Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgverzekering

<<

Anoniem197

Bericht 15 Nov 2016 18:28

Zorgverzekering

Welke hebben jullie en doen jullie dat volgend jaar ook?

Ik heb nu cz gezinnen maar twijfel voor komend jaar.
De kinderen staan op mijn verzekering en mijn dochter krijgt fysio. Is het verstandig om deze volgend jaar te houden of kan ik beter overstappen naar een andere/goedkopere?
Ik ga af en toe naar de fysio of chiropractor. Verder geen gekke dingen. Gebruik geen medicatie. Heb wel altijd iets bij de tandarts (gaatjes vullen, tandsteen verwijdering en schoonmaken doen ze standaard).
Iemand tips?
<<

Anoniem221

Bericht 15 Nov 2016 19:08

Re: Zorgverzekering

Door het ziek zijn van mijn vriend kregen we vorig jaar de tip om over te stappen naar Menzis en dat hebben we dan ook gedaan, omdat hun pakketten het beste aansloten op wat wij willen qua zorg.

In dit jaar hebben we vaak telefonisch contact gehad en zelfs een kaartje mogen ontvangen van een medewerker van Menzis die zich ons lot erg aantrok. Declaraties worden juist uitgelegd en als het onverhoopt toch de verkeerde informatie blijkt, dan bieden ze hun excuses aan. Heel open en fijn samenwerken. Want in principe is dat het tegenwoordig geworden.

Echte tips heb ik niet, maar ik weet wel dat ik er vorig jaar een week voor uitgetrokken heb om zorgverzekeraars te vergelijken en te bellen met vragen. Voor ons is Menzis voor nu een blijvertje.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 15 Nov 2016 19:39

Re: Zorgverzekering

Ik heb VGZ aanvullend en tandarts ook aanvullend er bij. Hou dit volgend jaar ook hetzelfde.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Nov 2016 21:23

Re: Zorgverzekering

Ditzo met een aanvulling. Ik ga het weer helemaal opnieuw uitzoeken. Ik wissel als dat goedkoper is maar dat is het tot nu goe niet geweest.
2015 💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 15 Nov 2016 22:29

Re: Zorgverzekering

Ik zit bij Univé, ik ben nu vrij basis verzekerd dus gooi met oog op de baby volgend jaar mijn verzekering zeker omhoog.
10.04.17
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 15 Nov 2016 22:40

Re: Zorgverzekering

Ik denk dat wij bij delta Lloyd blijven. Prima verzekering
Modules die je extra aan kan zetten wanneer nodig (zoals bijv bij zwangerschap).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem281

Bericht 16 Nov 2016 09:15

Re: Zorgverzekering

Ik weet 't nog niet. We zijn dit jaar getrouwd, dus ik zou per januari meeverzekerd kunnen worden via mijn mans werk, dat scheelt aanzienlijk! Ik heb afgelopen jaar een uitgebreidere verzekering genomen, gezien m'n zwangerschap, ik betaalde 130 euro per maand en vind dat wel te veel.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Nov 2016 09:20

Re: Zorgverzekering

Ik blijf bij een basisverzekering met tandverzekering.

We gaan volgend jaar voor een kindje, maar ik ga geen aanvullende verzekering nemen. Pas bij het allerhoogste pakket krijg ik meer vergoedingen en dat kost me zowat €40 per maand meer. Dat kan niet uit, tenzij ik echt van ALLES gebruik maak.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 16 Nov 2016 09:56

Re: Zorgverzekering

Wij zijn verzekerd bij IZA, hierdoor krijgen we een tegemoetkoming van werkgevers in de kosten voor aanvullende verzekering.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem219

Bericht 16 Nov 2016 13:23

Re: Zorgverzekering

Ik zit bij iza, aanvullend en extra tandarts. Via collectief van mijn mans werk via de gemeente, goede uitgebreide verzekering, krijg bv €1000 tandarts kosten vergoed, dat red ik nergens anders.
Wij blijven hier
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 16 Nov 2016 22:23

Re: Zorgverzekering

Ik zit dit jaar bij Anderzorg (basis + aanvullende verzekering inclusief tand). Ik heb mijn eigen risico verhoogd naar 850 euro en betaal 88 euro per maand. Ben echt blij met die aanvullende verzekering. Ben lekker 2x naar de tandarts geweest, heb zooltjes aangeschaft, heb tot het einde van het jaar nog veel afspraken bij de chiropractor staan en ga nog lenzen aanschaffen.

Even kijken hoe het zit met de vergoedingen of dat per kalenderjaar is of dat ze er andere gekke regelingen op na houden. Ik ben namelijk wel erg tevreden.

Ik wil trouwens nog steeds mijn ogen laten laseren. Elk jaar zoek ik ook weer op verzekeringen die daar flink wat in vergoeden. Ook elk jaar besluit ik toch om het weer een jaar uit te stellen haha :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 17 Nov 2016 09:45

Re: Zorgverzekering

Ik denk dat ik toch m`n tandartsverzekering eruit gooi. Ik moet €150 betalen voor €250 vergoeding en dat komt wel op door die tandvlees behandelingen bij de paradontoloog, maar aangezien we voor een kindje willen gaan wil ik toch zulke behandelingen niet als ik zwanger ben. Gewoon om de pijn, maar ook omdat je maar 3 capsules verdoving mag en ik kan normaal al niet eens met minder dan 4 de behandeling doorstaan. Verdoving werkt bij mij ook heel snel uit.

Onze basisverzekering is €9 per persoon duurder geworden. Niet normaal!
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 17 Nov 2016 09:47

Re: Zorgverzekering

Ik zit bij CZ direct, opzich wel tevreden over, ik wacht even af wat de premie gaat doen. Zag dat de 19e bekend wordt gemaakt :)
<<

Anoniem288

Bericht 17 Nov 2016 12:29

Re: Zorgverzekering

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 17 Nov 2016 12:57

Re: Zorgverzekering

Ik zou even navragen of de fysio z'n contract met CZ behoud.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2359

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 17 Nov 2016 13:12

Re: Zorgverzekering

Ik zat nu bij FBTO, prima opzich. Moet nog even rekenen of de tandartsverzekering die ik er bij had, uit kan. Het plan was dat ik dit jaar ook mijn verstandkiezen zou laten trekken en dan leek die extra verzekering mij wel handig met het oog op extra foto's en zo. Maar zwanger, en niet laten trekken..
In 2017 ga ik bevallen, dus moet even rekenen of een speciale verzekering daarvoor uit kan, het zou alleen om eigen bijdrage kraamzorg gaan
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 20 Nov 2016 12:30

Re: Zorgverzekering

Ik zit bij Zorg en Zekerheid met aanvullende verzekering AV top waar ook tandarts in zit. Ik had mijn eigen risico met 100 euro opgehoogd en kreeg singles korting .Ik kwam uit op 130 euro per maand. Nu gaat deze omhoog naar 144 en dat vind ik echt te gek. Ik ben dus ook aan het kijken of ik ergens anders heen kan.
Don't regret anything that made you smile
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Nov 2016 15:03

Re: Zorgverzekering

Mijn zorgpremie stijgt gigantisch, zoals het nu lijkt ga ik zeker overstappen.
Dit jaar had ik een bepaald aanvullend pakket ivm laserbehandelingen, maar die vergoeding is bijna op. Opnieuw ervoor verzekeren kan niet uit. Ik zit ook in dubio of ik nog wel een aanvullend pakket wil nemen of liever de kosten zelf draag als ik het nodig heb.

De tandartsverzekering van Zilveren Kruis spreek mij overigens wel aan.
08/2018
05/2021
<<

anoniem213

Bericht 20 Nov 2016 16:19

Re: Zorgverzekering

Ik zit bij CZ met aanvullend jongeren en daar ben ik eigenlijk heel tevreden over. Declareren gaat snel en gemakkelijk en ik heb afgelopen jaar ook veel gebruikgemaakt van mijn aanvullende verzekering (o.a. tandarts, stukje orthodontie, alle behandelingen fysio, 100 euro lenzen :nerd:).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Nov 2016 16:59

Re: Zorgverzekering

Ik zit bij ONVZ met aanvullende verzekering. Dit blijf ik volgend jaar ook houden.
Let's discover the world together.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 20 Nov 2016 17:02

Re: Zorgverzekering

Wij zitten bij menzis

Voor volgend jaar gaan we even goed uitzoeken, voor mij ivm bevalling en kraam zorg en voor mijn man ivm hoge tandartskosten komend jaar.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12093

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Nov 2016 19:12

Re: Zorgverzekering

wij zitten nu bij cz direct ik ga binnenkort nog even alles uitzoeken voor volgend jaar wil wel een tandartsverzekering erbij en fysio en podotherapie
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 20 Nov 2016 19:23

Re: Zorgverzekering

Ik zei dus dat Menzis voor ons een blijvertje is. Maar we gaan van € 227 naar € 257. Het spijt me heel erg, maar ik weet niet zeker of ik wel bij Menzis wil blijven. Het betekent 360 euro meer op jaarbasis. Maar eigenlijk heb ik ook geen zin om over te stappen... :cry:
<<

Anoniem234

Bericht 20 Nov 2016 19:27

Re: Zorgverzekering

Ik zit al jaren bij cz met aanvulling jongeren. Dit laat ik voor aankomend jaar ook weer zo.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 20 Nov 2016 21:33

Re: Zorgverzekering

Ik zit nu bij CZ, met een collectiviteitskorting. Ik kijk ieder jaar of overstappen de moeite is en ben al een aantal keer van zorgverzekeraar veranderd. Komend jaar denk ik niet over te gaan stappen, van wat ik nu gezien heb kan ik alleen goedkoper gaan door in te leveren op aanvullende dekkingen. Dus ik ga dan bijna 8 euro per maand meer betalen als ik niks wijzig.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers