Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 25 Jun 2019 15:13

tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Onze kinderen hebben vanaf dat ze begonnen met fietsen altijd een helm op. De jongste is nu 5 de oudste 7. We gaan sinds kort 2x per week met de fiets naar school. Beide kinderen dus met helm. Alleen nu zijn onze jongens dus de enige kinderen met helm op. Soms komt er nu dus gemopper. Ik kan het nog wel goed verkopen tot op heden maar wie weet ben ik ook wel te beschermend? Mijn eigen gevoel zegt een beetje dat ik ze beter wil laten thuis voelen in het verkeer voordat de helm af mag. Maar ja vanaf wanneer is dat dan?

Hoe gaan jullie hiermee om?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Jun 2019 17:17

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Te beschermend? Het wordt gewoon aangeraden en het komt gelukkig steeds meer voor. Mijn kinderen (7 en 3) dragen ook een helm op de fiets en dat blijven ze voorlopig zeker doen!
#teammaple🍁
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 26 Jun 2019 10:47

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Er zijn nog steeds meer bronnen die aangeven dat t juist niet veiliger is mét helm, dus t wordt zeker niet altijd en overal aangeraden. Als je t zelf fijner vindt zou ik daar aan vasthouden, ook als rest Vd school niet doet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Jun 2019 11:15

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Echt! Die heb ik niet meegenomen in m’n reactie, dat wist ik niet. Waarom dan juist niet veiliger?
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Jun 2019 11:48

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Hier wordt geen helm gedragen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 26 Jun 2019 13:05

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Met beschermend bedoel ik het volgende. Toen ze klein waren hadden we traphekjes omdat ze nog niet konden traplopen. Op een moment haal je die hekjes weg en lopen ze gewoon naar boven en beneden. Met een fietshelm werkt dat misschien ook wel zo.

Hebben jouw kinderen wel met helm gefietst ook Sam?
<<

Anoniem326

Bericht 26 Jun 2019 13:13

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

<<

Anoniem326

Bericht 26 Jun 2019 13:15

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Vooralsnog dragen mijn kinderen geen helm, maar zij fietsen nu alleen in de straat onder toezicht. Ze nemen nog geen deel aan het verkeer. Ik weet nog niet of ik helm gaan aanschaffen. Ik neig naar nee.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Jun 2019 16:27

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Op basis van dat hele uitgebreide artikel van de Fietsersbond doen wij het idd niet. Althans, ik deed het al niet maar kon me goed vinden in wat daarin stond.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 26 Jun 2019 18:40

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Dank voor de artikelen! Ik ga ze vanavond eens rustig lezen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 26 Jun 2019 21:47

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Mijn oudste draagt een helm sinds hij 3 is, omdat ik altijd dacht dat dat veiliger was. Maar ik ga toch ook eens even de artikels lezen, want ik heb me hier nooit in verdiept.
2012 & 2016
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 27 Jun 2019 06:19

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Hier dragen ze ook allebei een helm sinds ze fietsen. Mijn man heeft zelf, als kind, een zwaar ongeluk gehad met de fiets, dus ik denk dat hij er niet zo snel achter zou staan om de helpem niet meer op te zetten. Ik zal de artikelen straks eens goed lezen.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Jun 2019 09:28

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

Oh jeetje, wel goed dat ik dit even lees. Mijn zoon heeft nooit met helm gefietst, gebeurd in onze omgeving ook vrijwel niet dus ik had er -heel slecht misschien- nooit over nagedacht. Nou heeft hij 3 wk geleden met het fietsen een gat in zijn hoofd opgelopen, gelukkig inmiddels wel weer helemaal hersteld. Maar daardoor ben ik me er nu toch maar even in gaan verdiepen. Maar nu ik deze artikelen lees, twijfel ik. Zoon is 7,5.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Jun 2019 15:48

Re: tot welke leeftijd met een helm laten fietsen?

J fietst met helm, hij kan prima fietsen maar is wel een beetje brokkenpiloot. De helm draagt hij vooral voor als hij zelf valt en daarbij een klap zou maken.
2015 💙

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers