09 Jul 2023 20:11 door Marin
De laatste tijd ontbijt ik weer steeds vaker hartig. Ik merk dat ik er langer verzadigd van blijf. Ik heb er niet altijd evenveel zin in maar sommige dagen wel echt. Mijn go to hartig ontbijt is twee plakjes kipfilet in stukjes gesneden, even opbakken met tomaatjes, wat kruiden en dan met een ei een roerei ervan maken. Maar ook van die Aziatische ontbijtjes met koude rijst even opbakken met wat groenten, kip en eitje erdoorheen en dan wat chili crunch erdoor vind ik heerlijk (dergelijke dingen vond ik in Azië altijd ook wel lekker op reis als ontbijt). En laatst had ik een soort breakfast burrito gemaakt. Ook met hot sauce, merk dat zoiets pittigs me wel een lekkere kickstart geeft.
De kunst is dan wel het vrij gezond te houden, dus niet te overladen met kaas, maar verder is het op zich wel gezond toch? Direct groenten bij het ontbijt, proteïne, merk echt dat 't wel vult.
Wie heeft er nog meer tips voor lekkere hartig ontbijt? (en vooral wat doordeweeks te maken is dus geen hele uitgebreide dingen).
Let's discover the world together.