Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor beleg op brood?

<<

Nyx

Bericht 11 Sep 2013 22:26

Wat voor beleg op brood?

Ik kom net tot de conclusie dat de kaas op is en dat ik alleen Nutella in huis heb voor op brood morgen. Dat is niet heel erg, maar ik ben wel behoorlijk uitgegeten op chocopasta. Net als ik behoorlijk uitgegeten ben op kaas.

Ik ben al een paar dagen aan het denken wat mijn vervolgbeleg gaat worden, maar ik kan helemaal niets bedenken. Dus misschien dat jullie beleg ervoor zorgt dat ik inspiratie krijg.

Dus waarmee beleggen jullie brood?
<<

Anoniem9

Bericht 11 Sep 2013 22:29

Re: Wat voor beleg op brood?

(Meestal) mager vleeswaren, een keertje hagelslag, filet americain, osseworst, kaas, rookkaas.
<<

Anoniem 53

Bericht 11 Sep 2013 22:30

Re: Wat voor beleg op brood?

Aan mij heb je niet veel, ik heb bijna altijd chocoladepasta, hagelslag of kaas op mijn brood. Soms vind ik cervelaatworst, filet americain of een lekkere salade.
<<

Anoniem83

Bericht 11 Sep 2013 22:55

Re: Wat voor beleg op brood?

Kokosbrood, allerlei soorten vleeswaren, geitenkaas met honing, osseworst, paté, filet americain, ei, pure vlokken, kip kerrie salade... Of gewoon een appel met kaneel en suiker, of banaan met nutella.
<<

Anoniem7

Bericht 11 Sep 2013 23:02

Re: Wat voor beleg op brood?

Kaas, appelstroop, jam of pure hagelslag. Vooral dag laatste vind ik erg lekker, maar dat eet ik alleen in het weekend.
<<

Anoniem123

Bericht 12 Sep 2013 08:49

Re: Wat voor beleg op brood?

ik ben niet meer zo van het zoete beleg, voor de zwangerschap at ik vaak pindakaas of hagelslag op brood. Maar tegenwoordig vleeswaren. En vooral gebraden gehakt en de plakjes grillworst van de lidl. En vaak kipfilet maar dat is niet mijn favoriet :razz:
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 12 Sep 2013 10:59

Re: Wat voor beleg op brood?

Doordeweeks:

Avocado, Humus, Gekookt of Gebakken ei, Hutenkase en dan vaak met tomaat en komkommer erbij.

In het weekend:

Rosbief, Oude kaas, gebakken ei, grillworst, cervelaatworst met knoflooksaus, Coburgerham met mosterd of ander lekker vleeswaren van de slager.
Smile, it's free!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 12 Sep 2013 11:45

Re: Wat voor beleg op brood?

Ik neem bijna altijd tonijnsalade.
<<

Nyx

Bericht 12 Sep 2013 20:12

Re: Wat voor beleg op brood?

Waar smaakt Hummus eigenlijk naar? Want ik zie het in het schap tussen de kazen liggen, maar hoort het daar wel?

Ik heb vandaag een doosje met allemaal verschillende smaken Jam meegenomen. En kaas, omdat het gesmolten nog wel te doen is. Echt, ik ben wereldvreemd. :confused:
<<

Anoniem119

Bericht 12 Sep 2013 20:47

Re: Wat voor beleg op brood?

Het ligt toch niet tussen de kazen? Het ligt bij de slaatjes. Waar het naar smaakt... Eh. Kikkererwtenpasta.. Houmous dus. Misschien gewoon eens kopen om te proeven. Is niet echt uit te leggen.

Als ik gewoon thuis brood eet, vind ik smeerkaas, smeerworst, oude kaas en filet americain erg lekker. Naar m'n werk neem ik met name restjes mee tot nu toe, maar ook wel brood met geitenkaas, honing en tijm. Ik moet het wel een beetje opleuken dan.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 12 Sep 2013 21:03

Re: Wat voor beleg op brood?

Op brood dat ik meeneem naar mijn werk doe ik vooral vleeswaren en kaas. Ik had van de vakantie uit Duitsland diverse kaassoorten meegenomen (lang houdbaar in plakjes) als Appenzeller en andere regionale soorten. Ik heb deze week bij de Lidl ook plakken Belgische kaassoorten meegenomen. Is dan wel kaas maar er zit soms wel een heel andere smaak aan. Verder had ik deze week voor de verandering weer eens pindakaas en was ook wel weer eens erg lekker. Ik moet ook nog een pot sandwichspread hebben die ik ook maar eens moet gebruiken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Nyx

Bericht 12 Sep 2013 21:56

Re: Wat voor beleg op brood?

Marin, daar heb je ook weer gelijk in. Het ligt tussen de kaasjes en andere smeersels in. Ik vind het zo duur om zo mee te nemen. De laatste keer dat ik iets meenam om te proberen was Lotus Speculoos en dat is toch een partij duur en smerig. :laughcry:

Vroeger, heel erg lang geleden, had ik een alleseter als vriend en dan kon ik alles kopen wat ik wilde, want als ik het niet meer lustte dan at hij het op. Ok, hij at ook op wat ik voor mezelf had gekocht, maar het bleef in ieder geval nooit over. :P
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 12 Sep 2013 22:11

Re: Wat voor beleg op brood?

Vleeswaren: kipfilet, rookvlees, ham, rosbief
Vis: gerookte zalm, makreel, tonijnsalade, forel
Ei: gekookt ei, eiersalade, roerei
Kaas: huttenkase, jonge kaas
Groenten: avocado met plakjes tomaat en zout en peper

In het weekend beleg ik mijn brood wel eens uitgebreider met geitenkaas/walnoten/honing of met mozzarella/tomaat/groene pesto.
Laatst gewijzigd door Zonnetje op 15 Sep 2013 10:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem75

Bericht 12 Sep 2013 22:12

Re: Wat voor beleg op brood?

Boterhamworst, smeerkaas, aardbeienjam, pindakaas, kipfilet met tuinkruiden en sanwich spread hebben wij op het moment in huis.
<<

VanillaRose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:29

Bericht 12 Sep 2013 22:22

Re: Wat voor beleg op brood?

Ik neem als beleg vaak kaas, sandwichspread, kaasmosterdsalade, eiersalade, oude kaas, pindakaas, pure vlokken, kiprollade, tonijn in dressing uit zo'n zakje, hüttenkase met tomaat, gebakken ei.
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Sep 2013 09:20

Re: Wat voor beleg op brood?

De laatste tijd hebben we geregeld gebraden gehakt of berliner worst als vleesbeleg.
Een gekookt eitje in plakjes. Evt met een klein beetje mayo of ketchup erover
Kaas met plakjes komkommer. Smaakt ook weer heel anders dan alleen kaas.

Of een keer ander brood, een krentenbol bijv. Met alleen boter of evt. toch wat kaas.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 13 Sep 2013 09:25

Re: Wat voor beleg op brood?

Oude kaas met sambal, grillworst, fricandeau, katenspek, zeeuws spek, tonijnsalade
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 13 Sep 2013 09:51

Re: Wat voor beleg op brood?

Meestal hagelslag, pasta, rosbief , kaas of tonijn. Ik lust niet zoveel op brood. De meeste vleeswaren vind ik niet lekker en jam ook niet. Pindakaas daar moet ik echt zin in hebben wil ik dat een keer nemen. Smeerkaas vind ik ook niet zo daverend. En smeerworst vind ik net hondenvoer.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Snirp

Bericht 13 Sep 2013 12:12

Re: Wat voor beleg op brood?

Ik eet van alles op mijn brood :)
Veel soorten vleeswaren, smeerkaas, plakjes kaas (jong belegen of echt lekker oud), pindakaas of chocopasta.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 13 Sep 2013 17:05

Re: Wat voor beleg op brood?

Filet American met uitjes en kruiden, parmaham, serranoham, kipfiletplakjes met tuinkruiden, gerookte zalm met philadelphia light, eisalade met bosui. Vanalles wat dus :).
<<

Anoniem4

Bericht 13 Sep 2013 18:19

Re: Wat voor beleg op brood?

Kipfilet, smeerkaas, gewone kaas, rosbief, pindakaas, zalm, tonijn, ei (gekookt, gebakken en omelet).
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 13 Sep 2013 20:41

Re: Wat voor beleg op brood?

Filet american, slankie smeerkaas, (30+) kaas...net wat ik in huis heb, Philadelphia (behalve die met zalm.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem315

Bericht 13 Sep 2013 21:03

Re: Wat voor beleg op brood?

- Jong belegen of belegen kaas
- Sandwichspread tomaat-lente-ui
- Jam
- Kaas met kipfilet
- Kaas met sla en honing-mosterddressing
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 12:04

Bericht 13 Sep 2013 21:07

Re: Wat voor beleg op brood?

Avocado met tonijn en een beetje zout en peper vind ik erg lekker op brood. Of appel in een koekenpan bakken en dat met een beetje kaneel en kokossnippers op brood doen.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Sep 2013 22:38

Re: Wat voor beleg op brood?

Nyx schreef:Marin, daar heb je ook weer gelijk in. Het ligt tussen de kaasjes en andere smeersels in. Ik vind het zo duur om zo mee te nemen. De laatste keer dat ik iets meenam om te proberen was Lotus Speculoos en dat is toch een partij duur en smerig. :laughcry:

Vroeger, heel erg lang geleden, had ik een alleseter als vriend en dan kon ik alles kopen wat ik wilde, want als ik het niet meer lustte dan at hij het op. Ok, hij at ook op wat ik voor mezelf had gekocht, maar het bleef in ieder geval nooit over. :P



Bij de lidl is hummus niet zo duur. Het is ook lekker als dip voor komkommer of selderij
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron