Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer deed jij dit?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Jun 2015 09:12

Wanneer deed jij dit?

Ik heb niet zoveel ervaring met verhuizen en hoewel de vorige keer dat ik verhuisde pas een jaar of 4 geleden is, weet ik even niet meer wanneer ik welke dingen moet doen.

Wanneer deed jij dit:

- adreswijzigingen doorgeven?
- verhuisberichten versturen?
- inschrijven op nieuwe adres bij de gemeente?
- gas/water/licht, internet etc. aan laten passen?
- voorstellen bij de nieuwe buren?

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jun 2015 10:00

Re: Wanneer deed jij dit?

Elliot schreef:Ik heb niet zoveel ervaring met verhuizen en hoewel de vorige keer dat ik verhuisde pas een jaar of 4 geleden is, weet ik even niet meer wanneer ik welke dingen moet doen.

Wanneer deed jij dit:

- adreswijzigingen doorgeven? Ik had via PostNL zo' n verhuispakket dat de post een half jaar doorgestuurd zou worden en dat zij automatisch een adreswijziging doorgaven. Ik had dat beetje laat geregeld, week voor de verhuizing ofzo, vergat het steeds. Maar 't werkte wel goed. En de GBA geregistreerde dingen gingen automatisch. Was meer dan verwacht (weet niet meer welke instanties precies)
- verhuisberichten versturen? Ooh haha dat was ik heel lang vergeten, heb uiteindelijk paar maanden geleden een mailtje naar iedereen gestuurd. En ons nieuwe adres hebben we ook op de trouwuitnodiging gezet, vond ik ook wel voldoende.
- inschrijven op nieuwe adres bij de gemeente? Volgens mij nog voor we verhuisd waren. Of er net na. Iig heel dicht er op.
- gas/water/licht, internet etc. aan laten passen? Dat weet ik niet, heeft m'n vriend allemaal gedaan
- voorstellen bij de nieuwe buren? In de eerste week langs de twee naaste buren, en de overburen hebben we eens aangesproken toen we ze zagen lopen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Jun 2015 10:32

Re: Wanneer deed jij dit?

Elliot schreef:Ik heb niet zoveel ervaring met verhuizen en hoewel de vorige keer dat ik verhuisde pas een jaar of 4 geleden is, weet ik even niet meer wanneer ik welke dingen moet doen.

Wanneer deed jij dit:

- adreswijzigingen doorgeven?
Shit, moeten we nog steeds doen. We verhuizen over twee weken.. Vier jaar geleden deed ik het ook via PostNl maar ik heb laatst gekeken en je moet er nu veel meer voor betalen en de helft van de bedrijven die ik moet hebben, staan er niet tussen.

- verhuisberichten versturen?
Wij hebben de adreswijziging achter op ons geboortekaartje laten drukken. Vond ik best slim bedacht van mezelf :P .

- inschrijven op nieuwe adres bij de gemeente?
Euhm, moet dat? Dan moet dat dus ook nog gebeuren.

- gas/water/licht, internet etc. aan laten passen?
Dat heeft mijn vriend een paar weken geleden al geregeld.

- voorstellen bij de nieuwe buren?
Dat gaan we wel doen in de klus- en verhuisweek of anders als we er wonen. Ik twijfel of we een borrelavondje ofzo moeten organiseren, ter kennismaking. Hebben jullie dat gedaan of gaan jullie dat doen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Jun 2015 11:04

Re: Wanneer deed jij dit?

Lady, je moet je adreswijziging wel doorgeven bij de gemeente ja, voor de GBA :wink: Volgens mij kan dat ook met je DigiD als jullie gemeente een digitale balie heeft, zou je even kunnen navragen.

Wij willen binnenkort eigenlijk al even aanbellen bij de buren, gewoon om voor te stellen en om alvast even te vertellen dat we één en ander gaan verbouwen dus dat we misschien in het begin wat overlast zullen veroorzaken.

We hebben niet veel buren, aan de linkerkant staat een vrijstaand huis en rechts hebben we natuurlijk buren omdat we in een twee onder één kap wonen. Ik weet verder niet zo goed hoe het 'buurtje' is, of er veel contact is met bijvoorbeeld de buren om de hoek of verderop in de straat. Dat kan ik wel eens navragen. Een kennismakingsborrel lijkt me wel een leuk idee! Alleen heb ik het idee dat er bij ons vooral oudere mensen wonen in de huizen om ons heen, 50-60+. Ik moet even peilen of zij dat leuk vinden, haha!

♥♥
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 15 Jun 2015 23:36

Re: Wanneer deed jij dit?

Elliot schreef:Ik heb niet zoveel ervaring met verhuizen en hoewel de vorige keer dat ik verhuisde pas een jaar of 4 geleden is, weet ik even niet meer wanneer ik welke dingen moet doen.

Wanneer deed jij dit:

- adreswijzigingen doorgeven?
Ik heb dit zelf allemaal gedaan. Soms was het wel moeilijk te organiseren omdat ik eiegnlijk 2 adreswijzigingen had, omdat ik een maand bij mn ouders heb gewoond. Volgens mij redelijk snel toen ons huis verkocht was.

- verhuisberichten versturen?
Niet. Mensen die ik ken weten dit vanzelf.

- inschrijven op nieuwe adres bij de gemeente?
Ik kan me dat eigenlijk ook niet echt meer heugen dat ik dat gedaan heb..

- gas/water/licht, internet etc. aan laten passen?
Ehhhh geen idee meer. Ik denk vanaf dat ik de datum van sleuteloverdracht wist..

- voorstellen bij de nieuwe buren?
Ene buren had mijn vader al contact mee, dus zijn we op datum van sleuteloverdracht heen gegaan. De andere buren een dag later. Maar daar was toen alleen de vrouw, de man zag ik pas later.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers