dec 2016 09:34

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ik denk dat het de eerste jaren best pittig kan zijn qua klein wereldje. Daar ben ik zelf eigenlijk ook wel beetje bang voor. Anderzijds denk ik dat ik altijd wel genoeg dingen te doen heb en mezelf bezighoud met nevenactiviteiten, maar dat is met name meer voor de basisschoolperiode. Dus ja, ik denk inderdaad dat de eerste paar jaar je wereldje best klein kán worden.

Anderzijds merk ik nu al hoeveel rust ik in m'n hoofd heb. Ik hoef me niet druk te maken over opvangschema's en al dat soort dingen. Dat geeft me nu iig heel veel rust. De praktijk zal leren hoe het in het echt is straks natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Dec 2016 09:35

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ja dat scheelt wel hoor. Ze gaat na school naar gym en binnenkort ook zwemles. En vaak bij vriendinnetjes spelen of ze komen hier.

E. is de eerste van de 3 waarbij ik volledig thuis ben en dat vind ik wel superfijn. Ik kan alles van haar mee maken en hoef haar niet zo klein al naar opvang te brengen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Dec 2016 09:37

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ga je thuisblijven Marin? Herinner me nog vaag ergens een berichtje over wel of niet thuis blijven.

In de eerste jaren zijn er wel leuke dingen te ondernemen met baby waarbij je andere moeders kunt leren kennen of in ieder geval op een andere manier tijd kunt doorbrengen met je kindje.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Dec 2016 09:41

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ja hoogstwaarschijnlijk wel. Neem de definitieve beslissing pas na de bevalling. Blijf wel m'n fotografie bedrijf houden, dus volledig thuisblijfmoeder zal ik niet worden want ik vind het denk ik ook wel heel fijn om iets voor mezelf er bij te blijven doen. Maar dat kan ik wel veel makkelijker zelf indelen dan een baan in loondienst. En ik geef mezelf daarin een lekker lang verlof dus hopelijk als alles goed gaat geen gekolf op werk enzo. Al die dingen geven me nu veel rust, dus hopelijk straks ook. Al zal het ongetwijfeld sowieso een pittige periode zijn hoor, dat onderschat ik niet, maar wel fijn dat er dus ook dingen zijn waar ik me niet druk over hoef te maken, dat helpt mij enorm merk ik.

Ik hoop inderdaad ook iets van babyzwemmen ofzo te kunnen gaan doen waarbij je wat mensen leert kennen.
Let's discover the world together.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Dec 2016 09:59

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Fijn hoor Marin dat je in ieder geval thuis kunt blijven als je dat wil. Je fotografie is beter te plannen ja dat is wel handig met een kindje. En niet meer onregelmatig werken ;-) ook lekker.

Ja zoveel leuke dingen te doen met een baby. Hier waren een hoop activiteiten in de buurt dus dat ben ik toen gaan doen. Was erg leuk.

Ik ben nu natuurlijk met 3 kinderen thuis dus vervelen doe ik me nooit. Ik zorg voor de meiden, het huishouden, heb alle tijd om recepten uit te proberen en lekker te bakken (erg leuk om te doen).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 19 Dec 2016 10:36

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ik ben nu inmiddels alweer 5,5 jaar thuisblijfmoeder. Sinds vorig jaar werk ik één keer per twee weken een middag in de Wereldwinkel als vrijwilliger. Mijn vriend werkt fulltime.

De voordelen vind ik dat je ze niet klein al naar opvang moet brengen, sowieso geen gedoe met opvang regelen en niet veel hoeven te missen in die eerste jaren. Ook vind ik het fijn dat ik kan helpen op school en de peuterspeelzaal. Qua nadeel inderdaad dat je wereldje klein wordt. Al ligt dat ook wel aan je sociale kring en hoe makkelijk je contact maakt met anderen. En sinds de jongste overdag niet meer slaapt mis ik ook wel eens een momentje voor mezelf. Maar gelukkig past mijn moeder standaard 1 dag in de week op. De ene week moet ik dan 's middags werken maar de andere week heb ik dan echt een dag voor mezelf, heerlijk!

Na zoveel jaren thuis te zijn geweest merk ik wel dat ik er weer meer aan toe ben iets meer voor mezelf te doen. Daarom ben ik ook met het vrijwilligerswerk begonnen en sinds februari dans ik één avond per week.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Dec 2016 10:42

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Leuk Novalee dat je vrijwilligerswerk bent gaan doen. Ik denk dat ik dat ga doen als E. naar de psz gaat. Dat is hier 2 ochtenden. Kan ik 1 ochtend per week vrijwilligerswerk doen en de andere voor mezelf houden.

Het enige wat ik trouwens wel mis is het niets meer bijleren. Ik deed voor mijn werk veel bijscholingen en nu niets meer. Misschien ga ik wel een leuke thuisstudie/cursus doen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Dec 2016 10:49

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Hoi, ik ben sinds de geboorte van de jongste thuisblijf moeder, nu dus 10 maanden. Ik merk zelf dat ik heel erg zoekende ben naar dit een plek te geven, moet mij nog echt in die rol gaan vinden.
Het lijkt mij fijn om hier mee te praten.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 19 Dec 2016 10:52

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ik ben inmiddels 7 jaar thuis, al heb ik de eerste twee jaar nog wel geprobeerd om de theoretische vakken van mijn studie te doen en alleen voor de tentamens naar de universiteit te gaan maar dat was met de horrornachten en avonden absoluut niet te doen, zodra ik met mijn neus in een boek zat viel ik in slaap, gewoon met mn hoofd op tafel. Dat dat niet is gelukt vind ik wel heel erg jammer.

Inmiddels ben ik wel in strijd met mezelf of ik 6-10 uurtjes per week wil gaan werken zodat ik cadeautjes voor mijn vriendinnen, familie en man gewoon zelf kan betalen van mijn eigen geld ipv ons geld of dat ik nog wacht tot Amani ook naar school gaat en dan wat eigen geld verdien door 3x per week een uurtje overblijfmoeder te zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Dec 2016 11:17

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Leuk dat je iets van vrijwilligerswerk bent gaan doen Novalee. Dat zou ik op den duur ook wel graag willen.

Merken jullie dat je echt de hele dag met je kindjes in de weer bent? En hoe ervaar je dat? Als fijn of ook als vermoeiend?
Let's discover the world together.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Dec 2016 11:27

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Inmiddels heb ik er goed mijn weg in gevonden. Maar vaak vind ik het vermoeiender dan toen ik nog werkte (afdelingshoofd/verpleegkundige). Ben soms ook echt blij als het bedtijd is.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem197

Bericht 19 Dec 2016 12:43

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Leuk dat er zoveel zijn. In mijn omgeving ben ik de enigste. Ik heb ook geen auto ter beschikking en vriendinnen wonen een half uur van mij vandaan. Zie ze dus niet vaak.
Ik vind het heerlijk maar idd wel vermoeiend. Zoon slaapt niet meer tussen de middag en dochter houdt ons's nachts nog wakker. Dus weinig echt rusten. Maar het is een fase. Nu lig ik bv ook op de bank met 3fm op en zoon speelt wat.
Ik ben wel veel met de kids bezig maar dat komt omdat dochter een huilbaby is. Ik ga dus veel wandelen want dan is ze stil.
Hier zijn weinig activiteiten met kinderen behalve babyzwemmen maar dan krijg ik jeuk dus dat ga ik niet doen.
Tijdens het wandelen maken oudere mensen wel vaak een praatje. En ik ga iedere week een middag naar mijn (schoon)ouders koffie drinken. Dus dan ben ik ook 2 middagen zoet.
Maar ik vind het echt heerlijk! Geen geregel, ik mis niets van de kinderen en mijn hobby kan ik goed uitvoeren (koken en bakken).
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2366

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 19 Dec 2016 13:17

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ik ben ook thuis en een slechte huisvrouw ;)
Mijn man werkt in het buitenland en is de helft van het jaar weg, dus ik vind dit heel fijn. Anders moet J altijd naar de opvang als man weg is en ik moet werken.
Ik vind het af en toe flink vermoeiend, vooral omdat ik er steeds een week of 5 achter elkaar 24/7 alleen voor sta. Maar daartegenover staat dat mijn man daarna ook weer 5 weken (min of meer) 24/7 thuis is.
Ik ging bijvoorbeeld wel naar een baby café hier en de bibliotheek organiseert ook maandelijks een ochtend voor kleine kindjes. Zo kan J ook lekker met andere kindjes spelen, want die hebben we verder niet in de buurt (familie en vrienden met kindjes wonen verder weg)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Dec 2016 13:35

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Klinkt als een lastige situatie maar wel eentje waar jullie de beste manier voor hebben gevonden, Blue Phone. Doet me denken aan een bevriend stel van ons, beetje zelfde verhaal. Mis je zelf niet contact met volwassenen? Omdat je waarschijnlijk ook niet heel makkelijk een avondje weg kan als je man weg is en J is thuis.
Wel leuk dat je wat activiteiten in de buurt hebt gevonden, dat lijkt me dan wel belangrijk inderdaad zodat jullie samen wat leuks hebben om te doen.
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 19 Dec 2016 14:42

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Ik ben ook thuisblijfmoeder. Had een half jaar ouderschapsverlof opgenomen na de geboorte van mijn dochter en heb besloten niet weer te gaan werken daarna.
Ben er heel blij mee, al mis ik soms wel tijd voor mezelf maar gelukkig kunnen de oma's af en toe eens oppassen.
Je wereld wordt inderdaad wel klein, maar in mijn geval is dat juist heel fijn. Ik heb zo het minste stress en kan in mijn eigen (en dochters) structuur blijven.
Ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik nu misschien wel op zn gelukkigst ben. Ondanks dat kost de zorg voor haar, en het veel met je kind bezig zijn, wel enorm veel energie.
Voor nu zou ik dus niet anders willen.
Leuk dat hier zoveel tbm zijn. Ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen Marin!
Blue phone, lastig zeg dat je zo veel alleen bent ook. Lijkt me erg zwaar om met periodes niets te kunnen delen met een partner wbt de zorg. Kun je wel gemakkelijk contact met hem hebben in die weken? Dan kun je iig nog je verhaal en frustraties kwijt.
Ddl, mij lijkt het ook lastig als je kind geen middagslaapje meer doet. Wel goed dat je toch gewoon rust kan nemen door voor de tv te gaan zitten. Ik Vind dat best moeilijk.
Femm wat jij zegt over bijleren herken ik ook wel. Of eigenlijk vooral de uitdaging uit iets halen met je hersens. Sindsdien doe ik ook meer puzzels als sudoku, kruiswoord etc. Al is dat toch absoluut niet hetzelfde.
Chaos, is het voor jou een principe kwestie om zelf geld in t laadje te willen brengen? Of kunnen jullie het geld gewoon goed gebruiken?
Novalee, leuk dat je vrijwilligerswerk doet! Hoe ben je daar aangekomen?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Dec 2016 15:21

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Wat een hoop thuisblijfmoeders zeg. Ik had het idee dat er veel minder op het forum waren.

Jeetje blue phone dat is nogal wat zolang alleen zorgen voor jullie kindje. Wel fijn dat je thuis kunt blijven dus dan niet ook nog bezig moet zijn met werk en opvang.

Pure wat fijn dat je ouderschapsverlof zo goed beviel dat je thuis bent gebleven. Dat mis ik soms ook wel ja die tijd voor mezelf. Onze ouders wonen ook niet heel dichtbij dus die kunnen niet echt oppassen en eigenlijk vind ik dat ook niet nodig maar soms zou het wel lekker zijn.
Dat puzzelen is wel een idee. Iets van uitdaging.

Ddl vermoeiend geen middagdutje. Wel fijn dat je soms even kunt bankhangen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Dec 2016 15:27

Re: Huisvrouw/thuisblijfmoeder

Leuk om te lezen Pure en Femm.
Pure, wat fijn dat je dat zegt dat je wereld wel klein is geworden maar dat je dat niet als vervelend ervaart. Ik denk dat het inderdaad ook heel veel structuur in het gezin kan geven. Fijn om te lezen dat je zo toch het gelukkigst bent. Dat is toch het belangrijkste?
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]