Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Slowcooker-kids proof

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Jan 2026 23:22

Slowcooker-kids proof

Als kerstpakket heb ik een simpele slowcooker uitgekozen om te proberen of het iets is. Na ruim een maand wachten is hij nu eindelijk binnen en ben ik op zoek naar lekkere recepten, kids proof. Dus wat maken jullie ermee, wat de kinderen graag lusten?

Zaterdag gaik hachee maken, maar dat gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet eten 🙈
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Jan 2026 08:51

Re: Slowcooker-kids proof

Ik heb van de week een lekkere lasagne gemaakt. De basis dan, dus gehakt, tomaatjes, paprika en tomatensaus en dat laten stoven. Was heel lekker.

Verder loop ik er met name tegenaan dat de mensen uit mijn gezin niet van bonen enzo houden en ik wel. Dus dingen als een (milde) chili en andere bonen stoven zijn hier niet zo'n succes.

Ik wil zondag eigenlijk stoofvlees maken voor frietje stoofvlees.

Sloppy Joe Zou je ook nog naar kunnen kijken, voor in een broodje.
Let's discover the world together.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 30 Jan 2026 08:55

Bolognesesaus? Of een voorraad tomatensaus voor in de vriezer? Je kunt er ook gehaktballetjes in allerlei sausjes in maken, kipgerechten, spareribs, chili con/sin carne, allerlei curry's...
Je kunt er ook zoete gerechten mee maken maar dat heb ik (los van stoofpeertjes) nooit geprobeerd.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jan 2026 09:36

Oh bonenschotels durf ik hier ook niet. De jongste is allergisch voor erwten en pinda. Bonen vallen ook in de peulvruchten categorie, dus hele schotels voorzetten zoals chili durf ik nog niet.

Bolognese saus is wel een goede. Ze zijn verzot op macaroni etc.
Sloppi joe ken ik niet, ga ik naar kijken. Net als zoete gerechten (stoofpeertjes, jammie!)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Jan 2026 10:27

Oh ja is ook zo, hier dus ook zoals je weet. Is het niet getest bij jullie welke peulvruchten? Dochter alleen pinda en linzen. Sojabonen en erwtjes eet ze graag, sperziebonen ook. Maar snap je heel goed, ik kijk bijv heel erg uit met al die vega producten met erwten eiwit enzo. Ondanks dat ze er tegen zou moeten kunnen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jan 2026 11:00

Marin schreef:Oh ja is ook zo, hier dus ook zoals je weet. Is het niet getest bij jullie welke peulvruchten? Dochter alleen pinda en linzen. Sojabonen en erwtjes eet ze graag, sperziebonen ook. Maar snap je heel goed, ik kijk bijv heel erg uit met al die vega producten met erwten eiwit enzo. Ondanks dat ze er tegen zou moeten kunnen.

Jawel. Erwten, kikkererwten en pinda zijn de boosdoeners. Maar echt pure bonenschotel blijf ik dan toch ook spannend vinden.

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 30 Jan 2026 14:18

Oh my foodness heeft 2 slowcooker kookboeken, heb daar veel lekkere dingen uit gemaakt. (Ja oke, 1 kookboek dan want wij eten niet vegetarisch).
Verder maak ik er vooral rundvlees uit.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 31 Jan 2026 08:22

Marin schreef:Ik heb van de week een lekkere lasagne gemaakt. De basis dan, dus gehakt, tomaatjes, paprika en tomatensaus en dat laten stoven. Was heel lekker.

Verder loop ik er met name tegenaan dat de mensen uit mijn gezin niet van bonen enzo houden en ik wel. Dus dingen als een (milde) chili en andere bonen stoven zijn hier niet zo'n succes.

Ik wil zondag eigenlijk stoofvlees maken voor frietje stoofvlees.

Sloppy Joe Zou je ook nog naar kunnen kijken, voor in een broodje.

Oh wat onhandig en jammer Marin! Bonen zijn zo fijn qua variatie, zeker als je weinig tot geen vlees eet (maar da’s bij jullie natuurlijk niet aan de orde. Dacht ik :)). Eten de kids ook geen witte bonen, of cannelini/lima?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Jan 2026 09:08

Nee vind ik ook jammer! Maar ook vanwege dochter vind ik 't wel altijd een beetje spannend. Ik zou wel meer beha producten willen eten maar al die peulvrucht eiwitten voelen altijd beetje eng. Lima bonen enz hebben we nog nooit geprobeerd, ik vind het zelf echt heerlijk maar ben bang dat ik de enige ben. Misschien probeer ik wel eens een witte chili te maken binnenkort om te kijken wat men er van vindt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 31 Jan 2026 11:55

Wie weet! En witte bonen in tomatensaus? 😉 dat eten de jongens altijd als ik niet thuis ben 🤣
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 31 Jan 2026 12:28

Marin de cowboy stoof vanuit dat kookboek, eten de kinderen hier wel goed. (Terwijl ze dus ook geen bonen willen) daar zit bv ook rookworst in wat ze dus wel wilden proeven.

Maar wel lastig inderdaad als ze geen bonen willen. Ik loop daar ook vaak tegenaan. Ben zelf bv gek op chilisoep en bonensoep maar dus wel de enige die het eet.

Je kan ook simpel gehaktballen erin maken of aardappel anders.
Er zijn verschillende fb pagina's met goede recepten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Feb 2026 15:02

Zora schreef:Wie weet! En witte bonen in tomatensaus? 😉 dat eten de jongens altijd als ik niet thuis ben 🤣

Hahaha ik eet dat als guilty pleasure als mn man weg is. De kinderen wilden dat niet eens proeven de vorige keer.
Maar je hebt me wel geïnspireerd want ik ben een recept voor slow cooker minestrone met cannelini bonen aan h het opzoeken voor volgende week. Benieuwd wat ze er van vinden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Feb 2026 07:44

Haha!!

Nou Leuk! Benieuwd of ze het geslaagd vinden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 05 Feb 2026 19:40

De kinderen vinden het super lekker! Ik heb er een 'witte' minestrone van gemaakt met cannelini bonen, kipgehakt, champignons en cavolo Nero met kippenbouill :smile: on en beetje kookzuivel. En pasta erin natuurlijk. Ze smullen!

Ik had het trouwens wel met de Instant pot gemaakt, niet de slowcooker functie maar de pressure cooker functie.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Feb 2026 07:31

Wat goed!!
<<

annagroen

Noob

Bericht 24 Mrt 2026 14:27

Hier zijn gehaktballetjes in tomatensaus altijd een succes met de kinderen.
En kip met wat zoetere saus (bijv. honing/BBQ-achtig) doet het hier ook goed. Gewoon lekker simpel houden werkt vaak het beste.

Terug naar Eten & drinken