Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Sparkling tea

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Mrt 2026 21:55

Sparkling tea

Iemand dat wel eens gedronken of hier ervaring mee? Ik wil het zelf graag proberen en iemand dichtbij is zwanger en zou haar ook graag een fles geven dus als iemand tips heeft.

Als je met onderstaande ervaring hebt ben ik helemaal blij.
https://www.sparklingtea.nl/verkrijgbaar/
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Mrt 2026 22:15

Re: Sparkling tea

Jazeker ken ik die. M'n wijnhandelaar heeft deze in het assortiment en ik heb het ook wel eens bij een alcoholvrij wijnarrangement gehad. Ik moet het even goed zeggen hoor (oké kopiëren) :
Blå is fruitig, Lysegrøn is kruidig en Lyserød is extra droog.
Ik heb onlangs de Lyserød gehad. Heel eerlijk vond ik het wel een beetje naar chique ijsthee smaken. Maar ik snap wel dat het een fijn alternatief is. Het is wel fris.
Let's discover the world together.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2026 08:08

Wij hadden de jasmijn bij het andere restaurant van mijn werk. Reactie van gasten (wij schonken het wel eens als onze alcoholvrije prosecco op was) was dat het lekker was, maar wel echt meer op ijsthee leek dan een alcolvrije wijn/prosecco.

Als je meer richting alcoholvrije prosecco wil kan ik je deze aanraden: https://www.anfors-imperial.com/alkohol ... m5EALw_wcB
Wij verkochten echt heel veel flessen hiervan. Gasten waren altijd aangenaam verrast.
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mrt 2026 08:45

Als het idd richting de ijsthee gaat dan vind ik dat idd jammer. Daar was ik een beetje bang voor. Ik hou zelf niet van ijsthee dus een beetje een gok. Ben idd wel gewoon benieuwd naar het alcoholvrije.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Mrt 2026 08:50

Ja je moet het niet zien als een letterlijke alcoholvrije wijn variant. Het is meer een aanvulling op het alcoholvrije aanbod en dan is het een mooi product. Er zijn genoeg alcoholvrije sparkling wines inderdaad, die Meg stuurt ken ik niet maar kan me voorstellen dat zoiets goed werkt.
Let's discover the world together.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2026 10:10

Het is inderdaad meer een aanvulling ernaast. Ik lust absoluut niets wat met (alcoholvrije) wijn te maken heeft en de sparkling tea vond ik wel lekker, haha.

De alcoholvrije prosecco adviseer ik dus puur ook op gastenreacties. Gasten wilden zo vaak weten welke dit was, omdat het echt heel goed in de smaak viel.
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mrt 2026 11:10

Het zou voor mij dan idd ook een aanvulling zijn alleen hou ik dus niet van ijsthee maar omdat ik hier wel goede dingen over hoor maakt het wel dat ik twijfel.
2015 💙
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2026 18:11

Ik ben (groot) wijnliefhebber en vind het wel lekker! Ken wel alleen de Bla versie, die hebben we standaard in huis voor als wij of gasten een alcoholvrije bubbel willen.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.

Terug naar Eten & drinken