Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Sep 2019 19:02

Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Vertel....

Ik mag hem vanaf morgen ook dagelijks gaan vullen en merk dat ik het voor de eerste dagen wel weet. Mijn kind wil toch wel wat variatie (anders dan een boterham met smeerworst, mini komkommer en snack tomaatjes).
⁠♡♡♡
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Sep 2019 19:29

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Over het algemeen twee boterhammen. Ik doe er meestal wel wat extra’s in als verrassing: een blokje kaas, pakje rozijntjes, wat druifjes, snoeptomaatjes of komkommer. En af en toe een krentenbol extra. Bakje komt altijd leeg thuis, maar ze houden hier ook erg van brood.

Succes morgen, spannend!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Sep 2019 19:31

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Altijd 1 volkoren boterham, hij wil eigenlijk altijd pindakaas, chocopasta of speculoos er op. En dan nog iets “ lekkers “ er bij, voor morgen is dat een mini wrap met chocopasta. Soms is het ook een plakje ontbijtkoek, of bananenbrood of vrijdag aten we pannenkoeken en dan bak ik er een paar extra die ik oprol, door de helft snij en in vries dus dan kan ik een keer een halve pannenkoek in zijn broodtrommel er bij doen.

Dan blijft er nog 1 vakje over en dat mag hij zelf kiezen maar het moet gezond zijn, vaak kiest hij een wortel, wat blauwe bessen, een half gekookt ei, druiven of 3 olijfjes bijvoorbeeld. Maar een blokje kaas of zo vind ik zo nu en ook prima.

Hij wilde altijd maar 1 boterham met overblijven omdat ze het op moesten eten en hij met twee boterhammen langzamer was als de rest. Nu heeft hij continue rooster en luncht dus met de juf dus zou het misschien wel weer kunnen.

Veel plezier voor haar morgen!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 01 Sep 2019 19:51

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Tot nu toe eigenlijk alleen boterhammen, ben allang blij dat we allemaal met complete tassen enzo de deur uitkomen haha. Maar daar komt vast wel weer ritme in (ben pas net weer ah werk na zwangerschapsverlof).
Ze wilde eerst 4, maar dan kreeg ze haar drinken niet meer op, dus we doen nu 3. Ze kiest dan sochtends zelf wat ze er op wil en krijgt daarnaast natuurlijk wel bakje fruit mee voor sochtends. Wil ook wel eens wat gaan variëren. Alleen t inzetbakje past geloof ik niet meer als er al drie boterhammen inzitten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Sep 2019 20:50

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

2 bakjes. 1 met 2 boterhammen met iets ‘gezonds’. Ze mogen geen chocopasta oid. Andere bakje voor de kleine pauze met komkommer, paprika, of stukjes appel (met kaneel soms). Soms rozijntjes of stukje kaas, of inderdaad iets anders leuks erin. Vaak komt er wel weer wat mee terug.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Sep 2019 21:02

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Mijn man maakt de lunchtrommel klaar. Er zitten eigenlijk altijd 3 bruine boterhammen in, 1 met kaas, 1 met pindakaas en 1 met chocopasta. Hij heeft zn brood altijd op en wil nu graag 4 boterhammen mee ipv 3.
#teammaple🍁
<<

Anoniem269

Bericht 01 Sep 2019 21:19

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Ze krijgen beide twee bruine boterhammen mee. Mijn jongste heeft het liefst pindakaas en kaas er op en mijn oudste vleesbeleg of een salade (ei of kipkerrie). En dan krijgen ze nog een redelijke gezonde koek mee. Een eierkoek, melkliga, fruitreep, mueslireep etc. Of een bifi worstje, stuk komkommer, snoeptomaatjes, stukje kaas.
<<

Anoniem286

Bericht 01 Sep 2019 21:31

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Morgen 2 boterhammen met worst, een pakje melk en wat stukjes paprika.
Meestal is de lunch wel zoiets, soms komkommer of kaas i.p.v. paprika. Ze wil af en toe iets anders op brood maar dat komt niet vaak voor.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 02 Sep 2019 04:54

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Pakje drinken.
2 bruine boterhammen waarvan 1 gezond beleg en 1 zoet mag zijn.
En iets van komkommer/tomaatjes/paprika/gekookt ei/bifi worstje.

Vandaag krijgen ze mee een boterham met kipfilet en boterham met grillworst en een gekookt ei.
En tussendoortje een bakje met druiven.
<<

Anoniem277

Bericht 02 Sep 2019 05:35

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Hier 2 boterhammen/broodjes met vlees of een smeerbeleg. Dat is als hij een gewone broodtrommel mee heeft.

Heeft hij een yumbox mee dan heeft hij verschillende vakjes.
1 boterham/broodje, komkommers, rijstwafeltjes, peperkoek, druifjes, tomaatjes, worteltjes net wat ik in huis heb.

Hij vindt de yumbox het leukste dus veel variatie.
Als drinken een beker ranja of chocomelk. Ze mogen onbeperkt water drinken in de klas. Zoon lust geen melk of yoghi (denkt hij).

Daarnaast nog een bakje met fruit. School heeft het liefst zacht fruit want dat eten ze beter.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Sep 2019 06:10

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

2 boterhammen: 1 met hartig en 1 met zoetig beleg. Daarnaast vaak nog een stukje kaas of worst of rozijnen.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 02 Sep 2019 07:39

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Hier een apart bakje met fruit voor de ochtendpauze. Meestal appel, peer, kiwi of meloen. Voor de lunch heeft hij 2 boterhammen, meestal 1 met kaas en 1 met kipfilet. Soms een 3e boterham met pindakaas. Verder voor bij het fruit en bij de boterham een flesje water.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 02 Sep 2019 08:21

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Wow ik lees hier dat iedereen minimaal 2 boterhammen meegeeft.
Mijn kids (4 en 6) krijgen 1 boterham mee en 2 kleine snackjes zoals een stukje komkommer, bifiworstje, knijpfruitje, plakje ontbijt, 2 mini snack-a-jacks etc. Ze hebben (ook bij de kleuters!) echt maar 15 min. voor de lunchpauze!! Dus dat redden ze anders gewoon echt niet...

Edit: bovenstaande is echt alleen voor de lunch.
Voor het tienuurtje hebben ze 3 dagen per week fruit mee en 2 dagen per week een schoolkoekje.

Qua drinken hebben ze voor het tienuurtje een halve bidon limonade en voor de lunch een bidon water.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 02 Sep 2019 10:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 02 Sep 2019 08:51

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Zoon heeft voor de ochtendpauze een appel mee en voor de lunchpauze 2 witte bolletjes met grillworst.
Wat dochter mee heeft weet ik niet, als je in groep 8 zit, mag je moeder dat niet meer voor je klaar maken blijkbaar.
Meestal heeft ze iets van fruit mee.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Sep 2019 08:56

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Mijn dochter mag altijd zelf kiezen wat ze wil en deze keer zijn dat 2 broodjes kaas en een banaan. Mijn zoon is nog 2 dagen vrij maar ik vrees dat die een half brood mee gaat nemen met de lange dagen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Sep 2019 09:24

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Een melkliga en voor tussen de middag een plak ontbijtkoek. Mijn zoon eet geen brood of fruit en crackers worden zo taai als ze al gesmeerd zijn. En twee bekers met karnemelk.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Sep 2019 09:43

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Ze moet van mij iig 1 snee brood mee (in de kleuterklas waren t er vaker 2, maar dat werd op t einde al minder, en nu in groep 3 helemaal). En eigenlijk wil ze standaard ook wel wat komkommertjes/tomaatjes. En verder iets kleins er bij, variërend van een stukje banaaneipannenkoek, stukje rijstwafel of cracker, half plakje peperkoek, stukje kaas/brie, plakje vlees
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Sep 2019 10:11

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Ow hier mogen ze in de ochtend fruit of een "gezonde" koek mee, geen idee wat dat laatste precies is dus hij krijgt altijd fruit en water mee voor tien uur. Wat voor een fruit verschilt een beetje met de seizoenen, ik heb meestal wel verschillende soorten in huis waar hij tussen kan kiezen.

Wat betreft "gezond" broodbeleg, dat vind ik nog wel wat lastig soms. Zo eten wij bewust minder vlees en wil ik dus geen vleeswaren mee op brood geven, smeerkaas vind ik troep, humus of zo vind hij niet lekker. Dan blijft er dus roomkaas, sandwichspread of gewoon kaas ( maar dat deed ik bewust niet met het warme weer) over. Of heeft iemand anders nog een tip qua hartig beleg voor een kind om mee te nemen( pindakaas valt over te twisten of het zoet of hartig is)?
Nu eet hij maar 1 boterham nog en vind ik het niet zo erg dat hij bijna altijd voor zoet beleg kiest.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Sep 2019 10:38

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

N. neemt altijd 2 bruine boterhammen mee. Vaak beide met hartig beleg, zoals salami, huttenkase, kaas, ham of pindakaas. Als ze zoet wil krijgt ze kokosbrood, chocopasta of jam er op. Hagelslag mag niet van de juf, geeft teveel troep :eyes:

Als tien uurtje krijgt ze wortel, tomaatjes, komkommer en/of een puntje la vache qui rit of een gewoon blokje kaas mee.

Daarnaast nog fruit. Dat wisselt tussen blauwe bessen, druiven, aardbeien, appel, peer of banaan.
En een dopper met water. Nooit iets anders eigenlijk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 26 Aug 2015 14:19

Bericht 02 Sep 2019 14:22

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Voor de ochtendpauze altijd fruit (banaan/peer/druiven/aardbei/meloen) met water.

Voor de lunchpauze altijd 2 boterhammen met meestal vleesbeleg of kaas (soms zoet). Daarbij krijgt hij iets lekkers, dat varieert; ligakoek/rijstwafel/schijfjes worst/komkommer/kaasje. Soms heb ik nog iets lekkers over van het weekend en dan krijgt hij dat op maandag mee. Daarbij meestal water.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Sep 2019 19:26

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Minoessepoes, hier mogen ze ook een gezonde koek mee nemen. Nu hoorde ik van F. vandaag dat er kinderen waren met lange nekken (van die verkade koeken met chocolade erom). Gelukkig is F. van de psz. gewend om fruit mee te nemen en kiest ze daar ook zelf voor.

Ze had 1 boterham mee (doorgesneden dus voor haar waren het er 2) en morgen wil ze er 3 want ze was zoooo snel klaar met eten.

Puntje la vache qui rit vind ik ook een goed idee Ooh la la, toch even wat anders een keer. Bedankt allemaal:)
⁠♡♡♡
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2019 19:55

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Hier altijd 2 boterhammen. Dochter geeft zelf aan wat ze er op wil.
Ik doe er snack tomaatjes, stukje kaas, stukje worst een ei erbij.
2014 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 02 Sep 2019 20:07

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Mijn dochter krijgt altijd 2 boterhammen mee. Met variërend beleg. Soms 2 gezond soms 1 hartig en 1 zoet beleg. Zelfs een tijdje gehad vorig jaar dat er er 3 mee wilde.
Soms doe ik er tomaatjes oid bij.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Sep 2019 20:23

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Mijn kinderen krijgen ieder 3 boterhammen mee. Mijn dochter varieert nog wel eens door een boterham te vervangen door een rijstwafel/minikomkommers/cracker/tomaatjes. Wat ze op hun boterham doen beslissen ze zelf elke ochtend (ze smeren zelf hun brood).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Sep 2019 20:55

Re: Wat zit er in het broodtrommeltje van je kind?

Ik maak het altijd 's avonds klaar en dan slaapt hij dus hij kan niet kiezen.

Twee volkoren boterhammen met kaas, pindakaas, appelstroop of salami. Ook bij de lunch een handje snoeptomaatjes en nootjes/kaas/snoepje/besjes/druiven.

Voor de kleine pauze krijgt hij altijd fruit.

Hij drinkt niks anders dan ranja dus hij krijgt twee bekers ranja mee.
R. 2013
D. 2016
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers